از دیگر مزایای آن می توان به پیش بینی دقیق تر تقاضای مشتری و توانایی مدیریت منابع و کارکنان بر این اساس اشاره کرد. در نتیجه، مشتریان حضوری از زمانهای انتظار محدود بهرهمند میشوند، در حالی که مشتریان تجارت الکترونیک به ندرت، و یا هرگز، کلمات “تمام موجودی” را هنگام ثبت سفارش مشاهده میکنند. بازاریابی خرده فروشی شخصی شده، از جمله در پلتفرم های رسانه های اجتماعی، در حال حاضر محصولات مرتبط تری را نسبت به تاکتیک های بازاریابی استاندارد به مشتریان ارائه می دهد. هوش مصنوعی می تواند شخصی سازی بازاریابی خرده فروشی را به سطح بعدی برساند.
شخصی سازی یک موضوع بزرگ در خرده فروشی مد برای دهه ها بوده است. در حالی که استایل شخصی در طول قرن نوزدهم فقط برای نخبگان در دسترس بود، ظهور استایلیستهای شخصی و خریداران شخصی در فروشگاههای بزرگ، کمد لباسی را در دسترس تودهها قرار داد. امروزه، خرده فروشان پیشرو به دنبال هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی هستند تا تجربه خرید مشتریان خود را به سطح بالاتری ببرند.
این روند محدود به مد نیست. خرده فروشانی مانند آمازون از سال 2010 توصیه های شخصی سازی شده را در ابتدا از طریق ویژگی «مشتریانی که خریدند» پذیرفته اند. ارائه توصیه های محصول اولین اقدام آمازون برای شخصی سازی نبود. این شرکت این روند را در اوایل سال 1999 با اجازه دادن به مشتریان برای ذخیره اطلاعات حمل و نقل و پرداخت آغاز کرد.
مطالب مرتبط: 5 روش نوآورانه برای ارائه تجربیات شخصی به مشتریان خود
فناوری های هوش مصنوعی در شخصی سازی خرده فروشی
چه برای مد، وسایل، ماشینها یا خواربارفروشیها، آمریکاییها عاشق خرید هستند و ما در این زمینه تنها نیستیم. شخصیسازی تجربه خرید یکی از کلیدهای بهرهگیری از این تمایل و رشد پایگاه مشتری هر کسبوکار خردهفروشی است. هوش مصنوعی یکی از نیروهای محرک پشت به حداکثر رساندن شخصیسازی و تغییر چهره خردهفروشی است که امروزه میشناسیم.
مجله ترفندهای اینستاگرام
https://www.entrepreneur.com/science-technology/how-ai-driven-personalization-is-transforming-the-retail/480205
خرید شخصی یکی دیگر از زمینه هایی است که فناوری های نوظهور آن را متحول کرده اند. در جایی که خریداران شخصی فقط چند سال پیش برای مشتریان خود لباس تهیه می کردند، هوش مصنوعی آماده است تا جای آنها را بگیرد و تجربه خرید ما را دوباره ابداع کند.
خرده فروشان در هنگام پیاده سازی هوش مصنوعی با تغییرات مشابهی نسبت به سایر مشاغل مواجه می شوند. جدا از فناوری در دسترس و مقرون به صرفه، آنها باید داده های مصرف کننده را جمع آوری کنند، مناسب ترین ابزارهای هوش مصنوعی را برای شرایط خود انتخاب کنند و راه هایی برای ادغام برنامه های مبتنی بر هوش مصنوعی با سیستم های قدیمی بیابند.
مشتری را در یک فروشگاه بزرگ به دنبال یک کالای کوچک تصور کنید. حتی با بهترین علامت گذاری، آنها احتمالاً قبل از یافتن آن مورد خاص، زمان قابل توجهی را صرف جستجو می کنند. یک فروشنده آگاه کارها را آسان تر می کند.
همانطور که خرده فروشان و سازمان های صنعتی برای ایجاد چارچوبی برای هوش مصنوعی در خرده فروشی کار می کنند، پذیرش این فناوری ها احتمالاً رشد خواهد کرد.
روندهای آینده
طبق اعلام فدراسیون ملی خرده فروشی (NRF)، بسیاری از خرده فروشان علاقه مند به استفاده از مزایای هوش مصنوعی هستند و تحولات را از نزدیک تماشا می کنند. با این حال، آنها همچنان منتظر می مانند و ببینند که چگونه این فناوری در حال توسعه است و بهترین روش ها ممکن است ظهور کنند. علیرغم تردیدها، به نظر می رسد شکی وجود ندارد که هوش مصنوعی خرده فروشی را تغییر خواهد داد.
چالش ها و ملاحظات
با نگاهی به مد، مزایای شخصی سازی مبتنی بر هوش مصنوعی در خرده فروشی آشکارتر می شود. برند افسانهای جین Levi Strauss & Co در حال کار بر روی پروژهای با استفاده از مدلهای تولید شده توسط هوش مصنوعی است که به مشتریان اجازه میدهد لباسهایی را با تیپهای مختلف بدن ببینند. این شرکت در سال گذشته اذعان کرد که امکان ارائه تک تک محصولات در طیف وسیعی از مدلهای مختلف وجود ندارد. هوش مصنوعی ممکن است بتواند وارد این شکاف شود.
مطالب مرتبط: 3 دلیل برای اینکه تیمهای هوش مصنوعی و درون فروشگاهی دوتا عالی برای عملیات خردهفروشی روانتر هستند
نگرانیهای مربوط به حفظ حریم خصوصی دادهها و هزینه پیادهسازی دو مانع اصلی هستند که در حال حاضر خردهفروشان را از پذیرش گستردهتر هوش مصنوعی باز میدارد.
مطالب مرتبط: 3 روش انقلابی که هوش مصنوعی تجارت الکترونیک را متحول می کند
پیاده سازی هوش مصنوعی در خرده فروشی
نظرات بیان شده توسط مشارکت کنندگان کارآفرین مربوط به خود آنهاست.
امروزه، خرده فروشان به استفاده از الگوریتم های پیچیده یادگیری ماشینی برای ارائه توصیه های شخصی به مشتریان خود ادامه می دهند. استفاده از هوش مصنوعی در خردهفروشی همچنین شامل رباتهای چت میشود که از خریداران در یک وبسایت تجارت الکترونیک استقبال میکنند، درست همانطور که یک فروشنده از آنها در یک فروشگاه آجری استقبال میکرد.
مزایای شخصی سازی مبتنی بر هوش مصنوعی
اجرای موفقیتآمیز هوش مصنوعی در خردهفروشی به مقادیر قابل توجهی داده نیز نیاز دارد تا الگوریتمها را برای ارائه نتایج معنادار آموزش دهد. متقاعد کردن مصرف کنندگان برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات شخصی ارزشمند خود مستلزم سطح بالایی از اعتماد است. درست مانند آمازون برای متقاعد کردن مشتریان اولیه خود برای ذخیره اطلاعات پرداخت در پلت فرم نوپا، خرده فروشان نیز باید به مشتریان خود اطمینان دهند که از اطلاعات شخصی سوء استفاده نخواهد شد.
وقتی صحبت از تجارت الکترونیک می شود، اکثر خرده فروشان یک عملکرد جستجوی اولیه را در پلتفرم خود ارائه می دهند. با این حال، استفاده از این تابع جستجو به این معنی است که کسی دقیقاً می داند که به دنبال چه چیزی است. اگر خریدار فقط یک ایده مبهم داشته باشد، جستجو دوباره می تواند زمان بر شود. یک چت ربات هوش مصنوعی با طراحی خوب می تواند با ارائه محصولاتی که مشکل مصرف کننده را حل می کند، این زمان را کاهش دهد، بدون اینکه آنها نام دقیق محصول را بدانند.
هوش مصنوعی نقش مهمی در افزایش تجربیات مشتریان در حوزههای مختلف خردهفروشی خواهد داشت. پذیرندگان اولیه مانند بزرگترین تولید کننده شراب گازدار آلمان از هوش مصنوعی برای سفارشی کردن محتوایی که خریداران در فروشگاه هایش می بینند استفاده می کنند. این شرکت از علائم دیجیتال برای نمایش تبلیغات پویا برای بطری های نزدیک به علامت استفاده می کند و از ذکر محصولاتی که موجودی آنها تمام شده است خودداری می کند.
برخی از اعضای NRF خاطرنشان کردهاند که هزینه پیادهسازی نسبتاً بالا باقی میماند، در حالی که مزایا ممکن است منطقی به نظر برسند، اما هنوز اثبات نشدهاند و ممکن است بازگشت سرمایه قابل قبولی را ارائه نکنند.
آمریکاییها خرید کردن را دوست دارند – به طوری که NPR یک قسمت از برنامه «این را در نظر بگیرید» به فرهنگ خرید این کشور در سال دوم همهگیری اختصاص داد. اما در حالی که تنها چند دهه پیش، خرید به معنای سفر به مرکز خرید بود، بسیاری از فعالیت ها اکنون به صورت آنلاین منتقل شده است.
در حالی که خرده فروشان ممکن است متفاوت باشند، بسیاری از آنها هدف یکسانی دارند – حذف اصطکاک از تجربه خرید، چه در فروشگاه و چه آنلاین. ساده کردن تعاملات و خدمات مشتری از طریق هوش مصنوعی احتمالاً بخشی از این توسعه است. مانند سایر صنایعی که پتانسیل هوش مصنوعی را بررسی می کنند، خرده فروشان به دنبال جایگزینی انسان در فروشگاه های خود نیستند، بلکه به دنبال آزاد کردن زمان کارکنان برای کارهای پیچیده هستند.