مطالب مرتبط: هر آنچه که باید درباره خروج از کسب و کار خود در یک اقتصاد آشفته و چشمانداز سیاسی بدانید
برای تغییر و سازگاری آماده شوید
تغییر همیشه سخت است. برخی از کسب و کارها از امتحان کردن چیز جدید می ترسند و ترجیح می دهند کاری را انجام دهند که راحت است. در طول همه گیری اخیر، کارکنان من می خواستند کاری را انجام دهند که ما همیشه انجام می دادیم: در هواپیما و رفتن به سایت های مشتریان برای فیلمبرداری.
بسیاری از مشتریان ما ما را در محل نمیخواستند، اما همچنان به ایجاد ارتباطات نیاز داشتند. ما روی تجهیزات و فناوریهای جدیدی سرمایهگذاری کردیم که به ما امکان میداد یک کیت «استودیوی مجازی» برای مشتریان بفرستیم و سپس ضبط ویدیو را از راه دور ضبط و کنترل کنیم. از طرف کارکنان من این ترس وجود داشت که مردم نخواهند وقتی اوضاع به حالت عادی برگشت ما در محل حاضر شویم. برخی از مشتریان از این فناوری می ترسیدند. در نهایت، این یک ابزار عالی بوده است و این تغییر به ما اجازه داد تا روش جدیدی برای ایجاد محتوا در شرایط خاص ارائه دهیم.
بزرگترین شگفتی برای بسیاری از صاحبان مشاغل این است که محصولی که دوست دارند بسازند یا خدماتی که ترجیح می دهند ارائه دهند دیگر برای بازار جذاب نیست. حقیقت این است که محصولات و خدمات یک چرخه عمر قابل پیش بینی دارند. مرحله توسعه، رشد، بلوغ و افول وجود دارد. برای هر صنعتی متفاوت است، اما اگر چیزی جاودانه مانند نمک یا سس تنباکو درست نکنید، احتمالاً به مرز 100 سال نخواهید رسید.
برای سالهای متمادی، من از این موضوع دفاع کردهام که صاحبان کسبوکار باید در زمینه نوآوری جلوتر باشند. با این حال، همانطور که در کتابم نوشتم، کسب و کار کوچک برای متفکران بزرگ، خیلی جلوتر بودن خطر دارد. این امر به ویژه برای مشاغل کوچک صادق است. اگر مجبور باشید برای یک محصول یا خدمات جدید بازاری ایجاد کنید، ممکن است گران باشد. این بدان معنا نیست که نمی توان آن را انجام داد، اما نیاز به برنامه ریزی و توجه مداوم به محصولات و خدمات فعلی دارد.
وقتی پول را دنبال می کنید و کار را برای تجزیه و تحلیل داده های فروش و حاشیه انجام می دهید، واقعیت به وجود می آید. مردم فقط محصول یا خدمات را نمی خرند. ممکن است مشکل هزینه باشد. شاید افزایش هزینه نیروی کار برای تولید یک محصول، محصول شما را بیش از حد گران کرده است. شاید قیمت و در دسترس بودن مواد خام، تولید مداوم را دشوار کند و مشتریان در حال یافتن محصولات جایگزین هستند. متأسفانه، بسیاری از صاحبان مشاغل برای تشخیص این امر اجتناب ناپذیر بیش از حد منتظر می مانند. سودآوری وجود ندارد.
این را تصور کنید. شما شرکت خود را با این محصول یا خدمات عالی راهاندازی میکنید، و سالها پیش میروید، و این یک فروشنده برتر است – تا زمانی که اینطور نباشد.
نرخ تغییر امروز تقریباً غیرقابل درک است. شما فقط فکر می کنید که در یک ریتم قرار گرفته اید، فقط با تغییرات در فناوری، ترجیحات مصرف کنندگان و اختلالات بی پایان در اقتصاد تکان خورده اید. یک مطالعه در مورد تغییر تأثیرگذار بر تجارت نشان داد که “به طور کلی، در هر شش عامل، نرخ تغییر از سال 2019 به طور پیوسته افزایش یافته است – 183٪ در چهار سال گذشته و 33٪ فقط در سال گذشته.”
وقتی مشتریان شروع به تغییر عادات خرید خود می کنند یا به سادگی خرید را ترک می کنند، فعال باشید. شاید آنها دیگر به چیزی که شما ارائه می دهید نیاز نداشته باشند و زمان آن رسیده که محصول را متوقف کنید. شاید آنها ویژگی های بیشتر یا ویژگی های متفاوتی را می خواهند. ممکن است زمان تطبیق یا بهبود یک محصول فرا رسیده باشد.
در اینجا چند نکته وجود دارد که باید در نظر بگیرید.
پول را دنبال کنید
هر کاری که انجام می دهید، منتظر نمانید تا محصول شما به پایان عمر برسد… یا خدمات شما انتظارات درآمدی را برآورده نمی کند. شما می خواهید رقابتی بمانید، و توسعه پیشنهادات جدید یا تطبیق با موارد فعلی زمان می برد.