کلید ایجاد مشارکت مؤثر در شروع شرکت ها

کلید ایجاد مشارکت مؤثر در شروع شرکت ها

نظرات بیان شده توسط همکاران کارآفرین خودشان هستند.

بسیاری از مشارکتهای شروع شرکت با وجود اینکه همه با اهداف خوب شروع می کنند ، از هم پاشیده می شوند. شرکت های بزرگ می گویند که می خواهند با استارتاپ ها کار کنند. استارتاپ ها از فرصتی برای مقیاس ایده های خود پرش می کنند. اما یک سال بعد ، هر دو طرف اغلب ناامید و دست خالی از بین می روند.

لازم نیست اینگونه باشد. هنگامی که درست انجام شود ، این مشارکتها می توانند ارزش عظیمی را که بارها برای هر دو طرف پرداخت می کند ، باز کند. اما کلمه کلیدی اینجاست مشارکتبشر اغلب اوقات ، شرکت ها با این روابط به عنوان معاملات رفتار می کنند ، نه همکاری. و استارتاپ ها ، به نوبه خود ، همیشه نمی دانند چگونه می توانند از پیچ و خم انتظارات و سیاست شرکت ها حرکت کنند.

این ممکن است توضیح دهد که چرا یک بررسی 2024 از بیش از 800 تصمیم گیری فناوری سلامت نشان داد که فقط 15 ٪ از همکاری های شروع شرکت ها موفق می شوند-به سختی از 13 ٪ پنج سال قبل افزایش یافته است.

این چیزی است که من در مورد ایجاد مشارکتهای شرکتی در واقع آموخته ام.

مرتبط: استارتاپ ها و شرکت ها: یک رابطه همزیستی

بعد از شروع کار ساکت نشوید

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که من می بینم شرکت ها مرتکب مشارکت تجاری راه اندازی مانند جعبه می شوند. آنها پروژه را شروع می کنند ، سپس دور می شوند و انتظار دارند که راه اندازی جادو را تحویل دهد. من می توانم به شما بگویم: این تقریباً هرگز کار نمی کند.

استارتاپ ها از بازخورد ، تکرار و تصحیح دوره شکوفا می شوند. اگر ماهها آنها را به تنهایی رها کنید ، در معرض خطر از دست دادن فرصت های کلیدی برای تنظیم – یا بدتر از آن ، به چیزی که متناسب با نیازهای شما نیست ، پایان می یابد.

به عنوان یک استارتاپ ، از فشار دادن به چک های منظم خجالتی نباشید. اصرار بر مکالمات مداوم داشته باشید ، حتی اگر احساس می کنید که در حال فریب دادن هستید. من با استارتاپ هایی کار کرده ام که می ترسید از “حامی” حامی شرکتی آنها “زحمت بکشد ، فقط ماهها بعد دریابیم که آنها مسیر اشتباه را طی کرده اند.

اگر صحبت نمی کنید ، به دردسر می روید.

مراقب سندرم “در اینجا اختراع نشده است”

در اینجا یک تله نگرش مشترک وجود دارد: شرکت های بزرگ دوست دارند بگویند که آنها برای نوآوری در خارج از کشور باز هستند ، اما وقتی به آن رسیدگی می شود ، من تلاش های زیادی را برای پذیرش چیزی که خودشان اختراع نکرده اند ، دیده ام.

هنگامی که تیم های شرکت به طور ناخودآگاه (یا حتی آگاهانه) در برابر ادغام کار استارتاپ مقاومت می کنند زیرا احساس می کند خارجی است ، یا به دلیل رفلکس نفس ، طرز فکر “در اینجا اختراع نشده است” در حال نوآوری است.

استارتاپ ها باید به این اوایل پویا توجه کنند. از خود بپرسید: آیا شریک زندگی شما واقعاً متعهد است که نوآوری خود را وارد کند؟ آیا می بینید که آنها تیم های داخلی خود را درگیر می کنند؟ آیا آنها کار شما را در داخل کشور قهرمان می کنند؟

اگر نه ، این یک پرچم قرمز است. مشارکت در جایی که شرکت بزرگ هرگز قصد اتخاذ راه حل شما را نداشته است ، فقط پانسمان پنجره است و احتمالاً در نهایت اتلاف وقت شما خواهد بود.

مرتبط: وقتی صحبت از مشارکت شرکت ها می شود ، این 5 ترفند رابطه را به خاطر بسپارید

اجازه ندهید مشارکت شرکت شما در بوروکراسی دفن شود

بیایید صادق باشیم: شرکت ها می توانند کند و بوروکراتیک باشند. استارتاپ ها … نیستند.

من دیده ام که استارتاپ های بسیار خوبی در بررسی های حقوقی ، لیست های چک های انطباق و فرآیندهای تصویب ، تخلیه منابع و کشتن حرکت ، دچار مشکل می شوند. اگر تمام بوروکراسی شرکت ها را به یک استارتاپ برسانید ، آنها شکست خواهند خورد. تلاش برای یافتن این تعادل بسیار مهم است.

به عنوان یک استارتاپ ، باید در مورد آنچه تیم شما می تواند اداره کند صادق باشید. اگر فقط ده نفر از شما وجود دارد و شریک شرکتی شما را در تقاضای شما در حال افزایش است مانند اینکه شما یک فروشنده بزرگ با منابع بی پایان هستید ، صحبت کنید. از فشار دادن و تعیین محدودیت های روشن نترسید. چه در مورد جدول زمانی ، منابع یا هر چیز دیگری باشد ، در مورد آنچه می توانید ارائه دهید ، روشن باشید.

از طرف شرکت ، بهترین مشارکتها وقتی اتفاق می افتد که شرکت تلاش می کند تا سازگار شود. فرآیندها را ساده کنید و به اتاق تنفس استارتاپ برای کار کردن بدهید. باز هم ، استارتاپ ها مراقب باشید: اگر شما آن نوع انعطاف پذیری را نمی بینید ، با دقت فکر کنید که چقدر مایل به تحمل هستید.

این حتی با رشد علاقه شرکت ها به استارتاپ ها از اهمیت بیشتری برخوردار است. در سال 2023 ، معاملات تحت حمایت شرکت ها 19 ٪ از بودجه سرمایه گذاری جهانی را به خود اختصاص داده است و تعداد آنها در حال رشد است. این نشان می دهد که شرکت های بزرگ برای ایجاد نوآوری چقدر به این مشارکتها تکیه می کنند و در صورت عدم موفقیت چقدر در معرض خطر است.

تعریف مجدد به نظر می رسد موفقیت

یکی از مهمترین تغییرات ذهنیت برای هر دو طرف درک این است که موفقیت همیشه در مورد راه اندازی یک محصول بلاکچین بلافاصله نیست.

در برخی از بهترین مشارکت های راه اندازی که من بخشی از آن بوده ام ، نتیجه فوری چیز جدیدی براق در بازار نبود. آنچه ما از یک پروژه آموخته ایم ، اغلب به ما کمک می کرد تا در جای دیگری مشکل را حل کنیم. بنابراین – موفقیت آمیز بود.

در حال یادگیری بود. این قابلیت های ساختمانی بود. با استفاده از آنچه با هم کشف کردیم ، مشکلات را در جای دیگر ، گاهی اوقات به روش های تعجب آور و پیش بینی نشده حل می کرد.

من می خواهم بگویم: مشارکت را فقط با محصول نهایی اندازه گیری نکنید. آن را با پیشرفتی که امکان پذیر است اندازه گیری کنید. با توجه به میزان نوآوری ، این شرکت را به شرکت شما می آورد. این نوع طرز فکر است که هر دو طرف را با انگیزه نگه می دارد.

ایجاد این رابطه برنده مهم است. به عنوان مثال می توانید آن را در مالکیت معنوی ، مجوز و اعتبار اعمال کنید. بسیاری از مشارکتها شکست می خورند زیرا یک طرف سعی می کند ارزش زیادی را از طرف دیگر فشار دهد. نتیجه این است که در پایان ، هیچ کس برنده نمی شود.

استارتاپ ها باید اطمینان حاصل کنند که شریک شرکتی آنها دانش و ارتباطاتی را که از همکاری خارج می شود ، فراتر از خود تحویل ارزیابی می کند. این انتظارات باید از همان ابتدا در مکالمات آزاد مدیریت شود.

مرتبط: ایجاد مشارکتهای راه اندازی شرکتی موفق: چگونه به

آنچه باید از بین ببرید

اگر شما یک راه اندازی هستید که به فکر همکاری با یک شرکت بزرگ هستید ، بهترین توصیه من است:

  • صحبت کردن اصرار بر جلسات منظم به عنوان بخشی از روند روز اول.

  • در مورد ظرفیت خود صادق باشید و انتظارات واقع بینانه را تعیین کنید.

  • به یاد داشته باشید: موفقیت بسیار بیشتر از یک محصول براق است.

این مشارکتها می توانند تحول گرا باشند. آنها می توانند درهایی را که هرگز به تنهایی به آنها نرسید باز کنید – اما فقط اگر با ذهنیت درست و یک شریک واقعی وارد شوید.

اگر با آن مانند یک همکاری واقعی رفتار کنید ، نه فقط یک معامله ، فرصت هایی را که دیگران ممکن است از دست ندهند ، باز می کنید.

بسیاری از مشارکتهای شروع شرکت با وجود اینکه همه با اهداف خوب شروع می کنند ، از هم پاشیده می شوند. شرکت های بزرگ می گویند که می خواهند با استارتاپ ها کار کنند. استارتاپ ها از فرصتی برای مقیاس ایده های خود پرش می کنند. اما یک سال بعد ، هر دو طرف اغلب ناامید و دست خالی از بین می روند.

لازم نیست اینگونه باشد. هنگامی که درست انجام شود ، این مشارکتها می توانند ارزش عظیمی را که بارها برای هر دو طرف پرداخت می کند ، باز کند. اما کلمه کلیدی اینجاست مشارکتبشر اغلب اوقات ، شرکت ها با این روابط به عنوان معاملات رفتار می کنند ، نه همکاری. و استارتاپ ها ، به نوبه خود ، همیشه نمی دانند چگونه می توانند از پیچ و خم انتظارات و سیاست شرکت ها حرکت کنند.

این ممکن است توضیح دهد که چرا یک بررسی 2024 از بیش از 800 تصمیم گیری فناوری سلامت نشان داد که فقط 15 ٪ از همکاری های شروع شرکت ها موفق می شوند-به سختی از 13 ٪ پنج سال قبل افزایش یافته است.

بقیه این مقاله قفل شده است.

به کارآفرین بپیوندیدبا امروز برای دسترسی

مجله ترفندهای اینستاگرام

https://www.entrepreneur.com/growing-a-business/the-key-to-building-effective-corporate-startup-partnerships/495417

دیدگاهتان را بنویسید