چگونه یک برنامه استراتژیک برنده برای سال 2025 ایجاد کنیم

ماموریت، چشم‌انداز و هدف هر شرکت، برنامه استراتژیک بلندمدت خود را ارائه می‌کند و به رهبران کمک می‌کند تصمیم بگیرند که در صورت بروز سؤالات مهم چه مسیری را طی کنند.. یک برنامه استراتژیک سالانه متفکرانه راه عملی و کوتاه مدتی را به رهبران ارائه می دهد تا آن استراتژی را در هر سطحی از سازمان خود جابجا کنند. تمرکز بر اهداف، معیارها و اجرا، شفافیت را در بین تیم ها فراهم می کند و توانایی سازمان را برای تبدیل اهداف بلندمدت به نتایج ملموس تقویت می کند. هنگام آماده شدن برای سال 2025 و تمام ناشناخته هایی که در آینده به طور اجتناب ناپذیر وجود دارد، یک برنامه استراتژیک کامل برای به دست آوردن نتایج معنادار برای هر کسب و کاری حیاتی است.

مجله ترفندهای اینستاگرام

https://www.entrepreneur.com/leadership/how-to-create-a-winning-strategic-plan-for-2025/480765

یک برنامه استراتژیک خوب طراحی شده بر سه تا پنج شاخص کلیدی عملکرد (KPI) متمرکز است که بیشترین تأثیر را بر تجارت دارند. این معیارها اولویت هایی هستند که برای اطمینان از پاسخگویی و حفظ استراتژی در مسیر خود، نیازمند پیگیری مستمر هستند. ردیابی معیارها با تیم به طور منظم شفافیت کامل را ایجاد می کند. داشتن یک نبض در زمان واقعی در عملکرد همچنین به تیم اجازه می دهد تا تغییرات به موقع و پیشگیرانه ایجاد کند.

برنامه ریزی استراتژیک سالانه فرصتی را برای شناسایی هدف نهایی، تعریف معیارهایی که موفقیت را می سنجد و اقدامات لازم برای دستیابی به این اهداف را مشخص می کند، فراهم می کند. نتیجه نهایی طرحی را ارائه می‌کند که تیم را حول اهداف متحد می‌کند و به نتایج منجر می‌شود.

نظرات بیان شده توسط مشارکت کنندگان کارآفرین مربوط به خود آنهاست.

وقتی تیم‌ها معیارهای قابل اندازه‌گیری برای موفقیت نداشته باشند – یا از معیارهایی با تعاریف متناقض در بخش‌ها استفاده کنند – عملکرد ممکن است به خطر بیفتد. شفافیت مسئولیت پذیری را تشویق می کند، به تعیین اهداف دقیق و عملی برای آینده کمک می کند و بهبود مستمر در سازمان را تضمین می کند.

تنظیم استراتژی: چگونه اجرا خواهیم کرد؟

یک برنامه استراتژیک مؤثر، اقدامات خاص مورد نیاز برای دستیابی به اهداف را مشخص می کند. سازمان‌ها اغلب برنامه‌های استراتژیکی را ایجاد می‌کنند که بیش از حد پیچیده هستند و مدیریت آنها را دشوار می‌کند. این پیچیدگی می تواند منجر به نادیده گرفته شدن یا رها شدن برنامه در اواسط سال شود و در نهایت اهداف را محقق نکند. از سوی دیگر، یک برنامه استراتژیک مختصر را می‌توان به راحتی در طول سال تکرار کرد و اطمینان حاصل کرد که در هنگام نزدیک شدن به کار روزانه‌شان، همیشه در ذهن کارمندان قرار می‌گیرد. این به کارمندان کمک می کند تا روی مهمترین چیزها در طول سال تمرکز کنند – نه فقط در هفته های اول پس از تنظیم استراتژی. برنامه‌های استراتژیک بزرگ نیز از نظر طراحی انعطاف‌پذیر هستند و به شرکت‌ها اجازه می‌دهند تا در صورت بروز چالش‌ها یا فرصت‌های غیرمنتظره سازگار شوند.

جامع ترین فرآیندهای برنامه ریزی استراتژیک شامل بررسی عمیق سال قبل است. این شامل گوش دادن به تیم در مورد آنچه به طور خاص کار می کند و کار نمی کند است. شنیدن کارمندان در تمام سطوح به رهبران این امکان را می‌دهد تا چالش‌ها و فرصت‌های نزدیک‌ترین افراد به مشتریان را با بهره‌مندی از دیدگاه‌های مختلف درک کنند. در میان یک سال شلوغ، گنجاندن این بررسی‌های عمیق فرصتی حیاتی برای فشار دادن مکث و برداشتن گام‌های لازم برای تجزیه و تحلیل آنچه که برای موفقیت بیشتر سال بعد باید تغییر کند، فراهم می‌کند.

یک فرآیند باز و مشارکتی را تشویق و اجرا کنید

مرتبط: تعیین اهداف قابل اندازه گیری برای برنامه استراتژیک شما (و موفقیت شما) بسیار مهم است. در اینجا چرا.

شاخص های کلیدی عملکرد: چه چیزی را اندازه گیری خواهیم کرد؟

مطالب مرتبط: چگونه یک برنامه استراتژیک با عملکرد بالا ایجاد کنیم

برای اطمینان از اینکه اهداف با اجرا دنبال می شوند، هر تیم پس از ایجاد برنامه های فردی خود را با اهداف شرکت هماهنگ می کند. مدیران عامل موثر زمان و تلاش خود را برای اطمینان از عدم تضاد ناخواسته اهداف بخش با یکدیگر اختصاص می دهند. برای راه اندازی شرکت برای موفقیت، یک گام مهم در هر برنامه استراتژیک، اطمینان از سرمایه گذاری منابع مناسب برای تحقق اهداف است.

تشویق و اجرای یک فرآیند باز و مشارکتی به شناسایی اهداف دقیق و مرتبط کمک می کند. پس از جستجوی ورودی در سراسر سازمان، مدیران عامل دیدگاه لازم برای تعیین جهت را به دست می آورند. رهبران بزرگ بازخورد تیم خود را با قضاوت خود متعادل می کنند تا مطمئن شوند که اهداف سال بعد چالش برانگیز و در عین حال قابل دستیابی هستند.

در حالی که تعیین اهداف اولین گام مهم است، فقط نوشتن آن‌ها آن‌ها را زنده نمی‌کند

هنگامی که رهبران احساس می کنند استراتژی خوبی دارند، اما به اهداف خود نمی رسند، جستجوی دیدگاه های مختلف می تواند مفید باشد. شنیدن همتایان مدیر عاملی که می توانند سوراخ ایجاد کنند یا بینش جدیدی ارائه دهند، به اصلاح استراتژی کمک می کند و تضمین می کند که پویا و موثر باقی بماند. آنهایی که خارج از شرکت هستند می‌توانند دیدگاهی تازه و بی‌طرفانه ارائه دهند و بازخوردی صریح را به اشتراک بگذارند که همیشه از طرف ذینفعان داخلی ممکن نیست.

مطالب مرتبط: برنامه ریزی استراتژیک برای موفقیت کسب و کار شما ضروری است. در اینجا دلیل (و نحوه انجام درست آن) آمده است.

شناسایی هدف نهایی: ما در تلاشیم تا به چه چیزی برسیم؟

با نزدیک شدن سریع به سال 2025، بسیاری از رهبران کسب و کار در حال شروع فرآیند برنامه ریزی استراتژیک خود هستند. تعیین استراتژی سخت ترین و مهم ترین بخش کار یک مدیر عامل است. در حالی که راه های مختلفی برای ایجاد یک برنامه استراتژیک سالانه وجود دارد، برنامه های موثر شامل چند عنصر مشترک هستند. آنها منعکس کننده کارهایی هستند که در سال گذشته خوب عمل کرده اند و نتوانسته اند، و همچنین فرصت های سال بعد. آنها به اندازه کافی قابل اجرا، قابل اندازه گیری و مختصر هستند که تیم می تواند مرتباً آنها را بررسی کند تا اطمینان حاصل شود که همسو هستند. برنامه های استراتژیک به این معنا نیست که فقط در قفسه بنشینند تا زمانی که در سال بعد در طول فرآیند برنامه ریزی استراتژیک بعدی گرد و غبار از آن پاک شوند.

برای ایجاد یک برنامه استراتژیک موفق برای سال 2025، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

دیدگاهتان را بنویسید