یک اشتباه این است که شهرت برند خود را در معرض خطر قرار دهید – و بیشتر استارتاپ ها هنوز هم آن را ایجاد می کنند
نظرات بیان شده توسط همکاران کارآفرین خودشان هستند.
بیشتر کارآفرینان و صاحبان مشاغل می دانند که برای رسیدن به مشتریان هدف خود به یک استراتژی جامع ارتباطات نیاز دارند. با این حال ، خیلی ها فکر می کنند که فقط به معنای برندسازی ، بازاریابی و تبلیغات است و فراموش کردن روابط عمومی (PR) را فراموش می کند. به طور خاص ، بسیاری از مشاغل کوچک و استارتاپ ها از این بخش از معادله ارتباطات غفلت می کنند.
این همیشه یک اشتباه بوده است ، اما امروز نیز صادق تر است. در اینجا ، من توضیح می دهم که چگونه روابط عمومی بر اعتبار برند و اعتماد مشتری تأثیر می گذارد ، و همچنین چگونه این عوامل به ظاهر ناکارآمد به شماره درآمد سخت شما متصل می شوند.
مشکل سرمایه گذاری فقط در بازاریابی
سرمایه گذاری فقط در بازاریابی و نادیده گرفتن روابط عمومی یک مشکل است زیرا بازاریابی باعث آگاهی می شود ، اما روابط عمومی باعث ایجاد اعتماد می شود – و بدون اعتماد ، آگاهی تبدیل نمی شود.
یک مطالعه تعداد مصرف کننده هایی را که معتقدند تبلیغ کنندگان 4 ٪ صداقت دارند ، قرار داده است. اعتماد مشتریان به تبلیغات معمولی نیز به ویژه برای اعضای نسل های جوان در حال کاهش است. همانطور که مجله وارتون گزارش می دهد ، 84 ٪ از هزاره ها نه تنها از تبلیغات سنتی بیزار هستند بلکه به آنها بی اعتماد هستند.
تحقیقات همچنین نشان می دهد که مردم به تبلیغات توجه نمی کنند و به طور فعال از آنها جلوگیری می کنند. به گفته شرکت تحقیقاتی مصرف کننده BulbShare ، 63 ٪ از ژنرال Zers از مسدود کننده های تبلیغاتی استفاده می کنند ، به این معنی که آنها حتی تبلیغات را بصورت آنلاین نمی بینند. اگر به یک نفر برسند ، 99 ٪ می گویند که در صورت انتخاب به “پرش” ضربه زده اند.
به طور خلاصه ، مصرف کنندگان امروز باهوش هستند. آنها می دانند که چگونه از مسیر پول پیروی کنند و تضاد منافع را شناسایی کنند. در واقع ، مؤسسه بازاریابی محتوا نشان داده است که 80 ٪ از تصمیم گیرندگان شرکت ها ترجیح می دهند اطلاعات را از مقالاتی که عینی تر از تبلیغات هستند ، جمع آوری کنند ، که به عنوان مغرضانه و علاقه مند شناخته می شوند.
در همین حال ، مصرف کنندگان امروز به طور فزاینده ای اخلاق را در اولویت قرار می دهند. B2B خدمات شرکت BusinessDasher توضیح می دهد که 84 ٪ از مشتریان هنگام بررسی خرید ، اخلاق و ارزش های شرکت ها را وزن می کنند و 63 ٪ می گویند که آنها دوست دارند شرکت ها شیوه های اخلاقی بیشتری را اتخاذ کنند.
برای شرکت هایی که مایل به گسترش بازار خود هستند ، این آمار سیگنال روشنی را ارسال می کند. سرمایه گذاری فقط در تبلیغات و بازاریابی بعید است که سوزن را جابجا کند. برای ایجاد شهرت خوب برای برند خود ، باید PR را انجام دهید.
مرتبط: چگونه می توان از روابط عمومی خود نهایت استفاده
روابط عمومی: ارتباطات استراتژیک اخلاقی
روابط عمومی با سایر استراتژی های ارتباطی مانند برندسازی و بازاریابی متفاوت است زیرا به طور خاص بر توسعه اعتبار مثبت سازمان و کسب اعتماد مصرف کنندگان متمرکز است. در حالی که تبلیغات و کمپین های بازاریابی ممکن است تلاش کنند تا در مورد شهرت عالی تجارت به مردم بگویند ، روابط عمومی خوب آنها را نشان می دهد. این تجارت و سخنگویان آن را قادر می سازد تا رفتار اخلاقی را نشان دهند و نه فقط ادعای این امر را انجام دهند.
به عنوان مثال ، در حالی که یک تیم برتر روابط عمومی مطبوعاتی و مشاوره رسانه ای را از طرف یک شرکت تهیه و انتشار می دهد ، آنها همچنین به دنبال فرصت هایی برای رهبری این شرکت هستند تا به عنوان منابع متخصص در رسانه ها خدمت کنند. هنگامی که مردم نیاز به کمک به درک وقایع جاری دارند و یک روزنامه نگار برای تجزیه و تحلیل تخصصی به سخنگوی یک شرکت مراجعه می کند ، بینندگان می فهمند که این شخص و شرکت آنها قابل اعتماد هستند. علاوه بر این ، آنها به آنها اعتماد می کنند و از توصیه های ارزشمند سخنگوی قدردانی می کنند.
در جریان چنین مصاحبه ای ، نماینده شرکت حتی ممکن است هرگز از محصول یا خدمات خود یاد نکند. با این حال ، آنها با نشان دادن تمایل خود برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات مهم ، مراقبت از آنها را برای خیر بیشتر ، شخصیت استرلینگ خود و شخصیت شرکت خود نشان می دهند. این امر در ذهن بینندگان مفاهیم مثبتی ایجاد می کند. مردم برای ارتباط با سخنگو و شرکت با اعتبار و اعتماد خود به دست می آیند.
رفتار با شیوه اخلاقی و نشان دادن حسن نیت تمایل به قانع کننده تر از صرفاً ادعای خوب بودن دارد. اینگونه است که با وجود محیط بدبینانه امروز ، ارتباطات محکم با مشتریان هنوز هم می تواند جعل شود.
مرتبط: چگونه می توانید از این استراتژی های روابط عمومی برای ایجاد اعتبار و اعتماد شرکت خود استفاده کنید – حتی در صورت حمله
چگونه روابط عمومی به رشد درآمد کمک می کند
برای روشن شدن ، PR یک روش مستقیم برای تقویت فروش یا تولید منجر نیست. در عوض ، در پس زمینه کار می کند ، و شهرت برند شما را می سوزاند و مردم را مستعد می کند تا به شرکت شما بسیار فکر کنند. با این حال ، این می تواند در پایان بپردازد.
Sears ، Roebuck و Co. را به عنوان نمونه بگیرید. وقتی مارک با آن همکاری کرد حرفاو نمایش اوپرا وینفری برای تهیه هدایای کریسمس برای 100 کودک فرزند ، نتایج حیرت انگیز بود. پس از پخش این قسمت ، نظرسنجی های مشتری نشان داد که 11 ٪ پرش با احساسات مثبت نسبت به برند – و مردم گفتند که آنها قصد داشتند 39 ٪ بیشتر را در Sears بگذرانند.
تأثیر نهایی؟ این لحظه PR مجرد به تولید 13 میلیون دلار درآمد جدید کمک کرد.
علاوه بر این ، نویسندگان پدر و دختر آل و لورا رییس 91 محصول جدید را در کتاب خود “پاییز تبلیغات و ظهور روابط عمومی” مطالعه کردند. این کمپین هایی که PR را شامل می شدند موفق تر از آنهایی بودند که فقط رویکردهای بازاریابی را مستقر می کردند. در واقع ، آنها نتیجه می گیرند که روابط عمومی سرمایه گذاری بهتری نسبت به تبلیغات برای اکثر مشاغل است.
در تجربه خودم که یک شرکت روابط عمومی را هدایت می کنم ، می توانم تصدیق کنم که کمپین ها گاهی اوقات تجارت جدیدی ایجاد می کنند که مشتریان نمی توانند به اندازه کافی سریع مقیاس کنند و در حالی که با تقاضا روبرو می شوند ، مجبورند خدمات ما را مکث کنند.
با PR وارد کانون توجه شوید
استخدام یک شرکت روابط عمومی ، به ویژه شخصی که می تواند سابقه موفقیت در صنعت خاص شما را نشان دهد ، برای درخشش تصویر برند شما ضروری است. این رویکرد ارتباطی استراتژیک ضمن هماهنگی با ترجیحات مشتریان امروز برای شیوه های تجارت اخلاقی ، از اشتباهات رایج در تبلیغات و بازاریابی جلوگیری می کند.
به همین دلایل ، مشاغل بیشتری باید در مورد پیشنهادات خود در مورد تماس مشاوره رایگان ، شرکت های روابط عمومی را در نظر بگیرند. هیچ چیز برای از دست دادن و توجه به دست آوردن وجود ندارد.
https://www.entrepreneur.com/growing-a-business/the-one-mistake-is-putting-your-brand-reputation-at-risk/488754