چگونه «نهنگ ترامپ» تئو ۴۸ میلیون دلار درآمد: نظرسنجی اثر همسایه

چگونه «نهنگ ترامپ» تئو ۴۸ میلیون دلار درآمد: نظرسنجی اثر همسایه

در روز انتخابات، یک تاجر ناشناس به نام “نهنگ ترامپ” شانس آورد. یا شاید بیشتر از شانس بود.

او نه تنها پیش بینی کرد که دونالد ترامپ برنده ریاست جمهوری خواهد شد، بلکه شرط بزرگی هم کرد که ترامپ در پنسیلوانیا، میشیگان و ویسکانسین رای مردم را به دست آورد و پیروز شد.

مرتبط: به گفته یکی از اساتید مدرسه بازرگانی جورج تاون، پیروزی دونالد ترامپ چگونه بر مشاغل کوچک تأثیر خواهد گذاشت.

به گزارش وال استریت ژورنال، “نهنگ ترامپ” که خود را تئو می نامد و تابعیت فرانسوی دارد، آنقدر مطمئن بود که بیش از 30 میلیون دلار از پول خود را از طریق سایت شرط بندی پولی مارکت شرط بندی کرد.

تئو چقدر برنده شد؟

Théo از چهار حساب کاربری ناشناس در سایت برای شرط بندی با نام های کاربری Fredi9999، Theo4، PrincessCaro و Michie استفاده کرد. در زمان نگارش این مقاله، Theo4 و Fredi9999 به عنوان اولین و دومین حساب های سودآور تمام دوران در Polymarket رتبه بندی شدند. PrincessCaro و Michie به ترتیب در رتبه های هشتم و چهاردهم قرار دارند.

بلومبرگ تخمین می زند که Théo بر اساس نتایج انتخابات از این چهار حساب 48 میلیون دلار سود خواهد داشت.

چگونه «اثر همسایه» به «نهنگ ترامپ» در پیروزی بزرگ کمک کرد

تئو به WSJ گفت که تجربه کار به‌عنوان معامله‌گر را دارد و شرط‌بندی‌های او واقعاً شرط‌بندی‌هایی علیه اعتبار داده‌های نظرسنجی ایالات متحده است- او در تابستان به نظرسنجی‌های ایالات متحده نگاه کرد و قضاوت کرد که آنها به سمت هریس منحرف شده‌اند.

به گفته تئو، نظرسنجی ها دو اثر را در نظر نگرفتند: «اثر رأی دهندگان خجالتی ترامپ» و «اثر همسایه».

مرتبط: “تاثیر عمده”: در اینجا آنچه چهار شرکت بزرگ درباره انتخابات 2024 می گویند وجود دارد

«اثر رأی‌دهنده ترامپ خجالتی» به حامیان ترامپ اطلاق می‌شود که نمی‌خواهند در نظرسنجی‌ها شرکت کنند یا تمایلی به ابراز صریح حمایت خود از ترامپ ندارند.

“اثر همسایه” راه حل تئو برای این مشکل بود: به جای اینکه در نظرسنجی بپرسد رای دهنده از چه کسی حمایت می کند، “اثر همسایه” از آنها می پرسد که فکر می کنند همسایگانشان از چه کسی حمایت می کنند. این سوال می تواند به طور غیر مستقیم ترجیحات واقعی رای دهنده را نشان دهد.

تئو به WSJ گفت که نظرسنجی‌های خصوصی خود را سفارش داده است که تأثیر همسایه را در نظر گرفته است – و برخلاف نظرسنجی‌های جریان اصلی، نتایج نظرسنجی‌های او حمایت قاطع و «ذهن‌انگیز» را از ترامپ نشان می‌دهد.

نتایج نظرسنجی به اطلاع‌رسانی شرط‌بندی Théo کمک کرد.

Polymarket به طور کلی بیش از 3.7 میلیارد دلار برای شرط بندی انتخابات ریاست جمهوری هزینه کرد.

مرتبط: واکنش مارک زاکربرگ، ایلان ماسک، جف بزوس و سایر رهبران فناوری به پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات

آیا می خواهید بدانید که پیروزی ترامپ چگونه بر تجارت شما تأثیر می گذارد؟ به وبینار کارآفرین بپیوندید در 11/7 ساعت 2 بعد از ظهر به وقت شرقی

مجله ترفندهای اینستاگرام

https://www.entrepreneur.com/business-news/how-trump-whale-theo-made-48-million-neighbor-effect/482539

دیدگاهتان را بنویسید