برای راهاندازی مؤثر کمپین هدفگیری مجدد، باید مخاطب خاصی را هدف قرار دهید. برای رسیدن به این هدف، باید مشخص کنید که این مخاطب چه چیزی را در بر می گیرد، جایی که ردیاب بازدیدکننده فیس بوک پیکسل وارد عمل می شود. می توانید این مراحل ساده را برای افزودن پیکسل فیس بوک به وب سایت خود بررسی کنید.
پلتفرمهای رسانههای اجتماعی، از جمله اینستاگرام، کانال مستقیمی را ارائه میکنند که برندها میتوانند از آن برای دستیابی به مشتریان بسیار فعال استفاده کنند. کمپین های هدف گذاری مجدد اینستاگرام به شما امکان می دهد به یکی از بزرگترین مخاطبان آنلاین دسترسی داشته باشید. از ابزارهای بومی اینستاگرام، از جمله اشتراک گذاری، لایک و کامنت برای گسترش دسترسی خود استفاده کنید.
یک استراتژی بازاریابی موفق باید با اهداف مشخص شروع شود. به این ترتیب، اهداف هدفگیری مجدد شما، اگر بهدرستی انجام شوند، باید دید شما را افزایش داده و تکرار متقاعدکنندهای را فراهم کنند تا مشتریانی که در قیف خرید سقوط کردهاند، تبدیل شوند. برخی از اهداف هدف گذاری مجدد عبارتند از:
- محتوای وبلاگ خود را تبلیغ کنید و برای ترافیک بیشتر یا هزینه هر کلیک بهینه سازی کنید
- لیست ایمیل خود را رشد دهید و برای سرنخ های بیشتر یا هزینه هر سرنخ بهینه سازی کنید
- محصولات و خدمات خود را تبلیغ کنید
- برای نرخ کلیک بیشتر بهینه سازی کنید
- نظرات مشتریان قبلی، نظرات و اثبات اجتماعی را تبلیغ کنید
با اهداف و مخاطبان خود، به ایجاد کمپین تبلیغاتی هدفگیری مجدد خود ادامه دهید. بسته به اهدافتان، میتوانید کمپینهایی برای افزایش کلیکهای وبسایت، تبدیلها، بازدیدهای ویدیویی بیشتر یا نصب برنامههای بیشتر ایجاد کنید. همچنین باید بودجه، برنامه تبلیغاتی خود را تنظیم کنید و مخاطبان سفارشی ایجاد شده در مرحله قبل را پر کنید.
اینستاگرام، به عنوان یک پلتفرم بصری، جوان و الهامبخش قوی، مکانی عالی برای هدفیابی مجدد است، اگر مخاطبان شما آنجا هستند. اما هدف گذاری مجدد چیست؟ مستلزم چه چیزی است؟ بخوانید تا متوجه شوید.
هدف گذاری مجدد چیست؟

ممکن است قبلاً استفاده از تبلیغات محصول پویا را در پلتفرم های بازاریابی مختلف تجربه کرده باشید. با این حال، باید تبلیغات خلاقانه پویا را برای کمپین هدفگیری مجدد خود امتحان کنید. تبلیغات خلاقانه پویا ابزارهای تبلیغاتی باورنکردنی هستند زیرا حدس و گمان را از نسخه تبلیغاتی شما حذف می کنند.
یکی از ناامیدیهای اصلی برای بازاریابان آنلاین از دست دادن مشتریان بالقوه در میان قیف خرید است. اینترنت بدون شک مکان پرت کننده ای است و مشتریان احتمالی که از سایت شما بازدید می کنند ممکن است مواردی را در سبد خرید خود بگذارند. این امر منجر به فراموشی اجتناب ناپذیر تکمیل فرآیند خرید می شود. تنها راه برای ردیابی چنین نقاط عطف تعامل مشتری و ترغیب آنها به تکمیل اقدامات خریدشان، هدفگیری مجدد است.
برخی از مخاطبان بالقوه شامل مشتریان قبلی، افرادی که وب سایت شما را جستجو کرده اند، کسانی که تراکنش های وب سایت شما را انجام نداده اند یا بازدیدکنندگان مکرر هستند. پس از تقسیمبندی مخاطبان، اقدام کنید و تبلیغات هدفگیری مجدد ایجاد کنید که مطابق با انتظارات هر مخاطب باشد.
این یک واقعیت است که اکثر خریداران باهوش منطقی عمل می کنند. در حالی که این برای همه خریداران صادق نیست، جنبه احساسی بر نحوه خرید اکثریت خریداران تأثیر می گذارد. ارائه فهرستی از ویژگی های منحصر به فرد محصول ممکن است بر اساس منطق برخی از کاربران عمل کند، اما خریداران عاطفی را تحت تاثیر قرار نخواهد داد. عنصر عاطفی خریداران به ویژگی های محصول اهمیت نمی دهد بلکه از تصور یا دیدن مزایای محصول رضایت می یابد. تبلیغ سوپر کاسه کوکاکولا نمونه ای عالی از این است که چگونه برندها می توانند احساسات یک خریدار بالقوه را به نفع خود در آغوش بگیرند.
خط پایین
ممکن است بدانید که چگونه مشتری خود را در فیس بوک مجدداً هدف گیری کنید، اما آیا بهترین روش های هدف گذاری مجدد اینستاگرام را می دانید؟
ارائه محتوای سرگرم کننده و آموزشی در کمپین بازاریابی مجدد، خطر فروش بیش از حد را از بین می برد. شما نقطه تماس مثبتی برای برند ارائه می دهید که آگاهی و اعتماد مشتری را بدون «خرید» افزایش می دهد. زبان این یک فرصت عالی برای تبدیل بازدیدکنندگان وب سایت به مشترکین است، چه با کلیک بر روی وبلاگ یا تبلیغات بهینه شده برای تولید سرنخ. آنها قبلاً در قیف افتاده اند و می توانید در آینده بازاریابی را برای آنها ادامه دهید.
مرحله دوم: ردیابی بازدیدکنندگان با فیسبوک پیکسل
با تمام این مجموعه ها، دارایی های خلاقانه تبلیغ را اضافه کنید. این شبیه به ایجاد یک تبلیغ اینستاگرام است، زیرا شما باید یک تصویر/ویدیو آپلود کنید، URL هدف، کپشن و فراخوان ترجیحی را مشخص کنید. وقتی همه چیز تنظیم شد، میتوانید تبلیغ هدفگیری مجدد را راهاندازی کنید.
نکاتی برای بهبود کمپین تبلیغاتی هدف گذاری مجدد
اجرای یک فرکانس تبلیغاتی سنگین می تواند دیدگاه مشتری بالقوه را تغییر دهد. بسته به عوامل بسیاری، تبلیغ شما می تواند مزاحم باشد، باعث آزار و اذیت برخی مشتریان شود و یا برخی از مشتریان را با نام تجاری شما آشفته کند. این بر فروش فعلی و آینده تأثیر می گذارد. گفتنی است، برای اثربخشی، محدودیت فرکانس تبلیغات را در کمپین هدفگیری مجدد خود اعمال کنید.
4. استفاده از تبلیغات خلاقانه پویا را افزایش دهید
همانطور که گفته شد، هدفگیری مجدد یک استراتژی موثر است که بازاریابان دیجیتال باید از آن استفاده کنند تا درصد خریدارانی را که از فروشگاههایشان بازدید میکنند و بدون تکمیل خرید خارج میشوند، کاهش دهند. هدف گذاری مجدد با بازاریابی قدیمی “قاعده هفت” مطابقت دارد. این قوانین بیان می کنند که خریداران بالقوه باید قبل از تصمیم گیری برای خرید، هفت بار پیام بازاریابی را بشنوند یا ببینند. با این حال، در زیر نکاتی وجود دارد که میتوانید برای بهبود اثربخشی کمپین تبلیغاتی هدفگیری مجدد خود استفاده کنید.
1. سفر خریدار را درک کنید

کاربران اینستاگرام از قبل در هنگام مرور یا بازدید از وب سایت شما درگیر شده اند. به این ترتیب، باید به اندازه کافی برای تعامل با چنین مشتریان احتمالی از طریق تبلیغات هدفگیری مجدد به دقت آماده شوید. تبلیغات فرصتی عالی برای ارتباط بیشتر با کاربران و ایجاد آگاهی از محصولات و خدمات جدید را فراهم می کند. نکات ذکر شده در بالا می تواند هنگام اجرای کمپین تبلیغاتی شما مفید باشد.
به عنوان مثال، اگر در حال ایجاد یک تبلیغ اینستاگرامی برای بازاریابی یک محصول خاص هستید، کاربرانی را هدف قرار دهید که در یک ماه گذشته صفحه محصول را بررسی کرده اند. به طور مشابه، اگر برای تبلیغ یک نرمافزار یا برنامه جدید یک تبلیغ هدفگیری مجدد ایجاد میکنید، کاربرانی را که قبلا نسخه قبلی شما را دانلود کردهاند، هدف قرار دهید.
مرحله چهارم: کمپین هدف گذاری مجدد خود را طراحی کنید
اگر چندین اکانت اینستاگرام دارید، مطمئن شوید که به حساب درستی که با وب سایتی که میخواهید تبلیغات هدفگیری مجدد اینستاگرام را پیادهسازی کنید، وارد شده باشید.
مرحله سوم: یک مخاطب سفارشی ایجاد کنید

عکس قهرمان توسط الکساندر شاتوف در Unsplash
