نشانه آشکار این که یک شرکت دارای قدرت تیمی نیست زمانی است که صاحب کسب و کار قهرمان می شود. قهرمانی که به جای تمرکز بر آنچه که برای رشد شرکت مهم است، نیاز به پریدن دارد و روز را نجات می دهد، دائماً آتش را خاموش می کند و با مسائل فوری برخورد می کند. این عادت بدی را ایجاد می کند که به جای تمرکز استراتژیک، وقت خود را برای خاموش کردن آتش بگذرانید، که در نهایت باعث کاهش این موقعیت های فوری می شود. روی داشتن رهبران اختصاصی در هر ربع شرکت خود تمرکز کنید. پذیرش یک رویکرد مشارکتی تر به تیم شما اجازه می دهد تا شکوفا شود و به پتانسیل کامل خود برای رشد دست یابد.
این راهاندازی برای مقیاسبندی حیاتی است، زیرا به رهبر اجازه میدهد تا روی آینده شرکت تمرکز کند در حالی که تیم به طور موثر عملیات روزانه را مدیریت میکند. وقتی تیم شما قدرتمند و همسو می شود، کسب و کار شما برای رشد پایدار و شکوفایی فراتر از شلوغی های اولیه روزهای تاسیس خود شتاب بیشتری می گیرد.
چرا به یک شرکت توانمند تیمی برای افزایش مقیاس نیاز دارید؟
کارآفرینانی که معتقدند مشتریان فقط میخواهند با آنها کار کنند، اغلب با ایده عقبنشینی دست و پنجه نرم میکنند، زیرا میترسند که انجام این کار باعث شود تجارت و شراکت بالقوه به هم بخورد. اما با یک شرکت قوی و دارای قدرت تیمی، این به سادگی درست نیست.
نظرات بیان شده توسط مشارکت کنندگان کارآفرین مربوط به خود آنهاست.
من میدانم که وقتی تاجران مرتباً چرخ را بازآفرینی میکنند، یک شرکت قدرت تیمی ندارد، زیرا سیستمها و فرآیندهای ثابتی ندارند یا سیستمهای خود را بهطور مداوم با تغییر فناوری بهروز میکنند. رهبری باید با توانمندسازی عمل کند و تیم را به سمت عمل الهام بخشد تا اینکه فقط به مردم بگوید چه کاری انجام دهند. مهم است که به یاد داشته باشید که تیم شما وقتی الهام می گیرد بهتر از زمانی که دستور داده می شود عمل می کند. آنها می خواهند ایده های خود را به اشتراک بگذارند و خلاقیت را به چشم انداز شرکت کمک کنند.
در میان مزایای بسیاری که یک شرکت دارای قدرت تیمی می تواند به همراه داشته باشد، بنیانگذاران باید این سه دلیل را به خاطر بسپارند که این راه اندازی برای هر شرکتی که به دنبال توسعه است، حیاتی است.
1. یک شرکت با توان تیمی ارزش تجاری را افزایش می دهد
همانطور که این اتفاق میافتد، تیم کمتر به مالک متکی میشود و به آنها اجازه میدهد بیشتر به سمت آن نقش رویایی بروند و روی استراتژیهای تصویر بزرگتر تمرکز کنند. این به طور مستقیم بر مقیاسپذیری تأثیر میگذارد، زیرا وقتی تیم قدرتمند میشود و مالک روزانه درگیر نمیشود، شرکت میتواند به مدل مقیاسپذیرتر حرکت کند که تکرار و تکثیر میشود.
https://www.entrepreneur.com/growing-a-business/3-reasons-to-build-a-team-empowered-company-for-business/480009
یکی از گامهایی که کارآفرینان یا مدیران عامل امروز میتوانند برای توانمندسازی تیمهایشان بردارند، کار بر روی سبک رهبری خود و ارزیابی نحوه ارتباط آنها با تیمهایشان است. به جای اینکه به سوالات همه پاسخ دهید و تیم را به خود وابسته کنید، از آنها بپرسید: “به نظر شما راه حل عالی چیست؟” یا “چگونه با این وضعیت کنار می آیید؟” حتی می توانید بگویید: “چرا برنامه ای را جمع و جور نمی کنید و به تیم ارائه نمی دهید؟” اینها راههای کوچکی برای توانمندسازی تیم شما هستند تا مالکیت خود را در دست بگیرند و خلاقیت خود را در کار خود قرار دهند. وقتی آنها این کار را انجام می دهند، خیلی بیشتر به آن اهمیت می دهند، به آن افتخار می کنند و انرژی بیشتری برای موفقیت کارشان می گذارند.
مطالب مرتبط: بهترین راه برای رونق کسب و کار شما این است که به شما نیاز نداشته باشد
از امروز شروع به تقویت تیم خود کنید
هنگامی که شما آماده گسترش یک کسب و کار هستید، رهبری باید از یک مدل تحت رهبری بنیانگذار به یک رویکرد توانمند تیمی حرکت کند. شرکتی که تیم خود را توانمند می کند شامل هر یک از اعضای تیم کاملاً متعهد به اهداف و مقاصد سازمان است و رشد مستقل از مالک، بنیانگذار یا مدیر عامل را تقویت می کند.
عدم تمایل به تفویض اختیار یکی از دشوارترین موانع برای صاحبان مشاغل است. آنها فکر می کنند که اطلاعات حیاتی بدون مشارکت نزدیک آنها در عملیات روزانه از بین می رود. با این حال، مهم است که اذعان کنیم که وقتی یک شرکت صرفاً به موسس خود متکی است، ارزش کلی آن به طور قابل توجهی کاهش می یابد. سرمایهگذاران یا خریداران بالقوه تمایل کمتری به جذب کسبوکاری دارند که پس از تغییر رهبری، فاقد انعطافپذیری هستند. هدف شما این است که خود را به موقعیتی رویایی برسانید و کسب و کار را قادر کنید به طور مستقل پیشرفت کند.
موفق ترین برندها از 15 مدل مقیاس پذیر استفاده می کنند، از جمله حق رای دادن، خدمات اشتراک، SaaS، صدور مجوز و تکرار استعدادها در تیم شما. شبکه جهانی Pinnacle و تیم مربیان آن به کسب و کارها کمک می کنند تا این مدل ها را برای افزایش رشد خود پیاده سازی کنند.
مقیاس گذاری یک شرکت به جای افزایش درآمد یا حضور در بازار، به معنای تکرار موفقیت است. تکرار با تیمی آغاز میشود که دیدگاه شما را به اشتراک میگذارد و احساس قدرت میکند تا مسئولیت نقشهای خود را بر عهده بگیرد. وقتی هر یک از اعضای تیم خلاقیت و ایدههای خود را به اشتراک میگذارند، کسب و کار شما سریعتر گسترش مییابد زیرا دیگر محدود به قابلیتها یا پهنای باند یک فرد نیستید.
مرتبط: 7 راه برای تقویت تیم خود برای پیشرفت از طریق تغییر
3. مدل های مقیاس پذیر نیاز به تغییر از وابستگی مالک به توانمندسازی تیم دارند
مطالب مرتبط: 3 راه ساده برای تقویت تیم خود
2. توانمندسازی تیم باعث ایجاد یک فرهنگ قوی و مقیاس پذیر می شود
مقیاسپذیری نیاز به یک مدل کسبوکار دارد که اجازه میدهد محصول یا خدمات شما فراتر از شما بهعنوان مالک تکرار شود. اگر هنوز در فرآیند فروش یا سایر عملیات اصلی تثبیت شدهاید، پس کسبوکار شما مقیاسپذیر نیست – فقط ساعات زیادی در روز وجود دارد و ظرفیت شما به حداکثر میرسد.
وقتی شرکت شما دارای قدرت تیمی است، شما فقط به یک یا چند نفر تکیه نمی کنید تا کل تیم را به جلو بکشید. در عوض، کل تیم به طور جمعی انرژی خود را به سمت اهداف شرکت شما هدایت می کند. این حرکت مسری به ایجاد فرهنگی کمک می کند که به موجب آن هر عضو تیم احساس قدردانی و انگیزه برای مشارکت کند. یک فرهنگ قوی با توانمندسازی و همسویی با چشم انداز کسب و کار شما ایجاد می شود. نمی تواند به طور جادویی اتفاق بیفتد.
نکته کلیدی شفافیت فوق العاده در جهت و چشم انداز شرکت شما است. هر عضو تیم باید روشن باشد که موفقیت برای نقش خود و شرکت چگونه است و نقش خود را در دستیابی به چشم انداز در داخل و خارج درک کند. زمانی که همه در صف هستند و به سمت همان ستاره شمالی حرکت می کنند، رها کردن آن برای مدیر عامل دشوارتر خواهد بود. به جای اینکه بگویید «من این کار را انجام میدهم» یا «من آن را خلق میکنم»، شروع کنید به گفتن «ما هستیم» و تمرکز خود را روی تیم خود قرار دهید. بر دستاوردها و نقاط قوت آنها برای مشتریان خود تأکید کنید تا آنها به ظرفیت تیم شما برای ارائه ایمان داشته باشند.