4 معیار برای اندازه گیری بازاریابی اینستاگرام شما

عکس قهرمان توسط krakenimages در Unsplash

این 4 معیاری است که باید برای سنجش موفقیت اینستاگرام خود استفاده کنید.  می توانید همه آنها را اندازه بگیرید یا یکی را برای خود انتخاب کنید.

مجله ترفندهای اینستاگرام

https://nealschaffer.com/4-metrics-measure-instagram-marketing-success/

من بازاریاب هستم که تقریباً هر آگهی اسپانسر شده ای را که در اینستاگرام می بیند تجزیه و تحلیل می کنم و دوست دارم تعامل آنها را مشاهده کنم.

من از بسیاری از برندها و وبلاگ نویسان شنیده ام که می گویند اینستاگرام یکی از 3 سایت برتر رسانه های اجتماعی برای افزایش ترافیک وب سایت است.

با bit.ly می توانید به راحتی ببینید که چه تعداد از فالوورهای شما روی وب سایت شما از بیو شما کلیک کرده اند.

در سال 2021، هزینه تبلیغات دیجیتال تقریباً دو برابر خواهد شد و به 322199 میلیون دلار خواهد رسید. اکوسیستم رسانه های اجتماعی در مورد آن حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت. بنابراین این لحظه ای است که یک برند باید توجه بیشتری را شروع کند و بیشتر بر استراتژی رسانه های اجتماعی خود تمرکز کند.

بنابراین اگر در اینستاگرام نیستید، باید همین الان یک اکانت بسازید!

و سپس آن پست ها را سرپرستی می کنند و تعدادی از آنها را برای نمایش در ابتدای هفته آینده انتخاب می کنند.

بنابراین وقتی می‌خواهید میزان مشارکت و موفقیت اینستاگرام خود را بسنجید، به کجا باید نگاه کنید؟

اینستاگرام در مورد ایجاد محتوای عالی که با یک جامعه درگیر باشد بنابراین آنها در مورد برند شما صحبت می کنند.

اینستاگرام مکانی برای ارسال عکس و فیلم برای سرگرمی است. و گاهی اوقات الهام گرفتن هر روز واقعاً دشوار است. اما من معتقدم از هر چیزی که می بینیم می توان الهام گرفت. شما فقط باید به آن نگاه کنید!

چگونه می توانید منشن های خود را برای موفقیت اینستاگرام اندازه گیری کنید؟

سومین معیاری که باید بیشتر برای موفقیت اینستاگرام به آن نگاه کنیم، این است بازدیدها در استوری اینستاگرام (کسی که استوری های اینستاگرام ما را تماشا می کند).

یکی از مهمترین معیارهایی که یک مدیر رسانه اجتماعی باید به آن توجه کند، تعامل است.

بنابراین، این 4 معیاری است که باید برای سنجش موفقیت اینستاگرام خود استفاده کنید.

اگر مشارکت کافی در پست‌های اینستاگرام خود ندارید، به این معنی است که کار اشتباهی انجام می‌دهید یا محتوای شما برای مخاطبان شما مرتبط نیست.

استراتژی دیگر این است که یک هشتگ راه اندازی کنید و ببینید چه کسی از آن هشتگ استفاده می کند.

موفقیت اینستاگرام با استفاده از هشتگ های اینستاگرام

آنچه من متوجه شدم این است که گاهی اوقات مدیران کمپین این 3 دلیل را نادیده می گیرند که چرا مردم با تبلیغات خود درگیر نمی شوند:

  1. آنها بومی تر از طریق پلت فرم فکر نمی کنند و نیازهای جامعه خود را درک نمی کنند
  2. اکانت اینستاگرام ندارید
  3. توضیحات بسیار طولانی برای آگهی داشته باشید

چرا؟ زیرا صدها میلیون کاربر فعال وجود دارد که به طور مداوم از استوری اینستاگرام استفاده می کنند. نگاهی به تعداد بازدیدها در استوری های اینستاگرام به شما این امکان را می دهد که بدانید چه تعداد از دنبال کنندگان شما به این نوع محتوا علاقه مند هستند.

تنها یک مکان وجود دارد که می توانید از لینک در اینستاگرام استفاده کنید. این در صفحه نمایه شما در توضیح بیو شما است.

اینستاگرام با پروژه در حال انجام خود به نام پروژه هفتگی هشتگ (WHP) کار بسیار خوبی انجام می دهد. آنها کاربران اینستاگرام را به چالش می کشند تا در آخر هفته چیزی خلاقانه منتشر کنند.

اگر از معیارهای دیگری برای سنجش موفقیت اینستاگرام خود و نحوه انجام آن استفاده می کنید، در بخش نظرات به من اطلاع دهید.

و من معتقدم، در اینستاگرام، تعداد «لایک» در یک پست، معیار دیگری برای محاسبه اندازه‌گیری آگاهی از برند شماست.

شما باید محتوایی را که پست می کنید دنبال کنید و به معیارها و نتایج مناسب نگاه کنید. و این بستگی به استراتژی شما دارد.

این ویژگی اینستاگرام یکی از بهترین راه‌ها برای برقراری ارتباط با فالوورهای خود و ایجاد احساس در مورد اهمیت شما در اینستاگرام است.

و در مورد ما، الهام گرفتن (عکاسی/طراحی) از هر چیزی که می بینیم وجود دارد. فقط باید دنبالش بگردیم!

چند نفر از فالوورهای شما وقتی چیزی مرتبط با برند شما پست می کنند از گزینه برچسب در پست های خود استفاده می کنند؟

[clickToTweet tweet=”Engagement should be the number one metric where a social media marketer is looking at. ” quote=”Engagement should be the number one metric a social media marketer looks at. “]

2. آگاهی در اینستاگرام

شاید شما می‌خواستید این را در آگاهی از برند یا تعامل بگنجانید، اما من می‌خواستم آن را متمایز کنم زیرا معتقدم ذکرها معیار مهمی در موفقیت استراتژی اینستاگرام شما هستند.

دکمه “پسندیدن” در رسانه های اجتماعی تنها یک عامل ساده برای اندازه گیری آگاهی از برند شما است. اگر در ابتدا، معیار «لایک» چیزی بود که فیس‌بوک تبلیغ می‌کرد، امروز می‌توانیم ببینیم «واکنش‌ها» عامل دیگری است که آبی بزرگ می‌خواهد تحلیل کند.

تبلیغات دهان به دهان هنوز بهترین تاکتیک بازاریابی برای موفقیت اینستاگرام است. اگر می خواهید برند شما با اینستاگرام تعامل، آگاهی یا ترافیک وب سایت بیشتری داشته باشد، این معیار را به عنوان یکی از بهترین استراتژی های خود در نظر بگیرید.

راه دیگری برای اندازه گیری تعداد افرادی که روی لینک اینستاگرام شما کلیک کرده اند، ایجاد یک لینک bit.ly و درج آن در پروفایل است.

در این ویدیو با استراتژی اینستاگرام بیشتر آشنا شوید:

من اعتقاد زیادی ندارم که آگاهی چیزی است که برای موفقیت خود باید اندازه گیری کنیم، اما معتقدم همه ما به آگاهی برای برند خود نیاز داریم.

دومین معیار مهم این است لایک های یک پست (عکس یا فیلم). چند نفر از فالوورهای شما محتوای شما را دوست دارند؟ شاید انتظار این قسمت را در فصل نامزدی داشته باشید. اما اگر کسی پست من را دوست داشته باشد، به این معنی نیست که او واقعاً با من درگیر است.

در مورد این فکر کنید، وجود دارد بیش از 1 میلیارد کاربر فعال در اینستاگرام و بیشتر از 500000 کسب و کار در حال حاضر با آنها درگیر شده است. اگر بتوانید تنها با کسری از این کاربران ارتباط برقرار کنید، موفقیت اینستاگرام چگونه خواهد بود؟

به طور مرتب با آن هشتگ پست کنید و به آنها اطلاع دهید. آنها می توانند با استفاده از هشتگ با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و هر از گاهی آنها را در نمایه شما به نمایش بگذارند.

نتیجه گیری در مورد اندازه گیری موفقیت اینستاگرام

و بیشتر، این چیزی است که می تواند به شما کمک کند اگر بخواهید از طریق پیام مستقیم آنها را درگیر کنید، چه تعداد دنبال کننده ممکن است پاسخ دهند.

3. ترافیک از اینستاگرام

همه آنها را اندازه بگیرید یا انتخاب کنید که کدام یک مناسب برند شماست. اما این فقط به استراتژی رسانه های اجتماعی شما بستگی دارد.

به عنوان مثال، اگر می خواهید تست کنید و ببینید چند نفر از آنها واقعاً عکس ها و ویدیوهای اینستاگرام شما را دنبال می کنند. از آنها در توضیحات خود چیزی بپرسید. به آنها بگویید که به نظر آنها علاقه مند هستید. و در این صورت ببینید چند نفر از آنها با محتوای شما درگیر هستند.

چگونه می بینید که حساب اینستاگرام شما چقدر ترافیک می آورد؟

بیا بریم!

چگونه موفقیت اینستاگرام خود را اندازه گیری کنیم

1. تعامل در اینستاگرام

به عنوان مثال، Red Bull و GoPro با استفاده از UGC (محتوای تولید شده توسط کاربر) در پست های سرمقاله خود در اینستاگرام کار بسیار خوبی انجام می دهند. دنبال کنندگان آنها می بینند که افراد دیگری از این مارک ها استفاده می کنند. آنها به یکدیگر متصل می شوند و می خواهند در نمایه های این مارک ها منتشر شوند.

یکی دیگر از معیارهای سنجش موفقیت اینستاگرام، ذکر است.

محبوب ترین معیار تعداد شماست پیروان.

به عنوان مثال، فرض کنید از استوری اینستاگرام استفاده می کنید و می بینید که چند نفر از آنها (فالوورها) آن را تماشا می کنند. اکنون یک پست دعوت به اقدام ایجاد کنید تا از آنها بخواهید سوالات خود را از طریق DM برای شما ارسال کنند. در این صورت با یک ویدیو در استوری اینستاگرام با پاسخ خود پاسخ دهید و همچنین ببینید چند نفر با این تاکتیک با شما درگیر شدند.

اگر بخواهیم آگاهی برند خود را در این پلتفرم اندازه گیری کنیم، فکر می کنم مهم است بدانیم کجا باید جستجو کنیم.

چگونه می توانید ترافیک را از طریق اینستاگرام به وب سایت / وبلاگ خود بیاورید؟

چگونه می دانید که موفق هستید؟

از گوگل آنالیتیکس استفاده کنید. به حساب تجزیه و تحلیل خود بروید، Acquisition -> Social -> Overview را انتخاب کنید و می‌توانید بهترین منابع شبکه‌های اجتماعی خود را ببینید که بیشترین ترافیک را برای شما به ارمغان می‌آورند.

به عنوان مثال، CMI یک عکس با CTA قوی در تصویر خود آپلود کرد و کنفرانس بعدی خود را با 100 دلار تخفیف – کنفرانس محتوای هوشمند اعلام کرد.

استراتژی ها و ایده های زیادی وجود دارد. اما شاید ساده ترین آنها ایجاد تصویری مرتبط با پست وبلاگ شما باشد. در توضیحی که به تازگی یک پست وبلاگ را به پایان رساندید، به جامعه خود اطلاع دهید و از آنها بخواهید روی پیوند موجود در بیو کلیک کنند.

در اینجا معیارهایی وجود دارد که باید برای سنجش موفقیت اینستاگرام خود دنبال کنید.

اما بیایید به موضوع اصلی خود بازگردیم که چگونه موفقیت بازاریابی اینستاگرام خود را اندازه گیری کنیم.

یا اگر علاقه مند به افزایش تعامل خود در اینستاگرام هستید، باید از یکی از این تاکتیک ها استفاده کنید که نیل پاتل در این اینفوگرافیک به نمایش گذاشته است. من شخصاً به شما توصیه می کنم که شروع به ارسال منظم و به موقع مطالب کنید.

شما نمی توانید مانند فیس بوک روی پیوندها در نظرات کلیک کنید، بنابراین پیوندهای موجود در توضیحات یا نظرات شما به حساب نمی آیند، زیرا مفید نیستند. (علاوه بر این، ممکن است دنبال کنندگان شما فکر کنند که شما حرفه ای نیستید زیرا نمی دانید لینک ها در اینستاگرام کار نمی کنند.)

من به شما نشان خواهم داد که چگونه تعامل، آگاهی از برند، ترافیک یا منشن های خود را در اینستاگرام اندازه گیری کنید.

ببینید چه تعداد از دنبال کنندگان شما برند شما را در پست شما تگ می کنند. آنها را در نمایه خود نشان دهید تا جامعه شما بتواند ببیند چه کسی برند شما را برچسب گذاری می کند.

عامل دیگری که باید در اندازه گیری تعامل در نظر گرفت، شماست پیام مستقیم.

این بدان معناست که باید ببینید چه تعداد دنبال کننده روی پست های شما نظر می گذارند.

آن را هر چه می خواهید بنامید، آگاهی از برند یا به سادگی آگاهی، اما این یکی از معیارهایی است که باید بررسی کنید تا ببینید آیا کار خوبی در اینستاگرام انجام می دهید یا خیر.

من بسیاری از بازاریابان، وبلاگ نویسان و حتی برندها را دیده ام که این کار را انجام می دهند و این کار بی معنی است.

4. منشن در اینستاگرام

من برندهای زیادی را دیدم که از این معیار در استراتژی رسانه های اجتماعی خود استفاده می کنند. و این خوب است، اما این تنها نکته ای نیست که باید برای اندازه گیری آگاهی از برند خود در نظر بگیریم.

اولاً، مهمترین چیز در تعامل، پیدا کردن آن است چند نفر در اینستاگرام با شما ارتباط برقرار می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید