3 راه برای اطمینان از اینکه هوش مصنوعی کار شما را نمی گیرد

خیلی زود، تقریباً هر کارمندی با تیم خود از عوامل هوش مصنوعی مدیر خواهد شد. کسانی که در به حداکثر رساندن همکاران هوش مصنوعی مهارت دارند – برای همه چیز از مدیریت کار گرفته تا ایجاد محتوا و پشتیبانی مشتری – به سرعت خود را متمایز می کنند. در نهایت، مدیریت یک عامل هوش مصنوعی با مدیریت مؤثر هر کارمندی شباهت زیادی دارد: شما باید با مهارت‌های کلیدی، بر عملکرد نظارت داشته باشید، از لحظات قابل آموزش استفاده کنید و در نهایت، یاد بگیرید که رها کنید و تفویض اختیار کنید.

2. سواد داده ای خود را بهبود بخشید

کسانی که می دانند چگونه در مجموعه داده های بزرگ پیمایش کنند، از ابزارهای تجسم داده ها استفاده کنند، و داده های مارشال را برای ارتقاء سطح ابزارهای هوش مصنوعی می دانند، هم تیمی های حیاتی خواهند بود. به یاد داشته باشید: هوش مصنوعی به مجموعه عظیمی از داده ها متکی است. با تبدیل شدن به یک جادوگر داده – کسی که از مجموعه داده ها سردرد نمی گیرد اما آنها را به منابع قابل استفاده برای تیم ترجمه می کند – خود را در قلب این فرآیند قرار می دهید.

3. روی انسانیت خود تمرکز کنید

در واقع، برخی از بزرگ‌ترین جهش‌ها در ادغام هوش مصنوعی در محیط کار توسط افرادی با سوابق غیرفنی انجام می‌شود. اگر می‌توانید از ChatGPT برای تهیه یک برنامه غذایی یا تولید فن تخیلی استفاده کنید، می‌توانید از آن برای انجام بهتر کارتان استفاده کنید.

چند سال آینده تقریباً برای هر زمینه ای به شدت مخرب خواهد بود و هیچ کس دقیقاً نمی داند که تراشه ها کجا خواهند افتاد. اما این چیزی است که من می دانم: این شخصی است که از هوش مصنوعی استقبال می کند و صاحب بازار کار فردا می شود، نه خود هوش مصنوعی. دیدار با آینده هوش مصنوعی ما با کنجکاوی و تمایل به ارتقای مهارت هایمان راهی برای پیشرفت در زمان های نامشخص است.

مجله ترفندهای اینستاگرام

https://www.entrepreneur.com/leadership/3-ways-to-make-sure-ai-doesnt-take-your-job/479525

من فکر می‌کنم درک این نکته نیز مهم است که برای شروع مهارت‌های هوش مصنوعی نیازی نیست منتظر سیگنالی از طرف قدرت باشید. مانند هر فناوری جدید مخرب (کامپیوترهای شخصی، اینترنت، فناوری تلفن همراه)، بهترین راه برای کسب تخصص در زمینه هوش مصنوعی این است که دستان خود را کثیف کنیم و فقط شروع به استفاده از این ابزار کنیم. برخلاف فناوری‌های قبلی، درک کدنویسی یا مدرک مهندسی لازم نیست.

در جایی که اراده ای برای مهارت مجدد وجود دارد، اتوماسیون به یک آغاز تبدیل می شود، نه پایان.

کدام مهارت ها را باید دنبال کنید

بنابراین، اگر بتوانیم از اضطراب خود فراتر برویم، «مهارت بزرگ» به فرصتی برای کشف راه‌های جدید برای کار معنادار تبدیل می‌شود. بسیاری از ما از زمانی که بیماری همه گیر زندگی اداری را تغییر داد، تشنه چنین انقلابی بوده ایم. این می تواند لحظه ای باشد که نقش های جدید و صف بندی های جدید شروع به شکل گیری کنند.

در مقابل، شرکت‌های مترقی، دستاوردهایی را که هوش مصنوعی به ارمغان می‌آورد، می‌برند و آن‌ها را دوباره روی افراد خود سرمایه‌گذاری می‌کنند. برخی این را “برنامه فراوانی” نامیده اند که در آن سود هوش مصنوعی به ظرفیت یک شرکت اجازه می دهد یک شبه افزایش یابد – و تنها هزینه آموزش استفاده از هوش مصنوعی به همه است.

برای اطمینان از داشتن نقش در یک شرکت مبتنی بر هوش مصنوعی (یعنی هر شرکت آینده)، چند مهارت وجود دارد که اکنون می توانید روی آنها دوبار کلیک کنید.

1. یاد بگیرید که یک عامل هوش مصنوعی را مدیریت کنید

همانطور که کارکنان مهارت مجدد پیدا می کنند، نقش های جدید و پیشرفته ای را بر عهده خواهند گرفت – احتمالاً نقش هایی که هنوز در حال تعریف هستند. برخی ناوگان کل نمایندگان را مدیریت می کنند و آنها را با اهداف بزرگتر شرکت همگام می کنند و در عین حال از نفوذ فوق بشری بهره می برند. برخی دیگر بر روی ایجاد رفتار یک عامل هوش مصنوعی تمرکز خواهند کرد، و تبدیل به “مهندسین فوری”، “طراحان شخصیت هوش مصنوعی” و “اخلاق شناسان هوش مصنوعی” خواهند شد.

نظرات بیان شده توسط مشارکت کنندگان کارآفرین مربوط به خود آنهاست.

من به یاد اشتباه معروفی افتادم که مردم هنگام ورود دستگاه های خودپرداز در دهه 1980 مرتکب شدند. همه فکر می کردند که این پایان کار عابر بانک خواهد بود، اما در واقع، نقش عابر بانک برای تمرکز بر بازاریابی و مهارت های بین فردی دوباره تصور شد و تعداد مشاغل عابر بانک در واقع افزایش یافت. به همین ترتیب، گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که هوش مصنوعی ممکن است شغل‌های بیشتری را نسبت به تخریب ایجاد کند.

بنابراین، شرکت ها و افراد چه کاری می توانند انجام دهند تا از این لحظه استفاده کنند تا اینکه توسط آن تسخیر شوند؟ من کسب‌وکارهای زیادی را دیده‌ام که پس از راه‌اندازی هوش مصنوعی، کارکنان خود را به‌طور انعکاسی کاهش می‌دهند – مشتاق یک دست‌انداز سریع بازده. برای من، این می تواند کوته بینانه باشد و اغلب نتیجه معکوس داشته باشد.

من نسبت به “مهارت بزرگ” در حال اجرا خوشبین هستم، زیرا می دانم که فقط عده کمی ممتاز نیستند که فرصتی برای بازسازی خود خواهند داشت. ارتقای مهارت های هوش مصنوعی به کسانی که دارای مدرک مهندسی یا دانش فنی هستند محدود نمی شود. همه ما تحت فشار قرار خواهیم گرفت تا در سال های آینده خودمان را در محل کار خود اختراع کنیم، و فرصتی برای ظهور با نقش های لذت بخش تر وجود دارد.

من می دانم که نگرانی در مورد کهنگی گسترده است و در حال افزایش است. گالوپ گزارش می دهد که 22 درصد از ما با این ترس زندگی می کنیم. به عنوان بنیانگذار یک پلتفرم هوش مصنوعی برای خدمات مشتری، من این اضطراب را از نزدیک در شرکت هایی که با آنها کار می کنیم می بینم، زیرا مردم در تلاش برای بازتعریف خود در زمینه ای به سرعت در حال تغییر هستند. اما من به عنوان یک نماینده خدمات مشتری که یکبار مصرف می کنم، همچنین درک می کنم که این کارمندان دیدگاه ها و مهارت هایی دارند که هنوز مورد استفاده قرار نگرفته است.

من این تغییر را از نزدیک به عنوان مدیر عاملی در صنعت پیشرو در اختلال هوش مصنوعی دیده ام: خدمات مشتری. کارگزاران در سرتاسر جهان تأثیر آن را روی شغل خود احساس می کنند. اما بسیاری از آنها از این لحظه به عنوان نقطه پرش استفاده می کنند، و آن را برای بازبینی مجدد حرفه خود راهنمایی می کنند.

نگاهی فراتر از اضطراب هوش مصنوعی

نقش فعلی خود را بررسی کنید و صادقانه تصمیم بگیرید که کدام عناصر را می توان خودکار کرد و کدام را نمی توان. تخصص ویژه انسان خود را دو برابر کنید. هرگز به ارزش انگیزه دادن به یک تیم، به عنوان مثال، یا استراتژی در مورد یک بازار دست نخورده شک نکنید. حتی ممکن است مهارت های “نرم تر” مانند هوش هیجانی و آگاهی اخلاقی شما باشد که شما را متمایز می کند. برجسته کردن ارزش خاص انسان شما را به انسانی تبدیل می کند که قابل جایگزینی نیست.

راندن “مهارت بزرگ” به جلو

من عاشق گفتن داستان زن جوانی به نام میگان هستم که کار خود را به عنوان یک نماینده خدمات مشتریان خط مقدم در یک شرکت خدمات مالی آغاز کرد و اکنون شغلی دارد که یک سال پیش وجود نداشت: او مربی تیمی است که به دنبال آن هستند. عوامل هوش مصنوعی برای میگان، آشنایی با هوش مصنوعی (همراه با تمایل به تصور مجدد نقش خود) سوخت جت شغلی بوده است. او در رتبه های بالاتری قرار گرفته است و اکنون توسط رهبری شرکت و سایر بخش ها به عنوان یک متخصص هوش مصنوعی دیده می شود. تجربه او نمادی از احتمالاتی است که پیش روی همه ما قرار دارد.

به گفته یک اتاق فکر در IBM، 40 درصد از نیروی کار در چند سال آینده نیاز به “تجدید مهارت” دارند. شاید قبلاً حدس زده باشید: این هوش مصنوعی است که چنین تغییرات عظیمی را ایجاد می کند. می‌توانیم از این خبر وحشت کنیم (1.4 میلیارد نفر با مهارت‌های اشتباه)، یا می‌توانیم یک قدم به عقب برداریم و در نظر بگیریم که چگونه ممکن است روش کار ما برای تغییر عقب افتاده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید