چگونه یک برنامه تجاری 1 کلمه ای می تواند شرکت شما را دگرگون کند
نظرات بیان شده توسط همکاران کارآفرین خودشان هستند.
کارآفرینان در دنیای تصمیمات پرخاشگر و حرکت مداوم زندگی می کنند. هر روز ، شما برای حل مشکلات ، فرصت هایی برای تصرف و تیم ها برای رهبری بمباران می شوید. از طریق هرج و مرج ، به راحتی می توان احساس غرق شدن و تخلیه ذهنی کرد. مهم نیست که چقدر انجام می شود ، لیست شما همچنان به رشد خود ادامه می دهد.
در تلاش برای به دست آوردن کنترل ، کارآفرینان ساعتهای بی شماری را صرف تلاش برای تهیه برنامه کامل تجاری می کنند. در حالی که بیشتر این برنامه های تجاری یک مجموعه چشمگیر از اهداف دقیق ، ردیاب های پیشرفت و اسلایدهای پاورپوینت است ، آنها اغلب به جمع آوری گرد و غبار می پردازند.
چالش این است که بیشتر برنامه ها به طور غیر ضروری پیچیده هستند و همین امر اجرای آنها را دشوار می کند. در عوض ، کارآفرینان می توانند با تمرکز کل دیدگاه تجاری خود بر روی یک موضوع یک کلمه ای قدرتمند و یک کلمه ای برای سال ، این فرایند را ساده کنند. این برنامه تجاری یک کلمه ای سپس به عنوان یک قطب نما استراتژیک بر خلاف نقشه سفت و سخت عمل می کند. تمرکز روی یک کلمه شما به تیم کمک می کند تا در طول سال تراز شود و هر عملی را راهنمایی کند.
مرتبط: 5 راه برای ساده سازی برنامه کاری و تقریباً هر چیز دیگری
1. 12 ماه گذشته خود را تأمل کنید
قبل از اینکه بتوانید یک دوره را برای 12 ماه آینده ترسیم کنید ، مهم است که در مورد جایی که بوده اید تأمل کنید (و نه ، این لازم نیست در شروع یک سال تقویم جدید باشد). زمان را برای بررسی 12 ماه گذشته برنامه ریزی کنید و با لیست بزرگترین برد های خود ، افتخارآمیزترین دستاوردها ، آنچه خوب کار کرده و چه کاری انجام نداد ، شروع کنید. با صداقت وحشیانه در مورد عملکرد گذشته خود ، می توانید پایه و اساس بررسی فرصت ها ، چالش ها و تغییراتی را که می خواهید روی پیشروی خود تمرکز کنید ، ایجاد کنید.
2. فرصت های جدید را شناسایی کنید
فراتر از جستجوی داخل سازمان خود ، مهم است که به فرصت های جدید بیرونی بپردازید. آیا روندهایی وجود دارد که هنوز از آن سرمایه گذاری نکرده اید؟ آیا بازارهای جدید یا جریان درآمد وجود ندارد که بدون استفاده باشد؟ یک راه خوب برای شناسایی این فرصت ها ، ادامه کار با شرکت در رویدادهای صنعت ، خواندن نشریات مربوط به صنعت و شبکه سازی است.
به دنبال فرصت هایی باشید که شامل فناوری های جدید ، تغییر رفتارهای مصرف کننده و چشم انداز رقابتی در حال تحول باشد. هنگامی که لیستی از این فرصت های جدید را در اختیار دارید ، می توانید مشخص کنید که کدام یک از نقاط قوت تجارت و تیم خود را هماهنگ می کنند ، به ویژه مواردی که رقبای شما برای تکرار تلاش می کنند.
3. بزرگترین چالش های خود را مشخص کنید
مرحله بعدی این است که توجه خود را به آنچه شما را به عقب برگرداند ، تبدیل کنید. چالش های داخلی ممکن است شامل شکاف هایی مانند نرم افزار منسوخ ، فرآیندهای ناکارآمد تیم یا عدم برقراری ارتباط واضح باشد. چالش های خارجی می تواند شامل در دسترس بودن تأمین کننده ، رشد سهم بازار رقیب یا تغییر در قوانین یا الزامات نظارتی باشد.
کارآفرینان غالباً هنگام شناسایی چالش ها در تجارت خود نقاط کور دارند ، بنابراین این یک فرصت خوب برای جمع آوری بازخورد مستقیم از تیم شما است. دیدگاه بیرونی از یک مربی حرفه ای یا مشاور حرفه ای نیز می تواند فوق العاده ارزشمند باشد.
مرتبط: چالش های اجتناب ناپذیر که با رشد کسب و کار خود با آن روبرو خواهید شد – و نحوه رسیدگی به آنها
4. چشم انداز آینده خود را هنر کنید
اگر می توانستید یک گرز جادویی موج بزنید ، یک سال از کجا خواهد بود؟ همانطور که این چشم انداز را ترسیم می کنید ، تمام عناصری را که تا این لحظه ارزیابی کرده اید در نظر بگیرید. به این فکر کنید که برای غلبه بر چه چالش هایی به نظر می رسد و چه فرصت هایی را برای تصرف خود می خواهید.
یک عمل خوب نوشتن این چشم انداز در تنش فعلی است. به عنوان مثال ، “تجارت من فروش خود را دو برابر کرده است” یا “من فرآیندی را برای تیم خود ایجاد کرده ام که به من اجازه می دهد تعادل کار و زندگی بهتری داشته باشم.” نوشتن در تنش فعلی می تواند به شما کمک کند پیش بینی کنید که آینده شما چگونه احساس و هیجان و انگیزه شما را تقویت می کند.
5. طوفان مغزی و کلمه خود را انتخاب کنید
این قلب خلاق روند است. با طوفان مغزی لیستی از کلمات مرتبط با دید خود را شروع کنید. نکته اصلی این است که خود را سانسور نکنید. روند را در آغوش بگیرید و هر کلمه ای را که به ذهن خطور می کند بنویسید.
هنگامی که لیستی از چند ده کلمه دارید ، یک بار از بین بردن آنها را شروع کنید تا اینکه یکی را پیدا کنید که با دید شما بهتر باشد. به عنوان مثال ، یک شرکت کنترل آفات که می خواهد عملکرد خود را برای کاهش هزینه ها ، بهبود زمان پاسخ به مشتری و تقویت بهره وری ممکن است روی کلمه “فرآیندهای” متمرکز کند. یک آژانس بازاریابی که احساس می کند لبه خلاق خود را از دست داده است ممکن است کلمه “اصالت” را برای هدایت توسعه کمپین خود انتخاب کند.
اگر کلماتی را پیدا نکردید که عمیقاً با شما طنین انداز باشد ، نترسید که لیست را بکشید و دوباره امتحان کنید. دستیابی به این حق مهم است.
مرتبط: نحوه استفاده مؤثر از برنامه تجاری خود
6. آن را عملی کنید و تیم را درگیر کنید
اکنون که کلمه انتخابی خود را دارید ، وقت آن است که اجازه دهید اقدامات شما را هدایت کند. اولین قدم ترجمه کلمه خود به ابتکارات مشخص است. با ساختن نقشه ذهن پروژه ها ، تغییرات و فرصت هایی که از آن پشتیبانی می کنند ، شروع کنید.
برای مربی شرکت کنترل آفات من ، تمرکز روی “فرآیندها” ممکن است به معنای هدف ساده سازی یک فرآیند کلیدی 25 ٪ باشد. برای آژانس بازاریابی که من مربی می کنم ، “اصالت” ممکن است منجر به یک سیاست جدید شود که فقط با مارک هایی که ارزش های خود را به اشتراک می گذارند ، کار کند. در نهایت ، کلمه شما باید فیلتر اصلی برای کلیه تصمیمات در طول سال باشد.
البته قدرتمندترین چشم انداز مشترک است. کلمه انتخابی شما فقط در صورتی مؤثر خواهد بود که کل تیم شما آن را درک کند. وقت بگذارید تا کلمه خود را به روشنی ارتباط برقرار کنید و چشم انداز پشت آن را توضیح دهید. داستان چگونگی انتخاب آن را به آنها بگویید و به آنها نشان دهید که چگونه نقش ها و وظایف فردی آنها در موضوع بزرگتر نقش دارد. هنگامی که تیم شما واقعاً تراز شده است ، آنها می توانند با اعتماد به نفس تصمیم گیری کنند ، مشکلات را با کارآمدتر حل کنند و به عنوان یک واحد منسجم به سمت یک هدف مشترک کار کنند.
در آغوش گرفتن برنامه تجاری یک کلمه می تواند یک رویکرد جدید هیجان انگیز برای رهبری باشد. این همه در مورد انجام کارهای بیشتر مهم و پیچیدگی تجارت برای وضوح است. با تقطیر دید خود به یک کلمه واحد و قدرتمند ، می توانید تجارت خود را تغییر دهید ، تیم خود را توانمند کنید و اطمینان حاصل کنید که هر انتخابی که انجام می دهید شما را دقیقاً در جهت درست حرکت می دهد.
کارآفرینان در دنیای تصمیمات پرخاشگر و حرکت مداوم زندگی می کنند. هر روز ، شما برای حل مشکلات ، فرصت هایی برای تصرف و تیم ها برای رهبری بمباران می شوید. از طریق هرج و مرج ، به راحتی می توان احساس غرق شدن و تخلیه ذهنی کرد. مهم نیست که چقدر انجام می شود ، لیست شما همچنان به رشد خود ادامه می دهد.
در تلاش برای به دست آوردن کنترل ، کارآفرینان ساعتهای بی شماری را صرف تلاش برای تهیه برنامه کامل تجاری می کنند. در حالی که بیشتر این برنامه های تجاری یک مجموعه چشمگیر از اهداف دقیق ، ردیاب های پیشرفت و اسلایدهای پاورپوینت است ، آنها اغلب به جمع آوری گرد و غبار می پردازند.
چالش این است که بیشتر برنامه ها به طور غیر ضروری پیچیده هستند و همین امر اجرای آنها را دشوار می کند. در عوض ، کارآفرینان می توانند با تمرکز کل دیدگاه تجاری خود بر روی یک موضوع یک کلمه ای قدرتمند و یک کلمه ای برای سال ، این فرایند را ساده کنند. این برنامه تجاری یک کلمه ای سپس به عنوان یک قطب نما استراتژیک بر خلاف نقشه سفت و سخت عمل می کند. تمرکز روی یک کلمه شما به تیم کمک می کند تا در طول سال تراز شود و هر عملی را راهنمایی کند.
بقیه این مقاله قفل شده است.
به کارآفرین بپیوندیدبا امروز برای دسترسی
https://www.entrepreneur.com/starting-a-business/how-a-1-word-business-plan-can-transform-your-company/496262