نواک توضیح داد که در اوایل، او سعی کرد از شرکت هایی که برنده بودند یا به طور مداوم نتایج خوبی ارائه می کردند، بیاموزد. او بیرون رفت و از شرکت هایی مانند Walmart، Home Depot و General Electric بازدید کرد.
در گفتگو با جف برمن مجری برنامه Masters of Scale که اوایل این ماه پخش شد، نواک توضیح داد که چگونه یام را هدایت می کند! برندها از ابتدا
امروزه، فرهنگ یام! بر اساس صفحه فرهنگ عمومی آن، فرهنگ شناسایی و همکاری باقی مانده است.
نواک گفت: «من اولویت اول خود را ایجاد یک فرهنگ قدرتمند که در آن همه اهمیت دارند، قرار دادم. این شغل شماره یک برای من به عنوان مدیر عامل شد، زیرا اگر بتوانم آن محیط کاری مناسب را ایجاد کنم، مردم نوآوری خواهند کرد و مردم فراتر خواهند رفت.”
نواک که بر 1.5 میلیون کارمند در سراسر جهان نظارت داشت، شروع به تأکید بر شناخت و رمزگذاری آن در فرهنگ یام کرد. در مصاحبه های قبلی، او در مورد چگونگی استفاده از شناخت برای ایجاد انگیزه در کارکنان صحبت کرد. در یک مورد، در KFC، نواک جوجه های لاستیکی و 100 دلار را به عنوان جایزه برای یک کار خوب اهدا کرد.
نواک گفت: «ما با آنها ملاقات کردیم. سپس بازگشتیم و آنچه را که واقعاً باعث موفقیت این شرکتها میشود، مدون کردیم که به آنها اجازه میدهد سال به سال به نتایج عالی برسند.»
نواک در 17 سالی که مدیرعامل بود، از سال 1999 تا 2016، کمک کرد تا شرکت به هشت برابر اندازه اصلی خود برسد، از ارزش بازار 4 میلیارد دلار به 32 میلیارد دلار. با این حال، نواک این ارقام را به جنبه کیفی بیشتر از کمیت رهبری میداند – ایجاد فرهنگ کاری مناسب.
مرتبط: شلوغی جانبی که او در رختکن دبیرستان شروع کرد با درآمد چند میلیون دلاری – و تیلور سویفت یک طرفدار است: «روی خودتان سرمایهگذاری کنید»
به عنوان یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل سابق یام! دیوید نواک، یکی از بزرگترین شرکتهای رستورانداری جهان با مجموعهای از امتیازاتی مانند KFC و Pizza Hut، نتایج ملموسی را به همراه داشت.