چگونه می توان یک تجارت را بدون هدر دادن میلیون ها نفر مقیاس کرد
نظرات بیان شده توسط همکاران کارآفرین خودشان هستند.
از هر بنیانگذار بپرسید بزرگترین رویای آنها چیست و بیشتر آنها می گویند “رشد”. و این منطقی است – رشد اثبات این است که شما چیزی را ایجاد کرده اید که مردم می خواهند. اما از اپراتورهای فصلی بپرسید که چه چیزی بیشتر از آن می ترسند ، و آنها همین حرف را می زنند.
چرا؟ از آنجا که رشد اشتباه انجام شده است می تواند یک شرکت را سریعتر از آنچه که می تواند شکست بخورد ، بشکند.
من یک شرکت را از ابتدا مقیاس کردم. من این کار را بدون بودجه خارجی ، بدون کمپین های چشمک زن و بدون سوزاندن پول نقد فقط برای نشان دادن نمودارهای چوب هاکی به یک اتاق هیئت مدیره انجام داده ام. و من دیده ام که شرکت ها پنج برابر سریعتر از ما رشد می کنند – فقط در طی یک سال ناپدید می شوند.
اگر در حال ایجاد یک تجارت هستید و به دنبال مقیاس هستید ، این حقیقت سخت است: سرعت مهم نیست که آیا نمی توانید آنچه را که به شما می آید رسیدگی کنید. خیلی سریع رشد می کند ، قبل از اینکه ساختار ، سیستم ها و نظم و انضباط را در محل خود داشته باشید ، مانند ریختن بتن قبل از بررسی بنیاد است.
بنابراین ، چگونه می توانید بدون فروپاشی زیر وزن خود ، یا هدر دادن میلیون ها نفر در تلاش باشید؟
این چیزی است که من آموخته ام.
مرتبط: 5 مرحله مهم برای کمک به شما در مقیاس کسب و کار خود
رشد یک هدف نیست – این یک نتیجه است
اولین چیزها اول: رشد مأموریت نیست. اعدام است. رشد همان چیزی است که محصول شما یک مشکل واقعی را حل می کند ، تیم شما می تواند به طور مداوم تحویل دهد و عملیات شما بدون اصطکاک می تواند مقیاس کند. اگر روی رشد خود به عنوان هدف متمرکز شوید ، گوشه ها را قطع می کنید ، بیش از حد ، بیش از حد هزینه می کنید و به یک سازمان نفخ می پردازید که چشمگیر به نظر می رسد اما نمی تواند از خود پشتیبانی کند.
دلیلی وجود دارد که استارتاپ ها دورهای عظیم را بالا می برند ، صدها نفر را در طول شب استخدام می کنند و قبل از ضربه زدن به Breakeven ، تایمز میدان را با برند روشن می کنند. بازار به ظاهر حرکت پاداش می دهد.
اما این نوع رشد رایگان نیست – با رقیق ، بدهی یا عدم موفقیت به تعویق می افتد. این وسوسه انگیز است که بزرگ برای بزرگ شدن به نظر برسد ، به خصوص وقتی رقبا سر و صدا می کنند و سرمایه گذاران شما را تشویق می کنند. اما هر دلار که جمع می کنید با انتظارات همراه است و هر انتظاری فشار می بخشد.
من از روز اول شرکت خود را بوت کردم. این بدان معنی بود که هیچ خطایی ، بدون شبکه ایمنی و آگاهی مداوم مبنی بر اینکه هر تصمیمی باید حس مالی را بدست آورد ، نه فقط حس استراتژیک. نتیجه؟ ما نسبت به سایرین آهسته تر شدیم ، اما اعتبار را برای تعقیب اعتبار هدر ندادیم. ما راه خود را به بازارهای جدید بدست آوردیم ، درآمد واقعی ایجاد کردیم و به اندازه کافی زنده ماندیم تا مطابق با شرایط خودمان باشیم.
مرتبط: چگونه من بدون اضافه کردن ساعت های بیشتر ، مقیاس را یاد گرفتم
نشت ها را قبل از اضافه کردن فشار بیشتر برطرف کنید
یکی از بزرگترین اشتباهاتی که شرکت ها انجام می دهند ، تلاش برای مقیاس عملیاتی است که از قبل مشکل دارند. اگر در فرآیند ورود به سیستم ، زنجیره تأمین یا پشته فنی خود ناکارآمدی داشته باشید و تقاضا را مقیاس کنید ، درد خود را مقیاس می دهید.
قبل از گسترش ، نقاط اصطکاک را مشخص کنید. کجا وقت ، پول یا رضایت مشتری را از دست می دهید؟ سیستم ها شکننده هستند ، یا مسئولیت ها نامشخص هستند؟
در شرکت من ، ما یک ذهنیت را در اوایل اتخاذ کردیم: هرگز به یک سیستم شکسته فشار اضافه نکنید. این به معنای سیستم های ساختمانی بود که می توانستند لاغر شوند و استرس را تحمل کنند قبل از اینکه ما روی رشد قرار بگیریم. و این به معنای ساخت تیمی بود که اهمیت آمادگی عملیاتی را نسبت به معیارهای سطح سطح درک می کرد.
تیمی را که فکر می کنید به آن نیاز دارید بسازید – یکی را بسازید که می توانید از آن پشتیبانی کنید
استخدام یکی از سریعترین راهها برای سوزاندن پول نقد است – و یکی از ساده ترین راه ها برای پیچاندن مقیاس.
هنگامی که شرکت ها بودجه خود را جمع می کنند یا اولین قرارداد بزرگ را دریافت می کنند ، اغلب بر اساس پیش بینی ها شروع به استخدام می کنند. “ما سال آینده 200 ٪ رشد خواهیم کرد ، بنابراین بیایید تیمی را که اکنون به آن نیاز داریم استخدام کنیم.”
اما رشد هرگز خطی نیست ، و آنچه شما به آن پایان می دهید ، یک حقوق و دستمزد است که از درآمد شما پیشی می گیرد و تیمی از افرادی که هنوز مشکلات را حل نمی کنند.
رشد هم نقاط قوت و ضعف را بزرگ می کند. اگر اقتصاد واحد شما متزلزل است ، مقیاس گذاری آنها را به سرعت افشا می کند. این بدان معناست که قبل از اینکه به بازارهای جدید ، عمودی های جدید یا پیشنهادات جدید بپردازید ، باید دقیقاً درک کنید که چگونه و در کجا می توانید درآمد کسب کنید – و جایی که نیستید.
ما در اوایل یاد گرفتیم که اگر سودآور نباشد ، درآمد غرور است. رشدی که معیارهای اصلی شما را تقویت نمی کند فقط سر و صدا است. قبل از تعقیب مشتری های بیشتر ، اطمینان حاصل کنید که ارزش را به طور کارآمد به مواردی که قبلاً دارید ارائه می دهید.
مرتبط: 6 روش ساده برای مقیاس کردن تجارت شما بدون به خطر انداختن کیفیت
از تله زیرساخت خودداری کنید
این خاص ، اما مهم است. بیش از حد بسیاری از مشاغل با جمع آوری سیستم ها – اضافه کردن سیستم عامل های جدید ، ابزار ، فروشندگان و گردش کار برای برآورده کردن تقاضا. نتیجه یک آشفتگی اسپاگتی زیرساخت هایی است که هیچ کس نمی فهمد و همه وقتی چیزی می شکند مقصر هستند.
در عوض ، روی سیستمهایی که به طور طبیعی مقیاس می شوند ، تمرکز کنید. به دنبال زیرساخت هایی باشید که ابر بومی ، یکپارچه و آماده اتوماسیون باشد. از سیستم عامل هایی استفاده کنید که در بخش ها به شما امکان پذیر است. در ابزارهایی که با شما رشد می کنند سرمایه گذاری کنید ، نه ابزاری که هر بار که نیازهای شما تغییر می کند بازسازی شود.
سخت ترین قسمت مقیاس گذاری عمداً دانستن اینکه چه موقع باید عقب نشینی کنیم. هنگامی که معاملات جدید وارد می شود ، وقتی رقبا در حال حرکت هستند ، وقتی تیم برای رشد سریعتر تیم فشار می آورد – پمپ کردن ترمزها دشوار است.
اما گفتن بله به همه چیز دستور العمل حواس پرتی و فرسودگی است. مقیاس گذاری با موفقیت به معنای گفتن نیست به فرصت هایی که با نقاط قوت اصلی شما هماهنگ نباشد یا آمادگی عملیاتی شما را داشته باشید.
در چندین نقطه از رشد ما ، معاملات را پشت سر گذاشتیم که به نظر می رسید روی کاغذ عالی به نظر می رسید ، اما ما آماده نبودیم که بدون شکستن مدل تحویل خود از آنها حمایت کنیم. این هزینه کوتاه مدت برای ما هزینه داشت ، اما ما را از آسیب های بلند مدت نجات داد.
مقیاس مسابقه نیست
اگر نتوانید آن را حفظ کنید ، هیچ جایزه ای برای اولین کسی نیست که به یک نقطه عطف برسید.
مقیاس واقعی مربوط به سرعت نیست – این مربوط به دوام است. این در مورد ایجاد شغلی است که می تواند فشار را تحمل کند ، به سرعت سازگار شود و با هدف رشد کند.
اگر می توانید این کار را انجام دهید – اگر به عمد و با نظم و انضباط و وضوح مقیاس می دهید – فقط سریع رشد نخواهید کرد. شما قوی می شوید
و این همان چیزی است که در واقع ماندگار است.
https://www.entrepreneur.com/growing-a-business/how-to-scale-a-business-without-wasting-millions/489363