چگونه می توان یک هویت برند قوی برای راه اندازی مرحله اولیه خود ایجاد کرد
نظرات بیان شده توسط همکاران کارآفرین خودشان هستند.
کار بر روی ایده بزرگ راه اندازی خود ، تأمین مالی و یافتن آن اعضای اصلی تیم اصلی ، همه کارهای وقت گیر است. برندسازی و بازاریابی ممکن است اولین چیزهایی که در ذهن شما وجود ندارد ، اما غفلت از آنها می تواند برای یک شرکت جدید ویران کننده باشد. از طرف دیگر ، ساختن یک هویت برند قوی برای استارتاپ اولیه شما می تواند پایه های یک استراتژی موفق بازاریابی را ارائه دهد.
ایجاد یک هویت برند از لحظه ای که یک ایده راه اندازی شکل می گیرد یکی از قدرتمندترین حرکات بنیانگذاران می تواند ایجاد کند. هویت برند شما به شما کمک می کند تا گزاره ارزش منحصر به فرد خود را بیان کرده و آن را به عناصر بصری و کلامی بسیار قابل تشخیص ترجمه کنید.
هویت برند بیشتر از آرم شماست. نام شرکت شما ، رنگ ها ، قلم ها ، پیام رسانی و لحن همه به هویت منحصر به فردی اضافه می شود که مخاطبان بلافاصله آن را تشخیص می دهند. این نوع شناخت در مراحل اولیه یک تجارت که سعی در ایجاد مارک خود در یک صحنه شروع شلوغ دارد ، بسیار ارزشمند است.
هر سه ماه ، بیش از 300000 مشاغل در ایالات متحده تأسیس می شوند. با این حال ، 90 ٪ از آنها هرگز از 5 سال اول عملیات خود گذشته اند – و در حالی که یک هویت برند قوی ممکن است تنها عاملی نباشد که شرکت ها شکست یا رشد می کنند ، به شما کمک می کند تا اعتماد برند را بسازید و از نظر عاطفی با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید.
در نتیجه ، شما حتی قبل از اینکه سهم قابل توجهی در بازار یا شناخت داشته باشید ، یک موقعیت منحصر به فرد را در یک بازار شلوغ حک می کنید.
مرتبط: چگونه می توان هویت برند متمایز را در یک بازار اشباع ایجاد کرد
درک هسته برند شما: مأموریت ، چشم انداز و ارزشها
ایجاد یک مرجع برند با روشن کردن مأموریت ، چشم انداز و ارزش های استارتاپ شما آغاز می شود. به روشنی تعریف کنید که چرا تجارت شما وجود دارد ، چه تفاوتی را برای زندگی مشتریان خود ایجاد می کنید و کدام اصول اقدامات شما را هدایت می کند.
از این پاسخ ها ، شما گزاره ارزش منحصر به فرد خود (UVP) را تقطیر می کنید. UVP شما تنها چیزی است که شما را از همه افراد در زمینه شما جدا می کند. این می تواند یک فناوری خاص ، تجربه برتر مشتری یا یک رویکرد خلاقانه برای حل یک مشکل باشد.
ساختن یک برند موفق بدون درک نیازهای مخاطب ، نقاط درد و آرزوها غیرممکن است. این بینش ها باید هر تصمیمی را که می گیرید آگاه کند.
ترجمه استراتژی برند به هویت بصری
هنگامی که بخش های اساسی هویت برند خود را تعریف کردید ، وقت آن رسیده است که جزئیات هویت بصری خود را بررسی کنید.
نام و برچسب شرکت شما باید به یاد ماندنی ، تلفظ و متمایز باشد. برچسب خود را بر اساس UVP خود توسعه دهید تا هدف برند خود را ضبط کنید. این فرصتی است تا به مخاطبان خود بگویید که استارتاپ شما چیست.
بعد ، آرم و پالت رنگ خود را در نظر بگیرید. برخی از قوی ترین آرم ها ساده ، همه کاره و به راحتی قابل تشخیص هستند. به آرم های نام خانوادگی مانند Apple یا Nike به عنوان نمونه ای از مارک های دارای آرم های بسیار ساده و در عین حال قدرتمند فکر کنید. از الهام گرفتن از مارک هایی که تحسین می کنید نترسید ، اما از کپی کردن از رقبا خودداری کنید ، زیرا این فقط مخاطبان را گیج می کند.
انتخاب رنگ به همان اندازه مهم است زیرا می توانند احساسات را در مخاطبان هدف شما برانگیزند. به عنوان مثال ، آبی و خاکستری تیره با بانک ها ، موسسات خدمات مالی و سایر شرکت های خدمات حرفه ای مورد علاقه قرار گرفته است.
این که آیا شرکت شما به دنبال انتقال یک تصویر مدرن و مینیمالیستی یا دوستانه و بازیگوش است ، نوع و تصاویر منتخب شما نیز نیاز به بازتاب ارزش های برند شما دارد.
مرتبط: 7 نکته برای ایجاد آرم که مردم فراموش نخواهند کرد
ساخت یک هویت کلامی سازگار
برندسازی به تنهایی با عناصر بصری متوقف نمی شود ، اما از طریق هر ارتباطی که شرکت شما منتشر می کند ، می درخشد. داستان مبدأ راه اندازی شما یا مسیر بنیانگذار به لحظه اولیه “آه” روایات قدرتمندی است که می تواند به شما در ایجاد تأثیر با مشتریان آینده نگر کمک کند.
به نوع صدایی که متناسب با شخصیت برند شما است فکر کنید. یک برند Fintech ممکن است صدایی جدی و معتبر را انتخاب کند ، در حالی که یک مارک لباس بچه ها ممکن است از مراقبت و نزدیک استفاده کند. به یاد داشته باشید که بدون از دست دادن شخصیت اصلی برند خود ، لحن خود را برای کانال های مختلف تنظیم کنید.
برای کمک به تیم خود در پذیرش هویت کلامی شما ، مجموعه ای از پیام های کلیدی را که وعده و تمایز برند را بیان می کند ، در نظر بگیرید. دقیقاً همانطور که لحن خود را با کانال های ارتباطی خود تطبیق می دهید ، باید بسته به جایی که منتشر می شود ، پیام های کلیدی خود را تطبیق دهید. به عنوان مثال ، پست های رسانه های اجتماعی باید متفاوت از انتشار مطبوعات به نظر برسند.
تضمین سازگاری در نقاط لمسی
ما به تطبیق پیام های شما در کانال های ارتباطی مختلف در بالا اشاره کردیم. با این حال ، این سازگاری ها هرگز نباید قوام صدای برند شما را به چالش بکشد. ناسازگاری به رسمیت شناختن برند و اعتماد مصرف کننده جوانه زنی تضعیف می شود.
ایجاد یک راهنمای کتابچه راهنمای برند یا برند به شما امکان می دهد سطح بالایی از سازگاری در تیم و نقاط لمسی را تضمین کنید. علاوه بر این ، ارائه جلسات آموزشی و راهنماهای آسان برای دنبال کردن برای ذینفعان داخلی مانند کارمندان و پیمانکاران ، همه را تراز می کند.
مرتبط: 5 مرحله برای سازگاری بیشتر هویت برند شما
با رشد و توسعه برند خود
با راه اندازی برند خود ، جمع آوری بازخورد مشتری و ذینفعان را شروع کنید تا درک کنید که مارک شما چگونه با مخاطبان طنین انداز می شود. از ایجاد تغییراتی در برند خود نترسید. با تکامل استارتاپ شما ، فقط طبیعی است که برند شما تغییر کند.
به عنوان مثال آرم اولیه اپل را در نظر بگیرید. این آرم اسحاق نیوتن را در زیر یک درخت می خواند. طبق استانداردهای امروز ، این آرم شاید برای برقراری ارتباط با مخاطبان گسترده ایده آل نباشد. تکرار بعدی نسخه آرم بود که امروز همه ما می شناسیم.
برای اکثر مارک ها ، تغییرات متفکرانه و افزایشی بهتر از تعمیرات اساسی ناگهانی عمل می کنند. با این حال ، اگر به خوبی مدیریت شود ، تجدید نظر می تواند بسیار موفق باشد. از آنجا که هویت برند خود را تغییر می دهید ، به یاد داشته باشید که معتبر باشید و بر ایجاد ارتباطات واقعی که باعث ایجاد اعتماد برند می شود ، تمرکز کنید.
ایجاد یک هویت برند قوی به راه اندازی مرحله اولیه شما کمک می کند تا خود را از رقبای بالقوه متمایز کند ، کشش را به دست آورد و یک زیر وفادار را توسعه دهد. با یک بنیاد استراتژیک محکم شروع کنید ، یک هویت منسجم ایجاد کنید و از همه سیستم عامل ها اطمینان حاصل کنید. با پیشرفت برند شما ، برای تکرار از صفر به قهرمان در نگاه مخاطبان خود باز باشید. اصالت ، پیام رسانی شفاف و تفکر مشتری محور باعث می شود که برند شما مسیر رشد خود را برای سالها ادامه دهد و حضور خود را در بازار افزایش دهد.
https://www.entrepreneur.com/starting-a-business/how-to-build-a-strong-brand-identity-for-your-early-stage/485503