شما می خواهید به نقطه ای برسید که در مورد نحوه استفاده از محصول خود فکر کنید. من توصیه می کنم به محصول خود به عنوان بخشی از یک روایت فکر کنید. محصول شما چگونه با روز شما مطابقت دارد؟ رفت و آمد شما؟ روز کاری شما؟ هنگام غذا یا قبل از خواب؟ آیا فرزندان یا همسر شما از آن استفاده می کنند؟ آیا در سفر از آن استفاده می کنید؟
به عنوان مدیر ریختهگری ویزمن در کالج بابسون، به کارآفرینان مشتاق و دانشجویان کسبوکار کمک میکنم تا ایدههای خود را از طریق برنامههای کاربردی خلاقانه و عملی به ثمر برسانند. من فضای سازندگان مشهور خود را در محوطه دانشگاه اداره میکنم، منبعی برای دانشجویان بازرگانی ما تا ایدههای خود را زنده کنند. من دوست دارم به دانشآموزان یادآوری کنم که نمونهسازی را بهعنوان یک فرآیند معمولی در نظر نگیرند. بلکه انگیزه ای برای تبدیل شدن یک ایده زودگذر به واقعیت است.
صرف زمان برای تجسم محصول خود و موارد استفاده مختلف از آن به شما این امکان را می دهد تا ببینید که چگونه ایده شما می تواند از یک مفهوم به یک محصول قابل اجرا تبدیل شود. به طور خاص، به خصوص در مراحل ابتدایی سرمایه گذاری خود، حیاتی است که برای نمونه اولیه محصول خود وقت بگذارید.
در فرآیند طوفان فکری، میتوانید موضوعاتی از زیباییشناسی گرفته تا عملکرد و ویژگیهای مخاطبان هدف را لمس کنید. وقتی شروع به فهرست کردن همه چیزهایی که در مورد محصول خود می دانید، شروع می کنید، متوجه چیزهایی می شوید که در نظر نگرفته اید. زمانی که زمان زیادی را صرف طوفان فکری کردید، می توانید ایده های خود را دسته بندی کرده و آنها را اصلاح کنید.
علاوه بر این، چه داستانی را می خواهید بگویید؟ به عنوان مثال، بسیاری از دانش آموزان من می خواهند داستان پایداری را از طریق محصولات خود بیان کنند. چگونه طراحی این را نشان می دهد؟ این دستور روایی همچنین به شما کمک می کند تا مشخص کنید که چه مشکلی را می خواهید حل کنید.
ابزار خود را ساده نگه دارید
فراتر از نقاشی است. بازی با موادی مانند کاغذ و مقوا برای ساختن یک نمایش فیزیکی از محصول خود، چه برای دنیای فیزیکی و چه دیجیتالی، به شما این امکان را می دهد که با یک برنامه واقعی وارد فاز بعدی شوید. این به شما این امکان را میدهد که ایدهها را آزمایش کنید، بازخورد دریافت کنید و طرح خود را دوباره ابزار کنید، همه اینها قبل از شروع کدنویسی یا دستیابی به مواد واقعی.
وقتی واقعاً در حال ساختن محصولی برای مشتریان خود هستید، گیر افتادن در ساختن یک محصول برای خودتان آسان است. شما می خواهید خارج از جمعیت شناسی خود فکر کنید. قدرتمندترین ابزاری که شما به عنوان یک کارآفرین در اختیار دارید، آگاهی از این است که کسی چه چیزهایی را دوست ندارد و دوست ندارد و چرا. بهترین بازخورد صادقانه، خاص، مهربان و در خدمت محصول است. وقتی ایده محصولی دارم که برای این مرحله آماده است، از دوستانم در صنایع مختلف فراتر از آموزش، از جمله املاک و امور مالی، بازخورد میخواهم.
یکی از دلهره آورترین کارهایی که می توانید به عنوان یک کارآفرین انجام دهید خیره شدن به یک تکه کاغذ خالی است. با این حال، این نیز مهمترین است.
من اخیراً در یک برنامه کارآفرینی برای دانشآموزان دبیرستانی جلسهای در مورد طراحی و ساخت اپلیکیشنهای دیجیتالی تدریس کردم. قبل از اینکه دانشآموزان شروع به ساختن نمونههای اولیه با کاغذ و قیچی کنند، بر اهمیت حک کردن زمان برای فکر کردن به ایده شما تاکید کردم. این فرآیند تضمین می کند که از همان ابتدا مشتری هدف خود را در خط مقدم نگه دارید.
سپس ساختار را اضافه کنید
این یک توصیه ساده است، اما به این دلیل است که کار می کند. با بیان همه چیز شروع کنید – یعنی روی کاغذ. وقتی به محصول خود فکر می کنید همه چیزهایی که به ذهنتان می رسد را یادداشت کنید. روش ترجیحی من برای طوفان فکری، یادداشت طرح است که از کلمات، نقاشی ها، ابله ها و نمادها برای بیان ایده ها استفاده می کند. روشی را بیابید که به شما امکان میدهد احساس بیمعنای داشته باشید و افکارتان را به طریقی که بتوانید درونیسازی کنید، بیرون میآورد.
ابزارهای پیشرفته مانند چاپگرهای سه بعدی، ویرایشگرهای برداری و نرم افزارهای کدگذاری در برخی مواقع وارد عمل خواهند شد. اما چرا زمانی که لوازم اداری ارزانتر و در دسترستر هستند، وقت و پول خود را در ابتدا تلف کنید؟ به هم ریختن کاغذ با هم بسیار ساده تر از امتحان کردن آن در یک ابزار کدگذاری است.
نظرات بیان شده توسط مشارکت کنندگان کارآفرین مربوط به خود آنهاست.
برای جمع آوری بازخورد در مورد نمونه اولیه خود، آن را با اعضای حلقه داخلی خود به اشتراک بگذارید و از جوامع آنلاین مانند Discord، Reddit و دیگر پلتفرم های رسانه های اجتماعی بازخورد بگیرید. داشتن یک نمونه اولیه فیزیکی که با هزینه مقرون به صرفه با مواد کاغذی ساخته اید به راحتی به اشتراک گذاشته می شود و پس از دریافت بازخورد به راحتی قابل اصلاح است. همچنین می توانید چندتایی بسازید.
مطالب مرتبط: 6 دلیل که چرا باید ایده خود را قبل از توسعه آن نمونه سازی کنید
بازخورد بهترین دوست خود را در نظر بگیرید
وقتی دانشآموزان را در جلسه طوفان فکری ایده برنامه راهنمایی میکردم، از آنها خواستم به معنای واقعی کلمه نحوه ظاهر برنامه را روی یک تکه کاغذ تجسم کنند، چه عمودی برای نمایش یک تلفن یا افقی برای صفحهنمایش دیگر. این مرحله حواسپرتیها را از بین میبرد و زمان را برای طراحی محصولی که بعداً متوجه میشوید کار نمیکند یا مشتریانتان دوست ندارند، تلف نمیکنید.
حتی اگر بازخورد از سوی مخاطبان خارج از هدف شما باشد، همه اینها به اطلاع رسانی طراحی محصول شما کمک می کند. داشتن یک نسخه فیزیکی و آنالوگ از محصول به شما کمک می کند تا آن را جهانی تر کنید، مخاطبان را گسترش دهید و در مورد فضای استفاده خود بیشتر بدانید، همگی با هزینه کم.
https://www.entrepreneur.com/starting-a-business/4-expert-tips-to-turn-blank-pages-into-business-blueprints/480245
آیا صفحه خالی پیش روی شماست؟ در اینجا نحوه تبدیل آن به چیزی مفید در فرآیند نمونه سازی آورده شده است.
مطالب مرتبط: ایده کسب و کار دارید؟ در اینجا نحوه عملی کردن آن آورده شده است.
آزادانه طوفان فکری کنید
با لوازم اداری شروع کنید. چیزهایی مانند نوار لاستیکی، کارت های شاخص و گیره های کاغذ بادوام و همه کاره هستند و شما را مجبور به خلاقیت می کنند. می توانید به جای کار بر روی فایل های جداگانه، آنها را به راحتی با همکاران به اشتراک بگذارید. بهترین بخش این است: شما از دوران دبستان از این ابزارها استفاده کرده اید، بنابراین هیچ منحنی یادگیری وجود ندارد. آنها زمان را به شما هدیه می دهند.