5 دلیل مشاغل باید عادات هزینه مصرف کننده را ردیابی کند
نظرات بیان شده توسط همکاران کارآفرین خودشان هستند.
هزینه های مصرف کننده یکی از مهمترین معیارها برای هر صنعت است – با این وجود اغلب اوقات ، مشاغل نتوانند آن را به طور مؤثر ردیابی کنند. اما درک اینکه چگونه مخاطب هدف شما پول خود را خرج می کند و چرا می تواند برای برنامه ریزی و فعالیت های تجاری شما بسیار مهم باشد.
ردیابی عادات هزینه های مصرف کننده می تواند طیف گسترده ای از بینش های مهم را فراهم کند که به شما امکان می دهد حاشیه سود خود را افزایش داده و اطمینان حاصل کنید که برند شما در موقعیتی قرار دارد تا به بهترین وجه برای مخاطبان خود جذاب باشد.
مرتبط: چگونه می توان در هنگام تغییر رفتارهای مشتری ، تجارت خود را رشد داد
1. ترجیحات مشتری را درک کنید
در سطح بنیادی ، ردیابی هزینه های مصرف کننده در صورت تمایل به درک بهتر از ترجیحات و رفتارهای خرید مشتریان خود ضروری است. تعداد متوسط کالاهایی که مشتریان در یک معامله واحد خریداری می کنند چقدر است؟ مقدار متوسط هر سفارش چقدر است؟ چه محصولاتی با هم خریداری می شوند؟
به طور مداوم تجزیه و تحلیل این و سایر روندهای هزینه در بین مشتری شما می تواند به شما در شناسایی استراتژی های مؤثرتر برای بازاریابی ، مانند ارائه محصولات مکمل کمک کند.
آمازون شاید مطالعه موردی نهایی در مورد استفاده از عادات هزینه مصرف کننده برای درک کامل – و سرمایه گذاری – ترجیحات مشتری باشد. الگوریتم های این شرکت به ویژه از نقاط داده مانند محصولاتی که مشتری خریداری کرده و رتبه بندی کرده است ، ترسیم می کند و سپس از آن اطلاعات برای توصیه محصولات مشابه یا مکمل استفاده می کند. با استفاده از داده ها برای به دست آوردن درک عمیق از ترجیحات مشتری ، آمازون به غول خرده فروشی امروز تبدیل شده است.
2. بازاریابی خود را شخصی سازی کنید
ردیابی عادات هزینه مشتری می تواند یک منبع ارزشمند برای شخصی سازی تلاش های بازاریابی شما باشد. به ویژه اعتقاد بر این است که ظهور هوش مصنوعی تولیدی از پتانسیل قابل توجهی در ساده سازی شخصی سازی بازاریابی برای مارک های بزرگ و کوچک برخوردار است – اما برای اینکه این شخصی سازی مؤثر باشد ، باید داده های خوبی را تهیه کنید.
ردیابی هزینه های مشتری به شما کمک می کند تا چه نوع محصولاتی را که مشتری خاصی دوست دارد و کدام محصولات یا خدمات مرتبط برای آنها جذاب ترین است ، شناسایی کنید. به گفته مک کینزی ، 71 ٪ از مشتریان اکنون انتظار دارند که تعامل شخصی بر اساس این نوع اطلاعات – و حتی بیشتر بگویند ، 76 ٪ وقتی آن را دریافت نمی کنند ناامید می شوند.
هزینه های ردیابی اطلاعات مورد نیاز شما برای اطمینان از پیام رسانی شخصی را به این علامت ارائه می دهد. در حقیقت ، 70 ٪ از شرکت هایی که دارای یک استراتژی شخصی سازی پیشرفته هستند ، بازده سرمایه گذاری 200 ٪ یا بیشتر را گزارش می دهند.
مرتبط: 3 راه برای شخصی سازی بازاریابی خود برای تعامل بالاتر
3. پیش بینی و آماده سازی برای روند بازار
علاوه بر بهبود نتایج بازاریابی در یک سطح فردی ، با نگاهی به تصویر بزرگ هزینه های مشتری نیز می تواند به کسب و کار شما کمک کند تا برای آماده سازی و سازگاری با روند گسترده تر بازار سازگار شود.
به عنوان مثال ، براساس تحقیقات انجام شده توسط FAYE ، روند برتر سفر که آمریکایی ها قصد دارند در سال 2025 پول خود را خرج کنند شامل مسافرت های انفرادی (26 ٪) ، “فصل پایین” یا سفر خارج از اوج (24 ٪) ، “Dupes” مقصد است که شبیه به مقصد های توریستی بزرگتر (20 ٪) و گردشگری ورزشی (15 ٪) است.
برای فی ، به عنوان یک تجارت مرتبط با سفر ، درک چگونگی برنامه ریزی مشتریان برای خرج کردن پول در مورد برنامه های سفر خود می تواند اطلاعات مهمی را ارائه دهد که می تواند در برنامه های بازاریابی و ارائه خدمات به موقع تأثیر بگذارد. در هر صنعت ، آگاهی بیشتر از روند گسترده تر بازار برای ماندن در برابر رقبا و جلوگیری از رکودهای اساسی بسیار مهم است.
4. محصولات یا خدمات خود را بهبود بخشید
بازخورد مشتری یکی از بهترین راه هایی است که مشاغل می توانند در مورد نحوه مشاهده مخاطبان هدف خود محصولات یا خدمات خود بینش بگیرند. در حالی که ممکن است مشتریان گاهی مایل به نوشتن یک بررسی یا تماس با مشتری باشند ، داده های هزینه های آنها همچنین می تواند به تیم شما بینش های اساسی در مورد جذابیت و زنده ماندن یک محصول یا خدمات خاص ارائه دهد.
به عنوان مثال ، ممکن است متوجه شوید که محصولی که زمانی محرک اصلی فروش برای برند شما بوده است ، با گذشت زمان شاهد کاهش چشمگیر بوده است. این داده ها در خلاء وجود ندارد – می تواند ناشی از روندهای فصلی یا کلان اقتصادی باشد. اما همچنین می تواند به عنوان نشانگر این باشد که رقبای شما شروع به ارائه چیزهای جذاب تر کرده اند.
ردیابی هزینه های مشتری می تواند به اولین گام مهم در شناسایی زمان نیاز (یا فرصت) برای ایجاد تنظیمات و پیشرفت در محصولات و خدمات موجود شما تبدیل شود.
5. نرخ احتباس را بهبود بخشید
این یکی از متداول ترین نقاط داده های تکراری در کل مشاغل است – افزایش حفظ مشتری فقط 5 ٪ می تواند سود شرکت شما را 25 ٪ به 95 ٪ افزایش دهد. این امر عمدتاً به این دلیل است که می تواند پنج تا 25 برابر بیشتر برای دستیابی به مشتری جدید نسبت به حفظ مشتری موجود هزینه کند.
هر یک از دلایل قبلاً ذکر شده برای پیگیری هزینه های مشتری تأثیر قابل توجهی در نرخ حفظ مشتری شما خواهد گذاشت. با درک بهتر ترجیحات فراگیر ، شخصی سازی بازاریابی به مشتریان ، به دست آوردن بینش در مورد روند بازار و بهینه سازی محصولات خود ، محیطی را ایجاد می کنید که مشتریان در دراز مدت بیشتر به شما بچسبند.
از آنجا که بیشترین هزینه را برای بهینه سازی عملیات خود و افزایش کارایی خود کسب می کنید ، رضایت و حفظ مشتری را بهبود می بخشید ، که این باعث افزایش حاشیه سود شما نیز می شود.
مرتبط: 3 ستون حفظ مشتری هر مارک نیاز به پیاده سازی دارد
روش های زیادی وجود دارد که می توانید بینش بیشتری در مورد عادت های هزینه مشتری کسب کنید. این که آیا داده های به راحتی در دسترس از وب سایت و سیستم عامل های فروش خود ، انجام نظرسنجی از مخاطبان هدف خود یا استفاده از داده های شخص ثالث ، می توانید بینش های لازم را برای تنظیم عملیات خود بدست آورید و سودآورتر شوید. انجام سرمایه گذاری های لازم برای ردیابی بهتر و تجزیه و تحلیل هزینه های مشتری بیشتر از پرداخت هزینه خود در دراز مدت است.
https://www.entrepreneur.com/growing-a-business/5-reasons-businesses-should-track-consumer-spending-habits/489868