چگونه MSP ها می توانند مارک هایی را بسازند که مشتریان نتوانند مقاومت کنند
نظرات بیان شده توسط همکاران کارآفرین خودشان هستند.
بازار ارائه دهنده خدمات مدیریت شده (MSP) در یک نقطه شکست قرار دارد. از آنجا که مشاغل بیشتر از شرکای فناوری خود درخواست می کنند و رقبای جدید فضا را سیل می کنند ، رویکرد قدیمی فروش خدمات فنی به تنهایی دیگر کافی نیست. در سال 2025 ، MSP ها باید یک تغییر جسورانه ایجاد کنند: فروش خدمات را متوقف کرده و ساخت مارک های ساخت را شروع کنید.
این فقط مربوط به یک آرم جدید براق یا یک وب سایت نرم و صاف نیست – این در مورد تعریف مجدد نحوه ارتباط MSP ها با مشتریان است. MSP هایی که در سالهای آینده رونق می گیرند ، مواردی خواهند بود که از خدمات فناوری اطلاعات فراتر می روند و خود را به عنوان شرکای ضروری در موفقیت مشتری خود قرار می دهند.
مرتبط: این 4 عنصر برای برندسازی کسب و کار شما مهم هستند
مشکل فروش خدمات
برای مدت طولانی ، بازاریابی MSP به یک دفترچه بازی قابل پیش بینی اعتماد کرده است: تمرکز بر تخصص فنی ، صرفه جویی در هزینه های وعده و قابلیت اطمینان استرس. در حالی که اینها ضروری هستند ، آنها دیگر تمایز دهنده نیستند – آنها پایه هستند.
اکنون مشاغل انتظار دارند که تمام MSP ها ضمانت های به موقع ، نظارت فعال و امنیت سایبری قوی را ارائه دهند. وقتی هر رقیب همان حرف را می زند ، مشتریان بالقوه براساس قیمت انتخاب می شوند. و هنگامی که قیمت عامل تعیین کننده است ، همه از دست می دهند.
در سال 2025 ، خریداران دیگر به دنبال فروشندگان نیستند – آنها به دنبال شرکای قابل اعتماد هستند که چالش های خود را درک می کنند ، با اهداف خود همسو هستند و اعتماد به نفس را القا می کنند. برای ایستادگی ، MSP ها باید جلوی خدمات گودبرداری را بگیرند و شروع به تهیه روایاتی کنند که از نظر عاطفی و استراتژیک طنین انداز هستند.
چرا مارک تجاری برای MSP مهم است
برندسازی اغلب در فضای MSP سوء تفاهم است. این مربوط به زیبایی شناسی یا شعارهای چشمگیر نیست – این در مورد ایجاد ادراک در ذهن مشتری است که شما بیش از یک ارائه دهنده خدمات هستید. این در مورد ایجاد اعتماد ، نشان دادن ارزش و نشان دادن این است که شما در موفقیت آنها سرمایه گذاری کرده اید.
بهترین مارک های MSP از طریق شفافیت اعتماد می کنند ، احساس مشارکت ایجاد می کنند و رهبری اندیشه را به نمایش می گذارند. در زمان نقض داده ها و ترس از امنیت سایبری ، ارتباطات واضح در مورد خدمات ، قیمت گذاری و معیارهای عملکرد بسیار مهم است. مشتریان می خواهند احساس کنند که MSP آنها یک تیم خود است ، نه فقط یک فروشنده. MSP ها با اتخاذ یک رویکرد مشاوره و ارائه بینش های عملی ، می توانند خود را به عنوان کارشناسان ضروری قرار دهند.
مرتبط: 5 راه برای ایجاد اعتماد مشتری برند (و اینکه چرا بیش از گذشته اهمیت دارد)
ساخت مشتری های تجاری نمی توانند مقاومت کنند
درک مشتری ایده آل شما اولین قدم است. بسیاری از MSP ها خود را به عنوان “همه چیز برای همه” به بازار عرضه می کنند و در نتیجه پیام های عمومی ایجاد می شود که برای هیچ کس جذاب نیست. روی یک بازار طاقچه-موسسات حقوقی کوچک ، تولید کنندگان متوسط یا زنجیرهای خرده فروشی-تمرکز کنید و پیام های خود را به نقاط درد بی نظیر خود متناسب کنید. تخصص نه تنها شما را متمایز می کند بلکه اعتبار را به عنوان یک متخصص در آن عمودی ایجاد می کند.
تغییر از ویژگی ها به نتایج به همان اندازه مهم است. مشتریان کمتر به آنچه شما ارائه می دهید اهمیت می دهند و بیشتر در مورد اینکه چرا برای آنها مهم است. به جای رهبری با خدماتی مانند “24/7 نظارت بر شبکه” ، بر نتیجه تأکید کنید: “ما اطمینان می دهیم که تجارت شما بدون توجه به ساعت کار می کند.” پیام رسانی با محوریت نتیجه قابل اعتماد تر و به یاد ماندنی است.
داستان پردازی ابزاری قدرتمند است که بسیاری از MSP ها از آن غافل می شوند. داستانهای موفقیت واقعی مشتری – برجسته کردن چگونگی کمک به مشاغل در گسترش عملیات ، بهبودی از حملات سایبری یا یکپارچه سازی به ابر – برند خود را انسانی کنید. داستان ها از نظر عاطفی طنین انداز می شوند و ارزش را به شکلی نشان می دهند که مشخصات فنی نمی توانند.
سرمایه گذاری در رهبری فکری می تواند برند شما را بیشتر تقویت کند. انتشار وبلاگ ها ، گزارش های تحقیقاتی یا میزبانی وبینارها MSP خود را به عنوان یک مشاور قابل اعتماد در فضای IT قرار می دهد. هدف این است که بینش هایی ارائه شود که به مشتریان کمک کند تا تصمیمات هوشمندانه تری بگیرند ، که باعث ایجاد اعتبار می شود و به مرور زمان اعتماد می کند.
ملاقات با مشتریانی که در آن قرار دارند نیز بسیار مهم است. در سال 2025 ، بازاریابی دیجیتال ستون فقرات هر استراتژی موفق است. MSPS باید بهینه سازی موتور جستجو را در اولویت قرار دهد تا برای اصطلاحاتی مانند “امنیت سایبری برای مشاغل کوچک” رتبه بندی کند ، تبلیغات LinkedIn را برای هدف قرار دادن تصمیم گیرندگان و هدایت منجر به کمپین های ایمیل آموزشی می کند. روزهای تکیه فقط به مراجعه به دهان به دهان از بین رفته است.
سرانجام ، فرهنگ داخلی شما به طور مستقیم بر برند شما تأثیر می گذارد. کارکنان خوشحال ، مشغول ارائه خدمات بهتر ، تقویت روابط مشتری. شفافیت ، آموزش و یک محل کار حمایتی برای ساختن فرهنگی که منعکس کننده ارزش های برند شما باشد ، ضروری است.
نمونه هایی از مارک MSP درست انجام شده است
برخی از MSP ها در حال تنظیم نوار بالا هستند. به عنوان مثال ، برقی خود را به عنوان یک شریک فناوری اطلاعات برای استارتاپ های در حال رشد سریع قرار می دهد و خدمات خود را به عنوان مدرن ، مقیاس پذیر و دوستانه راه اندازی می کند. Align بر خدمات مالی متمرکز است ، و یک روایت برند را در مورد امنیت و انطباق برای صنایع بسیار تنظیم شده ایجاد می کند. DataPrise بر رهبری فکری با یک کتابخانه قوی از محتوا که به روند و چالش های فناوری اطلاعات می پردازد ، تأکید می کند.
این MSP ها با قیمت رقابت نمی کنند – آنها با اعتماد ، تخصص و توانایی آنها در درک صنایع مشتری خود رقابت می کنند.
مرتبط: این 5 عامل برندسازی تجارت شما را به سطح بعدی می برد
سهام زیاد است
صنعت MSP در حال رشد است ، اما رقابت نیز چنین است. مشاغل گزینه های بیشتری از همیشه دارند و مواردی که از آن برجسته است ، مواردی هستند که باعث ایجاد اعتماد به نفس و ایجاد مشارکت های بلند مدت می شوند.
ساختن یک برند دیگر اختیاری نیست – این تفاوت بین ارائه دهنده کالا و تبدیل شدن به یک شریک اساسی است. در سال 2025 ، MSP هایی که رونق می گیرند ، کسانی خواهند بود که فروش خدمات را متوقف می کنند و شروع به ایجاد مشتری نمی کنند که مشتری ها نمی توانند مقاومت کنند.
سؤال این نیست که آیا شما می توانید این تغییر را انجام دهید – سؤال این است که آیا شما نمی توانید از عهده آن برآیید.
https://www.entrepreneur.com/growing-a-business/how-msps-can-build-brands-that-clients-cant-resist/485829