چگونه داده های وب به شما کمک می کند تا از رقابت جلو بمانید

چگونه داده های وب به شما کمک می کند تا از رقابت جلو بمانید

نظرات بیان شده توسط همکاران کارآفرین خودشان هستند.

برای ماندن ، مشاغل تجارت الکترونیک نمی توانند اهمیت داده ها را نادیده بگیرند ، به ویژه نوع داده های وب عمومی که رقابت آنها به آن دسترسی دارد. این که آیا این امر باعث پیگیری قیمت های رقیب و یا گرفتن آخرین روند مصرف کننده می شود ، دسترسی به داده های وب باعث می شود شرکت ها بتوانند انتخاب های باهوش تری انجام دهند ، مهم نیست که در چه بخش ای قرار دارند.

با این حال ، انواع خاصی از داده های مورد نیاز و برنامه های کاربردی آنها می تواند از یک صنعت به صنعت دیگر متفاوت باشد. در این قطعه ، من می خواهم به شما نگاهی اجمالی به تفاوت ها و شباهت های جمع آوری داده ها ارائه دهم.

مرتبط: نحوه استفاده از داده های مناسب برای تصمیم گیری های مؤثر در تجارت

چه کسی به داده نیاز دارد؟ همه!

مشاغل تجارت الکترونیک در تمام صنایع برای نظارت بر رقبا ، به داده های وب متکی هستند ، در بازار خود ایستاده و راه های رشد جدید را کشف می کنند. آمارهای اخیر نشان می دهد که در سال 2024 ، حدود 2.5 میلیارد نفر – تقریباً یک سوم از جمعیت جهانی – در حال خرید آنلاین کالاهای مصرفی در سراسر جهان بودند. این بازار دیجیتال عظیم گنجینه ای از داده های عمومی با ارزش مانند:

  • اطلاعات قیمت گذاری

  • اطلاعات مربوط به در دسترس بودن محصول

  • بررسی مصرف کننده و احساسات

  • روند جستجو و کلمات کلیدی

  • استراتژی های تبلیغاتی

  • شاخص های سهم بازار

همه اینها و موارد دیگر با کمک خراش وب قابل جمع آوری و تجزیه و تحلیل هستند. حال ، بیایید نگاهی دقیق تر به چگونگی استفاده از صنایع مختلف به داده های وب برای بهبود تصمیم گیری خود و غلبه بر چالش های مربوطه خود بیندازیم.

صنعت مبلمان-استراتژی های فصلی و خریدهای با ارزش بالا

صنعت مبلمان با الگوهای فصلی واضح عمل می کند و فروش قابل توجهی در ژانویه و ژوئیه اتفاق می افتد زیرا خرده فروشان فضای موجودی جدید را ایجاد می کنند. در این زمان اوج ، قیمت ها می توانند از 10 ٪ به 60 ٪ زیاد کاهش یابد و این یک لحظه مهم برای خریداران و فروشندگان به طور یکسان باشد.

داده های خاص صنعت:

  • روند قیمت گذاری فصلی: توجه داشته باشید که چگونه رقبا تخفیف های خود را در زمان اوج ترخیص تنظیم می کنند.

  • استراتژی های ارتقاء تعطیلات: تماشای معاملات ویژه در آخر هفته های خرید بزرگ مانند روز رئیس جمهور ، روز یادبود و روز کار ، که مبلمان اغلب تخفیف می یابد.

  • الگوهای تحقیق مصرف کننده: به دست آوردن بینش در مورد سفر خرید آنلاین به آفلاین. به عنوان مثال ، قانون معروف 7 ممکن است در حال تغییر باشد زیرا افراد قبل از خرید کمتر از یک فروشگاه بازدید می کنند.

  • در دسترس بودن نمونه کف: هنگامی که رقبا در حال ارائه مدل های کف با تخفیف های قابل توجه هستند ، شانس لکه بینی را نشان می دهد.

مرتبط: یک بار فقط برای شرکت های بزرگ ، “Scraping Web” اکنون یک مسابقه اسلحه آنلاین است که هیچ بازاریاب اینترنتی نمی تواند از آن جلوگیری کند

صنعت مد – چرخه های سریع و تشخیص روند

صنعت مد در حال تجربه چشمگیر است و تخمین ها نشان می دهد که می تواند تا سال 2029 به 1،183 میلیارد دلار حیرت انگیز برسد و با نرخ چشمگیر سالانه 8.94 ٪ رشد کند. این بخش با چرخه های محصول سریع آن مشخص می شود ، به طور مداوم روندها را تغییر می دهد و تعداد فزاینده ای از مصرف کنندگان آگاه پایداری را تغییر می دهد.

داده های خاص صنعت:

  • پیش بینی روند: بررسی رسانه های اجتماعی و بررسی داده ها برای مشاهده سبک های در حال ظهور قبل از اینکه به جریان اصلی برسند.

  • نظارت بر موجودی: نگه داشتن زبانه ها در سطح سهام رقیب برای مشخص کردن موارد در تقاضای زیاد.

  • موقعیت یابی محصول پایدار: جمع آوری داده ها در مورد چگونگی ترویج ادعاهای پایداری خود. این مهم است زیرا ، همانطور که Deloitte خاطرنشان می کند ، 60 ٪ از هزاره ها و 59 ٪ Gen Z مایل به پرداخت هزینه های اضافی برای محصولات و خدمات پایدار هستند.

  • قیمت گذاری سریع مد: نظارت بر تغییرات قیمت در زمان واقعی برای ماندن از رقابت.

  • تشخیص جعلی: اسکن بازارهای آنلاین برای ماکت های غیرمجاز که می تواند به اعتبار برند آسیب برساند.

صنعت الکترونیک – مشخصات فنی و چرخه عمر محصول

صنعت الکترونیک با چالش های منحصر به فردی مانند برخورد با محصولات پیچیده ، تغییر فن آوری سریع و چرخه های کوتاه محصول روبرو است. با توجه به نرخ رشد سالانه مرکب این صنعت (CAGR) از 7.5 ٪ از 2024 تا 2031 ، تصمیم گیری در مورد داده محور مهمتر از همیشه است.

داده های خاص صنعت:

  • مدیریت شماره سریال: پیگیری مشخصات محصول در سیستم عامل های مختلف برای حفظ قوام.

  • داده های چرخه عمر محصول: توجه داشته باشید وقتی رقبا شروع به تخفیف مدل های قدیمی تر می کنند تا راه را برای آخرین فناوری فراهم کنند.

  • مشخصات دقیق: اطمینان حاصل کنید که تمام اطلاعات فنی به راحتی در دسترس و رقابتی است.

  • استراتژی قیمت گذاری الکترونیک مصرفی: استفاده از اطلاعات قیمت گذاری در زمان واقعی برای کالاهای با ارزش بالا ، به ویژه که مصرف کنندگان همیشه قیمت ها را مقایسه می کنند.

  • مدل سازی پیش بینی سهام: استفاده از داده های فروش تاریخی برای تنظیم دقیق موجودی برای محصولاتی که دارای چرخه عمر کوتاه هستند.

مرتبط: خراش وب سایت یک هک رشد آسان است که باید امتحان کنید

صنعت غذا و آشامیدنی – روندهای بهداشتی و شفافیت مواد تشکیل دهنده

بخش مواد غذایی و آشامیدنی رشد پایدار را تجربه می کند ، پیش بینی می شود تا سال 2032 از 6،200،011 میلیون دلار (2024) به 9،807،540 میلیون دلار برسد و این نشان دهنده CAGR 5.9 ٪ است. این صنعت برای رسیدگی به مقررات ایمنی مواد غذایی ، روندهای رژیم غذایی و نگرانی های بهداشت مصرف کننده نیاز به جمع آوری داده های تخصصی دارد.

داده های خاص صنعت:

  • شفافیت ماده: این مهم است که توجه داشته باشید که چگونه رقبا اطلاعات تغذیه خود را ارائه می دهند. از این گذشته ، تحقیقات نشان داده است که بیش از نیمی از آمریکایی ها می گویند برچسب های جلوی بسته (FOP) بر خریدهای غذایی و آشامیدنی آنها تأثیر می گذارد و یک چهارم این تأثیر را قابل توجه می دانند.

  • روندهای در حال ظهور رژیم غذایی: شرکت ها باید ترجیحات مصرف کننده در حال ظهور را برای محصولاتی که ارگانیک ، پایدار یا گیاهی هستند ، شناسایی کنند.

  • شیوه های برچسب زدن آلرژن: نظارت بر چگونگی رعایت رقبا با مستندات آلرژن ، به ویژه برای 220 میلیون نفر که با آلرژی غذایی در سراسر جهان زندگی می کنند ، بسیار مهم است.

  • اتخاذ مدلهای اشتراک: تجزیه و تحلیل نحوه اجرای رقبا در حال اجرای گزینه های خرید مکرر. پیش بینی می شود اشتراک های غذایی تا سال 2025 به اقتصاد اشتراک جهانی 442 میلیارد دلار کمک کند.

  • ادغام omnichannel: درک چگونگی اتصال رقبا به صورت آنلاین و آفلاین ، مهم است.

جمع آوری داده های وب یک تغییر دهنده بازی برای تجارت الکترونیک در بخش ها است ، اما نوع اطلاعات مورد نیاز شما و نحوه استفاده از آن می تواند بسیار متفاوت از صنعت به صنعت باشد. با کمک رویکردهای خراش وب متناسب با یک صنعت خاص ، مشاغل می توانند با بهره گیری از بینش در زمان واقعی و استفاده از آنها برای اطلاع رسانی قیمت گذاری ، توسعه محصول و استراتژی های بازاریابی خود ، ایستادگی کنند.

از آنجا که تجارت الکترونیک در مقیاس جهانی رشد می کند ، کسانی که می دانند چگونه می توانند از داده های وب عمومی نهایت استفاده را ببرند ، در بهترین مکان برای درک روند بازار خواهند بود ، پیش بینی می کنند که مصرف کنندگان چه می خواهند و در نهایت بخش بزرگی از بازار را در مناطق خود به دست می آورند.

مجله ترفندهای اینستاگرام

https://www.entrepreneur.com/growing-a-business/how-web-data-helps-you-stay-ahead-of-the-competition/489969

دیدگاهتان را بنویسید