21+ آمار اینستاگرام که باید برای سال 2023 بدانید

اینستاگرام چه تاثیری بر شبکه های اجتماعی داشته است؟

تجزیه و تحلیل اینستاگرام شما بینش های عملکردی خاص حساب را ارائه می دهد که سپس استراتژی شما را مشخص می کند. اما نگاه کردن به عملکرد برند شما به تنهایی برای پیشی گرفتن از رقبا کافی نیست. برای اینکه در صدر روندهایی باشید که چشم انداز بازاریابی پلتفرم را شکل می دهند، باید آمار اینستاگرام را به دقت زیر نظر داشته باشید. سپس به شما بینش هایی را می دهد که برای پیش بینی تغییرات و تنظیم دقیق استراتژی خود نیاز دارید.

مانند سایر پلتفرم‌ها، هند حتی در مورد اینستاگرام نیز پیشتاز است. این کشور 229.5 میلیون کاربر اینستاگرام دارد. ایالات متحده با 149.35 میلیون کاربر در رتبه بعدی قرار دارد.

آمار تبلیغات و بازاریابی اینستاگرام

بر اساس گزارش DataReportal، 69.7 درصد از کاربران از اینستاگرام برای ارسال یا اشتراک گذاری عکس و ویدیو استفاده می کنند. این موضوع آن را به فعالیت برتر در پلتفرم تبدیل می کند، که نشان دهنده تمایل کاربران به خلاقیت و ابراز وجود است.

4. این دومین پلتفرم ارجح برای خدمات به مشتریان است

فهرست مطالب

آمار اینستاگرام باید در سال 2023 مورد توجه قرار گیرد

  • اینستاگرام در حال حاضر دارای ۲ میلیارد کاربر فعال ماهانه است. این آن را به چهارمین پلتفرم پرکاربرد رسانه های اجتماعی تبدیل می کند. و اگر از آخرین ترندهای اینستاگرام استفاده کنید، این پتانسیل را دارید که به طور تصاعدی دسترسی خود را افزایش دهید.
  • اکنون این وب سایت پنجمین وب سایت پربازدید در سراسر جهان است. اگرچه این موضوع آن را پشت سر دیگر پلتفرم‌ها مانند فیس‌بوک و توییتر قرار می‌دهد، اما همچنان یکی از محبوب‌ترین سایت‌های رسانه اجتماعی است.
  • طبق اطلاعات Insider Intelligence، اینستاگرام 43.2 میلیارد دلار درآمد تبلیغاتی در سال 2022 داشته است. این افزایش اندکی نسبت به سال 2021 است که درآمد تبلیغات این پلتفرم به 42.1 میلیارد دلار رسید.

آمار کاربران اینستاگرام

به طور خلاصه، پتانسیل بسیار زیادی برای بهره برداری از استراتژی مناسب وجود دارد. در این مورد به کمک نیاز دارید؟ راهنمای ما در مورد توسعه یک استراتژی بازاریابی قدرتمند اینستاگرام را بررسی کنید.

سوالات متداول آمار اینستاگرام

قرقره های اینستاگرام چقدر برای بازاریابی موثر هستند؟

بر اساس داده های داخلی اینستاگرام، 50 درصد از کاربران پس از دیدن تبلیغ یک برند در اینستاگرام، علاقه بیشتری به آن نشان می دهند. این به خوبی در مورد قدرت تبلیغات در اینستاگرام برای برند شما صحبت می کند.

11. تبلیغات فید دارای نرخ کلیک (CTR) بالاتری نسبت به تبلیغات Stories هستند

در واقع، برندهایی با کمتر از 10000 فالوور بالاترین نرخ تبدیل (2.6 درصد) را داشتند. در همین حال، برخی از برندهای با عملکرد برتر دارای میانگین نرخ تبدیل 1٪ بودند.

نمودار مقایسه نرخ تبدیل در اینستاگرام بسته به دسترسی

آمار استوری ها و حلقه های اینستاگرام

برای اینکه نکتۀ فوق را به نتیجه برسانیم، 90 درصد از کاربران روی پلتفرم یک تجارت را دنبال می‌کنند. این نشان می‌دهد که مردم در ارتباط با برندها در اینستاگرام تردیدی ندارند.

از این آمار اینستاگرام حداکثر استفاده را ببرید

بنابراین اگر ایده‌های استوری اینستاگرام شما تمام شده است، از این آمار برای ایده‌های جدیدی استفاده کنید که مخاطبان شما را درگیر خود می‌کند.

نمودار نشان می دهد که چگونه مخاطبان انواع مختلف استوری اینستاگرام را ترجیح می دهند

17. قرقره ها بیشترین میزان دسترسی را دارند

حلقه‌های اینستاگرام بیشترین میزان دسترسی و تعامل را در میان انواع رسانه‌های دیگر مشاهده می‌کنند. این باعث می شود که آن را راهی بسیار موثر برای بازاریابی برند خود کنید.

طبق یک مطالعه Rival IQ، نرخ دسترسی به استوری اینستاگرام بین سال‌های 2021 تا 2022 کاهش یافته است. این کاهش در همه اندازه‌های زیر ثابت است. با این حال، برندهای کوچکتر با کمتر از 10000 دنبال کننده کمترین کاهش را تجربه کردند. نرخ دسترسی به داستان آنها از 5.4 درصد در سال 2021 به 4.8 درصد در سال 2022 کاهش یافت.

اینستاگرام گزارش‌های جنسیتی خود را به مردان و زنان محدود می‌کند. و بر اساس این داده ها تعداد کاربران مرد (8/51 درصد) بیشتر از کاربران زن (2/48 درصد) است. با این حال، تفاوت خیلی شدید نیست، به این معنی که پلتفرم ذاتا برای دستیابی به مخاطبان مرد بهتر نیست.

9. هند و ایالات متحده بیشترین تعداد کاربر را دارند

این پلتفرم بیشترین استفاده را در بین افراد 18 تا 34 ساله دارد. افراد در این گروه های سنی بیش از 60 درصد از پایگاه کاربران اینستاگرام را تشکیل می دهند. به این ترتیب، اگر مخاطبان هدف شما از بزرگسالان جوان و نسل هزاره تشکیل شده باشند، پلتفرم ایده آل است.

نمودار توزیع سنی کاربران اینستاگرام

8. تعداد کاربران مرد بیشتر از زن است

محبوبیت اینستاگرام از نظر استفاده چقدر است؟ بیایید نگاهی به این آمار استفاده از اینستاگرام بیندازیم تا متوجه شویم:

5. ماهانه 2 میلیارد کاربر فعال در اینستاگرام وجود دارد

بر اساس این آمار حیاتی اینستاگرام، می‌توانید ببینید که این پلتفرم در حال حاضر کجاست و مردم چگونه از آن استفاده می‌کنند. واضح است که کاربرانی که از این پلتفرم برای دنبال کردن و تعامل با برندها استفاده کنند، کم نیست. علاوه بر این، بسیاری از مصرف کنندگان از اینستاگرام برای الهام بخشیدن به خرید خود و اطلاع رسانی در مورد تصمیمات خرید خود استفاده می کنند.

مطالعه DataReportal قبلی نشان داد که بسیاری از کاربران برندها و محصولات را در اینستاگرام دنبال کرده و در مورد آنها تحقیق می کنند. این دومین فعالیت محبوب در این پلتفرم است که 62.3 درصد از کاربران در آن شرکت می کنند. بنابراین فرصت خوبی برای جذب فالوورهایی وجود دارد که می خواهند بدانند برند شما چه می گوید.

21. 90 درصد از کاربران یک کسب و کار را دنبال می کنند

مطالعه ای توسط Insider Intelligence نشان داد که اعتماد به پلتفرم های رسانه های اجتماعی در سال 2022 به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. وقتی صحبت از اینستاگرام به میان می آید، تنها 25 درصد از کاربران آمریکایی احساس می کنند که این پلت فرم از داده ها و حریم خصوصی آنها محافظت می کند. این باعث می شود آن را به یکی از پلت فرم های رسانه های اجتماعی کمتر مورد اعتماد تبدیل کنید. اما همچنان از فیس بوک، توییتر و تیک تاک جلوتر است.

3. پست کردن/اشتراک گذاری عکس ها و فیلم ها مهمترین فعالیت است

طبق شاخص اجتماعی Sprout، اینستاگرام یکی از سه پلتفرم رسانه اجتماعی بزرگ است. با توجه به اینکه 49 درصد از مصرف کنندگان و 59 درصد از بازاریابان قصد دارند از آن در 12 ماه آینده استفاده کنند، شما نمی توانید هزینه های آن را بپردازید. نه به آمار کلیدی این پلتفرم توجه کنید.

در همین حال، برندهای متوسط ​​با 50000 تا 200000 فالوور بیشترین تاثیر را داشتند زیرا نرخ دسترسی آنها از 2.4% به 1.6% کاهش یافت.

15. نرخ حفظ داستان با افزایش تعداد فریم ها کاهش می یابد

وقتی صحبت از انواع داستان‌هایی می‌شود که مردم می‌خواهند ببینند، روایت‌های کوتاه بیشترین محبوبیت را داشتند. سی و پنج درصد از مصرف کنندگان این نوع داستان ها را با ترکیبی از عکس، فیلم و متن ترجیح می دهند. داستان هایی با آزمون و نظرسنجی یکی دیگر از گزینه های محبوب بود.

با ضربه زدن بر روی دکمه “View Insights” در زیر پست، می توانید آمار پست اینستاگرام خود را مشاهده کنید. به خاطر داشته باشید که آمار پست فقط برای کاربرانی که دارای حساب تجاری یا سازنده هستند در دسترس است.

چگونه آمار پست ها را در اینستاگرام می بینید؟

آیا از تلاش های تبلیغاتی اینستاگرام خود بیشترین بهره را می برید؟ آیا ارزش آن را دارد که برند خود را در اینستاگرام بازاریابی کنید؟ در اینجا چند آمار اینستاگرام وجود دارد تا پاسخ های مورد نیاز را به شما ارائه دهد.

10. دیدن تبلیغ در اینستاگرام افراد را به یک برند علاقه مند می کند

برندهایی که دسترسی بالاتری در اینستاگرام دارند، نرخ تبدیل بالاتری دارند. جالب توجه است، این مطالعه نشان داد که نرخ دسترسی برای برندهایی با اندازه فالوور کوچکتر بالاتر است.

تا اینجای کار، مزایای اینستاگرام برای بازاریابی کسب و کار شما مشخص است. بیایید بیشتر به این اینستاگرام بپردازیم تا آمار کسب و کار را واقعاً درک کنیم:

19. 70 درصد از خریداران برای خرید بعدی خود به اینستاگرام مراجعه می کنند

از آنجایی که افراد بیشتری برای پشتیبانی مشتری به رسانه های اجتماعی روی می آورند، اینستاگرام یک کانال محبوب است. فهرست اجتماعی Sprout 2022 گزارش می دهد که 35 درصد از مصرف کنندگان ایالات متحده از اینستاگرام برای خدمات رسانی به مشتریان استفاده می کنند. این باعث می شود بعد از فیس بوک دومین پلتفرم محبوب برای خدمات مشتریان باشد.

جای تعجب نیست که Reels بالاترین نرخ دسترسی را در بین انواع رسانه در اینستاگرام مشاهده می کند. مطالعه ضریب هوشی Rival نشان داد که Reels دارای نرخ دسترسی 14٪ است در حالی که سایر انواع رسانه ها نرخ دسترسی بین 9٪ تا 10٪ دارند.

اینستاگرام در مورد استفاده از رسانه ها تحولی در رسانه های اجتماعی ایجاد کرده است. تمرکز اینستاگرام بر محتوای بصری دیگر پلتفرم های رسانه های اجتماعی را تحت تاثیر قرار داده است تا فرمت های بصری بیشتری را نیز اتخاذ کنند.

مجله ترفندهای اینستاگرام

https://sproutsocial.com/insights/instagram-stats/بر اساس داده های We Are Social، تنها 0.1 درصد از کاربران اینستاگرام منحصر به این پلتفرم هستند. تعداد زیادی از کاربران از آن در کنار سایر پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک (82.9٪)، یوتیوب (75.5٪) و TikTok (52.2٪) استفاده می کنند. این بدان معناست که داشتن یک استراتژی بازاریابی بین پلتفرمی قوی برای موفقیت برند شما بسیار مهم است.

نموداری که همپوشانی مخاطبان را برای پلتفرم های مختلف رسانه های اجتماعی نشان می دهد

2. تنها 25 درصد از کاربران آمریکایی احساس می کنند که اینستاگرام از داده ها و حریم خصوصی آنها محافظت می کند

طی چند سال گذشته، پلتفرم‌های مبتنی بر ویدیو مانند یوتیوب و تیک‌تاک به موفقیت بزرگی در میان کاربران رسانه‌های اجتماعی تبدیل شده‌اند. در عین حال، مردم هنوز هم زمان قابل توجهی را در اینستاگرام سپری می کنند. بزرگسالان آمریکایی حدود 30.1 دقیقه در روز را صرف استفاده از این پلت فرم می کنند.

آمار مخاطبان اینستاگرام و آمار جمعیتی

اینستاگرام ممکن است نسبت به سایر پلتفرم‌های اجتماعی مزیت رقابتی در رابطه با تعامل داشته باشد. اما این هزینه بالاتری را به همراه دارد، به خصوص در مورد تبلیغات. میانگین CPC برای تبلیغات اینستاگرام 3.56 دلار است در حالی که پلتفرم هایی مانند فیس بوک، توییتر و پینترست آن را زیر 2 دلار نگه می دارند.

13. نرخ تبدیل بسته به دسترسی بین 0.30٪ و 2.6٪ متغیر است

برافتون گزارش می دهد که CTR برای تبلیغات فید در اینستاگرام بین 0.22٪ تا 0.88٪ است. در همین حال، تبلیغات Stories دارای CTR بین 0.33٪ تا 0.54٪ است. این اعداد نشان می دهد که تبلیغات درون فید پتانسیل بالاتری برای افزایش کلیک نسبت به تبلیغات Stories دارند. با این حال، در نظر بگیرید که مکان‌های تبلیغاتی مختلف را آزمایش کنید تا ببینید کدام یک با مخاطبان شما بهتر عمل می‌کند.

12. اینستاگرام بالاترین هزینه هر کلیک (CPC) را دارد.

بنابراین بیایید برخی از آمارهای حیاتی اینستاگرام را که استراتژی شما را در سال 2023 شکل می دهد، بیابیم.

همان مطالعه Rival IQ نشان داد که تعداد فریم هایی که در استوری اینستاگرام خود ارسال می کنید تعیین می کند که چقدر مخاطبان خود را حفظ می کنید. نرخ حفظ استوری پس از فریم ششم به زیر 75 درصد می‌رسد.

16. داستان های روایی کوتاه محبوب ترین قالب هستند

آخرین گزارش ها نشان می دهد که اینستاگرام ۲ میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد. در حالی که در سطح فیس بوک نیست، این هنوز هم هست بزرگ برای برندها این بدان معنی است که میلیاردها نفر وجود دارند که به طور بالقوه می توانید به آنها دسترسی پیدا کنید. با استراتژی های مناسب برای جذب فالوورهای بیشتر اینستاگرام، این کاربران می توانند به طرفداران وفادار برند شما تبدیل شوند.

6. بزرگسالان ایالات متحده 30 دقیقه در روز را در سکو می گذرانند

علاوه بر نرخ دسترسی استثنایی، Reels تعامل قابل توجهی نیز مشاهده می‌کند. بر اساس مطالعه Socialinsider، حلقه‌های اینستاگرام دارای میانگین نرخ تعامل 1.95٪ هستند. این آن را به خوبی از سایر انواع رسانه ها جلوتر می کند. بنابراین نام تجاری شما می تواند از ایجاد حلقه های بیشتر برای جذب و جذب مخاطبان هدف شما سود ببرد.

اینستاگرام برای آمار کسب و کار

داده های داخلی اینستاگرام نشان می دهد که 70 درصد خریداران برای خرید بعدی خود به پلتفرم مراجعه می کنند. به این معنی که مردم برای خرید الهام بخش و کشف محصولات جدید به اینجا می روند.

20. دنبال کردن و تحقیق در مورد برندها دومین فعالیت پرطرفدار است

اینستاگرام طیف گسترده‌ای از انواع محتوا را برای انتخاب ارائه می‌دهد که Stories و Reels گزینه‌های محبوبی هستند. برای مشاهده عملکرد این قالب‌ها، این آمار Stories و Reels را بررسی کنید:

14. نرخ دسترسی به داستان رو به کاهش است

درک نحوه درک و استفاده مردم از پلتفرم به شما کمک می کند تا بهترین شیوه ها را برای اینستاگرام برای ارتباط با آنها طراحی کنید. این آمار کاربران اینستاگرام می تواند دید بهتری به شما بدهد:

1. تقریباً هر کاربر اینستاگرام از آن در کنار سایر پلتفرم ها استفاده می کند

مرور استراتژی خدمات مشتری برندتان در پلتفرم می‌تواند به شما کمک کند تا از مسابقه پیشی بگیرید و تجربه کاربری را افزایش دهید.

نموداری که پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی را نشان می‌دهد که مصرف‌کنندگان و بازاریابان بیشترین استفاده را برای خدمات مشتری دارند

آمار استفاده از اینستاگرام

در مطالعه دیگری از Socialinsider، میانگین نرخ دسترسی برای حلقه های اینستاگرام 20.59٪ بود. این آن را بسیار بالاتر از سایر انواع رسانه ها مانند چرخ فلک ها، تصاویر و ویدیوها قرار می دهد. مطابق با گزارش بازارویس قبلی، حساب‌هایی با کوچک‌ترین اندازه فالوور بالاترین نرخ دسترسی را داشتند.

نموداری که میزان دسترسی را برای انواع مختلف رسانه اینستاگرام نشان می‌دهد و اینکه بسته به اندازه حساب چگونه متفاوت است

18. حلقه های اینستاگرام دارای میانگین نرخ تعامل 1.95٪ هستند.

نگاهی به جمعیت شناسی رسانه های اجتماعی به شما کمک می کند تا بسنجید که مخاطبان هدف شما از کدام پلتفرم ها استفاده می کنند. بیایید به این آمار جمعیتی اینستاگرام نگاه کنیم تا ایده بهتری پیدا کنیم:

7. اینستاگرام بیشترین محبوبیت را در بین مخاطبان جوان دارد

دیدگاهتان را بنویسید