چگونه می توان روایات برند قانع کننده ای را ایجاد کرد که با مصرف کنندگان شکاک طنین انداز است
نظرات بیان شده توسط همکاران کارآفرین خودشان هستند.
تیم بازاریابی شما زمان زیادی را صرف احترام به تصویر برند کسب و کار شما کرده است ، از انتخاب فقط طرح رنگی مناسب برای آرم گرفته تا ساخت زبان مناسب برای وب سایت شما. در حالی که تاکتیک های بازاریابی مانند این مهم هستند ، آنها برای متقاعد کردن مصرف کنندگان به طور فزاینده شکاک امروز برای خرید کالاها یا خدمات شما کافی نیستند. یک رویکرد روابط عمومی که به برند شما روایتی قانع کننده می دهد ، می تواند همه تفاوت ها را ایجاد کند.
در اینجا ، من توضیح خواهم داد که یک روایت برند در متن روابط عمومی چیست ، چرا داشتن یک مزیت و چگونگی شکل گیری یک فرد به طور مؤثر برای ایجاد آگاهی از برند شما.
رویکرد روابط عمومی به روایت های برند چیست؟
رویکرد روابط عمومی نوعی ارتباطات استراتژیک است که هدف آن تأثیرگذاری بر مصرف کنندگان در خرید آنچه مشتریان هستند ارائه می دهند ، اما این با بازاریابی یا تبلیغات متفاوت است. از آنجا که روابط سالم خیابانهای دو طرفه است ، بهترین شرکتهای روابط عمومی می دانند که کار اصلی آنها محافظت و پرورش رابطه بین مشتری و مردم است.
هنگام استفاده از رویکرد روابط عمومی ، رهبران مشاغل ارزش بیشتری را برای مخاطبان هدف فراهم می کنند تا تمرکز بی امان بر فروش نشان دهند. آنها حتی ممکن است به روشهایی که به خط پایین وصل نمی شوند ، مانند ارائه مشاوره متخصص ، کمک به افراد در درک وقایع فعلی یا ارائه یک مثال زنده که راحت یا الهام بخش است ، خدمت کنند.
این مثال آخر جایی است که روایت های برند وارد می شوند. شرکت های روابط عمومی پیشرو داستان شرکت شما را به گونه ای می گویند که مردم ارتباط عاطفی با آن احساس می کنند ، شروع به ارتباط برند خود با چیزهای مثبت می کنند و حتی با آن ارتباط برقرار می کنند.
روابط عمومی یک روش غیرمستقیم برای تشویق فروش است. شما به جای اینکه مستقیماً محصول یا خدمات خود را تبلیغ کنید ، برای نشان دادن شخصیت خوب تجارت خود تلاش می کنید ، و این باعث می شود افراد بیشتر از شما و سرمایه گذاری خود حمایت کنند. به همین دلیل فراهم کردن فرصت هایی برای ایجاد اعتبار ، مدیریت شهرت و ارتباطات بحران مدتهاست که خدمات جدایی ناپذیر است که بهترین شرکت های روابط عمومی ارائه می دهند.
کمپین های روابط عمومی برای دستیابی به مصرف کنندگان شکاک امروز ضروری است.
مرتبط: چگونه می توان یک روایت برند ایجاد کرد که مخاطبان شما را الهام بخش و درگیر می کند
استراتژی های PR مؤثر چگونه به مصرف کنندگان شکاک می رسد؟
یک مطالعه نیلسن نشان داده است که 64 ٪ از مشتریان از تبلیغات در سیستم عامل های جریان استفاده می کنند. این روند به ویژه در مورد نسل های جوان صادق است. براساس تحقیقات ، 99 ٪ از ژنرال Z می گویند که آنها اغلب از تبلیغات استفاده می کنند.
در همین حال ، مطالعه فوق الذکر نیلسن کشف کرد که اگر این برند “محتوای مرتبط و ارزشمند فراتر از فروش محصول خود” داشته باشد ، 63 ٪ از شرکت کنندگان احتمالاً چیزی را خریداری می کنند.
به عبارت دیگر ، مشتریان امروز به دنبال اتصالات معتبر هستند و اگر این برند PR را انجام می داد ، احتمالاً خرید می کنند. از آنجا که بیشتر مصرف کنندگان از تبلیغات سنتی و استراتژی های بازاریابی دور می شوند ، روابط عمومی به طور فزاینده ای اهمیت می یابد.
یکی از اصلی ترین راه های آژانس های روابط عمومی آمریکا که تصویر یک برند را بالا می برد و به دستیابی به اهداف تجاری خود کمک می کند ، ساخت و استقرار یک روایت سودمند برند است.
چگونه می توان یک روایت برند قانع کننده برای روابط عمومی تشکیل داد
در روایت های برند برای اهداف روابط عمومی ، این محصول در مرحله مرکزی قرار نمی گیرد. افراد پشت محصول این کار را انجام می دهند. این قصه گویی توجه مخاطبان را از طریق تعلیق و درگیری جلب می کند. شخصیت اصلی باید بر سختی ها غلبه کند.
به عنوان مثال ، یک اسکاییدور حرفه ای را در نظر بگیرید که در یک تصادف رانندگی به طرز غم انگیزی مجروح شده است. او هرگز نمی تواند دوباره چرت بزند. در حین بهبودی ، او مزایای CBD را کشف می کند و در نهایت حتی شرکت CBD خود را شروع می کند.
یا یک مادر جوان را در نظر بگیرید که همسر خود را در یک تصادف غم انگیز از دست می دهد. اکنون یک والدین مجرد ، او در تلاش است تا برای محافظت از فرزندان خود ، بیمه نامه کافی برای بیمه زندگی را بدست آورد. از آنجا که هیچ کس نباید هرگز چنین فرآیند دشوار و پیچیده ای را طی کند ، به خصوص در چنین زمان ویرانگر ، او از Acumen تکنولوژیکی خود برای ایجاد پورتال بیمه زندگی آنلاین خود استفاده می کند که می تواند برنامه ها را پردازش کند و فقط در پنج دقیقه نقل قول های دقیقی را ارائه دهد.
این دو روایت دراماتیک اما واقعی برند از مشاغل است که در گذشته به آنها کمک کرده ایم.
نحوه انتخاب یک شرکت روابط عمومی که می تواند روایت مناسب برند را ارائه دهد
تعداد زیادی از کارآفرینان و رهبران مشاغل خودشان روایت های برند خود را به خود اختصاص می دهند. با این حال ، در تجربه من ، می تواند برای افراد داخل یک سازمان دشوار باشد که ارزش اضافی را که تجارت می تواند به عموم مردم یا داستانی که با مشتری ایده آل طنین انداز است ، درک کنند. این فقط طبیعی است زیرا رهبری و کارمندان تمایل دارند که روی تولید و دستیابی به عملکرد بالا در KPI های خود متمرکز شوند. به عنوان مثال ، اگر مثالهای بالا را بخوانید و به خودتان فکر کنید ، طبیعی خواهد بود ، “ای کاش ما یک داستان نمایشی مانند آن داشتیم تا به اشتراک بگذاریم ، اما فکر نمی کنم که این کار را انجام دهیم.”
به همین دلیل است که اغلب می تواند برای کمک به یک آژانس روابط عمومی معقول باشد. کارشناسان ابتدا از شما یا تیم شما یک سری سؤالات برای شناسایی داستانهای بالقوه که بهترین زاویه سازمان شما را مورد توجه قرار می دهد ، می پرسند.
برای اطمینان از انتخاب پررنگ ترین شرکت برای شما ، به دنبال آژانس هایی باشید که می توانند مطالعات موردی را ارائه دهند که موفقیت آنها را با مشاغل مشابه با شما نشان دهد. همچنین ، وقت خود را صرف خواندن نظرات خود کنید. از آنجا که بسیاری از شرکت های برجسته ارتباطی استراتژیک ، آژانس های ارتباطات دیجیتال و آژانس های روابط عمومی کامل خدمات و همچنین آژانس های بوتیک و شرکت های روابط عمومی مستقل از همه نوع ، مشاوره های رایگان ارائه می دهند ، هیچ دلیلی برای تماس با ما وجود ندارد.
مرتبط: این 4 عنصر قصه گویی باعث توانمندسازی برند شما در سال 2025 می شود
آژانس های روابط عمومی قدرت روایت های برند را برای بهترین روابط عمومی مهار می کنند
مهم نیست که کدام نوع شرکت روابط عمومی را انتخاب می کنید ، قدرت PR را دست کم نگیرید. برندها در سراسر صنایع می توانند روایت های برند را برای رسیدن به مصرف کنندگان شکاک امروز و نتایج به دست آورند.
https://www.entrepreneur.com/growing-a-business/how-to-craft-compelling-brand-narratives-that-win-over/484374