چگونه مارک ها می توانند به بلوزکی تسلط داشته باشند و از مخاطبان رو به رشد خود استفاده کنند
نظرات بیان شده توسط همکاران کارآفرین خودشان هستند.
از آنجا که چشم انداز دیجیتال به طرز چشمگیری تغییر می کند ، کارآفرینان باید درک کنند که سیستم عامل های نوظهور مانند Bluesky نمایانگر یک الگوریتم های جدید هستند – در جایی که اصالت الگوریتم ها و تعامل جامعه را از حجم محتوا فراتر می برد. این شبکه غیرمتمرکز با بیش از 34.71 میلیون کاربر و 930 ٪ رشد در سراسر جهان ، فرصت های تازه ای را برای مارک هایی که مایل به تطبیق رویکرد خود هستند ، فراهم می کند.
Adobe این درس را به سختی آموخت وقتی که کتاب بازی استاندارد رسانه های اجتماعی خود را به طرز تماشایی در Bluesky پشت سر گذاشت. معرفی شرکتی آنها فقط 37 لایک در برابر 1200 اظهار نظر منفی با انتقاد از سیاست های آنها به دست آورد و آنها را به حذف هر دو پست و حساب سوق داد. این داستان هشدار دهنده برجسته می کند که چرا صاحبان مشاغل نمی توانند به سادگی استراتژی های موجود خود را به این سیستم عامل های جدید منتقل کنند ، اما با رویکرد درست می توانید از سرنوشت Adobe خودداری کنید و از این مخاطب رو به رشد استفاده کنید.
چرا سیستم عامل های غیرمتمرکز مانند Bluesky محبوبیت خود را به دست می آورند؟
جذابیت سکوهای غیر متمرکز مانند بلوزکی اجتماعی یا ماستودون دو برابر است. آنها توسط یک الگوریتم متمرکز (Bluesky در پروتکل باز می شوند) اداره نمی شوند تا توجه و تعامل مزرعه را انجام دهند. و آنها برای کنترل کاربر بر روی داده ها و قابلیت حمل حساب طراحی شده اند. اگر یک میلیاردر دست خود را به بلوزکی برساند ، آنها فقط یک مشتری از شبکه دریافت می کنند. اگر این شرکت شکم بالا برود ، کاربران می توانند مشتری جدیدی را راه اندازی کنند یا به میزبان دیگری مهاجرت کنند.
برای کسانی که از رسانه های اجتماعی ناامید شده اند و نارضایتی فزاینده ای در مورد اینکه توسط الگوریتم های بیش از حد متمرکز در آن قرار می گیرند ، محصولات جدید Bluesky و مشابه ، نفس تازه ای از هوا از فیدهای اجتماعی بسیار فرآوری شده اشباع شده با هوش مصنوعی و تأثیرگذار با تبلیغات است. Openai ، شرکت پشت Chatgpt ، شایعه شده است که شبکه اجتماعی خود را نیز شروع می کند.
مرتبط: اخیراً بیش از یک میلیون نفر به Bluesky ، Ad Allace X Alternative و Threads پیوسته اند
آیا شروع به کار برای مارک ها در برنامه هایی مانند Bluesky دشوار است؟
آنچه برای کاربران عالی است لزوما بهترین برای مارک ها نیست. علاوه بر این ، بسیاری از مارک ها با شروع کار از ابتدا مرعوب می شوند. بدون تبلیغات ، رهبری ، تجزیه و تحلیل محدود و تأکید Bluesky بر ارتباطات مردم به مردم و ایجاد جامعه ارگانیک ، می تواند از هزاران بیننده به دو رقم در پست های ارگانیک ، دلهره آور باشد. تراز کردن برند شما در Bluesky به یک استراتژی تازه نیاز دارد.
استراتژی 1. شفافیت و تعامل جامعه
هنگامی که به نظر می رسد جهان هر چند روز یکبار سر خود را روشن می کند ، پشته شرکت های شرکتی و Dones می تواند فوق العاده کلیشه باشد. مارک ها به راهی برای پاسخگویی در شار نیاز دارند. و بهترین راه برای انجام این کار باز کردن کف برای ارتباطات دو طرفه است. با مشتریان خود صحبت کنید ، نه در آنها.
بخشی از ظهور شهاب سنگ بلوزکی به طبیعت غیرمتمرکز آن کاهش یافته است. این یک کشش طبیعی برای کاربرانی است که سعی می کنند از محتوای الگوریتم محور به سمت اصالت دور شوند. هنگامی که همه چیز جعلی یا مشتق شده است ، شفافیت می تواند یک ابرقدرت باشد.
اصالت را با ارتباطات دوستانه و باز اهرم کنید. برای تقویت اعتماد به سؤالات و نگرانی ها در زمان واقعی پاسخ دهید. در مورد حمایت مالی ، مشارکت و منابع مقدم باشید. استراتژی محتوای خود را در مورد پرورش جامعه بسازید. شما می خواهید سهم شیر از مکالمات ارگانیک را که توسط محتوای برند تکمیل شده است ، داشته باشید.
استراتژی 2: انتخاب برای کاربران ، ایجاد فیدهای سفارشی
به کاربران خود اجازه دهید تصمیم بگیرند که چگونه می خواهند با شما درگیر شوند. مارک های دارای محصولات یا خدمات زیادی که ارائه می دهند اغلب می توانند از عدم وجود ویژگی محور محصول در پیام رسانی خود رنج ببرند-بیش از حد بسیاری از پیشنهادات جداگانه یا همه چیز در زیر یک چتر. بر خلاف فیدهای اجتماعی یکپارچه ، Bluesky امکان فیدهای الگوریتمی سفارشی را فراهم می کند. این بدان معناست که مشتریان شما می توانند آنچه را که می خواهند ببینند ، تغییر دهند.
شما همچنین می توانید بیشتر از آن استفاده کنید و برای بخش های خاص مخاطبان ، خوراک سرپرستی خود را بسازید. اگر محتوای شما کلیک می کند ، ارگانیک Reach به دلیل اینکه دنبال کنندگان محتوای شما را در سایر فیدهای مرتبط به اشتراک می گذارند ، حرکت می کند. این امر باعث می شود پیام های هدفمندتر و ماندگاری طولانی تر برای محتوا با افزایش ارتباط و تعامل باشد.
مرتبط: چگونه می توان بازاریابی رسانه های اجتماعی را برای برند خود مؤثر کرد
استراتژی 3: روایت برند خود را داشته باشید
بلوزکی تقدم الگوریتم متمرکز در فیدهای کاربر را کاهش می دهد. بدون وجود یک کارگزار با انگیزه سود ، مارک ها سهم بیشتری در داشتن رابطه با مشتریان خود دارند. شما کنترل می کنید که چگونه انتخاب می کنید و روایت برند را انتخاب می کنید.
خارج شدن از قفس الگوریتمی زرق و برق دار به معنای دید کامل برای هر قطعه از محتوا است. اما این همچنین بدان معنی است که هر قطعه باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد. محتوای با ارزش و با ارزش بالا با بینش های اصلی الزامی برای ایستادگی از رقابت است. استفاده از چهره های قابل اعتماد و رهبران فکر در زمینه ها/سازمان های مرتبط برای به اشتراک گذاشتن محتوای یا داستان برند شما یکی از راه های القای اعتماد است.
با یک دامنه سفارشی شروع کنید که مشتریان شما می توانند به راحتی تشخیص دهند. مدتی را صرف یافتن هشتگ و کلمات کلیدی دقیق صنعت کنید که باعث کشف قابلیت کشف محتوای شما می شود. ابزارهای شخص ثالث را برای ردیابی ذکرها ، لایک ها ، اشتراک ها و نظرات پیاده سازی کنید. به لحن تعاملها توجه نزدیکی داشته باشید و برای تعامل بهتر ، مجدداً تکرار و محوری کنید. حتی با وجود زیر کوچک ، می توانید از Bluesky به عنوان یک صفحه صدا برای آزمایش محتوا یا تفریح مانند وندی یا جریان آگاهی مانند Eagle American استفاده کنید.
استراتژی 4: به جای تبلیغات ، با رهبری فکری آزمایش کنید
تبلیغات/تبلیغات پرداخت شده هنوز روی Bluesky کار نمی کند. درعوض ، مارک ها فرصتی برای ایجاد اعتبار با شیرجه های عمیق ، بینش های مورد حمایت و آهنگ های خودی در مورد نوآوری ها و روندهای صنعت می گیرند. با اشتراک و کسب درآمد در راه ، این گزینه کاملاً جدیدی برای تولید درآمد از طریق بازاریابی نیز ارائه می دهد.
همچنین می توانید تصمیم بگیرید که میزبان بحث های منحصر به فرد بین رهبران ، اعضای تیم و پرسنل اصلی صنعت در Bluesky باشد تا حاشیه برند خود را در رهبری فکر قرار دهد. همکاری های منحصر به فرد ، بینش های ارزشمند و تعامل معنی دار می تواند به عنوان یک تمایز دهنده واقعی برای برند شما باشد.
استراتژی 5: هویت غیر متمرکز برند خود را برای میراث اعتماد بسازید
سیستم عامل های غیر متمرکز هنوز بسیار جدید هستند. اما آنها امکان استفاده از پتانسیل های دست نخورده برای آزمایش و رشد را فراهم می کنند ، به خصوص که رایگان هستند. از دامنه سفارشی خود ادعا کنید ، از تأیید خود میزبان برای تأیید اعتبار استفاده کنید و از همه مهمتر ، هویت های Bluesky و Mastodon خود را بر روی سایر سیستم عامل ها تبلیغ کنید تا از یکنواختی و اعتبار اطمینان حاصل کنید.
حساب های فردی در Bluesky بهتر است. مارک هایی مانند DC فقط با ساختن پروفایل سخنگویان/کارمندان خود مانند جیمز گان ، مدیرعامل DC Studios ، با 262K دنبال کننده موفقیت پیدا کرده اند.
شروع به کار در ساخت برند شما در اوایل ممکن است به تمایز برند شما کمک کند زیرا شبکه ها به دست می آیند. به دست آوردن چند مورد از رسانه ها به عنوان برند با یک لبه استراتژیک در یک سکوی جدید جالب ، ضرری ندارد.
مرتبط: چرا Gen Z برای کنترل بیشتر سیستم عامل های قدیمی آنلاین را خراب می کند
پایان
کاربران از کانال های اجتماعی سنتی جدا می شوند. بسترهای نرم افزاری مانند متا و X به عنوان منبع ترافیکی برای نشریات خبری ، با سرمایه گذاری در محتوای قطبی تولید شده توسط کاربر ، به طور فزاینده ای قابل اعتماد تر شده اند. از طرف دیگر بلوزکی برای همکاری با ناشران و سازمان های خبری بسیار باز است ، به پیوندها و ترافیک بیشتر امکان پذیر است. بلوزکی پیوند به سایر خدمات را ندارد و ورزش را در اولویت اصلی قرار می دهد و ترافیک را به سمت پخش کنندگان و تیم ها سوق می دهد.
مرتبط: X براساس داده های جدید ، کاربران را از دست می دهد و برای جذب سازندگان تلاش می کند
رسیدن ، برداشت ها و لایک ها به زودی از بین نمی روند. اما تکرار بعدی اجتماعی در مورد ایجاد اعتماد واقعی با کاربران خواهد بود. هنگامی که عدم قطعیت در حال افزایش است ، اعتماد تنها ارز است که ارزش آن را دارد. کارآفرینانی که به اندازه کافی رادیکال برای رهبری با شفافیت ، تعامل در جامعه و اهرم استراتژیک سیستم عامل های غیرمتمرکز هستند ، از بازی جلو می روند.
https://www.entrepreneur.com/growing-a-business/how-brands-can-master-bluesky-and-capitalize-on-its-growing/490435