5 اسرار فروش رقبای شما نمی خواهند شما بدانید

5 اسرار فروش رقبای شما نمی خواهند شما بدانید

نظرات بیان شده توسط همکاران کارآفرین خودشان هستند.

قیمت گذاری ضعیف همیشه با حاشیه سود ، هر دسته یا محصولی که دارید همراه است. در سال 2024 ، بازده در تجارت الکترونیک به 743 میلیارد دلار رسید که تقریبا 15 ٪ از کل فروش خرده فروشی در ایالات متحده است. اگر قیمت مناسب باشد ، بخش قابل توجهی از این بازده ها اتفاق نمی افتاد.

چنین خطاهایی نه تنها مسئول درآمد از دست رفته است بلکه با مشتریان از دست رفته ، سهم بازار فرسایش یافته و اعتماد برند نیز همراه است.

خبر خوب؟ من قصد دارم پنج روش اثبات شده را به اشتراک بگذارم که می توانید از آنها برای کمک به فروش خود استفاده کنید.

مرتبط: راهنمای کارآفرین برای استراتژی های قیمت گذاری راه اندازی

1. قیمت گذاری پویا

چشم انداز خرده فروشی در سال 2025 نسبت به همیشه تنش بیشتری دارد. فعالیت رقیب در زمان واقعی ، تغییر تقاضا ، نظارت بر سطح سهام ، نظارت و خراش ، همه در حالی که از ابزارهای AI محور استفاده می شود ، تنظیم قیمت ها در طی چند ثانیه آسانتر از همیشه است. این امر به مارک های تجارت الکترونیک اجازه می دهد تا بدون به روزرسانی لیست های دستی ، چابک و رقابتی باقی بمانند.

به عنوان نمونه Airbnb را بگیرید. ابزار “قیمت گذاری هوشمند” آنها نرخ های شبانه بر اساس فصلی ، رویدادهای محلی و سنبله های تقاضا را تنظیم می کند. میزبان با استفاده از قیمت گذاری هوشمند تقریباً چهار برابر بیشتر احتمال دارد که رزرو را دریافت کرده و به طور متوسط ​​12 ٪ افزایش درآمد را گزارش کنند.

با خودکار کردن تصمیمات قیمت ، می توانید فوراً به بازار واکنش نشان دهید ، تست های A/B را برای شناسایی حساسیت به قیمت اجرا کنید و حاشیه های خود را حتی در دسته های شلوغ سالم نگه دارید.

2. قیمت رقابتی

پیش بینی می شود بازار تجارت الکترونیکی ایالات متحده ، به ارزش 1.19 تریلیون دلار در سال 2024 ، تا پایان سال 2025 به 1.29 تریلیون دلار برسد. چنین رشدی همیشه با رقابت شدید همراه است و نیاز به قیمت گذاری رقابتی دارد که هنگام خرید 46.8 ٪ از خریداران آنلاین ، به عنوان اولویت اصلی نامگذاری شده است.

قیمت گذاری رقابتی به معنای تغییر استراتژیک قیمت های شما ، بسته به سایر بازیکنان موجود در بازار و گزاره ارزش شما است. این اغلب توسط مشاغل فروش محصولات مشابه با کمی تمایز استفاده می شود ، جایی که همه برای همان مشتری می جنگند.

والمارت و آمازون در یک نبرد ثابت قیمت گذاری گیر کرده اند. والمارت از قیمت های رقابتی پشتیبانی شده توسط الگوریتم های پویا استفاده می کند و شکاف قیمت آن را با آمازون 3 ٪ بسته و حتی قیمت ها را 4 ٪ در محصولات برتر آمازون کاهش می دهد. این رویکرد به والمارت کمک کرده است که در دسته های سریع و سریع مانند مواد غذایی و کالاهای بسته بندی شده ، رقیب قدرتمندی باشد.

اگر در یک طاقچه رقابتی هستید ، به طور مرتب قیمت گذاری رقیب را کنترل کنید و از ابزارهای پویا یا AI – با قدرت استفاده کنید تا در زمان واقعی تنظیم کنید.

مرتبط: راهنمای بازاریاب برای موفقیت در جنگ با قیمت

3. قیمت گذاری مبتنی بر ارزش

قیمت گذاری مبتنی بر ارزش بر آنچه مشتریان مایل به پرداخت آن هستند بر اساس ارزش درک شده ، نه فقط هزینه تولید متمرکز است. این رویکرد شما را برای حاشیه های بهتر و وفاداری بلند مدت قرار می دهد.

اپل استاندارد طلا در اینجا است و مشتریان خود با وجود اینکه در یک بخش کاملاً حق بیمه با قیمت های بالا قرار دارند ، وفادار هستند. مردم می بینند که چگونه یک شرکت در نوآوری ، تجربه کاربر و اعتبار برند سرمایه گذاری می کند و این زمانی است که آنها مایل به پرداخت هزینه های بیشتری هستند. از Q1 2025 ، اپل سهم 19 ٪ از محموله های جهانی تلفن های هوشمند را در اختیار داشت که از سال گذشته 16 درصد افزایش یافته است.

با درک اینکه چه ارزشی برای مخاطبان خود دارد شروع کنید. بازخورد را جمع آوری کنید ، درک بازار را تجزیه و تحلیل کنید و برند خود را به وضوح قرار دهید.

4. قیمت گذاری AI محور

در سال 2025 ، بیش از 60 ٪ از محصولات سازمانی SaaS ویژگی های AI را تعبیه کرده اند که بسیاری از آنها برای بهینه سازی قیمت گذاری و شخصی سازی استفاده می شود.

قیمت گذاری محور AI از یادگیری ماشین برای تجزیه و تحلیل رفتار مشتری ، قیمت رقیب ، سطح عرضه و روند بازار در زمان واقعی استفاده می کند. سپس ، سیستم نقطه قیمت ایده آل را برای به حداکثر رساندن هر دو تبدیل و سودآوری تعیین می کند.

فضای کاری Google اخیراً پس از ادغام ویژگی های هوش مصنوعی در هر برنامه تجاری ، 17-22 ٪ قیمت ها را افزایش داده است. Google با بسته بندی قابلیت های هوش مصنوعی به طور مستقیم در ارائه آن ، Google را افزایش داده و حتی با برچسب قیمت بالاتری ، باعث کاهش ارزش درک شده و کاهش می یابد.

برای مشاغل تجارت الکترونیک ، غذای آماده سازی واضح است: در ابزارهای AI سرمایه گذاری کنید که با سیستم عامل های موجود شما (ERP ، BI ، CRM) ادغام می شوند. اطمینان حاصل کنید که تأثیر مالی را رصد کنید ، از تغییر ناگهانی قیمت خودداری کنید و منابع خود را برای حفظ و به روزرسانی مدل های هوش مصنوعی خود برای ادامه دقت خودداری کنید.

مرتبط: نقش AI به شما بستگی دارد – این 4 قانون تفاوت ایجاد می کند

5. قیمت گذاری تبلیغاتی

تخفیف های موقت با فوریت یکی از ساده ترین راه ها برای جذب مشتریان جدید و افزایش فروش است. این می تواند به اشکال مختلفی ارائه شود: درصد تخفیف ، فروش فلش ، کدهای کوپن یا حمل و نقل رایگان. یک مطالعه آماری 2024 نشان داد که 62 ٪ از خریداران آنلاین هنگام ارائه کد تبلیغی ، به ویژه از طریق ایمیل یا رسانه های اجتماعی ، انگیزه خرید دارند.

مک دونالد پلت فرم MCValue خود را در ایالات متحده تغییر داد تا گزینه های محبوب مانند 5 دلار وعده غذایی را اضافه کند و “یکی را بخرید ، یکی را برای 1 دلار اضافه کنید”. این تبلیغات پیش بینی می شود که رشد درآمد را به 27.4 میلیارد دلار در سال 2025 تبدیل کند – 5.1 ٪ افزایش سال – سال.

تبلیغات را در بازاریابی گسترده تر و استراتژی مالی خود برای هدایت فروش کوتاه مدت ، موجودی روشن یا راه اندازی محصولات جدید وارد کنید.

قیمت گذاری بخشی زنده و در حال تحول از تجارت شما است که می تواند بر سود شما تأثیر بگذارد و از این گذشته اعتماد مشتریان. استراتژی های مبتنی بر داده ها می توانند به شما کمک کنند تا سریعاً اصلاحات را انجام دهید. بهترین راه برای افزایش فروش ، تطبیق استراتژی های خود با تغییر بازار و ترکیب قیمت گذاری پویا ، رقابتی ، مبتنی بر ارزش ، AI – محور و تبلیغات است.

قیمت گذاری ضعیف همیشه با حاشیه سود ، هر دسته یا محصولی که دارید همراه است. در سال 2024 ، بازده در تجارت الکترونیک به 743 میلیارد دلار رسید که تقریبا 15 ٪ از کل فروش خرده فروشی در ایالات متحده است. اگر قیمت مناسب باشد ، بخش قابل توجهی از این بازده ها اتفاق نمی افتاد.

چنین خطاهایی نه تنها مسئول درآمد از دست رفته است بلکه با مشتریان از دست رفته ، سهم بازار فرسایش یافته و اعتماد برند نیز همراه است.

خبر خوب؟ من قصد دارم پنج روش اثبات شده را به اشتراک بگذارم که می توانید از آنها برای کمک به فروش خود استفاده کنید.

بقیه این مقاله قفل شده است.

به کارآفرین بپیوندیدبا امروز برای دسترسی

مجله ترفندهای اینستاگرام

https://www.entrepreneur.com/growing-a-business/5-sales-secrets-your-competitors-dont-want-you-to-know/495639

دیدگاهتان را بنویسید