10 درسی که در هنگام ساختن فرهنگ شرکتی نشکن آموختم
نظرات بیان شده توسط مشارکت کنندگان کارآفرین مربوط به خود آنهاست.
فرهنگ قوی شرکت برای موفقیت هر کسب و کاری حیاتی است. هنگامی که کارکنان احساس شادی، ارزش و حمایت می کنند، احساس عمیقی از وفاداری در آنها ایجاد می شود که باعث موفقیت فردی و جمعی می شود.
در حرفهام، دو شرکت پر رونق از پایه ساختهام – یک شرکت موسیقی و صدا برنده جایزه در صنعتی که بهویژه برای بنیانگذاران زن استقبال نمیکرد و یک شرکت تولیدی بسیار موفق در کنار یک شریک. هر دو کسب و کار به دلیل استعداد استثنایی و خروجی خلاقانه و فرهنگ شرکتی برجسته خود شهرت زیادی به دست آورده اند.
جالب اینجاست که فرهنگ هرگز چیزی نبود که من عمداً بخواهم خلق کنم. این یک محصول جانبی طبیعی از نحوه اداره و رهبری تیم هایم شد. این باعث شد تا در مورد چگونگی ظهور فرهنگهای بزرگ فکر کنم، و یک چیزی که به طور قطع یاد گرفتهام این است که فرهنگ مثبت از روزهای پیتزا یا کامیونهای تاکو ناشی نمیشود.
1. به سختی یا سخت تر از آنچه از دیگران انتظار دارید کار کنید
به عنوان یک مالک یا مدیر، مردم به الگوی شما نگاه می کنند و از شما پیروی می کنند، بنابراین به وضوح ارتباط برقرار کنید. به عنوان صاحب، زباله ها را بیرون می آوردیم یا ظرف ها را می شستیم. ما میخواستیم واضح بگوییم که هیچوقت بهتر از هیچ وظیفهای نبودیم، و انجام این کارهای کوچک صدای “این کار من نیست” را از کارکنان حذف کرد، زیرا همه ما هم در کارهای بزرگ و هم در کارهای کوچک شرکت میکردیم.
مطالب مرتبط: چگونه به عنوان یک رهبر یک محیط کاری مثبت ایجاد کنیم
2. هیچ کس آنچه را که برای مالکیت شرکت لازم است به دست نمی آورد، پس از آنها انتظار نداشته باشید
تا زمانی که خودشان این کار را انجام ندهند، نباید از دیگران به خاطر درک نکردن یا همدلی نکردن شما با آنچه دارید رنجش دهید. شما ریسک کردید، و این سخت است، اما به عنوان یک مالک، هیچ کس نیازی به شنیدن میزان پولی که در آن ماه از دست داده اید یا چقدر کار کرده اید، نیست. وظیفه شما الهام بخشیدن است.
مطالب مرتبط: 5 چیزی که هیچ کس در مورد کارآفرینی به شما نمی گوید
3. همه بال و تور ایمنی می گیرند
برای رشد، افراد باید به اندازه کافی احساس امنیت کنند تا اشتباه کنند. هیچ کس برای انجام کاری در زمانی که قلبش در جای درست است، هرگز دچار مشکل نمی شود. افرادی را که به آنها اعتماد دارید استخدام کنید و آنها را مدیریت نکنید.
ما یک کارمند داشتیم که علاقه باورنکردنی به اداره رسانه های اجتماعی ما نشان می دهد. این چیزی بود که من از نزدیک سرپرستی آن را بر عهده داشتم، اما همچنین چیزی بود که برای آن وقت کم داشتم، بنابراین آن را به او دادم. او ایدههای مهیج و مبتکرانهای داشت، مانند ویژگی «زنانی که الهامبخش چهارشنبهها هستند» که از مالکیت زنان الهام گرفته شده بود.
او ظاهر و احساسی پویا و غیرممکن برای شرکت ایجاد کرد. اگر من او را خرد میکردم، شاید سعی میکردم جلوی ایدههایش را بگیرم، اما با اعتماد به اینکه او فرهنگ شرکت را درک میکند و او را آزاد میکند، از طریق رسانههای اجتماعی ارزشآفرینی کرد و برداشتهای ما از پشت بام گذشت.
مطالب مرتبط: درمان 3 مرحله ای برای مدیریت خرد
4. ارزش دیگران را بشناسید
از اعضای تیم خود بپرسید که چگونه کار می کنند و واقعاً به پاسخ آنها اهمیت می دهند. آنها را ببینید، از آنها قدردانی کنید و نظرات آنها را در نظر بگیرید. کارمندان شما ایده ها و نظراتی خواهند داشت، بنابراین برای شنیدن آنها آماده باشید و اگر عالی هستند، آنها را عملی کنید. برخی از بزرگترین پیشرفت ها در شرکت من با اجرای ایده های کارکنان ما حاصل شد.
5. رشد را از درون تشویق کنید
برای کسانی که این فرصت ها را به دست می آورند ایجاد کنید. آموزش افراد و آموزش موقعیت های جدید می تواند کار بیشتری باشد، اما برای مردم بسیار مهم است که ببینند کار سخت، خلاقیت و فداکاری نتیجه می دهد.
ما یک کارمند در لس آنجلس داشتیم که از زمانی که از دانشگاه خارج شده بود با ما بود. او از نردبان خدمات مشتری و پذیرش به تولید بالا رفته بود. ما در حال افتتاح یک استودیو در نیویورک بودیم و او علاقه بسیار زیادی به نقل مکان به نیویورک و اداره استودیو نشان داد. او جوان بود، زیر 30 سال، اما آنقدر هیجان زده بود که تصمیم گرفتیم از این فرصت استفاده کنیم.
به عنوان EP استودیو نیویورک، او رشد استثنایی را تسهیل کرده است. در عرض یک سال، او در کنار استخدام و مدیریت کارکنان، صورتحسابها را دو برابر کرد – البته همه چیزهایی که ما از او حمایت کردیم، اما او یک ستاره مطلق بود. ما نمیتوانستیم فردی را از خارج استخدام کنیم که فرهنگ شرکت را به خوبی او بداند و بتواند آن را به صورتحسابها در بازار جدیدی در سراسر کشور ترجمه کند.
6. از ایجاد رقابت در تیم خود اجتناب کنید
دنیای بیرون به اندازه کافی چالش برانگیز است. ما همیشه باید در داخل از یکدیگر حمایت کنیم. در شرکت موسیقی و صدا من، همه – از میکسرهای صدا و کارکنان پشتیبانی گرفته تا مشتریان – وعده های غذایی را با هم در آشپزخانه تقسیم می کردند. این فضای اشتراکی حس واقعی جامعه را تقویت میکرد و به مشتریان این امکان را میداد که با کل تیم ارتباط برقرار کنند، نه فقط میکسری که آن روز با آن کار میکردند.
در نتیجه، مشتریان با همه احساس راحتی میکردند و این احتمال را افزایش میداد که با ما بمانند، حتی اگر میکسر دلخواهشان در دسترس نباشد. این اعتماد به میکسرها نیز اطمینان داد، زیرا می دانستند که نگه داشتن پروژه ها در داخل به معنای کارهای آینده است. فرهنگ همکاری مشتاقانه اساس موفقیت است.
مرتبط: 10 نمونه فرهنگ عالی شرکت برای الهام گرفتن
7. فقط زمانی که مجبور هستید میانجیگری کنید
همه همیشه با هم کنار نمی آیند و این اشکالی ندارد. به هر دو طرف گوش دهید و ببینید که آیا آنها می توانند به طور مستقل آن را بفهمند. اگر نمی توانند، قبل از اینکه کار خیلی زیاد شود، وارد عمل شوند و نارضایتی ایجاد کنند یا تیم هایی را علیه یکدیگر طراحی کنند. هنگامی که فردی در تیم شما آن انرژی سمی را دریافت می کند، حال و هوا را از بین می برد. جایی برای منیت، منفی گرایی یا استحقاق وجود ندارد. اگر و وقتی بقیه اعضای تیم ببینند شما از این رفتار دست بردارید، می فهمند که چه چیزی را می خواهید و چه چیزی را نمی پذیرید.
مطالب مرتبط: کارمندان مخالف؟ برای بهره وری بهتر از این استراتژی اول مردم استفاده کنید
8. زمانی که مردم درخواست افزایش حقوق می کنند، موضوع بسیار حساسی است
آنها آنچه را که فکر می کنند ارزش دارند می پرسند، و گاهی اوقات، مقداری که می خواهند و موقعیتی که در آن قرار دارند ارتباطی ندارد. ما کسی را داشتیم که 75 درصد افزایش حقوق را درخواست کرد زیرا فکر می کرد این چیزی است که او شایسته آن بود.
در پاسخ خود صادق باشید، اما مهربان باشید – حتی زمانی که پوچ است.
9. آسیب پذیر بودن زمانی که ضرری اتفاق می افتد اشکالی ندارد، خواه کارمند یا مشتری باشد.
وقتی یکی از اعضای مهم تیممان را از دست دادیم، من له شدم. وقتی مجبور شدم به کارکنان بگویم گریه کردم و به آنها اطلاع دادم که هر کاری از دستم بر می آمد انجام دادم اما نمی توانم او را اینجا نگه دارم. رهبری با آسیب پذیری من دشوار بود، اما پس از آن زیباترین و قابل توجه ترین اتفاق افتاد.
یکی از کارمندان بلند شد و من را در آغوش گرفت و همه دنبالم کردند و به من اطمینان دادند که خوب است. هنوز وقتی به آن فکر می کنم گریه می کنم زیرا صادقانه ترین و زیباترین نمایش حمایتی در زمانی بود که واقعاً به آن نیاز داشتم.
10. کیک را بخرید
پیروزیها، تعطیلات و تولدها را به روشهایی جشن بگیرید که الهامبخش رفاقت باشد: شام، بولینگ، کنسرت، هر چیزی که همه شما را به هم نزدیکتر میکند. به دستاوردهای تیم خود افتخار کنید و آنها را با آنها به اشتراک بگذارید. ارزش هزینه کردن را دارد و مهم است که از آن لذت ببرید. با هم خندیدن یک ارتباط واقعی ایجاد می کند.
ما نرخ حفظ کارمندان شگفتانگیزی داشتهایم، بسیاری از تیم بیش از ده سال است که با ما بودهاند، و این واقعاً به دلیل ایدهآلهای بسیار ساده است. با الگو و همیشه با صداقت رهبری کنید. با قصد گوش کنید و محیطی حمایتی ایجاد کنید که در آن افراد احساس قدرت برای رشد و مقابله با چالش های جدید کنند. به یاد داشته باشید که موفقیت آنها موفقیت شماست.
https://www.entrepreneur.com/leadership/10-lessons-i-learned-while-building-an-unbreakable-company/481125