3 قدمی که هر رهبر جسور باید قبل از خرید بعدی بداند
نظرات بیان شده توسط مشارکت کنندگان کارآفرین مربوط به خود آنهاست.
رشد یک کسب و کار از طریق اکتساب یک حرکت مهم و جسورانه برای هر رهبر است. در حالی که مملو از هیجان و پتانسیل است، مطمئناً گاهی اوقات می توان با آن دست به کار شد. نکته کلیدی این است که بر پرورش نقاط قوت، گسترش دامنه دسترسی خود و گرد هم آوردن همه حول یک هدف مشترک تمرکز کنید.
اما، مانند هر تصمیم مهم دیگری، چالش ها ناگزیر با قلمرو هستند.
هنگام تصاحب یک شرکت، دقت نظر مهم ترین کاری است که می توانید انجام دهید تا پایه های موفقیت را ایجاد کنید. این فرآیند فراتر از علامت زدن کادرها است. به عنوان یک رهبر کسب و کار، باید اطمینان حاصل کنید که هدف تجاری بعدی شما می تواند به طور یکپارچه در سازمان شما ادغام شود. نادیده گرفتن این مرحله می تواند منجر به اشتباهات پرهزینه شود.
بهتر است انطباق با مقررات جاری و همچنین کلیه تعهدات قراردادی، مجوزها و گواهینامه ها را بررسی و ارزیابی کنید. ممیزی مالی نیز برای تایید سلامت مالی شرکت و شناسایی هرگونه مشکل پنهان ضروری است. رویه های استخدامی، حریم خصوصی داده ها و پروتکل های امنیتی باید به دقت ارزیابی شوند تا اطمینان حاصل شود که با استانداردهای شما مطابقت دارند.
من یک خرید را به یاد دارم که در آن شکاف های جدی در امنیت داده ها کشف کردیم. اینها نادیده گرفتن های کوچکی نبودند – آنها مسائلی بودند که می توانستند مشکلات بزرگی را در مسیر ایجاد کنند. ما برای رسیدگی به آنها سریع عمل کردیم و این اقدام اولیه با اطمینان از رعایت و جلب اعتماد کارمندان و مشتریان نتیجه داد. کلید مقابله با چالش هایی از این دست، آوردن کارشناسان مناسب است. شما به تیمی نیاز دارید – حقوقی، مالی و عملیاتی – که بتواند چیزهایی را که ممکن است از دست بدهید، ببیند. بینش آنها می تواند به حل مسائل بالقوه قبل از تبدیل شدن به سردردهای بزرگ کمک کند.
موارد مرتبط: وقتی دو نفر یکی می شوند: M&A به عنوان یک استراتژی رشد برای استارتاپ شما
1. حفظ استعداد و مشتریان
یک خرید می تواند کارمندان و مشتریان را به طور یکسان ناراحت کند. هر دو گروه برای موفقیت شرکت حیاتی هستند و از دست دادن آنها می تواند تأثیر قابل توجهی بر سرمایه گذاری شما بگذارد.
برای کارکنان، ارتباط شفاف و منظم ضروری است. مردم باید هدف کسب و کار را درک کنند و بدانند که چگونه به آنها سود می رساند. در گذشته، ما کارکنان خود را در هر مرحله در طول یک خرید مطلع میکردیم. این به حفظ اعتماد آنها به ما کمک کرد و هرگونه عدم اطمینان آنها را از بین برد. کسبوکارها میتوانند پاداشهای حفظ یا فرصتهای پیشرفت شغلی را برای کمک به حفظ اعضای تیم ارائه دهند. علاوه بر این، مشارکت کارکنان در شکل دادن به فرهنگ شرکت می تواند احساس مالکیت و شمول را ایجاد کند.
حفظ مشتری به سطح مشابهی از مراقبت نیاز دارد، اگر نه بالاتر. پیامهای شخصیسازیشده برای مشتریان میتوانند ادامه خدمات و مزایا را تأیید کنند و در عین حال پیشرفتهای مورد انتظار را برجسته کنند. حفظ یا بهبود کیفیت خدمات در طول دوره انتقال بسیار مهم است.
داشتن فردی از تیم خود که مشتریان می توانند به او مراجعه کنند به طرز شگفت انگیزی تفاوت را ایجاد می کند. زمانی یک مشتری قدیمی داشتیم که در مورد تغییرات عملیاتی در طول انتقال احساس ناراحتی می کرد. آنها نیاز به اطمینان خاطر داشتند که نیازهایشان نادیده گرفته نمی شود، بنابراین ما یک مدیر حساب مورد اعتماد را برای رسیدگی مستقیم و پیوسته به نگرانی های آنها اختصاص دادیم. ما نه تنها نگرانی آنها را کاهش دادیم بلکه وفاداری آنها را به ما تقویت کردیم.
2. خطرات آتی را ارزیابی کنید
کسب یک کسب و کار همیشه به چیزی که امروز روی میز می آورد نیست. یک قانون سرانگشتی در هر اکتساب، ارزیابی دقیق پتانسیل بلندمدت آن در کسب و کارهای موجود شماست. ارزیابی دقیق ریسک ها و فرصت ها تضمین می کند که سرمایه گذاری درستی انجام می دهید.
عوامل کلیدی در ارزش گذاری شامل تجزیه و تحلیل درآمد، حاشیه سود و روند جریان نقدی است. مزیت های رقابتی، سهم بازار و پتانسیل رشد شرکت را ارزیابی کنید. داراییهای مشهود مانند تجهیزات و املاک و همچنین داراییهای نامشهود مانند مالکیت معنوی و شهرت برند، شایسته توجه یکسان هستند.
همچنین شناسایی بدهی های بالقوه مانند مسائل حقوقی، تعهدات بدهی یا ریسک های عملیاتی مهم است. در طی یک خرید، با قراردادهای اجاره نامطلوب مواجه شدیم. تیم ما قبل از نهایی کردن قرارداد، دوباره درباره این شرایط مذاکره کرد، که به ما کمک کرد از فشار مالی در مسیر جلوگیری کنیم. درس اینجا این است که همیشه به آینده فکر کنید، چالش ها را پیش بینی کنید و به طور فعالانه به آنها رسیدگی کنید.
مطالب مرتبط: این 5 اشتباه مهم را در برنامه ریزی برای سال آینده مرتکب نشوید
3. فرهنگ های شرکت را در یک فرهنگ ادغام کنید
ادغام فرهنگی اغلب نادیده گرفتهترین بخش یک خرید است. وقتی دو سازمان را ترکیب می کنید، ادغام سیستم ها کافی نیست. یکی از اولویت ها باید استراتژی متحد کردن مردم تحت یک چشم انداز مشترک باشد.
برای به دست آوردن درک عمیق تر از تفاوت های فرهنگی، ما از نظرسنجی ها برای شناسایی نقاط قوت و شکاف های هر دو سازمان استفاده کردیم. این بازخورد باعث ایجاد یک مأموریت واحد شد که ارزش ها و اهداف شرکت ترکیبی را منعکس می کرد. در طول این مرحله، متوجه شدیم که همسویی در یک ماموریت مشترک به کارکنان کمک می کند تا در آینده سازمان جدید سرمایه گذاری کنند.
مهمتر از همه، رهبری باید اولین قدم را در تنظیم لحن بردارد. مدیران باید رفتارها و ارزش هایی را که می خواهند در سراسر سازمان ببینند مدل کنند. برنامههای جامع پذیرش به کارکنان جدید کمک میکند تا با فرهنگ یکپارچه سازگار شوند و از آن استقبال کنند. کانالهای ارتباطی باز، مانند جلسات منظم تالار شهر، به کارمندان و مشتریان اجازه میدهد تا نگرانیهای خود را ابراز کرده و بازخورد خود را ارائه دهند. این انجمنها اعتماد ایجاد میکنند و نشان میدهند که ورودی همه هنگام مقیاسبندی اهمیت دارد.
مطالب مرتبط: هنگام خرید یک شرکت، مردم را فراموش نکنید
ساختن میراثی فراتر از ترازنامه
به دست آوردن یک شرکت دیگر هرگز آسان نیست، اما پتانسیلی که دارد قطعا بی نظیر است. چالش واقعی بسیار فراتر از مدیریت تدارکات است – این چالش شامل ساختن چیزی است که با افراد در هر سطح طنین انداز شود. رشد به معنای ارقام بزرگتر در ترازنامه نیست. اگر میخواهید از طریق کسب موفقیتآمیز مقیاس کنید، باید محیطی ایجاد کنید که در آن کارکنان احساس کنند در آن مشارکت دارند، مشتریان ارزش مستمر را ببینند و چشمانداز شما به یک هدف مشترک تبدیل شود.
بر درک افرادی که در پشت فرآیندها هستند تمرکز کنید. زمانی را برای رسیدگی به نگرانی های آنها اختصاص دهید، اهداف خود را هماهنگ کنید و اعتماد به نفس را برانگیزید. خواه حفظ یک تیم با استعداد یا اطمینان دادن به مشتریان قدیمی باشد، مراقبتی که در این ارتباطات به خرج می دهید، موفقیت بلندمدت سرمایه گذاری شما را مشخص می کند.
در پایان روز، خرید چیزی بیش از دارایی و سود است. آنها در مورد ایجاد میراثی هستند که بهترین چیزهایی را که هر سازمان ارائه می دهد ترکیب می کند. هنگامی که آن را به درستی انجام دادید، در راه ساختن جامعه ای هستید که در درازمدت با هم پیشرفت کنند. این چیزی است که همه تلاش ها را ارزشمند می کند.
https://www.entrepreneur.com/growing-a-business/3-steps-every-bold-leader-needs-to-know-before-their-next/484355