3 دلیل شکست بازاریابی شما (و نحوه رفع آن)
نظرات بیان شده توسط مشارکت کنندگان کارآفرین مربوط به خود آنهاست.
آیا تا به حال می خواهید زمانی که به بازاریابی کسب و کار خود فکر می کنید موهای خود را بیرون بکشید؟ اگر سر تکان می دهید، تنها نیستید. راه های بی پایانی برای بازاریابی کسب و کار شما وجود دارد که می تواند بسیار خسته کننده باشد. اما، همانطور که احتمالا می دانید، بازاریابی برای رشد کسب و کار ضروری است، بنابراین به خواندن ادامه دهید تا یک راهنمای گام به گام برای بی عارضه بازاریابی خود دریافت کنید تا بتوانید کسب و کار خود را توسعه دهید.
مطالب مرتبط: استارتآپهای شکست خورده این ۷ اشتباه بازاریابی را مرتکب شدند – آیا شما هم مرتکب آنها هستید؟
1. بدون استراتژی
دلیل شماره یک ناامید شدن صاحبان مشاغل از بازاریابی این است که آنها استراتژی خاصی ندارند. آنها چیزها را به دیوار پرتاب می کنند تا ببینند چه چیزی کار می کند اما هیچ نتیجه ای نمی گیرند.
بسیاری از صاحبان کسب و کار تمایل دارند کاری را انجام دهند که می شنوند در حال حاضر “کار می کند” (که به طور جدی می تواند لحظه به لحظه تغییر کند). اما هر کسبوکاری متفاوت است، بنابراین کاری که باب در خیابان انجام میدهد لزوماً برای کسبوکار شما کارساز نخواهد بود. ایجاد یک استراتژی نیازی به زمان زیادی ندارد، اما به شما کمک می کند تا تمرکز داشته باشید و به اهداف خود برسید.
یکی دیگر از خیرهای بزرگی که من می بینم، صاحبان مشاغلی هستند که خواهرزاده 18 ساله خواهر کسی را استخدام می کنند تا بازاریابی خود را انجام دهد، زیرا آنها “می دانند چگونه رسانه های اجتماعی را انجام دهند.” این به دلایل مختلفی مضر است. اول اینکه، فعال بودن در رسانه های اجتماعی به معنای درک استراتژی رسانه های اجتماعی نیست. دوم، راه های بازاریابی بیشتر از رسانه های اجتماعی وجود دارد. همه کانال های شما باید با هم کار کنند تا نتیجه بگیرند. سوم، زمانی که این استخدامها انجام میشوند، به نظر نمیرسد که دوام زیادی داشته باشند، و سپس صاحبان مشاغل باید این فرآیند را از اول شروع کنند.
من کاملاً متوجه شدم که شما احتمالاً کسب و کار خود را باز نکرده اید تا تمام وقت خود را صرف بازاریابی کنید، اما زمانی که برای ایجاد یک استراتژی وقت بگذارید، می توانید به انجام کاری که دوست دارید بازگردید!
آیتم اقدام
یک یا دو ساعت وقت بگذارید تا یک استراتژی بازاریابی را که برای کسب و کار شما مفید است، طرح ریزی کنید. با اهداف خود شروع کنید – برای رسیدن به چه چیزی تلاش می کنید؟ در مرحله بعد، مشتری ایده آل خود را در نظر بگیرید – چه مشکلی او را در شب بیدار نگه می دارد؟ از آنجا، روی پیام های خود کار کنید. چگونه می توانید با مشتری ایده آل خود ارتباط برقرار کنید؟ این کلمات، عبارات، تصاویر، نوع محتوایی که ایجاد می کنید و جایی که با آنها ارتباط برقرار می کنید خواهد بود. در نهایت، و احتمالا مهمتر از همه، سازگار باشید و نتایج خود را دنبال کنید تا بتوانید در طول مسیر خود را تنظیم کنید! اگر برای ایجاد استراتژی خود به کمک بیشتری نیاز دارید، به اینجا سر بزنید.
2. زمان ندارد
به عنوان صاحبان کسب و کار، ما یک میلیون کلاه بر سر می گذاریم، اما اگر می خواهید تجارت خود را توسعه دهید (یا حتی در تجارت بمانید)، باید زمانی را برای بازاریابی پیدا کنید.
زمانی را در تقویم خود برنامه ریزی کنید و به آن متعهد شوید. این می تواند به معنای بیدار شدن 30 دقیقه زودتر و طوفان فکری برای خوردن قهوه باشد. یا ممکن است یک ساعت در یک عصر یکشنبه با یک لیوان شراب، استراتژی بازاریابی خود را برای هفته بعد تنظیم کنید. لازم نیست همه چیز را در آن جلسه انجام دهید و برنامه ریزی کنید، اما بیرون آوردن ایده ها، رویدادها، موضوعات و غیره از ذهن و روی کاغذ (یا کاغذ دیجیتال) تفاوت بزرگی ایجاد می کند.
یک تقویم درست کنید و تمام ایده های خود (تمام و ناتمام) را روی آن قرار دهید تا بدانید چه چیزی در راه است و برای آن آماده باشید. این تمرین که به طور مداوم انجام می شود، استرس زیادی را از بین می برد و بازاریابی شما را موثرتر می کند. این می تواند به آسانی یک برنامه ریز دست نویس، یک ابزار آنلاین مانند Asana، Trello یا حتی یک صفحه گسترده گوگل باشد. بیش از حد آن را پیچیده نکنید. فقط شروع کن در طول مسیر می توانید تنظیم کنید.
آیتم اقدام
به تقویم خود نگاه کنید و مدتی (ترجیحاً در همان روز و ساعت هر هفته) را برای تمرکز بر اجرای بازاریابی خود مسدود کنید. تصمیم بگیرید که از چه ابزاری (در صورت وجود) برای ایجاد تقویم خود بر اساس استراتژی که در مرحله اول ایجاد کرده اید استفاده کنید. متعهد به انجام این کار؛ هرچه بیشتر این کار را انجام دهید، سریعتر و آسان تر خواهد شد. شما سریعتر از آنچه فکر می کنید شروع به دیدن نتایج خواهید کرد.
3. نتیجه ای ندارد
نکته کلیدی که باید به خاطر داشته باشید این است که پس از ایجاد استراتژی بازاریابی و شروع به اجرای آن، باید به تجزیه و تحلیل خود نگاه کنید تا ببینید چه چیزی کار می کند و چه چیزی نیست. اعداد داستانی را بیان می کنند و وقتی شروع به بررسی منظم تجزیه و تحلیل خود کنید، می توانید پرچم قرمز، روندها و موارد دیگر را ببینید. آنها به شما خواهند گفت که مردم چه چیزی را دوست دارند، چه چیزی را دوست ندارند، با چه چیزی درگیر هستند و غیره.
یک مکان خوب برای شروع این است که به تجزیه و تحلیل وب سایت، تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی و تجزیه و تحلیل بازاریابی ایمیلی خود نگاه کنید. اگر پول تبلیغاتی خرج می کنید، حتما آن را پیگیری کنید.
مطالب مرتبط: 11 استراتژی بازاریابی موثر برای کمک به ساده سازی استارتاپ شما
آیتم اقدام
یک بار در ماه شروع به بررسی تجزیه و تحلیل خود کنید (من دوست دارم در ابتدای هر ماه برای ماه قبل، مطالب خود و مشتریان را بررسی کنم). یک صفحه گسترده ایجاد کنید و اعداد را دنبال کنید. همانطور که اشاره کردم، متوجه چیزهایی می شوید که ممکن است قبلا نداشته باشید، که به هدایت استراتژی بازاریابی شما و گرفتن نتیجه کمک می کند.
نکته جایزه
یکی از بزرگترین مسائلی که من در بازاریابی می بینم ناهماهنگی است. صاحبان مشاغل اغلب تلاش های بازاریابی خود را شروع می کنند و متوقف می کنند، یا شروع به دیدن نتایج می کنند و سپس راحت می شوند، فقط مدت کوتاهی پس از آن با همان مشکل مواجه می شوند و باید شروع کنند. دوباره.”
زنگ هشدار را تنظیم کنید، یک پست آن را روی آینه خود بچسبانید و یک شریک پاسخگو یا همه موارد بالا را انتخاب کنید. فقط متعهد شوید که انرژی و زمان خود را صرف بازاریابی خود کنید. نتایج را خواهید دید.
https://www.entrepreneur.com/growing-a-business/3-reasons-your-marketing-is-failing-and-how-to-fix-it/478516