5 راه برای ایجاد تصویر مثبت از برند از طریق مسئولیت اجتماعی شرکت

نظرات بیان شده توسط مشارکت کنندگان کارآفرین مربوط به خود آنهاست.

اولین اقدامی که می توانید برای افزایش تصویر روابط عمومی خود با مخاطبان آگاه اجتماعی انجام دهید این است که به سمت شیوه های پایداری بروید که به نفع سلامت سیاره ما و جمعیت آن است. هدف در اینجا کاهش ردپای محیطی شماست و شما می توانید این کار را به چند روش انجام دهید:

  • بهره وری انرژی: از منابع انرژی تجدید پذیر استفاده کنید و فرآیندها و سیستم های انرژی کارآمد را به کار بگیرید. تلاش‌ها در این زمینه می‌تواند به اندازه نصب پنل‌های خورشیدی و به کوچکی اضافه کردن یک کولر آبی به محل خود یا یک دستگاه تصفیه آب به شیر اتاق استراحت برای حذف بطری‌های پلاستیکی آب روی میز همه باشد.
  • کاهش زباله: برای به حداقل رساندن ضایعات، می توانید مواد را بازیافت کنید، محصولات بازیافتی را برای اتاق عرضه خود خریداری کنید، و مواد بسته بندی خود را به روز کنید (مانند استفاده از کاغذ بازیافتی یا بادام زمینی زیست تخریب پذیر برای حمل و نقل به جای پوشش حباب دار یا فوم استایروفی).
  • منبع یابی پایدار: اگر شرکت‌ها بتوانند زنجیره‌های تامین خود را با روش‌هایی مانند قرارداد با فروشندگان و تامین‌کنندگان با روش‌های سازگار با محیط زیست، استفاده از محصولات دارای گواهی تجارت منصفانه، و خرید کالا از منابع محلی و مزارع پایدار، پایدارتر کنند، ایده‌آل است.

2. در توسعه جامعه سرمایه گذاری کنید

به نظر می رسد بازار امروزی تسلط بسیار خوبی بر آنچه که تصویر برند مثبتی را در ذهن مصرف کننده ایجاد می کند، دارد. راهنمایی‌های تأثیرگذاران فراوان است. کمپین های رسانه های اجتماعی بر اساس ارزش های همسو و اهداف مشترک به دنبال به دست آوردن دنبال کنندگان وفادار هستند. و افراد انفرادی این قدرت و آزادی را دارند که به میل خود مأموریت ها و اقدامات خود را انجام دهند.

اگر نقش خود را با تطبیق و اتخاذ آنچه در محل کار فعلی مورد انتظار است انجام دهید، تیم روابط عمومی خارجی یا داخلی شما در موقعیت بسیار بهتری برای انجام وظایف خود از طرف شما خواهد بود و مجهز به تمام اطلاعات و اخبار خوبی است که برای اطلاع رسانی شما نیاز دارند. تلاش با صدای بلند و سربلند و هیچ شرمی در انجام این کار وجود ندارد. در واقع، اطلاع عموم از پیشرفت‌های CSR فعال و مثبت، تعهد شما را به مشارکت در یک بازار آگاهانه اجتماعی نشان می‌دهد و سزاوار شناسایی است.

مجله ترفندهای اینستاگرام

https://www.entrepreneur.com/starting-a-business/5-ways-to-build-a-positive-brand-image-through-corporate/478995

سیاست‌های DEI به موضوعی حساس برای بحث تبدیل شده‌اند، اما مفاهیم «تنوع»، «برابری» و «شامل» به خودی خود، به نظر من، بالاتر از سرزنش و اهداف بسیار مطلوب در هر محیط حرفه‌ای هستند. اقداماتی که می توانید در این زمینه انجام دهید بیشتر بر اساس عقل سلیم است تا سیاست اجباری و راه طولانی را به سمت ایجاد یک محل کار منصفانه و عادلانه می کند.

  • ادغام تنوع در تمام فرآیندها: به طور رسمی تنوع را در مراحل استخدام، ارتقاء و جانشینی رهبری خود ترویج دهید. این نشان دهنده تعهد مدیریت به یک محیط فراگیر و ارائه فرصت های برابر برای همه افراد در آن است.
  • ایجاد ERG: کارمندان این روزها انتظار ندارند که از آنها قدردانی و شنیده شود، آنها لیاقت این را دارند. گروه‌های منابع کارمند راهی عالی برای نشان دادن حمایت شما از گروه‌هایی است که به طور سنتی کمتر نمایندگی می‌شوند و ممکن است به اندازه دیگران در شرکت شما احساس و ارزشی نداشته باشند. تشکیل یک ERG به عنوان بستری برای صداها و دیدگاه‌های مختلف برای شما هزینه‌ای ندارد، اما زمانی که همه کارکنان شما احساس احترام و مشارکت داشته باشند، می‌تواند نتیجه بزرگی داشته باشد.
  • ادغام بازاریابی فراگیر: آیا واقعاً دنیا از خانواده چهار نفره اصلی تشکیل شده است (البته که همه آنها بسیار زیبا هستند) که در یک علفزار با توله سگ شایان ستایش خود شادی می کنند؟ با ارائه انواع چهره‌ها، مکان‌ها و شیوه‌های زندگی در وب‌سایت، وثیقه‌ها و فیدهای رسانه‌های اجتماعی، از محدودیت‌های بصری منسوخ و پیام‌های کلیشه‌ای بیرون بیایید. پایگاه مشتری شما (در آن زمان گسترده تر) توجه می کند و برای حمایت از شما اقدام می کند.

4. به امور خیریه بپردازید

قدم بعدی که می توانید بردارید این است که با تعامل با آن جوامع و مشارکت در دستیابی به اهداف آنها، تعهد خود را به جوامعی که در آنها فعالیت می کنید، اثبات کنید. توسعه جامعه می تواند به شکل زیر باشد:

  • اجرای طرح های اشتغال محلی: استخدام محلی را در اولویت قرار دهید، که باعث ایجاد شغل و حمایت اقتصادی در سطح محلی می شود، جایی که کسب و کار شما مستقر است. این امر به ویژه در مناطقی با نرخ بیکاری بالا تأثیرگذار است.
  • حمایت از مشاغل محلی: هنگامی که با مشاغل همسایه خود به هر شکلی که در صنعت شما قابل اجرا باشد شریک می شوید، هم اقتصاد محلی را تحریک می کنید و هم به عضوی ارزشمند از جامعه تبدیل می شوید.
  • مشارکت در پروژه های اجتماعی: شما می‌توانید با مشارکت در طرح‌های توسعه اجتماعی، مانند ساخت مدارس جدید، زیباسازی پارک‌ها، و کمک به تأسیس یا تأمین مالی تسهیلات مراقبت‌های بهداشتی و خدمات اجتماعی که به نفع شهروندان محلی است، تفاوت واقعی ایجاد کنید و یک اثر موجی معنادار ایجاد کنید.

3. تنوع و شمول را تایید کنید

اما در مقیاس وسیع‌تر چطور؟ SMB ها، SMEها و شرکت های بزرگ در سطح جهانی در سراسر شرکت های خود چه کاری می توانند انجام دهند تا در میز مسئولیت اجتماعی شرکت کنند و با خوشحالی در جوایزی که با تصویر برند معتبر همراه است، سهیم شوند؟

در نهایت، من به مشتریان خود توصیه می‌کنم که در تمام معاملات خود تا حد امکان شفاف باشند (مثلاً با ارسال خط‌مشی‌های خود در وب‌سایت خود) و این معاملات را اخلاقی و عاقلانه انجام دهند.

  • ارتباط شفاف: قبل از هر چیز، اقدامات اخلاقی مستلزم ارتباط شفاف و باز در مورد اینکه یک شرکت با چه کسی همکاری می کند، آیا و توسط چه کسی یارانه دریافت می کند، سیاست های کارکنان و مدل کسب و کار آن نیاز دارد. گزارش های پایداری یا مسئولیت اجتماعی در دسترس عموم ترجیح داده می شود اما الزامی نیست.
  • شیوه های تجاری منصفانه: حفظ استانداردهای اخلاقی بالا در تمام معاملات تجاری، مانند اطمینان از شیوه های کار منصفانه و حفظ اقدامات ضد فساد، بسیار مهم است. این نشان دهنده صداقت و قابل اعتماد بودن شرکت است.
  • مسئولیت پذیری: وقتی شرکت‌ها می‌خواهند خود را مسئول اعمالشان بدانند، قابل اعتماد و قابل اعتماد هستند. اشتباهات خود را بپذیرید، در صورت امکان اقدامات اصلاحی انجام دهید و مسائل را تا جایی که می توانید حل کنید. مردم ثابت کرده‌اند که وقتی کسب‌وکارها گاهی اوقات دچار لغزش می‌شوند، درست مانند مردم، کاملاً درک می‌کنند و می‌بخشند.

این یک خیابان دو طرفه است

مسئولیت اجتماعی شرکتی را نمی توان در محیط کار مدرن نادیده گرفت. و در حالی که ممکن است نیاز به اصلاحات و انعطاف پذیری از سوی رهبری شرکت داشته باشد، تمام اقدامات انجام شده به نام CSR تنها می تواند به ارزش ویژه برند و جایگاه صنعت شما کمک کند.

بخشی از کار من به عنوان مدیر عامل شرکت روابط عمومی خودم این است که به مشتریان شرکتی خود توصیه کنم که چگونه نه تنها جایگاه مسئولیت اجتماعی شرکتی (CSR) خود را ارتقا دهند، بلکه سپس آن را تبلیغ و ترویج کنند تا عموم از تلاش های آنها آگاه شوند. من مقوله‌های کلیدی CSR را به پنج تقلیل داده‌ام و نکاتی را برای به اشتراک گذاشتن در مورد چگونگی پیشرفت و تأثیرگذاری در هر زمینه دارم.

1. شیوه های پایدار را اتخاذ کنید

اقدام دیگری که کسب‌وکارها می‌توانند برای تقویت CSR خود انجام دهند، یافتن دلایلی است که به آن اعتقاد دارند و سپس به طور فعال از آنها حمایت می‌کنند. بله، شما تصویر برند روابط عمومی خود را ارتقا خواهید داد، اما همچنین جامعه را به روش های انتخابی خود بهتر خواهید کرد. استراتژی های موثر عبارتند از:

  • کمک به خیریه ها: نوع دوستی مد روز نیست، بی زمان است. در موسسات خیریه معتبر تحقیق کنید که با ارزش‌های شرکت شما همسو هستند تا بتوانید از ماموریت‌هایی حمایت کنید که معنای واقعی برای شما دارند و از اینکه پول شما به کجا می‌رود احساس خوبی داشته باشید. “طمع شرکتی” زمانی که سود تقسیم می شود به “سرقفلی شرکت” تبدیل می شود.
  • تشویق به کار داوطلبانه: وقتی به کارکنان خود اجازه می دهید تا از کارهای داوطلبانه بهره ببرند – چه از طریق روزهای داوطلبانه با حقوق یا سازماندهی رویدادهای داوطلبانه در سراسر شرکت – این نه تنها یک تمرین فوق العاده در تیم سازی و تقویت روحیه است، بلکه بر شهرت انسان دوستانه شما تأکید می کند. می خواهند بسازند.
  • ایجاد کمپین های مرتبط با علت: مرتبط کردن محصولات یا خدمات خود با اهداف انتخابی خود یک رویکرد موثر برای تقویت تصویر برند شما است. به عنوان مثال، تعهد به اهدای بخشی از درآمد شما می تواند باعث فروش شود و در عین حال یک سازمان خیریه یا جامعه محور را نیز برجسته کند.

5. شیوه های اخلاقی و یک مدل تجاری شفاف ایجاد کنید

دیدگاهتان را بنویسید