چگونه استراتژی بازاریابی خود را در زندگی واقعی کار کنیم
نظرات بیان شده توسط همکاران کارآفرین خودشان هستند.
اگر چیزی شبیه من هستید ، با شروع Q2 2025 ، شما آن رقص آشنا را اجرا می کنید: آشتی استراتژی های بلندپروازانه ژانویه با واقعیت های اجرای ترسناک. این چارچوب های پاورپوینت بکر در فصل برنامه ریزی بی عیب و نقص به نظر می رسید. چگونه آنها به مدت سه ماه نگه داشته می شوند؟
در طول حرفه من در زمینه ابتکارات بازاریابی ، من شاهد قطع مداوم بین برنامه های دقیق ساخته شده و اجرای واقعی آنها بوده ام. این پدیده ، که معمولاً به عنوان “شکاف اعدام” شناخته می شود ، بیانگر آن است که قلمرو تیره و تار بین ارائه اتاق هیئت مدیره و اجرای خط مقدم که در آن استراتژی های درخشان می میرند.
واقعاً چه اتفاقی می افتد؟
با نگاهی به چشم انداز تجاری امروز ، من چالش های اجرای را در دو جبهه می بینم:
چالش های کلان: آب و هوای اقتصادی نامشخص است. دولت جدید در حال اجرای تغییرات سیاست ، به ویژه در مورد تجارت است. تورم و نرخ بهره بالا مانده است. لباس های C محتاطانه رشد کرده اند و تقاضا در صنایع خاص نرم می شود.
چالش های خرد: مدیران در ابتکارات استراتژیک خود مستقر شده اند. بسیاری از آنها شامل فناوری ، داده و هوش مصنوعی هستند. برخی از آنها کشش به دست آورده اند ، در حالی که برخی دیگر حرکت خود را از دست داده اند یا کاملاً متوقف شده اند. علیرغم تراز شدید در سطح رهبری ، تغییر در تحقق در خطوط مقدم ناکام است.
در پاسخ ، بیشتر سازمان ها اولویت ها را تغییر می دهند ، بودجه های مجدداً تغییر می دهند یا جدول زمانی را تنظیم می کنند – تغییراتی که در سراسر شرکت وجود دارد. برای تیم های بازاریابی به درستی یکپارچه ، این موج ها نیاز به محوری های استراتژیک سریع دارند که می توانند اجرای آن را فعال کنند یا آن را کاملاً از بین ببرند.
ریشه در پشت اعدام ناموفق است
بنابراین ، چه عواملی باعث ایجاد این شکاف های مداوم بین استراتژی و نتایج می شود؟ بعد از سالها در سنگرها ، من پنج عامل مهم را شناسایی کردم که به طور مداوم حتی بهترین برنامه های بازاریابی را از بین می برد:
- منابع: سازمان ها غالباً از منابع و ظرفیت مورد نیاز و چه زمانی سوء استفاده می کنند. بعضی اوقات کمبود بودجه می تواند مورد توجه قرار گیرد ، اما معمولاً پهنای باند انسانی (به ویژه مدیریت میانی) است که برای جدول زمانی بیشترین آسیب را دارد.
- استعداد: ما در دوره ای هستیم که تخصص موضوع موضوع بسیار مهم است. شاید شما نیازهای استعداد داخلی را دست کم بگیرید. شاید استخدام استعدادهای جدید کندتر از آنچه پیش بینی شده است ، یا کمک های شخص ثالثی که شما روی آن حساب کرده اید ، به وجود آمده است.
- آموزش: شما ممکن است از شکاف دانش در سازمان خود غافل شوید و تیم های پایین دست را به طور نامشخص که چگونه درگیر شوید ، نامشخص است. استراتژی ها اغلب سطح بالایی باقی می مانند و در مراحل عملی عملیاتی نمی شوند.
- فرهنگ: عادات ، هنجارها و مناطق راحتی در برابر تغییر مقاومت می کنند ، به ویژه اگر این استراتژی روشهای طولانی کار را به چالش بکشد. سازمان ها غالباً آمادگی پذیرش تغییر را ندارند و از زمینه مناسب برخوردار نیستند.
- تراز: هر نوع سوء استفاده-چه از عدم خرید اجرایی ، سیاست اداری یا عدم نظم و انضباط-به اجرای بسیار آسیب می رساند. علاوه بر این ، مسئولیت های شغلی روزانه اغلب می تواند با اهداف استراتژیک مغایرت داشته باشد.
با این حال ، شناسایی این دلایل ریشه فقط آغاز است. سوال واقعی این است: چگونه می توانیم استراتژی های اتاق هیئت مدیره را به عمل خط مقدم ترجمه کنیم؟
مرتبط: استراتژی در مقابل اعدام: کدام یک برای موفقیت شرکت شما مهمتر است؟
رویکرد من برای بستن شکاف
با گذراندن حرفه من در آن زمین میانه بحرانی که استراتژی ها یا به دست می آورند ، حرکت می کنند یا به مبهم می روند ، 6 نوع مدل نبوغ کار پاتریک لنسیونی را برای تفکر خود تحول پیدا کردم. بیشتر اوقات ، این صفر از شکاف است.
او این زمین میانه را “فعال سازی” می نامد ، که به مهارت های ویژه ای نیاز دارد که استراتژی ها را در حرکت قرار می دهد. و از آنجا که به این مهارت های فعال سازی تکیه داده ام ، من بزرگترین شغل خود را درک کرده ام زیرا رهبر بازاریابی همیشه به ایده های بزرگ نمی رسد – بلکه پرورش داستان و هدایت کشتی است.
این کار با تقطیر اهداف واضح ، به دست آوردن تراز متقابل عملکردی و معاشرت ابتکار عمل گسترده در سراسر شرکت آغاز می شود-همه در حالی که در برابر حواس پرتی های بی شماری که باعث اجرای آن می شوند دفاع می کنند و یک حلقه ایجاد می کنند که بازخورد و سازگاری سریع را به همراه دارد.
هنگامی که به درستی انجام شود ، این رویکرد یک چرخه فضیلت را ایجاد می کند که در آن استراتژی اعدام را آگاه می کند و اجرای آن استراتژی را تصفیه می کند. اما حتی با این رویکرد ، فهمیدم که استراتژی های پیچیده اغلب به ساده سازی نیاز دارند تا واقعاً مؤثر باشند.
یک راه حل یک صفحه ای برای یک مشکل پیچیده
استراتژی ها اغلب شکست می خورند زیرا بسیار پیچیده هستند و فاقد ترجمه به واقعیت عملیاتی هستند. با گذشت زمان ، من یک ابزار ساده و در عین حال قدرتمند تهیه کرده ام: برنامه اجرای یک صفحه ای. برای هر ابتکار مهم ، استراتژی خود را در یک صفحه واحد تقطیر می کنم که تیم های پروژه می توانند به راحتی درک و عمل کنند.
این چیزی است که به یک برنامه اجرای یک صفحه ای می رود:
- هدف: ما سعی می کنیم به چه چیزی برسیم؟ چگونه به استراتژی سازمانی متصل می شود؟
- معیارهای کلیدی: موفقیت چگونه است؟
- اقدامات اولویت: 3-5 مهمترین مراحل اعدام چیست؟
- صاحبان و مهلت ها: چه کسی مسئول چه چیزی و چه زمانی است؟
- تنظیم سریع آهنگ: تیم ها چه اهرمی را می توانند در زمان واقعی تنظیم کنند؟
این رویکرد کار می کند زیرا به طور سیستماتیک هر پنج موانع اعدام را از بین می برد: نیازهای منابع را روشن می کند ، نیازهای استعدادی را مشخص می کند ، به عنوان یک ابزار آموزشی خدمت می کند ، خرید فرهنگی را ایجاد می کند و تراز عملکردی را ایجاد می کند.
مرتبط: به عنوان یک رهبر ، این 5 قدم را برای ایجاد شکاف بین نوآوری و اعدام بردارید
تبدیل یک استراتژی ناکام به موفقیت
هنگامی که من در کایروپراکتیک مشترک به نقش خود رفتم ، آنچه را که به نظر می رسد یک استراتژی بازاریابی دیجیتالی صدا برای رانندگی جدید بیمار است ، به ارث بردم. روی کاغذ ، تمام جعبه های مناسب را بررسی کرد. در واقعیت؟ حجم ماهانه بیمار به هم پیوسته بود ، و حق رای دادن به طور فزاینده ای نسبت به رویکرد بازاریابی ما تردید می کرد.
این تشخیص ، خرابی های اعدام را در چندین جبهه نشان داد:
- بازاریابی و عملیات در فرآیندهای پیگیری تراز نشده و منجر به سرد شدن منجر به زمان پاسخ آهسته می شود
- حق رای دادن ما در گزارش های قطع شده مبنی بر اینکه بینش های تکه تکه شده و مالیات تصمیم گیری را در دست می گیرند ، غرق شدند
راه حل ما به جای تعمیرات اساسی استراتژی بر مکانیک اجرای متمرکز شده است. ما ایستاده های کاربردی هفتگی را برای تجزیه سیلوها ، ایمیل یکپارچه و پیگیری پیامک یکپارچه برای اطمینان از پاسخ های دریافت شده در عرض چند دقیقه به جای ساعت ها اجرا کردیم و کتاب بازی بازاریابی ما را ساده کردیم تا آن را در سطح محلی عملی کنیم. ما کارکنان DESK FROND را در اسکریپت های تبدیل متمرکز و معیارهای ساده به یک داشبورد در زمان واقعی آموزش دادیم. سرانجام ، ما برای افزایش آگاهی و تحکیم حلقه بازخورد ، بررسی های سه ماهه تجاری را با مدیران منطقه ای برنامه ریزی کردیم.
این تحول قابل توجه بود: کسب بیمار جدید 35 ٪ افزایش یافته ، تبدیل سرب به بیمار از 18 ٪ به 42 ٪ افزایش یافت و پذیرش حق رای دادن از دفترچه بازاریابی ما از 80 ٪ فراتر رفت.
مرتبط: 4 مرحله برای اجرای موفقیت آمیز یک استراتژی
Beyond PowerPoint: تفاوت اجرای
اما ، این فقط یک داستان موفقیت یک بار نبود. در طول حرفه ام ، من دیده ام که چگونه رسیدگی به خرابی های اعدام ، بازده قابل توجهی را ارائه می دهد. حتی پیشرفت های متوسط به طور معمول 50-150 ٪ ROI را به همراه دارد ، در حالی که تعمیرات اساسی عمده می تواند به 500 ٪ برسد. ریاضی ساده است: اجرای بهتر درآمد (10-25 ٪ سرعت سریعتر به بازار) را تسریع می کند ، ناکارآمدی (15-20 ٪ هزینه های پایین تر) را کاهش می دهد و باعث افزایش تعامل با مشتری (10-15 ٪ حفظ بالاتر) می شود.
از آنجا که ما به باقی مانده سال 2025 حرکت می کنیم ، رهبران موفق بازاریابی کمتر روی استراتژی های کامل و بیشتر در ساخت لایه های ترجمه مؤثر بین پاورپوینت و اجرای خط مقدم تمرکز خواهند کرد. هیچ کس آن عرشه ها را بیش از من دوست ندارد – اما جادو وقتی اسلایدها به عمل تبدیل می شوند.
سؤال این نیست که آیا استراتژی های بازاریابی شما با چالش های اجرای روبرو خواهد بود – این است که شما آماده هستید که در هنگام انجام این کار شکاف را ببندید. با برنامه اجرای یک صفحه ای خود شروع کنید و تماشا کنید که استراتژی های ژانویه شما چقدر سریع نتایج چشمگیر را ارائه می دهد.
آیا می خواهید داستانهای بیشتری مانند این را بخوانید؟ مشترک شدن در پول سازنده، خبرنامه رایگان ما با ایده های شلوغ طرف خلاق و استراتژی های موفق. اینجا ثبت نام کنید
https://www.entrepreneur.com/leadership/how-to-make-your-marketing-strategy-work-in-real-life/488986