5 ارزش آسیایی باستان هر کارآفرین باید بداند
نظرات بیان شده توسط همکاران کارآفرین خودشان هستند.
بیشتر و بیشتر اقتصادهای آسیا در صدر قرار دارند ، زیرا پروژه های چشم انداز صندوق بین المللی پول در آوریل که هند به زودی از مقام چهارم ژاپن در نظم اقتصادی جهانی فراتر می رود و در پنج نقطه برتر جهان به چین و ایالات متحده می پیوندد.
در سطح خرد ، شرکتهای میانه کلاه آسیایی ، مطابق مقاله ای از سیتی گروپ ، به سرعت در حال گسترش فراتر از پایگاه های تولید جهانی ژاپن و چین هستند که کارخانه های پررونق آنها در هند ، ویتنام ، اندونزی ، مالزی و تایلند حضور دارند. علاوه بر این ، براساس گزارش 2023 Citi ، شرکت های آسیایی 8-12 سال پیش از غرب در حال اتخاذ فن آوری های جدید هستند.
این رشد سریع در مشاغل آسیایی ناشی از نوآوری سریع و سازگاری زیاد است ، اما آنچه واقعاً در قلب این شرکت های پویا نهفته است ، این واقعیت است که ، در سراسر هیئت مدیره ، آنها یک فرهنگ تجاری را تمرین می کنند که دوام و طول عمر را تشویق می کند ، که مشخصه ارزش های سنتی و غالباً باستانی شرقی است. این مقادیر منحصر به فرد ، که در سراسر قاره یافت می شود ، به این واقعیت کمک می کند که بسیاری از قدیمی ترین شرکت های عامل جهان در واقع در آسیا واقع شده اند.
من به عنوان وراث نسل چهارم شغلی که بیش از 100 سال در هنگ کنگ قدمت دارد ، معتقدم که یادگیری در مورد جنبه های فرهنگ که در سراسر آسیا انجام می شود برای کارآفرینان غربی مفید است. در اینجا من پنج پیام خانگی را انتخاب کردم.
مرتبط: من مدیرعامل شرکتی هستم که سالانه 1.7 میلیارد دلار درآمد دارد. این فلسفه باستانی راز من برای موفقیت در تجارت و رهبری است.
1. یین و یانگ را با استفاده از دائوئیسم متعادل کنید
یکی از مهمترین مفاهیم تجاری در آسیا از فلسفه دائوئیست ، یک روش زندگی چینی است که از قرن ششم قبل از میلاد سرچشمه گرفته است. به ویژه برای کارآفرینان ، مفهوم وو وی، که به عنوان “عمل بی دردسر” ترجمه می شود ، همانطور که در مورد چابکی تدریس می کند و با هماهنگی با آبشارها و جریان های جهان می آموزد بسیار مهم است. طبق این مفهوم ، مشاغل باید به جای کنترل بیش از حد بر هر جنبه ای از عملیات یک شرکت ، کارآیی و اثربخشی را در اولویت قرار دهند و بدانند که کدام کارها فوری است.
این فلسفه همچنین بر اهمیت متعادل کردن نیروهای متضاد ، مردانه یانگ و زن زنانه تأکید دارد ، بنابراین می توانند به روشی مثبت وجود داشته باشند. در عمل ، یک مثال می تواند چیزی شبیه به ایجاد یک تجارت بر روی صفات “مردانه” مانند رقابت ، تمرکز بی بدیل و ریسک پذیری و متعادل کردن آن با صفات “زنانه” مانند درون نگری ، حساسیت و مراقبت باشد. فقط داشتن این صفات کافی نیست ، اما کارآفرینان باید هنر حرکت بین یک جناح و دیگری را به طور یکپارچه یاد بگیرند ، به خصوص در هنگام مواجهه با شرایط چالش برانگیز بازار.
2. به جای عصبانیت ، صبر را تمرین کنید
صبر فضیلت موفقیت در بسیاری از فرهنگ ها است و این در آسیا فرقی نمی کند. مقاله ای که برای مؤسسه مدیران شرکت استرالیا نوشته شده است نشان می دهد که بسیاری از رهبران موفق تجارت هند بر این باورند که استفاده از صبر برای واکنش به وضعیتی که به طور عادی باعث عصبانیت می شود ، برای دستیابی به پیشرفت مهم است. این اعتقاد از باگاواد گیتا، یک متن باستانی هندی که قدمت آن به قرن دوم قبل از میلاد باز می گردد ، توضیح می دهد که وقتی یک واقعه منفی رخ می دهد ، نباید با توهم ، که واکنشی است که از عصبانیت ناشی می شود ، مورد آزار و اذیت قرار گیرد. درعوض ، داشتن یک ذهن روشن و کنترل واکنش شخص به این رویداد ، اطمینان حاصل می کند که اقدامات خوب فصلی انجام می شود ، که به جای تخریب ، حفظ را تضمین می کند.
صبر همچنین به این معنی خواهد بود که می توان درسهای مهم را از عوارض جانبی یاد گرفت ، که به طور معمول “شکست” در تجارت تلقی می شوند. روش هندی برای داشتن یک ذهنیت بیمار این است که هر شکست این امکان را دارد که به جای انگیزه های واکنشی که قضاوت ما را ابری می کند ، به موفقیت تبدیل شود ، با تفکر آرام و استدلال.
مرتبط: در عصر فوری ، به همین دلیل است که رهبران باید هنر صبر را بیاموزند
3. درک هنر کنفوسیوس چهره دادن
بسیاری از مشاغل شکوفایی چین از ارزش های کنفوسیوس پیروی می کنند ، که از شیوه زندگی این کشور ناشی از قرن ششم قبل از میلاد است – که امروزه همچنان مرتبط است. این کد اجتماعی چینی همچنین بر مشاغل سراسر کره ، ژاپن و ویتنام تأثیر گذاشته است. از مهمترین ارزشهای کنفوسیوس که در اخلاق تجاری آسیا تمرین می شود ، مفهوم چهره است ، در غیر این صورت به عنوان شناخته می شود میانزیبشر
این اعتقاد بر این است که باعث می شود کسی خوب به نظر برسد ، یعنی “چهره دادن” ، برای برقراری روابط هماهنگ بین احزاب که با آنها تجارت می کنید مهم است. در حالی که محافظت از تصویر خود به عنوان یکی از بالاترین آرمانهای تحت این سیستم اعتقادی در نظر گرفته می شود ، “چهره” به دیگری نیز با توجه به دقیق افکار و نشان دادن مراقبت ، به همان اندازه مهم است. میانزی برای هر رابطه تجاری در آنجا بسیار مهم است ، به خصوص در مواردی که مشتری ها و مشتریان درگیر هستند ، و برای دریافت پشتیبانی از دیگران و دستیابی به طول عمر مهم است.
4. با استفاده از قانون جاذبه بودایی
از مشهودترین اصول که توسط مشاغل آسیایی اعمال می شود ، قانون جذابیت بودایی است که می گوید افکار و اهداف ما تجربیات و واقعیت ما را شکل می دهد. قانون جذابیت ناشی از فلسفه های بودایی که توسط سیدهارتا گوتاما بودا در قرن پنجم پیش از میلاد هند تأسیس شده است ، به سادگی به معنای این است که کارآفرینان باید مشاغل خود را با دقت و متفکر تعریف کنند.
یک شرکت بیشتر از یک سازمان یا ابزاری برای کسب درآمد دیده می شود. در عوض ، آن را به عنوان یک عامل تجسم می کند که می تواند اثرات مفیدی را به جامعه ای که در آن فعالیت می کند ارائه دهد. این چیزی است که شرکت من ، شرکت اتوبوس Kowloon Motor ، به ویژه به آن اعتقاد دارد ، زیرا این سرویس به جای اینکه صرفاً به عنوان یک تجارت سودآور باشد ، یک سرویس مهم را برای مشتریان خود انجام می دهد. اگر هدف شما مشخص باشد ، موفقیت به دنبال خواهد بود ، همان چیزی است که من در تجربه خودم به عنوان یک رهبر تجارت آموخته ام.
مرتبط: 5 چیز من در مورد تجارت از یک صومعه آسیایی آموختم
5. یادگیری چگونگی “بلند کردن با هم”
جنبه مهم فرهنگهای تجاری اندونزی و مالزی مفهوم مفهوم است Gotong Royong، که به عنوان “برای بلند کردن” ترجمه می شود ، یک اصل باستانی کار و همکاری جمعی در یک جامعه است. این مفهوم در جزیره جاوا سرچشمه گرفته است و از قرن 117 پیش از میلاد در مجمع الجزایر مالایی شناخته شده و عملی شده است.
این مفهوم امروزه هنوز هم تمرین می شود و یک ارزش فرهنگی است که انسجام مهمی بین مشارکتهای تجاری ایجاد می کند. به عنوان مثال ، استارتاپ های اندونزی از مفهوم Gotong Royong برای ایجاد استراتژی هایی استفاده کرده اند که مشاغل جداگانه به جای اینکه به تنهایی در صنایع سودآور رقابت کنند ، برای منافع متقابل جمع می شوند.
بیشتر و بیشتر اقتصادهای آسیا در صدر قرار دارند ، زیرا پروژه های چشم انداز صندوق بین المللی پول در آوریل که هند به زودی از مقام چهارم ژاپن در نظم اقتصادی جهانی فراتر می رود و در پنج نقطه برتر جهان به چین و ایالات متحده می پیوندد.
در سطح خرد ، شرکتهای میانه کلاه آسیایی ، مطابق مقاله ای از سیتی گروپ ، به سرعت در حال گسترش فراتر از پایگاه های تولید جهانی ژاپن و چین هستند که کارخانه های پررونق آنها در هند ، ویتنام ، اندونزی ، مالزی و تایلند حضور دارند. علاوه بر این ، براساس گزارش 2023 Citi ، شرکت های آسیایی 8-12 سال پیش از غرب در حال اتخاذ فن آوری های جدید هستند.
این رشد سریع در مشاغل آسیایی ناشی از نوآوری سریع و سازگاری زیاد است ، اما آنچه واقعاً در قلب این شرکت های پویا نهفته است ، این واقعیت است که ، در سراسر هیئت مدیره ، آنها یک فرهنگ تجاری را تمرین می کنند که دوام و طول عمر را تشویق می کند ، که مشخصه ارزش های سنتی و غالباً باستانی شرقی است. این مقادیر منحصر به فرد ، که در سراسر قاره یافت می شود ، به این واقعیت کمک می کند که بسیاری از قدیمی ترین شرکت های عامل جهان در واقع در آسیا واقع شده اند.
بقیه این مقاله قفل شده است.
به کارآفرین بپیوندیدبا امروز برای دسترسی
https://www.entrepreneur.com/growing-a-business/5-ancient-asian-values-every-entrepreneur-should-know/491240