چگونه گفتن “بله” به همه چیز می تواند رشد شما را متوقف کند

چگونه گفتن “بله” به همه چیز می تواند رشد شما را متوقف کند

نظرات بیان شده توسط همکاران کارآفرین خودشان هستند.

کارآفرینان به دلیل جاه طلب و رانده بودن شناخته شده اند و دائماً افق را برای راه هایی برای قوی تر و سودآورتر تجارت خود اسکن می کنند. این اشتیاق به پذیرش هر فرصتی می تواند به رشد سوخت و ایجاد حرکت بسیار مهم ، به ویژه در مراحل اولیه یک شرکت کمک کند. با این حال ، با بالغ شدن مشاغل ، توانایی کاهش استراتژیک درخواست های مشتری به همان اندازه مهم می شود.

واقعیت این است که هر مشتری یا پروژه مزایای مثبتی را برای تجارت شما فراهم نمی کند. بعضی اوقات ، مشتریان یک فشار غیر ضروری برای تیم شما ایجاد می کنند یا برای حفظ رابطه با هزینه بالایی همراه هستند. در شدیدترین موارد ، یک قرارداد بد یا ارتباط مشتری سمی در واقع می تواند باعث شود تجارت پول از دست بدهد یا استعدادهای برتر را از بین ببرد.

در حالی که ناامید کردن مشتری و از دست دادن درآمد احتمالی ممکن است ضد انعطاف پذیر به نظر برسد ، در واقع ممکن است منطقی باشد که به برخی از مشتری ها یا فرصت ها “نه” بگوییم. به عنوان یک صاحب مشاغل ، این وظیفه شماست که از تجارت محافظت کنید ، حتی اگر این به معنای خاموش کردن کار باشد. هدف این است که بگوییم “نه” به روشی که از تجارت محافظت می کند ضمن جلوگیری از آسیب رساندن به شهرت شما یا بستن درب فرصت های آینده.

مرتبط: موفق ترین کارآفرینان می دانند چگونه می گویند “نه” در اینجا یک تمرین شما برای یادگیری این مهارت لازم است.

1. منابع یا چالش های برنامه ریزی شده

مدیریت منابع نیاز به تعادل دقیق دارد. به عنوان یک کارآفرین ، این وظیفه شماست که اطمینان حاصل کنید که از منابع خود استفاده می کنید تا بدون فشار در تیم ، از منابع خود به تمام توان خود بپردازید. احتمالاً موقعیت هایی را تجربه خواهید کرد که فرصتی شگفت انگیز دارید ، اما برنامه تیم شما از قبل با سایر تعهدات بارگیری شده است. پریدن مستقیم به “نه” ممکن است بهترین گزینه نباشد.

وقت بگذارید تا به مشتری توضیح دهید که چگونه پذیرش پروژه جدید می تواند کیفیت تحویل شما را به خطر بیاندازد. به جای گفتن “نه” ، شما می توانید آنچه را که برای انجام کار انجام می شود ، بیان کنید ، مانند ارائه یک بازه زمانی طولانی تر یا ترسیم هزینه های مرتبط با تأمین منابع اضافی. با این رویکرد ، شما نه تنها با مشتری ارتباط برقرار می کنید که علاقه مند به همکاری با آنها هستید ، بلکه به تعهداتی که به مشتریان خود می دهید احترام می گذارید.

2. حفظ با دید استراتژیک خود

هر کارآفرین تجارت خود را با دیدگاه اصلی استراتژیک اداره می کند. هر از گاهی ممکن است از شما خواسته شود کارهایی را انجام دهید که با مأموریت شما مطابقت ندارد. در این مرحله ، شما می توانید انتخاب کنید-کار را بپذیرید و از درآمد اضافی بهره مند شوید یا پروژه را کاهش دهید تا تیم روی اهداف بلند مدت متمرکز شود. در حالی که گزینه اول ممکن است مانند یک فرد بدون فکر به نظر برسد ، رقیق کردن تمرکز تیم شما به طور بالقوه می تواند استراتژی بلند مدت شما را در ازای پیروزی کوتاه مدت خراب کند.

هنگام کاهش این نوع پروژه ها ، وقت خود را برای بیان اینکه چرا این پروژه با تمرکز اصلی شرکت شما مطابقت ندارد ، بگذارید. رد کردن تصمیم در مورد استراتژی شرکت باعث می شود که رد کردن کمتر شخصی باشد ، زیرا شما دامنه پروژه را رد می کنید و نه فرد.

مرتبط: بیش از حد خود را متوقف کنید زیرا می گویید “بله” بیش از حد – در اینجا نحوه مهار قدرت یک “نه” آورده شده است

3 تنظیم مرزهای شرکت با مشتری های موجود

گفتن “نه” به مشتریان موجود می تواند یک گفتگوی ظریف باشد. با این حال ، ممکن است لازم باشد یک رابطه کاری سالم حفظ شود. به عنوان مثال ، هنگامی که مشتری به طور مداوم درخواست کار خارج از مقیاس را بدون اینکه مایل به بحث در مورد هزینه های اضافی باشد ، می توانید تجارت خود را تا یک سابقه بی پایان از خزش دامنه باز کنید. یا شاید شما یک مشتری داشته باشید که نیاز به دسترسی شبانه روزی به تیم داشته باشد. این می تواند باعث استرس و فرسودگی غیر ضروری شود و در نتیجه گردش مالی بیشتری داشته باشد.

هنگام پرداختن به این شرایط ، حتماً به وضوح بیان کنید که از تجارت آنها ارزش قائل هستید و خوشحال هستید که درخواست های اضافی را با تنظیم بودجه یا برنامه در اختیار شما قرار می دهند زیرا آنها خارج از محدوده توافق نامه اصلی هستند. البته این امر در وهله اول نیاز به توافق های واضح با مشتری خود دارد. اگر الزامات و نقل قول های مستند دارید ، مکالمه را بسیار ساده تر می کند.

4. به طور فعال بگویید “نه”

یکی از مؤثرترین راه های گفتن “نه” این است که در وهله اول این حرف را بزنم. شما می توانید این کار را با تعیین انتظارات در رابطه با مشتریان آینده نگر انجام دهید. به عنوان مثال ، اگر شرکت شما حداقل هزینه ای دارد ، در یک صنعت خاص تخصص دارد یا فقط انواع خاصی از کار را انجام می دهد ، این اطلاعات را به راحتی در وب سایت خود یا هنگام مشاوره اولیه در دسترس قرار دهید. این شفافیت فعال می تواند به عنوان یک فیلتر طبیعی عمل کند و به شما کمک می کند تا فقط مشتریانی را که مناسب برای تجارت شما هستند جذب کنید و از کسانی که نیستند بازدارنده کنید.

مرتبط: چگونه می توان بدون احساس گناه به کسی گفت “نه”

5. یک “نه” حامی بدهید

گفتن “نه” لازم نیست پایان گفتگو باشد. اگر واقعاً می خواهید کمک کنید ، اما در این زمان فرصت برای تجارت شما مناسب نیست ، ارائه مراجعه یا راه حل های متناوب می تواند راهی قدرتمند برای حفظ یک رابطه قوی و بدون رد شدید باشد. با هدایت مشتری بالقوه به یک راه حل ، حسن نیت را نشان می دهید و برای همکاری های آینده درب را باز می کنید.

تسلط بر هنر گفتن “نه” یک مهارت مهم برای کارآفرینانی است که آرزو دارند تجارت خود را عمداً و با صداقت رشد دهند. در پایان روز ، هر تصمیمی که می گیرید باید با دید استراتژیک خود تقویت و تراز شود. قدم های زیادی در مسیر اشتباه می تواند منجر به رشد متوقف شده ، روابط آسیب دیده و شهرت ضعیف در بازار شود.

کارآفرینان به دلیل جاه طلب و رانده بودن شناخته شده اند و دائماً افق را برای راه هایی برای قوی تر و سودآورتر تجارت خود اسکن می کنند. این اشتیاق به پذیرش هر فرصتی می تواند به رشد سوخت و ایجاد حرکت بسیار مهم ، به ویژه در مراحل اولیه یک شرکت کمک کند. با این حال ، با بالغ شدن مشاغل ، توانایی کاهش استراتژیک درخواست های مشتری به همان اندازه مهم می شود.

واقعیت این است که هر مشتری یا پروژه مزایای مثبتی را برای تجارت شما فراهم نمی کند. بعضی اوقات ، مشتریان یک فشار غیر ضروری برای تیم شما ایجاد می کنند یا برای حفظ رابطه با هزینه بالایی همراه هستند. در شدیدترین موارد ، یک قرارداد بد یا ارتباط مشتری سمی در واقع می تواند باعث شود تجارت پول از دست بدهد یا استعدادهای برتر را از بین ببرد.

در حالی که ناامید کردن مشتری و از دست دادن درآمد احتمالی ممکن است ضد انعطاف پذیر به نظر برسد ، در واقع ممکن است منطقی باشد که به برخی از مشتری ها یا فرصت ها “نه” بگوییم. به عنوان یک صاحب مشاغل ، این وظیفه شماست که از تجارت محافظت کنید ، حتی اگر این به معنای خاموش کردن کار باشد. هدف این است که بگوییم “نه” به روشی که از تجارت محافظت می کند ضمن جلوگیری از آسیب رساندن به شهرت شما یا بستن درب فرصت های آینده.

بقیه این مقاله قفل شده است.

به کارآفرین بپیوندیدبا امروز برای دسترسی

مجله ترفندهای اینستاگرام

https://www.entrepreneur.com/leadership/how-saying-yes-to-everything-can-stall-your-growth/491655

دیدگاهتان را بنویسید