چگونه می توان مشتری های بد را به روش صحیح آتش زد

چگونه می توان مشتری های بد را به روش صحیح آتش زد

نظرات بیان شده توسط همکاران کارآفرین خودشان هستند.

ایجاد و اداره یک تجارت موفق نیاز به جریان مداوم درآمد و مشتریان جدید دارد. این امر به ویژه در مراحل اولیه ایجاد یک تجارت صادق است. بدون داشتن یک مشتری محکم ، خطر ابتلا به مشکلات مالی یا خشک کردن ذخایر سرمایه خود را دارید. به همین دلیل ، کارآفرینان غالباً برای مشتریان خود به عقب خم می شوند تا مطمئن شوند که خوشحال هستند.

بیشتر افراد تصور می کنند که داشتن مشتری بیشتر همیشه بهتر است. واقعیت این است که برخی از مشتری ها در واقع ممکن است برای بهزیستی تجارت شما بد باشند. در بعضی موارد ، حتی ممکن است متوجه نشوید که برخی از مشتریان در واقع هزینه شما را هزینه می کنند. داشتن یک فهرست از مشتری های بد می تواند یک تخلیه مالی برای تجارت شما باشد ، باعث استرس به تیم شما شود و از سایر کارهای ارزشمند مانند فروش فاصله بگیرید.

اگرچه ممکن است ضد انعطاف پذیر به نظر برسد ، ممکن است به نفع تجارت شما باشد که هر از گاهی مشتری های خاصی را آتش بزنید. شما نمی خواهید شهرتی را برای بازیگران مشتری کنار بگذارید ، بنابراین مهم است که هنگام شلیک مشتری ، رویکرد درست و حرفه ای را انجام دهید.

مرتبط: 6 علامت وقت آن است که مشتری را آتش بزنید

1. مشتری های بد را شناسایی کنید

بعضی اوقات ، تشخیص مشتری بد آسان است. علائم مشتری بد آشکار شامل مواردی است که برای تیم شما سوءاستفاده می کند ، دائماً فاکتورها را مورد اختلاف قرار می دهد یا مسائل حقوقی ایجاد می کند. با این حال ، هنگام تصمیم گیری در مورد ادامه کار با مشتری های خاص ، عوامل دیگری نیز وجود دارد که باید در نظر بگیرند.

  • درآمد در هر ساعت مشتری: یک مکان عالی برای شروع این است که درک کنید که چقدر تلاش خود را با هر مشتری در مقایسه با درآمد حاصل از آنها خسته می کنید. این می تواند یک راهنمای خوب برای شناسایی جایی باشد که ممکن است منابع خود را برای بازده اندک خسته کنید. به خاطر داشته باشید که حتی مشتری های با ارزش بالا می توانند مشتری های بدی باشند ، اما این متریک باید به شما کمک کند اگر مشتری مشکل ارزش سردرد را داشته باشد ، کمیت کنید. در بعضی موارد ، پول ممکن است ارزش دردسر را داشته باشد.

  • دامنه کار نامشخص: همه ما با مشتری کار کرده ایم که همیشه می خواهد بدون تنظیم جدول زمانی یا بودجه ، “یک چیز دیگر” را به یک پروژه اضافه کند. این به مناسبت خوب است ، اما تغییرات مکرر ، آخرین لحظه می تواند نشانه مشتری بد باشد.

  • مشکلات پرداخت: مشخص کنید که مشتری ها تمایل به پرداخت دیررس ، فاکتورهای اختلاف یا تلاش برای مذاکره در مورد هزینه های پایین پس از اتمام کار دارند.

  • مسائل مرزی و خواسته های غیرواقعی: برخی از مشتریان انتظار دارند که در یک بازه زمانی کوتاه و غیر منطقی کار با کیفیت بالا داشته باشند. بیشتر مشتری ها خواستار هستند. مشتری های بد وقتی سعی می کنید توضیح دهید که درخواست آنها امکان پذیر نیست ، به 24/7 پاسخ از چای خود نیاز دارید ، یا در اواخر بعد از ظهر جمعه درخواست می کنید و انتظار دارید که آخر هفته کار کنید.

  • ارتباطات بیش از حد یا خیلی کم: برخی از مشتریان به موقع پاسخ نمی دهند و باعث تأخیر عمده در بازخورد مهم یا مصوبات می شوند. برخی دیگر می خواهند بیش از حد درگیر شوند و کل روند را خرد کنند. انتهای شدید این طیف هنگام مشاهده مشتری های بد ، یک پرچم قرمز است.

2. تعهدات خود را کامل کنید و کارهای آینده را کاهش دهید

بهترین گزینه هنگام شلیک مشتری ، پایان کار است که به شما قول داده اید. این نشان می دهد که شما مایل به احترام به تعهدات خود هستید و همچنین خروج روشنی برای تیم خود فراهم می کند. هنگامی که مشتری درخواست کار اضافی می کند ، می توانید به آنها اطلاع دهید که در حال حاضر قادر به انجام کارهای اضافی از آنها نیستید.

مرتبط: اجازه ندهید که بزرگترین مشتری شما به بزرگترین کابوس شما تبدیل شود – به جای آن باید آنها را آتش بزنید. در اینجا به همین دلیل است.

3. قرارداد خود را دوباره مذاکره کنید

در بعضی موارد ، می توانید با به روزرسانی قرارداد و تجدید انتظارات ، وضعیت را اصلاح کنید. به عنوان مثال ، اگر مشتری همیشه کار تسریع شده را بخواهد ، می توانید هزینه های مرتبط با تحویل سریعتر را تشریح کنید تا هیچ سردرگمی وجود نداشته باشد. این رویکرد می تواند به به حداقل رساندن رفتار بد مانند خزش دامنه و شرایط پرداخت از مشتری در غیر این صورت خوب کمک کند.

4. هزینه های خود را تنظیم کنید

بعضی اوقات ، صرفاً بالا بردن نرخ شما راهی عالی برای جلوگیری از مشتری بد است ، به خصوص اگر آنها برای بودجه چسبنده باشند. با این حال ، با این رویکرد محتاط باشید. با افزایش نرخ ها ، ممکن است مشتری در ازای آن حتی انتظار بیشتری داشته باشد. در مورد آنچه در نرخ جدید گنجانده شده و حذف شده است ، روشن باشید. توجه به این نکته حائز اهمیت است که ممکن است برخی از مشتری ها از هزینه های بالاتر زحمت نکشند ، اما حداقل شما را برای رنج های اضافی خود جبران می کنید.

مرتبط: 3 پرچم قرمز شما یک مشتری کابوس دارید – و نحوه قطع روابط

5. به سادگی آنها را آتش بزنید

این ممکن است یک پیام سخت برای ارائه باشد ، اما گاهی اوقات بهتر است مستقیم باشید. این گزینه از اهمیت ویژه ای برخوردار است اگر آنها به تجارت شما آسیب برساند ، مانند سوءاستفاده نسبت به تیم شما. برای نرم کردن ضربه ، بهتر است ارجاع به یک شرکت دیگر ارائه دهید و به نوعی اخطار ارائه دهید تا به آنها فرصت دهید تا کار خود را انتقال دهند.

شلیک مشتری برای هیچ صاحب مشاغل سرگرم کننده نیست ، اما نگه داشتن مشتری های بد می تواند تعدادی از مشکلات مالی ، حقوقی و عملیاتی ایجاد کند. از همه مهمتر ، در طول فرآیند حرفه ای باشید و سعی کنید هیچ پل را بسوزانید. شما هرگز نمی دانید که آیا ممکن است دوباره با این مشتری از مسیرها عبور کنید ، به خصوص اگر در یک صنعت طاقچه کار می کنید.

مجله ترفندهای اینستاگرام

https://www.entrepreneur.com/growing-a-business/how-to-fire-bad-clients-the-right-way/488540

دیدگاهتان را بنویسید