چگونه می توان ارزش خود را از عملکرد کسب و کار جدا کرد
نظرات بیان شده توسط همکاران کارآفرین خودشان هستند.
از نظر طبیعت ، کارآفرینان عمیقاً با سرمایه گذاری های خود در ارتباط هستند. تجارت شما فقط منبع معیشت نیست. برای اکثر صاحبان مشاغل ، اغلب بیشتر ساعات بیداری خود را مصرف می کند و خواستار توجه مداوم ، دید ، کار سخت و برنامه ریزی استراتژیک آنها می شود. این غوطه وری شدید می تواند به موفقیت چشمگیر منجر شود ، اما همچنین به این معنی است که خود تجارت می تواند به سرعت به بخشی عمیقاً در هویت شما تبدیل شود.
در حالی که این سطح از اشتیاق و ارتباط اغلب در دنیای کارآفرینی جشن گرفته می شود ، اگر ارزش و هویت شخصی شما بیش از حد با سرنوشت سرمایه گذاری شما ارتباط برقرار کند ، روند نزولی قابل توجهی وجود دارد. این طرز فکر همه جانبه می تواند به طور ظریف بنیانگذاران را به این باور برساند که سلامت تجارت بازتاب مستقیمی از ارزش خود آنها است. این یک حلقه بازخورد خطرناک را ایجاد می کند که در آن ارزش شخصی با معیارهای تجاری گره خورده است و منجر به آنچه بسیاری از آنها بحران هویت کارآفرین می نامند ، منجر می شود.
متأسفانه ، این بحران هویت می تواند به عنوان استرس مزمن ، فرسودگی ، مسائل مربوط به سلامت روان و حتی بیماری جسمی از فشار مداوم برای انجام ، آشکار شود ، که در صورت مبارزه با تجارت یا روبرو شدن با یک فلات رشد ، تقویت می شود. در یک تلاش ناامید کننده برای رفع مشکل ، بسیاری از کارآفرینان به راحتی تمرکز خود را بر روی تجارت دو برابر می کنند و باعث آسیب بیشتر و ایجاد روابط با دوستان و خانواده می شوند که به خواسته های بی امان شرکت می پردازند.
جدا کردن ارزش و ارزش شخصی شما از تجارت یک گام مهم برای حفظ رابطه سالم با کار شما و مهمتر از همه با خودتان است. این امر به ویژه در صورتی که برنامه ریزی می کنید برای محوری ، مقیاس عقب یا حتی فروش مشاغل خود بسیار مهم است. بدون این جدایی مهم ، می توانید وقتی که تجارت دیگر نقش اصلی در زندگی شما را اشغال نمی کند ، خود را با عدم هدف عمیق و حتی افسردگی روبرو کنید.
مرتبط: اجازه ندهید که تجارت شما زندگی شما را به دست بگیرد
1. حسابرسی هویت را انجام دهید
یک ساعت وقت بگذارید تا بنشینید و یک لیست جامع یا نقشه ذهن بصری از همه نقش ها ، علایق و روابط خود در خارج از تجارت خود ایجاد کنید. آیا شما همسر ، والدین ، ورزشکار ، هنرمند یا عضو جامعه هستید؟ هنگامی که یک لیست گسترده را گردآوری کردید ، صادقانه ارزیابی کنید که در حال حاضر چقدر زمان و انرژی را به هر یک از این نقش ها اختصاص می دهید. آیا شکاف یا عدم تعادل چشمگیر وجود دارد؟
حسابرسی هویت ابزاری قدرتمند برای نمایش بصری کسی است که شما به عنوان یک شخص هستید و اگر خود را در یک منطقه خاص با هزینه دیگران بیش از حد در اختیار دارید ، شناسایی می کنید.
2. تعریف خود را از موفقیت تعریف کنید
موفقیت واقعی در تجارت بسیار فراتر از معیارهای مالی ، درآمد یا ارزیابی است. در حالی که این بخش مهمی از اداره یک تجارت سالم است ، اتصال این معیارها به هویت شخصی شما می تواند خطرناک باشد. درعوض ، سعی کنید تعریف خود را از موفقیت به گونه ای تغییر دهید که ارزش شخصی شما را از عملکرد کسب و کار جدا کند. به عنوان مثال ، یک عامل موفقیت ممکن است برای فعالیت های فوق برنامه درسی در دسترس باشد. این نقش شما را به عنوان یک پدر تقویت می کند نه فقط یک صاحب مشاغل.
روزنامه نگاری یک عمل خارق العاده برای تقویت این امر به طور منظم است. وقت خود را برای بازتاب خود اختصاص دهید و به چیزهایی که از آنها قدردانی می کنید ، مانند موفقیت های شخصی ، دستاوردهای غیر تجاری و نقاط عطف زندگی ، توجه کنید. این عمل می تواند به شما کمک کند تا به معنای دستیابی که فقط با عملکرد تجارت شما گره خورده باشد ، به شما کمک کند.
مرتبط: تعریف کنید که موفقیتی برای شما به نظر می رسد
3 زمان برنامه ریزی برای مراقبت از خود و اهداف شخصی
برای اکثر کارآفرینان ، مراقبت از خود و بهزیستی شخصی اغلب در حالی که تمرکز اصلی آنها در فعالیت های روزانه تجارت آنها است ، مشعل پشتی را به خود اختصاص می دهند. قادر به جدا کردن جسمی از تجارت ، راهی عالی برای تقویت هویت غیر کارآفرینی شماست.
زمان غیر قابل مذاکره را در تقویم خود برای تمرکز بر فعالیتهایی که کاملاً بی ارتباط با تجارت هستند ، مانند پیوستن به یک لیگ سافت بال جامعه ، انتخاب کتاب در یک موضوع جالب غیر تجاری یا یادگیری مهارت جدید ، مسدود کنید. علاوه بر این ، با ضربه زدن به سالن ورزشی ، مراقبه یا رفتن به آبگرم ، وقت خود را برای اولویت بندی سلامتی خود قرار دهید. با درگیر شدن مداوم در فعالیت های شخصی ، به خودتان پیام می دهید که نیازهای شخصی شما به همان اندازه نیازهای تجارت مهم است.
4. مرزها را تعیین کنید
هدف در اینجا این نیست که نسبت به تجارت خود بی تفاوت باشید ، بلکه مرزهای سالم ایجاد کنید که مانع از مصرف آن در کل زندگی شما شود. بیشتر کارآفرینان با پاسخ دادن به ایمیل های اواخر شب یا “پریدن با یک تماس سریع” صبح شنبه آشنا هستند. مشکل اینجاست که حضور در حالت کارآفرین 24/7 می تواند بحران هویت شما را تشدید کند.
یک روش ساده برای مقابله با این امر ، اجرای ساعات غیر کار در روزمره خود است. در این مدت ، شما باید کاملاً در دسترس تجارت باشید مگر اینکه اضطراری واقعی وجود داشته باشد. همچنین می توانید قوانین سختگیرانه ای را تنظیم کنید ، مانند عدم بررسی ایمیل بعد از ساعت 7 بعد از ظهر یا تعیین مناطقی از خانه خود به عنوان مناطق بدون کار.
مرتبط: مرزها را در این زمینه های کلیدی تنظیم کنید تا عقل خود را نجات دهید – و تجارت خود را
5. یک سیستم پشتیبانی خارجی بسازید
واقعیت غم انگیز برای کارآفرینان و کارمندان شرکت ها به طور یکسان این است که ما اغلب نسبت به خانواده ها و دوستان غیر کار خود بیشتر وقت بیشتری را با همکاران و همکاران تجاری خود می گذرانیم. قبل از دانستن آن ، حلقه اجتماعی شما کاملاً از افرادی که صنعت شما را به اشتراک می گذارند ، در مورد تجارت صحبت می کند یا هویت کاری شما را تقویت می کند. به همین دلیل ، شما باید زمان را برای ارتباط با افرادی که هیچ ارتباطی با زندگی حرفه ای خود ندارند ، مانند ارتباط مجدد با دوستان دبیرستانی یا پیوستن به یک باشگاه یا گروهی که سرگرمی یا علاقه مشترکی دارد ، در اولویت قرار دهید.
اتصال مجدد با هویت واقعی شما می تواند یک مرحله ترسناک و هیجان انگیز در سفر شما به عنوان یک کارآفرین باشد. با پرورش هویت متنوع تری ، می توانید خود را در برابر چالش های بسیاری که با ایجاد یک رابطه ناسالم با تجارت خود ایجاد می شود ، محافظت کنید.
از نظر طبیعت ، کارآفرینان عمیقاً با سرمایه گذاری های خود در ارتباط هستند. تجارت شما فقط منبع معیشت نیست. برای اکثر صاحبان مشاغل ، اغلب بیشتر ساعات بیداری خود را مصرف می کند و خواستار توجه مداوم ، دید ، کار سخت و برنامه ریزی استراتژیک آنها می شود. این غوطه وری شدید می تواند به موفقیت چشمگیر منجر شود ، اما همچنین به این معنی است که خود تجارت می تواند به سرعت به بخشی عمیقاً در هویت شما تبدیل شود.
در حالی که این سطح از اشتیاق و ارتباط اغلب در دنیای کارآفرینی جشن گرفته می شود ، اگر ارزش و هویت شخصی شما بیش از حد با سرنوشت سرمایه گذاری شما ارتباط برقرار کند ، روند نزولی قابل توجهی وجود دارد. این طرز فکر همه جانبه می تواند به طور ظریف بنیانگذاران را به این باور برساند که سلامت تجارت بازتاب مستقیمی از ارزش خود آنها است. این یک حلقه بازخورد خطرناک را ایجاد می کند که در آن ارزش شخصی با معیارهای تجاری گره خورده است و منجر به آنچه بسیاری از آنها بحران هویت کارآفرین می نامند ، منجر می شود.
متأسفانه ، این بحران هویت می تواند به عنوان استرس مزمن ، فرسودگی ، مسائل مربوط به سلامت روان و حتی بیماری جسمی از فشار مداوم برای انجام ، آشکار شود ، که در صورت مبارزه با تجارت یا روبرو شدن با یک فلات رشد ، تقویت می شود. در یک تلاش ناامید کننده برای رفع مشکل ، بسیاری از کارآفرینان به راحتی تمرکز خود را بر روی تجارت دو برابر می کنند و باعث آسیب بیشتر و ایجاد روابط با دوستان و خانواده می شوند که به خواسته های بی امان شرکت می پردازند.
بقیه این مقاله قفل شده است.
به کارآفرین بپیوندیدبا امروز برای دسترسی
https://www.entrepreneur.com/leadership/how-to-separate-self-worth-from-business-performance/492637