اینستاگرام چه تاثیری بر شبکه های اجتماعی داشته است؟
تجزیه و تحلیل اینستاگرام شما بینش های عملکردی خاص حساب را ارائه می دهد که سپس استراتژی شما را مشخص می کند. اما نگاه کردن به عملکرد برند شما به تنهایی برای پیشی گرفتن از رقبا کافی نیست. برای اینکه در صدر روندهایی باشید که چشم انداز بازاریابی پلتفرم را شکل می دهند، باید آمار اینستاگرام را به دقت زیر نظر داشته باشید. سپس به شما بینش هایی را می دهد که برای پیش بینی تغییرات و تنظیم دقیق استراتژی خود نیاز دارید.
مانند سایر پلتفرمها، هند حتی در مورد اینستاگرام نیز پیشتاز است. این کشور 229.5 میلیون کاربر اینستاگرام دارد. ایالات متحده با 149.35 میلیون کاربر در رتبه بعدی قرار دارد.
آمار تبلیغات و بازاریابی اینستاگرام
بر اساس گزارش DataReportal، 69.7 درصد از کاربران از اینستاگرام برای ارسال یا اشتراک گذاری عکس و ویدیو استفاده می کنند. این موضوع آن را به فعالیت برتر در پلتفرم تبدیل می کند، که نشان دهنده تمایل کاربران به خلاقیت و ابراز وجود است.
4. این دومین پلتفرم ارجح برای خدمات به مشتریان است
فهرست مطالب
آمار اینستاگرام باید در سال 2023 مورد توجه قرار گیرد
- اینستاگرام در حال حاضر دارای ۲ میلیارد کاربر فعال ماهانه است. این آن را به چهارمین پلتفرم پرکاربرد رسانه های اجتماعی تبدیل می کند. و اگر از آخرین ترندهای اینستاگرام استفاده کنید، این پتانسیل را دارید که به طور تصاعدی دسترسی خود را افزایش دهید.
- اکنون این وب سایت پنجمین وب سایت پربازدید در سراسر جهان است. اگرچه این موضوع آن را پشت سر دیگر پلتفرمها مانند فیسبوک و توییتر قرار میدهد، اما همچنان یکی از محبوبترین سایتهای رسانه اجتماعی است.
- طبق اطلاعات Insider Intelligence، اینستاگرام 43.2 میلیارد دلار درآمد تبلیغاتی در سال 2022 داشته است. این افزایش اندکی نسبت به سال 2021 است که درآمد تبلیغات این پلتفرم به 42.1 میلیارد دلار رسید.
آمار کاربران اینستاگرام
به طور خلاصه، پتانسیل بسیار زیادی برای بهره برداری از استراتژی مناسب وجود دارد. در این مورد به کمک نیاز دارید؟ راهنمای ما در مورد توسعه یک استراتژی بازاریابی قدرتمند اینستاگرام را بررسی کنید.
سوالات متداول آمار اینستاگرام
قرقره های اینستاگرام چقدر برای بازاریابی موثر هستند؟
بر اساس داده های داخلی اینستاگرام، 50 درصد از کاربران پس از دیدن تبلیغ یک برند در اینستاگرام، علاقه بیشتری به آن نشان می دهند. این به خوبی در مورد قدرت تبلیغات در اینستاگرام برای برند شما صحبت می کند.
11. تبلیغات فید دارای نرخ کلیک (CTR) بالاتری نسبت به تبلیغات Stories هستند
در واقع، برندهایی با کمتر از 10000 فالوور بالاترین نرخ تبدیل (2.6 درصد) را داشتند. در همین حال، برخی از برندهای با عملکرد برتر دارای میانگین نرخ تبدیل 1٪ بودند.
آمار استوری ها و حلقه های اینستاگرام
برای اینکه نکتۀ فوق را به نتیجه برسانیم، 90 درصد از کاربران روی پلتفرم یک تجارت را دنبال میکنند. این نشان میدهد که مردم در ارتباط با برندها در اینستاگرام تردیدی ندارند.
از این آمار اینستاگرام حداکثر استفاده را ببرید
بنابراین اگر ایدههای استوری اینستاگرام شما تمام شده است، از این آمار برای ایدههای جدیدی استفاده کنید که مخاطبان شما را درگیر خود میکند.
17. قرقره ها بیشترین میزان دسترسی را دارند
حلقههای اینستاگرام بیشترین میزان دسترسی و تعامل را در میان انواع رسانههای دیگر مشاهده میکنند. این باعث می شود که آن را راهی بسیار موثر برای بازاریابی برند خود کنید.
طبق یک مطالعه Rival IQ، نرخ دسترسی به استوری اینستاگرام بین سالهای 2021 تا 2022 کاهش یافته است. این کاهش در همه اندازههای زیر ثابت است. با این حال، برندهای کوچکتر با کمتر از 10000 دنبال کننده کمترین کاهش را تجربه کردند. نرخ دسترسی به داستان آنها از 5.4 درصد در سال 2021 به 4.8 درصد در سال 2022 کاهش یافت.
اینستاگرام گزارشهای جنسیتی خود را به مردان و زنان محدود میکند. و بر اساس این داده ها تعداد کاربران مرد (8/51 درصد) بیشتر از کاربران زن (2/48 درصد) است. با این حال، تفاوت خیلی شدید نیست، به این معنی که پلتفرم ذاتا برای دستیابی به مخاطبان مرد بهتر نیست.
9. هند و ایالات متحده بیشترین تعداد کاربر را دارند
این پلتفرم بیشترین استفاده را در بین افراد 18 تا 34 ساله دارد. افراد در این گروه های سنی بیش از 60 درصد از پایگاه کاربران اینستاگرام را تشکیل می دهند. به این ترتیب، اگر مخاطبان هدف شما از بزرگسالان جوان و نسل هزاره تشکیل شده باشند، پلتفرم ایده آل است.
8. تعداد کاربران مرد بیشتر از زن است
محبوبیت اینستاگرام از نظر استفاده چقدر است؟ بیایید نگاهی به این آمار استفاده از اینستاگرام بیندازیم تا متوجه شویم:
5. ماهانه 2 میلیارد کاربر فعال در اینستاگرام وجود دارد
بر اساس این آمار حیاتی اینستاگرام، میتوانید ببینید که این پلتفرم در حال حاضر کجاست و مردم چگونه از آن استفاده میکنند. واضح است که کاربرانی که از این پلتفرم برای دنبال کردن و تعامل با برندها استفاده کنند، کم نیست. علاوه بر این، بسیاری از مصرف کنندگان از اینستاگرام برای الهام بخشیدن به خرید خود و اطلاع رسانی در مورد تصمیمات خرید خود استفاده می کنند.
مطالعه DataReportal قبلی نشان داد که بسیاری از کاربران برندها و محصولات را در اینستاگرام دنبال کرده و در مورد آنها تحقیق می کنند. این دومین فعالیت محبوب در این پلتفرم است که 62.3 درصد از کاربران در آن شرکت می کنند. بنابراین فرصت خوبی برای جذب فالوورهایی وجود دارد که می خواهند بدانند برند شما چه می گوید.
21. 90 درصد از کاربران یک کسب و کار را دنبال می کنند
مطالعه ای توسط Insider Intelligence نشان داد که اعتماد به پلتفرم های رسانه های اجتماعی در سال 2022 به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. وقتی صحبت از اینستاگرام به میان می آید، تنها 25 درصد از کاربران آمریکایی احساس می کنند که این پلت فرم از داده ها و حریم خصوصی آنها محافظت می کند. این باعث می شود آن را به یکی از پلت فرم های رسانه های اجتماعی کمتر مورد اعتماد تبدیل کنید. اما همچنان از فیس بوک، توییتر و تیک تاک جلوتر است.
3. پست کردن/اشتراک گذاری عکس ها و فیلم ها مهمترین فعالیت است
طبق شاخص اجتماعی Sprout، اینستاگرام یکی از سه پلتفرم رسانه اجتماعی بزرگ است. با توجه به اینکه 49 درصد از مصرف کنندگان و 59 درصد از بازاریابان قصد دارند از آن در 12 ماه آینده استفاده کنند، شما نمی توانید هزینه های آن را بپردازید. نه به آمار کلیدی این پلتفرم توجه کنید.
در همین حال، برندهای متوسط با 50000 تا 200000 فالوور بیشترین تاثیر را داشتند زیرا نرخ دسترسی آنها از 2.4% به 1.6% کاهش یافت.
15. نرخ حفظ داستان با افزایش تعداد فریم ها کاهش می یابد
وقتی صحبت از انواع داستانهایی میشود که مردم میخواهند ببینند، روایتهای کوتاه بیشترین محبوبیت را داشتند. سی و پنج درصد از مصرف کنندگان این نوع داستان ها را با ترکیبی از عکس، فیلم و متن ترجیح می دهند. داستان هایی با آزمون و نظرسنجی یکی دیگر از گزینه های محبوب بود.
با ضربه زدن بر روی دکمه “View Insights” در زیر پست، می توانید آمار پست اینستاگرام خود را مشاهده کنید. به خاطر داشته باشید که آمار پست فقط برای کاربرانی که دارای حساب تجاری یا سازنده هستند در دسترس است.
چگونه آمار پست ها را در اینستاگرام می بینید؟
آیا از تلاش های تبلیغاتی اینستاگرام خود بیشترین بهره را می برید؟ آیا ارزش آن را دارد که برند خود را در اینستاگرام بازاریابی کنید؟ در اینجا چند آمار اینستاگرام وجود دارد تا پاسخ های مورد نیاز را به شما ارائه دهد.
10. دیدن تبلیغ در اینستاگرام افراد را به یک برند علاقه مند می کند
برندهایی که دسترسی بالاتری در اینستاگرام دارند، نرخ تبدیل بالاتری دارند. جالب توجه است، این مطالعه نشان داد که نرخ دسترسی برای برندهایی با اندازه فالوور کوچکتر بالاتر است.
تا اینجای کار، مزایای اینستاگرام برای بازاریابی کسب و کار شما مشخص است. بیایید بیشتر به این اینستاگرام بپردازیم تا آمار کسب و کار را واقعاً درک کنیم:
19. 70 درصد از خریداران برای خرید بعدی خود به اینستاگرام مراجعه می کنند
از آنجایی که افراد بیشتری برای پشتیبانی مشتری به رسانه های اجتماعی روی می آورند، اینستاگرام یک کانال محبوب است. فهرست اجتماعی Sprout 2022 گزارش می دهد که 35 درصد از مصرف کنندگان ایالات متحده از اینستاگرام برای خدمات رسانی به مشتریان استفاده می کنند. این باعث می شود بعد از فیس بوک دومین پلتفرم محبوب برای خدمات مشتریان باشد.
جای تعجب نیست که Reels بالاترین نرخ دسترسی را در بین انواع رسانه در اینستاگرام مشاهده می کند. مطالعه ضریب هوشی Rival نشان داد که Reels دارای نرخ دسترسی 14٪ است در حالی که سایر انواع رسانه ها نرخ دسترسی بین 9٪ تا 10٪ دارند.
اینستاگرام در مورد استفاده از رسانه ها تحولی در رسانه های اجتماعی ایجاد کرده است. تمرکز اینستاگرام بر محتوای بصری دیگر پلتفرم های رسانه های اجتماعی را تحت تاثیر قرار داده است تا فرمت های بصری بیشتری را نیز اتخاذ کنند.