استراتژی خروج
نظرات بیان شده توسط مشارکت کنندگان کارآفرین مربوط به خود آنهاست.
مالکیت ریسک را تعریف کنید
استانداردهای ISO نتیجه بهترین شیوههایی است که کشورهای عضو ISO در یک مکان گرد هم میآورند تا به دیگران کمک کنند از تجربیات خود بیاموزند و از اختراع مجدد چرخ جلوگیری کنند. همانطور که بسیاری تصور می کنند به مدیریت کیفیت در بخش تولید اختصاص ندارد. نقش ایزو مدیریت دانش از طریق جریان بهترین شیوه هایی است که قبلاً توسط کشورهای عضو انجام شده است. این بهترین شیوهها در همه بخشها موجود است، از جمله آنچه که در این مقاله در مورد آن صحبت خواهم کرد: روابط تجاری مشترک یا ISO 44001.
در حالی که تعیین می کنید که هر یک از طرفین چه کمکی به این رابطه می کنند و از آن برداشت می کنند، باید مالکیت ریسک را به وضوح تعریف کنید. ریسک باید بین شرکای مشترک بر اساس مسئولیتهایشان توزیع شود، مسئولیتهایی که با ظرفیتها یا قابلیتهایی که در رابطه مشارکت میکنند ترسیم میشود.
مطالب مرتبط: چگونه از قدرت استراتژیک همکاری در کسب و کار خود استفاده کنید
ISO 44001 چیست؟
در مرحله بعد، اهداف تعیین شده ای که می تواند در یک رابطه مشترک اجرا شود، چیست و برای رسیدن به آنها چه برنامه ای دارید؟ شما بر روی یک محصول خاص (کالا یا خدمات) تمرکز می کنید که فراتر از توانایی ها یا ظرفیت های فعلی شما است و برای تحقق بخشیدن به آن نیاز به روابط مکمل دارد. هدف از کار مشترک شما این محصول است. شما باید برای کسب و کاری برنامه ریزی کنید که محصول تعیین شده شما را به عنوان نتیجه آن ارائه دهد. این طرح تمام الزامات کسب و کار را نشان می دهد و به وضوح مشارکت و تعهد شما را بر اساس ظرفیت ها یا قابلیت های استفاده نشده شما نشان می دهد. همچنین به تشریح آنچه نیاز است توسط دیگران از طریق یک رابطه تجاری مشترک برای تکمیل روابط شما و ایجاد ارزش کمک شود.
اهداف خود را مشخص کنید و چگونه برای دستیابی به آنها برنامه ریزی می کنید
یک رابطه خوب رابطه ای است که برای همه افراد ذینفع بر اساس معنای «ارزش» برای آنها ارزش ایجاد کند. بنابراین، به اندازه کافی تکالیف را انجام دهید تا بفهمید «ارزش» برای شرکای بالقوه شما چه معنایی دارد.
اکنون، من میخواهم بینشی در مورد شروع روابط تجاری مشارکتی مطابق با استاندارد الزامات ISO 44001، اما به روشی کاملاً سادهشده، ارائه دهم. البته، درک کامل استاندارد به چندین کتاب نیاز دارد، چه رسد به یک مقاله.
موارد مرتبط: اکثر شراکت های تجاری شکست می خورند – 5 هک برای اطمینان از دست نخورده ماندن مال شما
مرتبط: یک مشارکت موفق به برنامه ریزی و اجرای دقیق بستگی دارد. در اینجا 7 چیز وجود دارد که برای اطمینان از موفقیت شراکت به آنها نیاز دارید.
مدیریت کیفیت چیست؟ من یک پاسخ ساده و سرراست برای این سوال دارم. مدیریت کیفیت به معنای برآورده کردن الزامات همه طرفهایی است که در کسب و کار شما علاقه دارند – سهامدارانی که در کسب و کار شما سرمایهگذاری کردهاند، مشتریان شما، شرکای تجاری و تنظیمکنندهها.
در گام اول، باید فرصتهای ارزش افزودهای را که میتوان از طریق کار مشترک به دست آورد، تعیین و تعریف کرد. کار مشارکتی به معنای تعیین ظرفیت ها و قابلیت هایی است که می توانند مکمل یکدیگر باشند. گاهی اوقات، شما ظرفیت هایی دارید که باید توسط یک شریک مشارکتی فعال شود که می تواند با استفاده از ظرفیت های شما از توانایی های آنها استفاده کند. در سناریویی دیگر، ممکن است قابلیت هایی داشته باشید که برای استفاده کامل به ظرفیت های اضافی فراتر از ظرفیت شما نیاز دارند. هنگامی که ظرفیت یا قابلیت های استفاده نشده خود را تعیین می کنید، می توانید محدوده کاری را تعریف کنید که اگر در یک رابطه مشترک اجرا شود، ممکن است ارزش افزوده ایجاد کند. این مرزهای کار مشترک شما را مشخص می کند.
برای مذاکره آماده شوید
ISO 44001 یک سیستم مدیریتی است. در اینجا باید بر کلمه “سیستم” تاکید شود. سیستم مدیریت یا رویکرد سیستماتیک در مدیریت چیست؟ من پاسخ ساده و سرراست دیگری دارم: رویکرد سیستماتیک در مدیریت به معنای عملکرد بر اساس فرآیندهای از پیش تعریف شده است. به عبارت دیگر، وقتی سیستمی را در کسب و کار خود پیاده سازی می کنید، فرقی نمی کند چه کسی، چه چیزی یا چه زمانی – همه باید همیشه فرآیندهای از پیش تعریف شده را دنبال کنند. ممکن است بپرسید “در مورد موقعیت های خاص چطور؟” حتی در شرایط خاص، افراد فرآیندهای از پیش تعریف شده طراحی شده برای آن سناریوهای خاص را دنبال خواهند کرد.
فرصت های ارزش افزوده را تعیین و تعریف کنید
نتیجه اجرای استانداردهای الزامات ISO 44001 مجموعه ای از فرآیندهایی است که باید در شکل گیری یک رابطه مشارکتی دنبال شود، مانند سرمایه گذاری مشترک – از تعیین اینکه کدام عملیات بهتر به صورت مشترک با سایر مشاغل انجام شود تا خروج کنترل شده از شراکت.
چگونه یک رابطه تجاری مشترک را آغاز کنیم
وقتی مشخص شد که میخواهید به چه چیزی برسید و چه ظرفیتها یا قابلیتهایی دارید که میتواند مورد تجاری شما را فعال کند، سپس میتوانید معیارهایی را که شریک مشارکتیتان برای تکمیل شما باید برآورده کند، شناسایی کنید.
ISO 44001 بر اساس بهترین شیوهها است که به عنوان پایهای برای شکلگیری روابط تجاری مشترک، چه کارآفرین، یک SME یا یک بخش دولتی و سازمان دولتی، عمل میکند. با این حال، همانطور که گفتم، شما باید آن را به عنوان یک پایه ببینید، و شکی نیست که باید متناسب با زمینه کسب و کار شما باشد.
چرا باید مرزهایی را برای کاری که به صورت مشترک انجام می شود تعیین کنید؟ نکته این است که زمانی وارد کار مشترک می شوید که هدفی فراتر از ظرفیت ها و توانایی های خودتان داشته باشید. بسیار مهم است که ابتدا از قابلیت های خود بر اساس ظرفیت های خود برای حفظ پایداری خود استفاده کنید. سپس، اگر ظرفیت ها یا قابلیت های استفاده نشده ای را پیدا کردید که برای ایجاد ارزش باید توسط دیگران تکمیل شوند، می توانید محدوده کار مشترک را خارج از عملیات پایدار خود تعیین کنید. مراقب باشید که کار مشترک با عملیات پایدار شما تداخل نداشته باشد. عملیات پایدار شما نباید تحت تأثیر شکست احتمالی تلاش های مشترک شما قرار گیرد.
در نهایت، شما نیاز به یک استراتژی خروج روشن برای مرحله جداسازی دارید. روابط مشارکتی باید بر اساس اهدافی که کار مشترک به آنها خواهد رسید، زمان خاتمه از پیش تعیین شده داشته باشد. مهمتر از آن، در صورت تجربه کاری ناموفق یا برآورده نشدن انتظارات طرفهای همکار، باید یک سری محرکهای خروج از پیش تعیینشده وجود داشته باشد. در هر صورت، چه فسخ به دلیل تکمیل موفقیت آمیز باشد یا شکست، همه طرفین باید به وضوح بدانند که مالک چه کسی است. همه چیز، از داراییهای مشهود یا نامشهود گرفته تا بدهیها، باید یک مالک از پیش تعیینشده بر اساس پرونده تجاری و مالکیت ریسک در محل داشته باشد.
https://www.entrepreneur.com/growing-a-business/how-to-build-effective-collaborative-business-relationships/480173
سپس، با شرکای مشترک بالقوه ای که با معیارهای تعیین شده شما مطابقت دارند وارد مذاکره می شوید. رهبران تجاری که با آنها مذاکره می کنید باید همان سطح درک شما را در مورد آنچه اتفاق می افتد داشته باشند. شما توسط ایدههای خود هدایت شدهاید تا وارد یک سرمایهگذاری تجاری جدید شوید، زیرا ایدههای شما منعکس کننده محرکهای تصمیمگیری شما هستند. آمادگی خوب برای مذاکره به معنای درک عوامل تصمیم گیری شرکای بالقوه شماست.