چگونه می توان تیم خود را در هر مرحله رشد تراز کرد و به موفقیت واقعی برسد

چگونه می توان تیم خود را در هر مرحله رشد تراز کرد و به موفقیت واقعی برسد

نظرات بیان شده توسط همکاران کارآفرین خودشان هستند.

کارآفرینی با یک منحنی یادگیری شیب دار همراه است و آمار ترسناک است. دفتر آمار کار می گوید که نزدیک به 20 ٪ از مشاغل کوچک در سال اول خود شکست می خورند و نرخ خرابی در دو سال به 30 ٪ افزایش می یابد. همه تصمیم می گیرند که به یکی از افراد خوش شانس تبدیل شوند ، اما نحوه شکل گیری تیم خود ، در همگام سازی با ریتم تجارت شما ، می تواند شانس را به نفع شما تغییر دهد.

در 24 سال تجربه من در بخش های تجارت الکترونیک و فناوری مالی ، فهمیدم که اگرچه هیچ طرح جهانی برای موفقیت وجود ندارد ، یک اصل به طور مداوم برجسته است: درک مرکز ثقل تجارت خود و اینکه شما نیاز به تکامل آن دارید با گذشت زمان این هسته فقط پایه و اساس نیست – این موتور است که در هر مرحله از تجارت شما رشد می کند.

هیچ دستور العمل یک اندازه ای نیست

هر استارتاپ منحصر به فرد است و هیچ چارچوب عملیاتی واحد متناسب با همه وجود ندارد. با این حال ، برای شرکت های مبتنی بر فناوری ، کارکنان چرخه شغلی شما به طور معمول از الگویی که شامل مراحل کلیدی است ، پیروی می کند: مهندسی ، توسعه محصول ، بازاریابی ، فروش و پشتیبانی مشتری. انتقال مرکز ثقل تجارت از یک مرحله به مرحله دیگر نیاز به رهبری پایدار ، غرایز تیز و تلاش تیم منسجم دارد.

ساختن تیم اصلی

در اولین مراحل ، تیم های لاغر با تخصص عملکردی متقابل ضروری هستند. در اکثر شرکت های فناوری ، مهندسی در قلب این عملیات است.

به عنوان مثال ، در آتش سوزی ، تیم موسس ما شامل هفت نفر بود که پنج نفر از آنها مهندس بودند. امروز ، فروش و بازاریابی ما 60 ٪ از تیم تجاری را تشکیل می دهد. این تغییر در ترکیب تیم طبیعی و حتی لازم است ، زیرا یک تجارت بالغ می شود.

در مراحل اولیه یک شرکت فناوری ، وقتی همه در ساخت یک محصول استثنایی متمرکز شده اند ، ساخت یک تیم اصلی با مهارت های T شکل ضروری است. یک فرد T به شکل دانش گسترده ای در مناطق مختلف (نوار افقی “T”) دارد و در عین حال تخصص عمیقی در یک دامنه خاص (نوار عمودی) دارد. این نوع عضو تیم برای یک محیط کوچک استارتاپی مناسب است که در آن همه باید همه کارها را انجام دهند.

با این حال ، با بالغ شدن تجارت ، نیاز به متخصصان افزایش می یابد. هنگامی که شرکت به مقیاس خاصی رسید ، استخدام افراد با تخصص باریک و عمیق در زمینه هایی مانند بازاریابی ، توسعه تجارت ، موفقیت مشتری ، عملیات و امور مالی مؤثر است. متخصصان دانش متمرکز را به ارمغان می آورند که تجارت را قادر می سازد تا در منطقه خود مرتب شود و رشد را در محیط های فزاینده پیچیده ایجاد کند. ایجاد تعادل مناسب بین ژنرالیست ها و متخصصان در مراحل مختلف برای رشد پایدار بسیار مهم است.

مرتبط: یک راهنمای گام به گام برای دستیابی به تراز سازمانی

فراتر از محصول: مقیاس و زمان بندی

پس از راه اندازی حداقل محصول قابل دوام (MVP) ، خود محصول به طور طبیعی به مرکز ثقل تجارت تبدیل می شود. تمرکز به مدیریت محصول و تقویت تجربه کاربر به منظور رشد پایگاه کاربر تغییر می کند.

زمان معرفی زمان معرفی بازاریابی و فروش بیشتر از علم است. اما به طور معمول ، همزمان با دستیابی به مناسب بازار محصول است. همانطور که مارک آندرسن به طور مشهور نوشت ، “مناسب بازار محصول به معنای بودن در یک بازار خوب با محصولی است که می تواند آن بازار را برآورده کند.”

پس از تضمین مناسب بودن بازار محصول ، بازاریابی معمولاً به کانون تبدیل می شود و از نزدیک توسط توسعه تجارت (BD) و فروش ، به ویژه در زمینه های B2B دنبال می شود. پس از انتقال موفقیت آمیز به یک مدل BD محور ، تمرکز دوباره تغییر می کند-این بار برای تأمین مالی و عملیات. در Wildfire ، ما در حال حاضر در این مرحله هستیم ، با تمرکز استخدام بر روی عملیات و امور مالی ، همانطور که در سال 2025 به جلو نگاه می کنیم.

استخدام استراتژیک

یکی از مهمترین درس ها برای هر راه اندازی ، تخصیص منابع کارآمد است. هر اجاره باید استراتژیک باشد و با مرحله رشد شرکت هماهنگ باشد یا کمی جلوتر از منحنی استخدام شود. به عنوان مثال ، شما نمی خواهید قبل از اینکه یک محصول قوی یا یک تیم فروش داشته باشید قبل از اینکه محصول آماده شود تا به بازار برود ، مدیر محصول خردسال را استخدام کنید.

به همین ترتیب ، فروش کمی جلوتر از منحنی قابل قبول است ، مشروط بر اینکه درک روشنی از چرخه فروش خود داشته باشید و می توانید انتظارات را مدیریت کنید. آنچه شما می خواهید از آن جلوگیری کنید سناریوهایی هستند که خیلی زود می فروشید – بدون توانایی تحویل – یا انتظار بیش از حد طولانی ، که هر دو فقط وقت و منابع ارزشمند را هدر می دهند.

رهبری و فرهنگ

سرانجام ، انتقال صاف بین این مراحل نیاز به یک فرهنگ مشترک و غیر سیاسی دارد. اگر مدیران بیش از حد سرزمینی باشند و در برابر تغییرات اجتناب ناپذیر در تمرکز مقاومت کنند ، می تواند اختلال در عملکرد ایجاد کند و به تجارت آسیب برساند. ما یک سیاست تحمل صفر برای “جرقه های درخشان” داریم.

یک تیم اجرایی بسیار کاربردی که به طور مشترک در تمام مراحل کار می کند ، مهم است. آنها باید بتوانند با هر تیم ارتباط برقرار کنند تا همه افراد شرکت بتوانند نقشه راه کلی و موقعیت فعلی را در آن طرح درک کنند.

مرتبط: 10 مرحله ساده برای ساختن یک تیم استثنایی و کارآمد

اهمیت یک مرکز گرانش در حال تغییر

مرکز ثقل یک تجارت استاتیک نیست – با رشد سازمان حرکت می کند. تشخیص اینکه چه موقع و چگونه تمرکز یکنواخت و به طور طبیعی تغییر تمرکز ، تخصیص مناسب منابع را تضمین می کند ، تصمیم گیری بهتری را هدایت می کند و در هر مرحله از چرخه شغلی که مهمترین آنهاست ، در اولویت قرار می دهد.

مجله ترفندهای اینستاگرام

https://www.entrepreneur.com/leadership/how-to-align-your-team-through-every-growth-phase-and-reach/485249

دیدگاهتان را بنویسید