چگونه زمان خود را پس بگیرید و شروع به تمرکز بر رشد کسب و کار خود کنید
نظرات بیان شده توسط مشارکت کنندگان کارآفرین مربوط به خود آنهاست.
همه وقت دارند، اما یکی از کمیاب ترین منابع جهان است. پول به سرعت یک چشم بهم زدن می آید و می رود، اما زمان اصل زندگی است. می توانید به دنبال درآمد بیشتر باشید یا معامله دیگری بگیرید. با این حال، تعداد ساعات در روز ثابت باقی می ماند. تعداد زیادی از افراد تجاری به جای ایجاد یک شرکت میلیارد دلاری، در نهایت وقت گرانبهای خود را صرف فعالیت هایی می کنند که ارزشی به کسب و کارشان اضافه نمی کند.
من این را از نزدیک تجربه کردم. هنگام شروع کسبوکارم، موافقت کردم که به ایمیلها پاسخ دهم، کارهای اداری انجام دهم و گزینههای غیر مفیدی را که به توسعه کمک نمیکنند، ارزیابی کنم. درک زمان به عنوان یک منبع حیاتی باعث شد تا روی ایجاد سیستمها و رویههایی تمرکز کنم که به من کمک میکنند زمان خود را پس بگیرم و کسبوکاری موفق بسازم.
مطالب مرتبط: مدیریت تک تک کارها به تنهایی دامی برای صاحبان کسب و کار است – در اینجا نحوه انتقال من از انجام همه کارها به انجام کارهای مهم است
1. بازپس گیری زمان با ساختن تیم مناسب شروع می شود
گرانبهاترین دارایی شما زمان است و هرگز نمی توانید آن را پس از از دست دادن آن پس بگیرید. اگر آن را در حوزههایی سرمایهگذاری میکنید که هسته اصلی کسبوکار نیستند، در مواردی که به مجموعه مهارتهای منحصربهفرد مالک، کارآفرین یا مدیر عامل نیاز ندارد، در این صورت همان چیزی را که برای ایجاد اهرم باید روی آن متمرکز شود، از بین میبرید. اینجاست که تیم مناسب وارد میدان می شود.
نکته کلیدی در اینجا، البته، شناسایی افرادی است که نه تنها می توانند به عنوان همتایان قوی برای مجموعه مهارت های شما عمل کنند، بلکه مایلند و قادر به قبول مسئولیت کامل جنبه های خاصی از کسب و کار شما هستند. شما مجبور نیستید هر متغیری را کنترل کنید. هنگامی که تیمی دارید که کاملاً هماهنگ است، تمرکز آنقدر بر روی بودن نیست در کسب و کار اما در حال کار در کسب و کار
به عنوان مثال، اگر بیشتر وقت خود را صرف رسیدگی به شکایات مشتریان می کنید، باید اجازه دهید فردی با مهارت های ارتباطی خوب به مشتریان رسیدگی کند. از شخص دیگری بخواهید شما را از حسابداری، رسانه های اجتماعی و کارهای روزانه خلاص کند. وقتی افراد مناسب را در هیئت مدیره داشته باشید، دیگر «گلوگاه» در تجارت نیستید. شما ناخدای کشتی هستید نه تعمیرکاری که مشغول ترمیم سوراخ های کشتی است.
بینش عملی: سه فعالیتی را که وقت شما را مصرف می کنند، اما در دستیابی به اهداف شرکت شما موثر نیستند، فهرست کنید. یا آن ها را به یکی از اعضای تیم توانمندتر واگذار کنید یا به فردی برون سپاری کنید که بتواند آن ها را مدیریت کند. آن ساعت ها را به عقب برگردانید و آنها را به استراتژی، دید یا حتی خواب اختصاص دهید زیرا ذهن خسته ذهن ضعیفی است.
2. سیستم ها و فرآیندها ستون فقرات مقیاس بندی هستند
در حالی که تیم یک پایه قوی است، اینجاست که فرآیندها و سیستم ها وارد می شوند تا تیم بتواند به طور موثر کار کند. تجارت بدون فرآیند، کشتی بی هدفی است که بدون قطب نما در دریا در حال حرکت است و هرگز به ساحل نمی رسد. این را در نظر بگیرید: اگر در پاسخ به سوالات مشابه، رفع مشکلات مشابه یا خاموش کردن آتش گیر کرده اید، کسب و کار شما فاقد فرآیندهایی است که بدون شما کار کند. هرچه بیشتر استاندارد کنید، می توانید بدون پیچیدگی زندگی خود و کسب و کارتان رشد کنید.
اتوماسیون در این مورد می تواند کمک بزرگی باشد. کارهایی که وقت شما را می ربایند ممکن است تکراری باشند و ممکن است به راحتی توسط فناوری انجام شوند. صرف نظر از اینکه این فرآیند ورود مشتری، مدیریت سرنخ ها یا رسیدگی به درخواست های مشتریان باشد، داشتن چنین سیستم هایی باعث صرفه جویی در وقت شما برای کارهای مهم تر می شود.
بینش عملی: اول از همه، هر یک از فرآیندهای کسب و کار خود را ترسیم کنید و آنها را یادداشت کنید. کجا می توانید اتوماسیون را اعمال کنید، یا کجا می توانید تعداد تکرارها را کاهش دهید؟ برخی از نمونههای آنها برنامههای مدیریت پروژه، پاسخدهی خودکار برای ایمیلها و برنامههای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) هستند.
مطالب مرتبط: نحوه استفاده از اتوماسیون (و جلوگیری از مشکلات) به عنوان یک کارآفرین
3. وظیفه 10 دلاری در مقابل چشم انداز میلیارد دلاری
متأسفانه، بدترین اتفاقی که ممکن است برای یک کارآفرین بیفتد، گم شدن در جزئیات است. شما تصمیم میگیرید، «من خودم میتوانم این کار را سریعتر انجام دهم»، و اگرچه ممکن است در کوتاهمدت اینطور باشد، اما داشتن نگرش مضر است. نشستن در مقابل کامپیوتر به مدت یک ساعت برای تصحیح اشکال وب سایت، تایپ داده ها یا مرتب کردن فایل ها مفید به نظر می رسد، اما به هدف میلیارد دلاری کسب و کار کمکی نمی کند.
هزینه انجام این کارها توسط خودتان چقدر است؟ این تنها عامل زمان نیست، بلکه ارزش زمان از دست رفته در سایر فرآیندهای ارزشمند است. هر ساعتی که برای کارهای 10 دلاری صرف میکنید، ساعتی است که برای آن برنامهریزی نمیکنید، بر سر یک معامله چانهزنی میکنید یا بازارهای جدید را کاوش نمیکنید.
برای دو برابر کردن، سه برابر کردن، چهار برابر کردن یا حتی بیشتر کردن تأثیر خود، باید روی فعالیت هایی تمرکز کنید که بیشترین بازده را به همراه دارند. اینجا جایی است که زمان و پول به هم می رسند. اما با انجام این کار، زمان خود را برای تصویر بزرگ آزاد میکنید، و اینجاست که اثر نمایی رخ میدهد.
بینش عملی: شما باید تصمیم بگیرید که چه وظایفی برای شما به عنوان رهبر کسب و کار مناسب است و چه وظایفی باید برای دیگران محفوظ باشد. اگر این یک کار 10 دلاری است، باید به آن واگذار شود. اگر این یک نوع کار 10000 دلاری است – مثلاً ایجاد شراکت های استراتژیک جدید یا تنوع بخشیدن به خط تولید شما – پس توجه شما باید به اینجا باشد.
4. قانون 10-80-10 را اجرا کنید
یکی از ایده هایی که من به آن برخورد کرده ام و کمک زیادی کرده است قانون 10-80-10 است. نحوه کار به این صورت است: به عنوان یک صاحب کسب و کار، شما باید تنها 10 درصد از یک پروژه را انجام دهید، یعنی تعیین جهت، چشم انداز و اهداف. سپس، 80 درصد باقیمانده کار را به تیم خود منتقل کنید – مرحله اجرا. آخرین اما نه کماهمیت، شما وارد 10% نهایی میشوید تا ویرایش کنید و نظر بدهید. پیروی از این قانون به این معنی است که شما بخشی از فرآیند تصمیم گیری و کنترل دیدگاه خلاق هستید، اما مدیریت خرد فرآیند را ندارید. این بدان معناست که تیم شما بیشتر کارها را انجام می دهد در حالی که شما فردی هستید که تصمیمات اصلی را می گیرید.
بینش عملی: برای پروژه بعدی که روی آن کار می کنید از قانون 10-80-10 استفاده کنید. عاقلانه است که اهداف را تعیین کنید و اجازه دهید تیم خود به جزئیات چگونگی دستیابی به آن برسد، سپس نقد کنید.
مطالب مرتبط: بهترین راه برای رونق کسب و کار شما این است که به شما نیاز نداشته باشد
5. سیستم ها آزادی ایجاد می کنند، نه محدودیت
بسیاری از صاحبان مشاغل از فرآیندها و سیستم ها اجتناب می کنند زیرا فکر می کنند خلاقیت را خفه می کند. اما واقعیت این است که وجود سیستم ها به آزادی منجر می شود. زمانی که کسب و کار شما نیازی به کنترل هر جنبه از آن نداشته باشد، فرصتی برای نوآوری، گذراندن وقت با تیم و استراتژی برای گام بزرگ بعدی به دست می آورید.
بینش عملی: ساختارهایی با اهداف آزادی در ذهن ایجاد کنید. تکراری را خودکار کنید موارد ضروری را مستند کنید. بقیه را تفویض کنید. به این ترتیب، ساعات و حتی روزها را برای کار بر روی آنچه مهم است، یعنی آینده کسب و کارتان، باز میگردانید.
شما همیشه می توانید پول بیشتری به دست آورید، اما نمی توانید زمانی را پس از اتمام آن به دست آورید. بنابراین، کلید افراد مناسب، فرآیندهای خوب و تمرکز روی کاری است که واقعاً مهم است. ساعتهای خود را از کار بیهوده برگردانید و آنها را در ساخت رویای خود بگذارید. شما زمان دارید – از آن به درستی استفاده کنید.
https://www.entrepreneur.com/growing-a-business/how-to-reclaim-your-time-and-start-focusing-on-growing-your/481409