چگونه داده های وب به شما کمک می کند تا از رقابت جلو بمانید
نظرات بیان شده توسط همکاران کارآفرین خودشان هستند.
برای ماندن ، مشاغل تجارت الکترونیک نمی توانند اهمیت داده ها را نادیده بگیرند ، به ویژه نوع داده های وب عمومی که رقابت آنها به آن دسترسی دارد. این که آیا این امر باعث پیگیری قیمت های رقیب و یا گرفتن آخرین روند مصرف کننده می شود ، دسترسی به داده های وب باعث می شود شرکت ها بتوانند انتخاب های باهوش تری انجام دهند ، مهم نیست که در چه بخش ای قرار دارند.
با این حال ، انواع خاصی از داده های مورد نیاز و برنامه های کاربردی آنها می تواند از یک صنعت به صنعت دیگر متفاوت باشد. در این قطعه ، من می خواهم به شما نگاهی اجمالی به تفاوت ها و شباهت های جمع آوری داده ها ارائه دهم.
مرتبط: نحوه استفاده از داده های مناسب برای تصمیم گیری های مؤثر در تجارت
چه کسی به داده نیاز دارد؟ همه!
مشاغل تجارت الکترونیک در تمام صنایع برای نظارت بر رقبا ، به داده های وب متکی هستند ، در بازار خود ایستاده و راه های رشد جدید را کشف می کنند. آمارهای اخیر نشان می دهد که در سال 2024 ، حدود 2.5 میلیارد نفر – تقریباً یک سوم از جمعیت جهانی – در حال خرید آنلاین کالاهای مصرفی در سراسر جهان بودند. این بازار دیجیتال عظیم گنجینه ای از داده های عمومی با ارزش مانند:
-
اطلاعات قیمت گذاری
-
اطلاعات مربوط به در دسترس بودن محصول
-
بررسی مصرف کننده و احساسات
-
روند جستجو و کلمات کلیدی
-
استراتژی های تبلیغاتی
-
شاخص های سهم بازار
همه اینها و موارد دیگر با کمک خراش وب قابل جمع آوری و تجزیه و تحلیل هستند. حال ، بیایید نگاهی دقیق تر به چگونگی استفاده از صنایع مختلف به داده های وب برای بهبود تصمیم گیری خود و غلبه بر چالش های مربوطه خود بیندازیم.
صنعت مبلمان-استراتژی های فصلی و خریدهای با ارزش بالا
صنعت مبلمان با الگوهای فصلی واضح عمل می کند و فروش قابل توجهی در ژانویه و ژوئیه اتفاق می افتد زیرا خرده فروشان فضای موجودی جدید را ایجاد می کنند. در این زمان اوج ، قیمت ها می توانند از 10 ٪ به 60 ٪ زیاد کاهش یابد و این یک لحظه مهم برای خریداران و فروشندگان به طور یکسان باشد.
داده های خاص صنعت:
-
روند قیمت گذاری فصلی: توجه داشته باشید که چگونه رقبا تخفیف های خود را در زمان اوج ترخیص تنظیم می کنند.
-
استراتژی های ارتقاء تعطیلات: تماشای معاملات ویژه در آخر هفته های خرید بزرگ مانند روز رئیس جمهور ، روز یادبود و روز کار ، که مبلمان اغلب تخفیف می یابد.
-
الگوهای تحقیق مصرف کننده: به دست آوردن بینش در مورد سفر خرید آنلاین به آفلاین. به عنوان مثال ، قانون معروف 7 ممکن است در حال تغییر باشد زیرا افراد قبل از خرید کمتر از یک فروشگاه بازدید می کنند.
-
در دسترس بودن نمونه کف: هنگامی که رقبا در حال ارائه مدل های کف با تخفیف های قابل توجه هستند ، شانس لکه بینی را نشان می دهد.
مرتبط: یک بار فقط برای شرکت های بزرگ ، “Scraping Web” اکنون یک مسابقه اسلحه آنلاین است که هیچ بازاریاب اینترنتی نمی تواند از آن جلوگیری کند
صنعت مد – چرخه های سریع و تشخیص روند
صنعت مد در حال تجربه چشمگیر است و تخمین ها نشان می دهد که می تواند تا سال 2029 به 1،183 میلیارد دلار حیرت انگیز برسد و با نرخ چشمگیر سالانه 8.94 ٪ رشد کند. این بخش با چرخه های محصول سریع آن مشخص می شود ، به طور مداوم روندها را تغییر می دهد و تعداد فزاینده ای از مصرف کنندگان آگاه پایداری را تغییر می دهد.
داده های خاص صنعت:
-
پیش بینی روند: بررسی رسانه های اجتماعی و بررسی داده ها برای مشاهده سبک های در حال ظهور قبل از اینکه به جریان اصلی برسند.
-
نظارت بر موجودی: نگه داشتن زبانه ها در سطح سهام رقیب برای مشخص کردن موارد در تقاضای زیاد.
-
موقعیت یابی محصول پایدار: جمع آوری داده ها در مورد چگونگی ترویج ادعاهای پایداری خود. این مهم است زیرا ، همانطور که Deloitte خاطرنشان می کند ، 60 ٪ از هزاره ها و 59 ٪ Gen Z مایل به پرداخت هزینه های اضافی برای محصولات و خدمات پایدار هستند.
-
قیمت گذاری سریع مد: نظارت بر تغییرات قیمت در زمان واقعی برای ماندن از رقابت.
-
تشخیص جعلی: اسکن بازارهای آنلاین برای ماکت های غیرمجاز که می تواند به اعتبار برند آسیب برساند.
صنعت الکترونیک – مشخصات فنی و چرخه عمر محصول
صنعت الکترونیک با چالش های منحصر به فردی مانند برخورد با محصولات پیچیده ، تغییر فن آوری سریع و چرخه های کوتاه محصول روبرو است. با توجه به نرخ رشد سالانه مرکب این صنعت (CAGR) از 7.5 ٪ از 2024 تا 2031 ، تصمیم گیری در مورد داده محور مهمتر از همیشه است.
داده های خاص صنعت:
-
مدیریت شماره سریال: پیگیری مشخصات محصول در سیستم عامل های مختلف برای حفظ قوام.
-
داده های چرخه عمر محصول: توجه داشته باشید وقتی رقبا شروع به تخفیف مدل های قدیمی تر می کنند تا راه را برای آخرین فناوری فراهم کنند.
-
مشخصات دقیق: اطمینان حاصل کنید که تمام اطلاعات فنی به راحتی در دسترس و رقابتی است.
-
استراتژی قیمت گذاری الکترونیک مصرفی: استفاده از اطلاعات قیمت گذاری در زمان واقعی برای کالاهای با ارزش بالا ، به ویژه که مصرف کنندگان همیشه قیمت ها را مقایسه می کنند.
-
مدل سازی پیش بینی سهام: استفاده از داده های فروش تاریخی برای تنظیم دقیق موجودی برای محصولاتی که دارای چرخه عمر کوتاه هستند.
مرتبط: خراش وب سایت یک هک رشد آسان است که باید امتحان کنید
صنعت غذا و آشامیدنی – روندهای بهداشتی و شفافیت مواد تشکیل دهنده
بخش مواد غذایی و آشامیدنی رشد پایدار را تجربه می کند ، پیش بینی می شود تا سال 2032 از 6،200،011 میلیون دلار (2024) به 9،807،540 میلیون دلار برسد و این نشان دهنده CAGR 5.9 ٪ است. این صنعت برای رسیدگی به مقررات ایمنی مواد غذایی ، روندهای رژیم غذایی و نگرانی های بهداشت مصرف کننده نیاز به جمع آوری داده های تخصصی دارد.
داده های خاص صنعت:
-
شفافیت ماده: این مهم است که توجه داشته باشید که چگونه رقبا اطلاعات تغذیه خود را ارائه می دهند. از این گذشته ، تحقیقات نشان داده است که بیش از نیمی از آمریکایی ها می گویند برچسب های جلوی بسته (FOP) بر خریدهای غذایی و آشامیدنی آنها تأثیر می گذارد و یک چهارم این تأثیر را قابل توجه می دانند.
-
روندهای در حال ظهور رژیم غذایی: شرکت ها باید ترجیحات مصرف کننده در حال ظهور را برای محصولاتی که ارگانیک ، پایدار یا گیاهی هستند ، شناسایی کنند.
-
شیوه های برچسب زدن آلرژن: نظارت بر چگونگی رعایت رقبا با مستندات آلرژن ، به ویژه برای 220 میلیون نفر که با آلرژی غذایی در سراسر جهان زندگی می کنند ، بسیار مهم است.
-
اتخاذ مدلهای اشتراک: تجزیه و تحلیل نحوه اجرای رقبا در حال اجرای گزینه های خرید مکرر. پیش بینی می شود اشتراک های غذایی تا سال 2025 به اقتصاد اشتراک جهانی 442 میلیارد دلار کمک کند.
-
ادغام omnichannel: درک چگونگی اتصال رقبا به صورت آنلاین و آفلاین ، مهم است.
جمع آوری داده های وب یک تغییر دهنده بازی برای تجارت الکترونیک در بخش ها است ، اما نوع اطلاعات مورد نیاز شما و نحوه استفاده از آن می تواند بسیار متفاوت از صنعت به صنعت باشد. با کمک رویکردهای خراش وب متناسب با یک صنعت خاص ، مشاغل می توانند با بهره گیری از بینش در زمان واقعی و استفاده از آنها برای اطلاع رسانی قیمت گذاری ، توسعه محصول و استراتژی های بازاریابی خود ، ایستادگی کنند.
از آنجا که تجارت الکترونیک در مقیاس جهانی رشد می کند ، کسانی که می دانند چگونه می توانند از داده های وب عمومی نهایت استفاده را ببرند ، در بهترین مکان برای درک روند بازار خواهند بود ، پیش بینی می کنند که مصرف کنندگان چه می خواهند و در نهایت بخش بزرگی از بازار را در مناطق خود به دست می آورند.
https://www.entrepreneur.com/growing-a-business/how-web-data-helps-you-stay-ahead-of-the-competition/489969