چگونه تعصب تأیید محصول شما را از بین می برد

چگونه تعصب تأیید محصول شما را از بین می برد

نظرات بیان شده توسط همکاران کارآفرین خودشان هستند.

خطرناک ترین کلمات در توسعه محصول عبارتند از: “کاربران ما این را دوست خواهند داشت.” من این اعلامیه را در جلسات بی شماری از محصول شنیده ام ، که معمولاً ماهها کار مهندسی و پایان دادن به ناامیدی آرام از پذیرش کاربر تحت تأثیر قرار می گیرد. مقصر؟ تعصب تأیید – گرایش دیوانه کننده مغز ما به جستجوی اطلاعاتی که از آنچه ما قبلاً اعتقاد داریم پشتیبانی می کند.

به عنوان مدیران محصول ، ما برای تصمیم گیری استخدام شده ایم. ما بازارها را تجزیه و تحلیل می کنیم ، الزامات را جمع می کنیم و ویژگی ها را در اولویت قرار می دهیم. مشکل این است که ، هنگامی که فرضیه ای راجع به آنچه کاربران می خواهند ایجاد کردیم ، شروع به فیلتر کردن تمام اطلاعات ورودی از طریق آن لنز می کنیم. بازخورد مبهم به عنوان حامی تعبیر می شود. بازخورد منفی به عنوان “موارد لبه” شناخته می شود. و به تدریج ، ما یک واقعیت متناوب را می سازیم که تصمیمات محصول ما همیشه درخشان است.

مرتبط: چگونه کارآفرینان می توانند بر تعصب تأیید غلبه کنند

تئاتر تحقیق کاربر

“تئاتر تحقیق کاربر” به ادامه حرکات صحبت با کاربران اشاره دارد بدون اینکه واقعاً برای به چالش کشیدن فرضیات شما باز باشد. ممکن است این علائم را در سازمان خود تشخیص دهید:

  • نقل قول های مثبت گیلاس از جلسات کاربر ضمن نادیده گرفتن الگوهای منفی

  • پرسیدن سؤالات برجسته طراحی شده برای استخراج پاسخ های خاص

  • محدود کردن تحقیقات خود برای کاربرانی که از قبل محصول شما را دوست دارند

  • تفسیر سکوت یا سردرگمی به عنوان توافق

  • رد بازخورد منفی به عنوان “آنها هنوز آن را دریافت نمی کنند”

ببین ، من آن را دریافت می کنم. شما قبلاً به رهبران و سرمایه گذاران خود در مورد نقشه راه شگفت انگیز ویژگی گفته اید. شما مهندسین را بر اساس فرضیات فنی خاص استخدام کرده اید. کل روایت شرکت شما ممکن است در مورد دیدگاه خاصی از آنچه کاربران می خواهند ساخته شود. تغییر مسیر غیرممکن است.

اما ماندن در دوره محکوم بدتر است.

مرتبط: آیا می دانید مشتریان شما چه می خواهند؟ مطمئن هستید؟

شکستن چرخه تعصب

بنابراین ، چگونه ما واقعاً این را برطرف می کنیم؟ چگونه می توانیم به جای تقویت آنها ، فرآیندی را ایجاد کنیم که فرضیات گرامی ما را به چالش بکشد؟ در اینجا برخی از رویکردهای عملی که من دیده ام کار:

1. جمع آوری داده های جداگانه از تفسیر

تیمی که من با آن کار کردم ، عملی را پذیرفتم که در آن افرادی که مصاحبه کاربر را انجام می دهند مجاز به تفسیر نتایج نبودند. آنها فقط می توانند دقیقاً آنچه را که گفته شد مستند کنند. یک تیم جداگانه – یکی بدون سرمایه گذاری عاطفی در نتایج خاص – سپس رونوشت ها را تجزیه و تحلیل می کند. این باعث کاهش تمایل به شنیدن آنچه می خواستند در طول مصاحبه ها بشنوند.

این جدایی یک تنش سالم ایجاد می کند. تیم مصاحبه به جای هدایت کاربران به سمت نتیجه گیری از پیش تعیین شده ، بر پرسیدن سؤالات خوب متمرکز است. تیم تجزیه و تحلیل الگوهای را بدون تأثیر لحن کاربران یا پویایی بین فردی مصاحبه نشان می دهد.

ترتیب. به طور فعال به دنبال شواهد تأیید کننده باشید

این کار خاص شخصی را برای بازی در طرفدار شیطان در هنگام برنامه ریزی تحقیق انجام دهید. این شخص باید بپرسد: “چگونه می توانیم فرضیه خود را رد کنیم؟” به جای “چگونه می توانیم ایده خود را تأیید کنیم؟”

به عنوان مثال ، به جای پرسیدن “آیا از این ویژگی استفاده می کنید؟” سعی کنید “چه چیزی شما را از استفاده از این ویژگی جلوگیری می کند؟” سوال اول تقریباً همیشه “بله” مودبانه می شود. دوم موانع واقعی را که برای غلبه بر آنها باید به شما می دهد.

3. به رفتار توجه کنید ، نه فقط نظرات

کاربران از پیش بینی رفتار آینده خود بسیار بد هستند. آنها با اشتیاق به شما می گویند که مطمئناً از ویژگی جدید شما استفاده می کنند ، اما وقتی راه اندازی می شود ، آنها با عادت های قدیمی خود می چسبند.

من مشاهده آنچه کاربران در واقع انجام می دهند به جای آنچه می گویند انجام می دهند بسیار ارزشمندتر است. این به معنای تجزیه و تحلیل داده های استفاده از ویژگی های موجود ، ایجاد تجربیات نمونه اولیه است که کاربران می توانند ترجیحات را از طریق اقدامات نشان دهند و مطالعات میدانی را انجام دهند که در آن شما کاربران را در محیط طبیعی خود تماشا می کنید.

4. فرهنگ ایجاد کنید که در حال تغییر دوره باشد

اگر تیم شما به دلیل اعتراف به اشتباه مجازات می شود ، حدس بزنید چه؟ آنها می خواهند به جای تأیید نیاز به محوری ، ایده های بد را دو برابر کنند.

شرکت های هوشمند مراسمی را می سازند که یادگیری و تنظیم را جشن می گیرند. برخی از استارتاپ ها “احزاب محوری” را انجام داده اند – جشن های واقعی هنگامی که تیم بر اساس بینش کاربر تصحیح دوره اصلی را انجام داده است. آنها به معنای واقعی کلمه شامپاین را هنگامی که آنها ویژگی هایی را که تحقیقات نشان می دهد موفق نمی شوند ، به وجود آوردند. این یک پیام قدرتمند ارسال کرد: یادگیری به خاطر پایداری سرسختانه ارزش دارد.

5. شرکت کنندگان در تحقیق خود را متنوع کنید

اگر فقط با مشتاق ترین کاربران خود صحبت می کنید ، در حال ایجاد یک اتاق اکو هستید. اطمینان حاصل کنید که تحقیقات شما شامل موارد زیر است:

  • کاربران آینده نگر که محصولات رقیب را انتخاب کرده اند

  • کاربران سابق که محصول شما را رها کرده اند

  • کاربران فعلی که به ندرت با محصول شما درگیر می شوند

  • کاربران از جمعیتی مختلف و موارد استفاده

این تنوع به افشای نقاط کور در درک شما کمک می کند.

مرتبط: 3 خطای شناختی که تجارت شما را خراب می کند-نحوه پرده برداری از تعصبات در تصمیم گیری

پارادوکس تخصص

در اینجا حقیقت دردناک وجود دارد: هرچه در حوزه خود باتجربه تر باشید ، مستعد ابتلا به تعصب تأیید خواهید شد. شما قبلاً الگوهای خود را دیده اید. شما شهود ایجاد کرده اید. گاهی اوقات این فوق العاده ارزشمند است. بعضی اوقات ، این امر شما را به طرز خطرناکی بیش از حد سازگار می کند.

راه حل این نیست که تجربه خود را نادیده بگیرید. این است که شهود سخت درآمد خود را با فرآیندهای سخت که فرضیات شما را آزمایش می کند ، جفت کنید. بهترین رهبران محصولی که می دانم محکومیت های محکمی دارند که به راحتی برگزار می شود. آنها شرط های جسورانه ای را بر اساس تخصص خود می سازند ، اما وقتی شواهد با فرضیه های اولیه خود مغایرت دارد ، سریع تنظیم می شوند.

در پایان ، بازار به دید درخشان یا راه حل زیبا شما اهمیت نمی دهد. این فقط اهمیت می دهد اگر شما یک مشکل واقعی را به شکلی که در زندگی کاربران متناسب باشد ، حل کرده اید. و تنها راه برای دانستن اینکه مطمئناً این است که دائماً آنچه را که فکر می کنید در مورد کاربران خود می دانید ، به چالش بکشید.

خطرناک ترین کلمات در توسعه محصول عبارتند از: “کاربران ما این را دوست خواهند داشت.” من این اعلامیه را در جلسات بی شماری از محصول شنیده ام ، که معمولاً ماهها کار مهندسی و پایان دادن به ناامیدی آرام از پذیرش کاربر تحت تأثیر قرار می گیرد. مقصر؟ تعصب تأیید – گرایش دیوانه کننده مغز ما به جستجوی اطلاعاتی که از آنچه ما قبلاً اعتقاد داریم پشتیبانی می کند.

به عنوان مدیران محصول ، ما برای تصمیم گیری استخدام شده ایم. ما بازارها را تجزیه و تحلیل می کنیم ، الزامات را جمع می کنیم و ویژگی ها را در اولویت قرار می دهیم. مشکل این است که ، هنگامی که فرضیه ای راجع به آنچه کاربران می خواهند ایجاد کردیم ، شروع به فیلتر کردن تمام اطلاعات ورودی از طریق آن لنز می کنیم. بازخورد مبهم به عنوان حامی تعبیر می شود. بازخورد منفی به عنوان “موارد لبه” شناخته می شود. و به تدریج ، ما یک واقعیت متناوب را می سازیم که تصمیمات محصول ما همیشه درخشان است.

مرتبط: چگونه کارآفرینان می توانند بر تعصب تأیید غلبه کنند

بقیه این مقاله قفل شده است.

به کارآفرین بپیوندیدبا امروز برای دسترسی

مجله ترفندهای اینستاگرام

https://www.entrepreneur.com/starting-a-business/how-confirmation-bias-is-destroying-your-product/491406

دیدگاهتان را بنویسید