چگونه این بنیانگذار از هوس جانبی به 2200 حق رای دادن رفت
تونی لامب بنیانگذار و مدیرعامل Kona Ice ، حق رای دادن یخ زده موبایل (در رتبه 30 در Franchise 500 2025) که به دلیل کامیون های گرمسیری خود ، ایستگاه موجک دوستانه بچه ها و درگیری عمیق جامعه شناخته شده است. بره در فروش شروع به کار کرد ، سپس Kona Ice را در سال 2007 راه اندازی کرد ، در ابتدا به عنوان یک شلوغی جانبی برای آموزش بچه های خود در مورد تجارت. او احساس کرد که مدل کامیون بستنی منسوخ شده است ، که اغلب با اپراتورهای کیفیت پایین و غیرقابل اعتماد همراه است. هنگامی که او یخ تراشیده شده را در نظر گرفت – با هزینه کم و هزینه کار و ماهیت تعاملی آن در مقایسه با بستنی – او می دانست که این مناسب است.
Kona Ice از آن زمان به یک حق رای دادن ملی 2200 واحدی تبدیل شده است که بیش از 200 میلیون دلار به مدارس و سازمان های محلی بازگردانده شده است. با وجود رشد ، هزینه حق امتیاز سالانه 3000 دلاری این برند در حدود دو دهه تغییر نکرده است.
در طول همه گیر ، بره با قهوه Travelin ‘Tom’s Coffee ، یک مفهوم قهوه موبایل (شماره 217 در حق رای 500) به نام پدر و کوکی های بورلی آن ، یک کامیون دسر با الهام از مادرش ، نمونه کارها را گسترش داد.
بیاموزید که چگونه بره یک تجارت حق رای دادن به رکود اقتصادی و خوب-و چه توصیه ای برای کارآفرینان مشتاق-در اینجا ایجاد کرده است.
پاسخ ها برای طول و وضوح ویرایش شده است.
مرتبط: با توجه به مالکیت حق رای دادن؟ اکنون شروع کنید تا لیست شخصی خود را از حق رای دادن که با سبک زندگی ، علایق و بودجه شما مطابقت دارد ، پیدا کنید.
چگونه تجربه قبلی شما شما را برای راه اندازی یک تجارت یخ تراشیده موبایل آماده کرد؟
من در کالج ، درب به درب ، در کنتاکی شروع به فروش جاروبرقی کردم. سرانجام فارغ التحصیل شدم و شش دفتر را دویدم ، 300 فروشنده داشتم و مدتی پول “راک ستاره” ساختم. این یک تجارت سخت است ، اما همه چیز را در مورد تجارت کوچک به شما می آموزد: بازاریابی ، تعامل با مشتری ، منابع و تیم های ساختمانی. پس از آن ، من مدتی مشاوره بازاریابی را انجام دادم. این اعتماد به نفس به من داد تا فکر کنم ، اگر بتوانم خلاء و بازاریابی موبایل را بفهمم ، می توانم یک کامیون بستنی را بفهممبشر
مرتبط: اما گرید در 16 سال از مدرسه خارج شد. اکنون رئیس Skims یک امپراتوری 4 میلیارد دلاری را اداره می کند – در اینجا چگونه است.
چه چیزی این ایده را برای یخ Kona برانگیخت؟
یک تابستان ، من در حیاط خلوت خودم بودم و یک کامیون بستنی از خیابان پایین آمد. بچه های من به سمت آن دویدند ، و این همه چیز بود که به بچه ها هشدار می دهید: یک مرد بدون پیراهن در یک ون سفید با چند برچسب در کنار. من فکر کردم ، این صنعت در حال حاضر بخشی از فرهنگ ما است ، اما به پایین ترین مخرج مشترک کشیده شده است. چه می شود اگر ما چیزی زیبا ، باز و تعاملی ایجاد کنیم که والدین بتوانند به آن اعتماد کنند؟
مرتبط: چگونه می توان لحظات تجاری بزرگ را به حرکت ماندگار برند تبدیل کرد
بسیاری از مردم ایده های خوبی دارند. چگونه از ایده به اولین کامیون خود رفتید؟
من می دانستم که چگونه یک وسیله نقلیه عالی به نظر برسد زیرا قبلاً کامیون های بیلبورد موبایل ساخته بودم. من یک مهندس و یک طراح را استخدام کردم ، همه چیز را از چیدمان گرفته تا تعامل با مشتری طوفان کردم و اولین کامیون را در سال 2007 ساختم. فکر می کردم شاید ، شاید ، پنج کامیون را به عنوان یک فشار جانبی برای آموزش بچه هایم در مورد تجارت داشته باشم. اما وقتی به کسی اجازه می دهم که در ایالت بعدی یکی را امتحان کند و آنها موفق شدند ، من می دانستم که چیزی بزرگتر دارم.
مرتبط: چگونه می توان از یک تصمیم بد تجارت (و بازسازی اعتماد) بازیابی کرد
شما فقط یک سال بعد شروع به حق رای دادن کردید. چرا اینقدر سریع؟
یک پسر در تعطیلات کامیون را دید و یکی را در نشویل می خواست. فهمیدم که حق رای دادن بهترین راه برای محکم نگه داشتن برند است. ایمنی و اعتماد اصلی بودند و اگر کسی بتواند نسخه خود را اجرا کند ، نمی توانید این مسئله را بدست آورید. من حق امتیاز را سالانه 3000 دلار تعیین کردم – و هرگز آن را جمع نکرده ام. من نمی خواستم حریص شوم. من می خواستم حق رای دادن برای حفظ سهم شیر از پول.
نوآوری های کلیدی که به یخ Kona کمک کرده است چه بود؟
یکی از آنها موج طعم دهنده ، یک ایستگاه عطر و طعم سلف سرویس در کنار کامیون است. این احساس “کلیدهای فروشگاه آب نبات” را به بچه ها داد و نقطه قیمت بالاتری را توجیه کرد. برای حق رای دادن در آب و هوای سردتر ، ما Kona Mini را اضافه کردیم تا آنها بتوانند رویدادهای داخلی را انجام دهند. و از روز اول ، حق رای دادن ما درآمد کسب کرد که باعث رشد شد.
مرتبط: اولین راه اندازی ناموفق من به من آموخت – و چگونه من در نهایت 20 سال بعد آن را درست کردم
این همه گیر همه وقایع را برای مدت زمان قابل توجهی از بین برد. چگونه سازگار شدید؟
ما 95 ٪ مبتنی بر رویداد بودیم و طی دو هفته ، هر رویداد از بین رفت. من دو روز را در موقعیت جنین گذراندم ، سپس “Curbside Kona” را با استفاده از نرم افزار تحویل اقتباس راه اندازی کردیم. مشتریان رزرو شده به صورت آنلاین متوقف می شوند. ما مسیرها را بهینه کردیم و زمان ورود آنها را شرح دادیم. این ما را در ماه آوریل و مه نجات داد. از آنجا ، ما یک بستر سفارشی 4 میلیون دلاری ، Kona OS ساختیم که اکنون همه چیز را از مسیریابی گرفته تا بازاریابی اداره می کند. این مقیاس را بسیار آسان تر کرده است.
ICE Kona همچنین به دلیل بازگرداندن شناخته شده است. چگونه این شروع شد؟
در سال 2008 ، در طول بحران اقتصادی ، PTAS به من گفت که آنها بودجه ندارند. من پیشنهاد کردم که به مدارس بیایم ، به بچه ها بفروشم و PTA 25 تا 30 ٪ را پس بدهم. یخ تراشیده حاشیه های بزرگی دارد ، پس چرا نه؟ این ما را به جامعه قفل کرد – ما فقط یک محصول را نمی فروختیم. ما به صندوق های کلاه ایمنی ، زمین های بازی ، لباس کمک می کردیم. این فرهنگ ما شد و اکنون حق رای دادن ما بیش از 200 میلیون دلار پس داده است.
مرتبط: آیا می خواهید یک حق رای دادن داشته باشید؟ این رویکرد 3 لایه می تواند به شما در انتخاب عاقلانه کمک کند.
شما از آن زمان قهوه Travelin ‘Tom و کوکی های بورلی آن را راه اندازی کرده اید. الهام بخش راه اندازی آن مارک ها چیست؟
در حین خرابی Covid ، من برخی از مفاهیم را که در آن نشسته بودم غرق کردم. ما یک کامیون قهوه را نمونه برداری کردیم و آن را به نام پدرم نامگذاری کردیم – یک مرد رنگارنگ و مبهم. خاموش شد سپس من یک کامیون کوکی و یخ زده را به نام مادرم ایجاد کردم و با استفاده از پرتره کالج خود در کنار. هر دو مارک از همان اصول فروش موبایل استفاده می کنند که Kona را موفق می کند.
با نگاهی به عقب ، مهمترین تصمیمی که شما گرفتید که Kona Ice را در این مسیر قرار داده اید چیست؟
تغییر حق امتیاز. سرمایه گذاران به من گفته اند که به یک درصد تغییر دهم ، اما این کسی نیست که ما هستیم. نگه داشتن آن با 3000 دلار در سال ، حق رای دادن را سالم می کند و رقابت را حفظ می کند. شما نمی توانید آنچه را که ما ساخته ایم بسازید و آنچه را که ما شارژ می کنیم شارژ کنید – و من می خواهم افرادی که کار را برای کسب درآمد انجام می دهند.
برای باز کردن استراتژی ها برای مقیاس بندی تجارت ، افزایش درآمد و ایجاد موفقیت پایدار ، به مدیرعامل ، بنیانگذاران و اپراتورها در کنفرانس سطح بالا بپیوندید.
تونی لامب بنیانگذار و مدیرعامل Kona Ice ، حق رای دادن یخ زده موبایل (در رتبه 30 در Franchise 500 2025) که به دلیل کامیون های گرمسیری خود ، ایستگاه موجک دوستانه بچه ها و درگیری عمیق جامعه شناخته شده است. بره در فروش شروع به کار کرد ، سپس Kona Ice را در سال 2007 راه اندازی کرد ، در ابتدا به عنوان یک شلوغی جانبی برای آموزش بچه های خود در مورد تجارت. او احساس کرد که مدل کامیون بستنی منسوخ شده است ، که اغلب با اپراتورهای کیفیت پایین و غیرقابل اعتماد همراه است. هنگامی که او یخ تراشیده شده را در نظر گرفت – با هزینه کم و هزینه کار و ماهیت تعاملی آن در مقایسه با بستنی – او می دانست که این مناسب است.
Kona Ice از آن زمان به یک حق رای دادن ملی 2200 واحدی تبدیل شده است که بیش از 200 میلیون دلار به مدارس و سازمان های محلی بازگردانده شده است. با وجود رشد ، هزینه حق امتیاز سالانه 3000 دلاری این برند در حدود دو دهه تغییر نکرده است.
در طول همه گیر ، بره با قهوه Travelin ‘Tom’s Coffee ، یک مفهوم قهوه موبایل (شماره 217 در حق رای 500) به نام پدر و کوکی های بورلی آن ، یک کامیون دسر با الهام از مادرش ، نمونه کارها را گسترش داد.
بقیه این مقاله قفل شده است.
به کارآفرین بپیوندیدبا امروز برای دسترسی
https://www.entrepreneur.com/franchises/how-this-founder-went-from-side-hustle-to-2200-franchises/495938