چگونه یک بحران بهداشتی یک شرکت 100 میلیون دلاری در سال را برانگیخت
نظرات بیان شده توسط همکاران کارآفرین خودشان هستند.
هنگامی که او 15 ساله بود ، مکس کلارک برای یافتن خون از بینی خود از خواب بیدار می شد. دماغ بی امان بود ، گاهی اوقات چندین بار در هفته اتفاق می افتد. پزشکان نتوانستند آن را تشخیص دهند. وقتی کلارک به دانشگاه رسید ، او خسته شد و هنوز بدون جواب.
بنابراین او کاری در مورد آن انجام داد.
او رژیم خود را تغییر داد. شروع به مراقبه کرد. یوگا تمرین کرد. مکمل ها را گرفت. متمرکز بر خواب است. ماکس کلارک می گوید: “من از آن زمان هرگز بینی نداشته ام.” “پزشکان می گفتند من به جراحی احتیاج دارم ، اما می دانستم که باید راه دیگری وجود داشته باشد.”
این تجربه به او مأموریت داد – این کار را با کمک به مردم در یافتن آنچه در واقع برای آنها مفید است ، بدون نیاز به مرتب کردن مشاوره های بی پایان ، یا اصلاً توصیه ای ، از آن استفاده کند.
مرتبط: هیچ کس در مورد تنفس بینی برای خواب صحبت نمی کرد تا اینکه این بازیکن سابق NFL یک برند در اطراف خود ایجاد کرد: “شما خیلی بهتر احساس می کنید”
از وارد کننده تا مبتکر
کلارک شرکت خود را به نام Healf به همراه برادرش در سال 2021 راه اندازی کرد. این کار با تهیه بهترین محصولات سلامتی از سراسر جهان – انواع چیزهایی که او برای بهبودی خود استفاده کرده بود – و آنها را در انگلستان در دسترس قرار داد ، جایی که گزینه ها محدود بودند.
اما این فقط آغاز بود. کلارک می گوید: “ما دوباره و دوباره از مشتریان همان چیزها را می شنیدیم.” “آنها می گویند ، اینها همه محصولات شگفت انگیز هستند ، اما چگونه می دانم چه چیزی برای من مناسب است؟”
بنابراین ، کلارک و تیمش سکویی به نام Healf Zone ساختند که از کیت های آزمایش خون در منزل و ادغام های پوشیدنی استفاده می کند تا به کاربران کمک کند تا درک کنند که چه اتفاقی در بدن آنها می افتد. سپس با استفاده از AI و Learning Machine ، سیستم به داده ها نگاه می کند و محصولات سلامتی شخصی ، برنامه های تغذیه ای و ترفندهای سبک زندگی را توصیه می کند.
با حل یک بار یک شرکت یک شرکت بسازید
کلارک به جای اینکه برای راه اندازی یک امپراتوری سلامتی ، با ظهور آنها با چالش هایی روبرو شود. اول ، آنها به عدم کیفیت محصول پرداختند. سپس ، دسترسی محدود به محصولات جهانی در انگلستان. پس از آن ، آنها به مشتریان کمک کردند تا یاد بگیرند که کدام محصولات برای آنها مناسب است. هر راه حل منجر به مرحله بعدی تجارت شد.
The Takeaway: سعی نکنید یک شرکت عالی را از دروازه راه اندازی کنید. با گوش دادن و تکرار ساختن. “شما لازم نیست بدانید که چگونه همه چیز با هم جمع می شود. شما فقط باید مشکل بعدی را حل کنید.”
مرتبط: آنچه این بنیانگذار فکر می کند بیشتر مارک های مکمل اشتباه می کنند – و چگونه او آن را با دیوید بکهام ثابت کرد
با مشتری خود وسواس داشته باشید
از زمان راه اندازی ، این تجارت در کمتر از چهار سال به بیش از 100 میلیون دلار درآمد سالانه افزایش یافته است. کلارک این را به وسواس مشتری به عنوان یک اصل اصلی اعتبار می دهد. این شامل تحویل های یک روزه ، سفارشات دستی به افراد مشهور و ورزشکاران و پاسخ دادن به درخواست های فوری در زمان واقعی است.
یک مثال یک میلیاردر در یک قایق بادبانی در جشنواره کن کن است که فوراً درخواست محصول خاصی را که این شرکت فروخته است درخواست کرد. تیم کلارک شخصاً آن را از انگلستان به Riviera فرانسه پرواز کرد و تحویل را فقط به موقع برای مهمانی انجام داد.
کلارک می گوید: “ما هر کاری را انجام خواهیم داد.” “یکی از معیارهای ما که با آن زندگی می کنیم هرگز حل و فصل نشده است.”
فرهنگی ایجاد کنید که سخت کار کند
کلارک این شرکت را در حدود پنج اصل اصلی بنا کرد: سخت تر از هر کس دیگری ، هرگز حل و فصل نکنید ، وسواس استعداد ، قوی تر و سبک زندگی Healf را نشان می دهد – فلسفی که ریشه در پیشگیری از درمان و زندگی خوب از طریق حرکت ، تغذیه ، ذهن آگاهی و خواب دارد.
کارمندان هفت روز در هفته کار می کنند. بررسی عملکرد هر سه ماه یکبار انجام می شود. کلارک شخصاً یک روز یکشنبه ها را با اعضای تیم انجام می دهد.
توصیه او برای سایر کارآفرینان این است که فرهنگ خود را زود بسازید و از آن محافظت کنید. در مورد آنچه انتظار دارید شفاف باشید. نتایج پاداش ، نه عناوین.
استخدام برای قلب ، نه فقط هوشمند
کلارک برخی از این درس ها را به سختی آموخت. در اوایل ، او به مشاوره جانبازان صنعت ، وزن زیادی را به دست آورد و گاهی اوقات به جای اشتیاق برای شجره نامه استخدام می شد. اکنون ، او به غرایز خود اعتماد دارد و نه فقط عمق رزومه آنها.
و Healf روند مصاحبه را تغییر داده است. “ما افرادی را استخدام می کردیم که فوق العاده باهوش ، فوق العاده رانده شده ، فوق العاده پشت این مأموریت بودند ، اما آنها فقط آن عمق لازم را نداشتند که وقتی واقعاً سخت می شود.
مثل اینکه هنوز روز اول است رفتار کنید
با وجود رشد انفجاری ، جاه طلبی های آن از همیشه بزرگتر است. این شرکت در حال آماده سازی برای گسترش بین المللی و طولانی مدت است ، کلارک می خواهد استودیوهای سلامتی تجربی فیزیکی را در شهرهای بزرگ جهانی که تشخیصی را با جامعه ترکیب می کند ، بسازد.
برای او ، مأموریت تغییر نکرده است. این هنوز هم در مورد کمک به مردم در احساس بهتر ، سریعتر است – و به آنها ابزاری برای انجام این کار بدون نیاز به حدس زدن می دهد.
کلارک می گوید: “حتی اکنون ، همه افراد در این شرکت بسیار پشت این ایده هستند که هنوز روز اول است.” “ما حتی سطح آن را که می توانیم ارزش اضافه کنیم ، خراش نمی دهیم.”
کلارک Healf را به عنوان یک مارک مکمل و نه یک سکوی بیو گرفتن نمی بیند. او آن را به عنوان یک سیستم تعیین کننده مقوله برای تبدیل داده ها و سیگنال ها از بدن شما به اقدامات هوشمند می بیند.
“Healf فقط برای بازی در اینجا نیست. ما اینجا هستیم تا آن را تغییر دهیم.”
هنگامی که او 15 ساله بود ، مکس کلارک برای یافتن خون از بینی خود از خواب بیدار می شد. دماغ بی امان بود ، گاهی اوقات چندین بار در هفته اتفاق می افتد. پزشکان نتوانستند آن را تشخیص دهند. وقتی کلارک به دانشگاه رسید ، او خسته شد و هنوز بدون جواب.
بنابراین او کاری در مورد آن انجام داد.
او رژیم خود را تغییر داد. شروع به مراقبه کرد. یوگا تمرین کرد. مکمل ها را گرفت. متمرکز بر خواب است. ماکس کلارک می گوید: “من از آن زمان هرگز بینی نداشته ام.” “پزشکان می گفتند من به جراحی احتیاج دارم ، اما می دانستم که باید راه دیگری وجود داشته باشد.”
بقیه این مقاله قفل شده است.
به کارآفرین بپیوندیدبا امروز برای دسترسی
https://www.entrepreneur.com/living/how-a-health-crisis-sparked-a-100m-a-year-company/495331