چگونه هوش مصنوعی در حال تعریف مجدد آموزش و آینده کار است
نظرات بیان شده توسط همکاران کارآفرین خودشان هستند.
در هفته های اخیر ، دنیای دانشگاهی با خبرهایی مبنی بر اینکه میلیاردها دلار بودجه فدرال از برخی از شناخته شده ترین دانشگاه های این کشور یخ زده یا خارج شده است ، مورد ضرب و شتم قرار گرفته است. این تغییرات باعث ایجاد اختلال در تحقیقات ، برنامه ریزی شده و پایه و اساس مؤسسات وابسته به آنچه اکنون مانند یک یادگار از گذشته است: بودجه پایدار و بدون تردید دولت.
اما این لحظه فقط مربوط به بودجه نیست. این در مورد آمادگی است.
سیستم آموزش و پرورش – به ویژه آموزش عالی – در همه جبهه ها مورد آزمایش قرار می گیرد: از کاهش ثبت نام گرفته تا کاهش اعتماد کارفرما ، از کاتالوگ های دوره ای منسوخ تا افزایش شک و تردید دانشجویی و با قدرت ترین ، از ظهور ناگهانی و نمایی هوش مصنوعی.
به عنوان کسی که به راه اندازی هوش مصنوعی و برنامه های فناوری نوظهور در سراسر جهان کمک کرده است ، مراکز نوآوری جهانی را به عنوان قطب های یادگیری و توسعه تأسیس کرده و با شرکت هایی در زمینه Reskilling در سطح شرکت همکاری کرده است ، من معتقدم که این زمان برای وحشت نیست. این زمان بازسازی است.
ما در یک نقطه تورم تاریخی قرار داریم. چارچوب های قدیمی در حال محو شدن است. آینده در حال رسیدن است – و منتظر نمی ماند تا ما به دست بیاوریم.
مرتبط: چگونه هوش مصنوعی آموزش را برای همیشه تغییر می دهد – و برای نسل بعدی متفکران چه معنی دارد
هنگامی که حفظ کردن دیگر معنی ندارد
چند هفته پیش ، پسر 10 ساله من متیو از من پرسید که چرا او باید تاریخ های تاریخی را به خاطر بسپارد وقتی که چتپت می توانست بلافاصله جواب ها را به او بدهد. او شکایت نکرد. او گیج شد. چرا به ما آموخته می شود که در مورد ابزارهایی که دنیای واقعی انتظار دارد از آن استفاده کنیم ، کار کنیم؟
سپس پنج ساله من ، زاخاری وجود دارد. او “از AI” استفاده نمی کند – او آن را جذب می کند.
او منفعلانه پاسخ هایی را از “cha-gi-pipi” مصرف می کند (این چیزی است که او به آن چتگپ می نامد) مانند این یک اوراکل جادویی است. او میکروفون را می زند ، در مورد قطارها یا دایناسورها سؤال می کند و کاملاً به آن اعتماد می کند. برای او ، این فناوری نیست – این دقیقاً چگونه دانش جریان می یابد.
و این نکته است: او آن را زیر سوال نمی برد ، آن را متناسب کنید یا آن را به چالش بکشید … هنوز. او در دنیایی بزرگ شده است که هوش مصنوعی طبیعی ، اتوماتیک و نامرئی است. این بدان معناست که ما – به عنوان مربیان ، مبتکران و زبان آموزان مادام العمر – باید نسل بعدی را آموزش دهیم نه فقط چگونه استفاده کردن هوش مصنوعی ، اما چگونه با آن فکر کنیدبشر
تحصیلات عالی در شرف خارج شدن از همگام سازی است – و همه احساس می کنند
براساس اعلام مرکز ملی آمار آموزش و پرورش (NCES) ، ثبت نام در کالج های کارشناسی آمریکا از سال 2010 بیش از دو میلیون دانشجو کاهش یافته است. در پاییز 2023 به تنهایی ، ثبت نام با 0.6 ٪ دیگر کاهش یافت و روند نزولی طولانی مدت را ادامه داد.
در عین حال ، کارفرمایان به طور پیوسته به سمت استخدام مبتنی بر مهارت ها و اعتبار های خرد تغییر می کنند. در همین حال ، زبان آموزان روی می آورند به YouTube ، AI Tools ، Bootcamps و برنامه های مجازی که آنها را در آنجا ملاقات می کنند.
این در مورد راحتی نیست. این در مورد تراز است.
و در حالی که آموزش عالی در پاسخ به پاسخ – به ویژه در یادگیری آنلاین ، اعتبار صنعت و اکتشاف هوش مصنوعی – بسیاری از موسسات هنوز در سیستم هایی که برای دوره ای متفاوت طراحی شده اند ، کار می کنند.
مرتبط: چرا ما باید آموزش و پرورش را در عصر فناوری مجدداً تصور کنیم
این فقط یک تغییر فناوری نیست – این یک شناختی است
هوش مصنوعی فقط ابزاری دیگر نیست. این یک مدل ذهنی جدید است. دانش آموزان هم اکنون می توانند با کشیدن یک صفحه به تدریس در زمان واقعی ، تولید محتوای فوری ، بازخورد شخصی و پیشبردهای خلاقانه دسترسی پیدا کنند. برای آنها ، مصنوعی نیست – محیط است.
و با این حال ، بیشتر سیستم های آموزشی در مورد بحث در مورد ممنوعیت ، تنظیم آن یا نادیده گرفتن آن ، مورد بحث قرار می گیرند. خطر این است که ما دانش آموزان را برای دنیای آنالوگ آماده می کنیم که دیگر وجود ندارد.
گزارش آینده انجمن جهانی اقتصاد اقتصاد 2025 تخمین می زند که 39 ٪ از مهارت های اصلی شغلی تا سال 2030 تغییر خواهد کرد و تفکر تحلیلی ، سواد هوش مصنوعی و خلاقیت را به عنوان قابلیت های مهم شناسایی می کند. اینها فقط تقویت کننده ها نیستند – آنها مهارت های بقا هستند.
مهمتر از همه ، این گزارش یک چیز را روشن می کند: ما هنوز در حال آموزش برای نیروی کار هستیم که دیگر وجود ندارد. یکی تعریف شده توسط نقش های استاتیک ، نردبان های قابل پیش بینی و دانش خاموش. آن دوره به پایان رسیده است و آموزش باید به همین ترتیب پیش برود.
5 ضرورت برای آینده بهتر یادگیری
از آنجا که ما با همگرایی شتاب هوش مصنوعی ، بودجه اختلال و تغییر اجتماعی روبرو هستیم ، در اینجا پنج اقدام فوری برای رهبران آموزش و نوآوری وجود دارد:
1. یک ادغام هوش مصنوعی را به صورت متفکرانه و سیستماتیک ادغام کنید
بله ، مدارس باید به دانش آموزان آموزش دهند که چگونه از AI استفاده کنند و به چالش بکشد. و بسیاری از آنها در حال حاضر هستند-من خوش شانس هستم که در آکادمی که به طور فعال در حال خلبانی ابزارهای دارای هوش مصنوعی هستند ، با ذهن های درخشان همکاری می کنم و آنها را در کلاسهای درس تعبیه می کنم و به معنای یادگیری چیست.
اما بیایید آن را به حداقل نبریم: این کار سخت است. این امر نیاز به تجدید نظر در آموزش و پرورش ، طراحی مجدد ارزیابی ها و کمک به مربیان را برای یادگیری مشترک دارد. مؤسسات رهبری این تغییر فقط AI را آموزش نمی دهند – آنها توسط آن دگرگون می شوند.
ترتیب. یادگیری را برای اکتشاف طراحی مجدد کنید ، نه حفظ
در دنیایی که اطلاعات بی نهایت است ، واقعیت ها فقط آغاز هستند. ارزش واقعی در پرسیدن سؤالات بهتر ، اتصال ایده ها و استفاده از بینش است.
ما باید از یادآوری روته به سمت برنامه های درسی که باعث کنجکاوی ، چابکی و اندیشه اصلی می شود ، دور شویم. و بله ، این بدان معنی است که ارزیابی ها نیز باید تکامل یابند.
3
آموزش عالی باید فراتر از کارآموزی و تابلوهای مشاوره به سمت ایجاد واقعی با صنعت حرکت کند. این بدان معناست که کار در کنار هم با شرکت ها برای ساختن آهنگ های یادگیری مرتبط ، مدولار و واقعی در دنیای واقعی.
این مشارکت ها جدید نیستند ، اما آنها هرگز لازم نبوده اند. مؤسساتی که موفق می شوند ، خط بین دانشگاه و حرفه را محو می کنند.
4. از AI برای انسانی سازی آموزش استفاده کنید ، نه فقط آن را خودکار کنید
هوش مصنوعی می تواند درجه بندی ، دانش آموزان مبارز پرچم را ساده تر کند ، طراحی دوره را بهینه کند و بازخورد در زمان واقعی را ارائه دهد. اما قدرت واقعی آن در کاری است که مربیان را برای انجام آن آزاد می کند: مربی ، الهام بخش و اتصال.
بیایید از هوش مصنوعی استفاده کنیم تا معلم را حذف نکنیم ، بلکه نقش معلم را به سمت انسانی ترین بیان آن بالا ببریم.
5. قهرمان نوآوری و کارآفرینی به عنوان اصلی ، نه انتخابی
نوآوری و کارآفرینی پروژه های جانبی نیستند. آنها موتورهای مقاومت هستند. دانش آموزانی که می توانند در شرایط نامشخص اختراع ، سازگار و بسازند ، هر زمینه ای را هدایت می کنند – از بیوتکنولوژی تا تجارت.
هر مدرسه باید یک آزمایشگاه باشد. هر دانشگاه ، یک استودیو. از آنجا که آینده به ما تحویل داده نمی شود – ما باید آن را بسازیم.
مرتبط: چرا ما نباید از AI در آموزش و پرورش از آن بترسیم (و چگونه از آن به طور مؤثر استفاده کنیم)
تجدید نظر بزرگ اکنون آغاز می شود
به همین دلیل است که من یک سریال جدید چهار قسمتی را در اینجا در کارآفرین.com با نام “The Great Rethink: How AI مجبور به بازآفرینی آموزش می کند” راه اندازی می کنم.
در هفته های آینده ، من کاوش می کنم:
-
چرا مدل فعلی ارتباط خود را از دست می دهد – و چه چیزی جایگزین آن می شود
-
چرا تغییر از داخل سیستم به تنهایی حاصل نمی شود
-
چه چیزی هوش مصنوعی امکان پذیر است که آموزش هرگز نمی تواند
-
نحوه بازسازی آموزش مانند یک استارتاپ-چابک ، مقیاس پذیر و یادگیرنده محور
ما اینجا نیستیم تا آنچه را که بود حفظ کنیم. ما اینجا هستیم تا دوباره تصور کنیم که بعدی است.
اگر بنیانگذار ، مربی ، سیاستگذار یا یادگیری و توسعه حرفه ای هستید ، این لحظه شماست. اگر در حال ساخت ، کاوش ، آزمایش هستید – به نتیجه برسید. دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید. سوالات بزرگ خود را بپرسید
زیرا چه کسی به جز ما آموزش اختراع می کند؟
نه با تفکر آرزو نه با کاتالوگ های دوره. و مطمئناً با نوع بودجه ای که یک بار تصور می کردیم همیشه در آنجا خواهد بود.
آینده صبر نخواهد کرد. و نه ما
https://www.entrepreneur.com/science-technology/how-ai-is-redefining-education-and-the-future-of-work/489575