چگونه AI می تواند به شما در کاهش هرج و مرج تعرفه کمک کند – فقط در 3 مرحله ساده
نظرات بیان شده توسط همکاران کارآفرین خودشان هستند.
از آنجایی که رئیس جمهور ترامپ برای اولین بار تعرفه های جدیدی را در مورد شرکای تجاری ایالات متحده در ماه آوریل اعلام کرد ، با تجدید نظر مکرر از آن زمان ، مشاغل آمریکایی در هر اندازه در گردباد عدم اطمینان گرفتار شده اند. برای کارآفرینان با تکیه بر تأمین کنندگان خارجی ، سنبله های ناگهانی در هزینه های مواد اولیه می توانند یک ارزیابی مجدد از استراتژی های طولانی مدت و مدل های قیمت گذاری را مجبور کنند. این تعرفه های دائماً در حال تغییر ، ماه ها ، حتی سالها برنامه ریزی در سراسر عملیات ، تولید ، زنجیره های تأمین و موقعیت یابی رقابتی را افزایش داده و بسیاری از کارآفرینان را در نزدیکی فلج قرار داده اند.
بیشتر محصولات وارداتی حداقل 10 ٪ با وظیفه اولیه روبرو هستند ، اما این تعداد با هشدار کمی در معرض تغییر است. ترامپ قبل از ایجاد مکث 90 روزه ، در ماه آوریل تعرفه های بسیار بیشتری را در مورد ده ها کشور اعلام کرد. ترامپ همچنین قبل از پایین آمدن آنها به 30 ٪ برای بیشتر کالاهای چینی برای حداقل 90 روز از ماه مه ، تعرفه های چین را به 145 ٪ افزایش داد. برای رسیدگی به Whiplash تعرفه و زنده ماندن در شرایط بی ثبات سیاسی و اقتصادی امروز ، باید به عدم اطمینان مداوم حرکت کنید و با اختلالات مکرر تنظیم کنید. اگر با بروز تغییرات به سرعت قادر به محوریت نیستید ، ممکن است مجبور شوید هزینه های افزایش را بر روی مصرف کنندگان منتقل کنید ، و تجارت خود را در معرض خطر از دست دادن کامل آنها قرار دهید.
مرتبط: طبق گفته مدیرعامل این شرکت ، والمارت قیمت ها را افزایش می دهد. اینجا کی است
برای ماندن از این تغییرات مداوم ، صاحبان مشاغل باید به طور مرتب طیف وسیعی از سناریوهای “چه-اگر” را کشف کنند. به عنوان مثال ، اگر تعرفه ها بر روی یک تأمین کننده کلیدی افزایش یابد ، چقدر سریع باید قیمت ها را تنظیم کنم؟ یا ، گزینه های من برای جابجایی به یک تأمین کننده در یک کشور با تعرفه های پایین تر چیست؟ با وجود بسیاری از قطعات متحرک ، هوش مصنوعی می تواند این کار را آسانتر کند. ابزارهایی مانند ChatGpt شروع به کار با استفاده از هوش مصنوعی برای مدل سازی مالی و تجزیه و تحلیل زنجیره تأمین می کنند – به شما کمک می کنند که ضمن حرکت در تعرفه های غیرقابل پیش بینی ، چابک باشید.
چگونه مشاغل کوچک می توانند از هوش مصنوعی برای برنامه ریزی سناریوی هوشمندتر و تصمیمات ضد آینده استفاده کنند
در اوایل کار من ، من به شرکت های بزرگ نفتی و موسسات مالی کمک کردم تا زنجیره های عرضه خود را برای بهره وری بهتر و هزینه های پایین تر بهینه کنند. به طور سنتی ، ایجاد این مدل ها به صفحات گسترده اکسل و برخی از مهارت در ریاضیات نیاز داشت. هوش مصنوعی نه تنها روند مدل سازی را حتی برای صاحبان مشاغل غیر فنی در دسترس قرار داده است ، بلکه به صاحبان مشاغل نیز ابزاری اساسی برای برنامه ریزی سناریو ارائه داده است که در زمان واقعی سازگار است.
تعرفه ها اساساً غیرقابل پیش بینی هستند ، به خصوص امروز ، بنابراین هوش مصنوعی نمی تواند پیش بینی کند که تعرفه ها فردا ، هفته آینده یا ماه آینده خواهد بود. با این حال ، این می تواند به کسب و کار شما کمک کند تا برای ناشناخته ها آماده شود و با اجرای ده ها سناریو “چه-اگر” در چند ثانیه ، تصمیمات دقیق تری را سریعتر اتخاذ کند. به همین دلیل بهتر است به جای یک راه حل یک بار ، AI را به عنوان یک مدل بهینه سازی درک و استفاده کنید.
در اینجا نحوه عملکرد مدل بهینه سازی و چگونگی استفاده از آن برای ایجاد یک استراتژی قیمت گذاری و تهیه وجود دارد که به شما کمک می کند تا در صدر تعرفه های 2025 بماند:
مرحله 1: داده های AI خود را با داده ها ارائه دهید
با وارد کردن جزئیات کلیدی به ابزار AI خود شروع کنید – برخی از آنها ممکن است مدل زبان بزرگ شما (LLM) از قبل بداند. LLM نوعی هوش مصنوعی است که با یادگیری از تعداد زیادی از نوشتن ، متن مانند انسان را درک و ایجاد می کند.
شامل اطلاعاتی مانند:
- نرخ تعرفه فعلی و پیش بینی شده
- هزینه های داخلی و بین المللی کالا
- دوره های نگهدارنده موجودی
- درآمد در هر واحد
این داده ها احتمالاً در ترازنامه شما موجود است ، که می توانید از طریق تحقیقات ساده به سرعت در ابزار هوش مصنوعی خود مانند chatgpt یا منبع بارگذاری کنید. هدف هوش مصنوعی بهینه سازی ترکیبی از این متغیرها است که بالاترین سودآوری را با کمترین هزینه در هر نقطه معین به دست می آورند.
مرتبط: تعرفه چیست؟ در اینجا مروری بر اصول اولیه آورده شده است.
مرحله 2: از AI برای مدل سازی گزینه های زنجیره تأمین استفاده کنید
هوش مصنوعی می تواند پایگاه داده های تجاری و اعلامیه های تعرفه را در زمان واقعی اسکن کند و به طور مداوم تیم های نیازمند را به روز می کند. با نوسان تعرفه ها و به روزرسانی ها ، مدل بهینه سازی شما تغییر می کند و تکامل می یابد.
به عنوان مثال ، اگر تعرفه ها افزایش یابد و هزینه محصولات خارج از کشور افزایش یابد ، ممکن است به دنبال خرید کالاهای داخلی باشید و از سیستم هوش مصنوعی خود بخواهید که گزینه های منابع را توصیه کند. هوش مصنوعی حتی می تواند مزایا ، اشکالاتی و پیامدهای طولانی مدت از منابع از کشورهای مختلف را با هم مقایسه کند.
در حالی که AI نمی تواند تخمین قیمت گذاری یا حمل و نقل خاصی را ارائه دهد ، اما مدت زمان لازم برای ارزیابی گزینه های جدید را به شدت کاهش می دهد. هنگامی که بقیه اطلاعات مورد نیاز خود را پیدا کردید ، با تحقیق آنلاین یا تماس مستقیم با شرکت های پیشنهادی ، آن را در مدل خود تغذیه کنید تا استراتژی خود را در زمان واقعی به روز کنید.
مرحله 3: از هوش مصنوعی برای کشف چندین سناریو و شناسایی بهترین مسیر به جلو استفاده کنید
AI فراتر از کمک به تصمیمات منابع ، می تواند توصیه کند که چقدر می توانید قیمت های خود را افزایش دهید تا بدون اینکه مشتری را دور کند ، سودآور بمانید. به عنوان مثال ، تجارت شما ممکن است از طریق افزایش قیمت متوسط 5 تا 10 ٪ افزایش تعرفه را جذب کند ، اما افزایش 15 درصدی می تواند باعث شود تا مشتریان از بین بروند. هوش مصنوعی می تواند استراتژی های مختلف قیمت گذاری را شبیه سازی کند تا به شما در یافتن تعادل مناسب برای وضعیت بی نظیر خود کمک کند.
سوالات ابزار AI خود را مانند:
- چقدر می توانم از دست بدهم اگر تعرفه ها بین 10 تا 15 درصد در طی 60 روز آینده باقی بماند؟
- چه زمانی خرید از تأمین کنندگان بین المللی از نظر اقتصادی غیرقابل اجتناب می شود؟
- اگر تعرفه ها به 20 ٪ افزایش یابد ، چقدر نیاز به افزایش قیمت دارم؟
- بهترین افزایش قیمت برای ثابت نگه داشتن درآمد من در ضمن پوشش هزینه ها چیست؟
هوش مصنوعی می تواند به مشخص کردن آستانه های مختلف و محاسبه گزینه های شما کمک کند. این بینش های عملی می تواند برای مشاغل فاقد وقت ، انرژی و منابع برای آزمایش و خطا باشد.
از هوش مصنوعی به عنوان یک تحلیلگر مالی شخصی فکر کنید که به طور شبانه روزی کار می کند و کسری از استخدام انسان را هزینه می کند. صرف نظر از شغل خود ، ادغام هوش مصنوعی در ابزار عملیاتی خود و تعامل روزانه با آن می تواند به شما در آماده سازی برای یک بازار غیرقابل پیش بینی کمک کند.
در حالی که آینده تعرفه ها نامشخص است ، اما تأثیر آنها امروز بسیار واقعی است. هوش مصنوعی به جای یخ زدن از عدم اطمینان یا تصمیم گیری های عجولانه ، صاحبان مشاغل را قادر می سازد تا برای هر آنچه در آینده پیش می رود ، فعال و آماده بمانند.
از آنجایی که رئیس جمهور ترامپ برای اولین بار تعرفه های جدیدی را در مورد شرکای تجاری ایالات متحده در ماه آوریل اعلام کرد ، با تجدید نظر مکرر از آن زمان ، مشاغل آمریکایی در هر اندازه در گردباد عدم اطمینان گرفتار شده اند. برای کارآفرینان با تکیه بر تأمین کنندگان خارجی ، سنبله های ناگهانی در هزینه های مواد اولیه می توانند یک ارزیابی مجدد از استراتژی های طولانی مدت و مدل های قیمت گذاری را مجبور کنند. این تعرفه های دائماً در حال تغییر ، ماه ها ، حتی سالها برنامه ریزی در سراسر عملیات ، تولید ، زنجیره های تأمین و موقعیت یابی رقابتی را افزایش داده و بسیاری از کارآفرینان را در نزدیکی فلج قرار داده اند.
بیشتر محصولات وارداتی حداقل 10 ٪ با وظیفه اولیه روبرو هستند ، اما این تعداد با هشدار کمی در معرض تغییر است. ترامپ قبل از ایجاد مکث 90 روزه ، در ماه آوریل تعرفه های بسیار بیشتری را در مورد ده ها کشور اعلام کرد. ترامپ همچنین قبل از پایین آمدن آنها به 30 ٪ برای بیشتر کالاهای چینی برای حداقل 90 روز از ماه مه ، تعرفه های چین را به 145 ٪ افزایش داد. برای رسیدگی به Whiplash تعرفه و زنده ماندن در شرایط بی ثبات سیاسی و اقتصادی امروز ، باید به عدم اطمینان مداوم حرکت کنید و با اختلالات مکرر تنظیم کنید. اگر با بروز تغییرات به سرعت قادر به محوریت نیستید ، ممکن است مجبور شوید هزینه های افزایش را بر روی مصرف کنندگان منتقل کنید ، و تجارت خود را در معرض خطر از دست دادن کامل آنها قرار دهید.
مرتبط: طبق گفته مدیرعامل این شرکت ، والمارت قیمت ها را افزایش می دهد. اینجا کی است
بقیه این مقاله قفل شده است.
به کارآفرین بپیوندیدبا امروز برای دسترسی
https://www.entrepreneur.com/business-news/how-ai-can-help-you-cut-through-tariff-chaos-in-just-3/491567