چگونه استارتاپ ها می توانند بودجه را در بازار سخت VC امروز تأمین کنند
نظرات بیان شده توسط همکاران کارآفرین خودشان هستند.
در اینجا شما ، یک بنیانگذار آماده به دنبال بودجه در حالی که به یک چشم انداز اقتصادی بسیار متفاوت از آنچه انتظار داشتید ، می پردازد ، که غیرقابل انکار چالش برانگیز است. شما شنیده اید که سرمایه گذاری سرمایه گذاری به طور فزاینده ای به دست می آید ، وجوه انتخابی است و بودجه اولیه اکنون امنیت بیشتری از همیشه احساس می کند.
می خواهید چه کاری انجام دهید؟ به چه کسی می توانید روی بیاورید؟ چگونه موقعیت راه اندازی شما می تواند برای موفقیت در چنین بازار محکم کننده ای باشد؟
مرتبط: اگر می خواهید از بازار تأمین مالی سخت بمانید ، باید این 5 مرحله را انجام دهید
بودجه ناپدید نمی شود – این تمرکز در حال تغییر است
اولین چیزی که باید بخاطر بسپارید: این اولین بار نیست و در واقع آخرین بار نیست ، تغییر سرمایه گذاری به دلیل عوامل اقتصادی متمرکز است. سرمایه گذاران دائماً تمرکز را تغییر می دهند. آنها در بازارهای پرخاشگر ، به ویژه مواردی که پیش بینی آن دشوار است ، محتاط تر هستند و ارزیابی شرکت ها در چنین بازاری با دقت بیشتری همراه است. اما این بدان معنا نیست که رویاهای کارآفرینی شما باید به پایان برسد و قفسه شود. این به سادگی به معنای تنظیم استراتژی شما برای هماهنگی با واقعیت های جدید بازار امروز است.
چندین بار بنیانگذار یا بنیانگذار بوده اید ، سؤالاتی که با آن روبرو هستید ممکن است دلهره آور و غیرقابل تحمل به نظر برسد:
-
چگونه می توانید در شرایط سرمایه گذاری با ریسک پذیر ارزش ایجاد و نشان دهید؟
-
برای اینکه بتوانید در یک عرصه بودجه شلوغ و بسیار رقابتی “از بین بروند” چه کاری انجام دهید؟
-
چگونه پیش بینی می کنید و به طور مؤثر به سؤالات واقعاً سختی پاسخ می دهید که سرمایه گذاران بدون شک قصد دارند بپرسند؟
1. شما باید پیشنهاد ارزش خود را به وضوح تعریف کنید
در چنین محیطی که سرمایه گذاران به سرعت محتاط ، دفاعی و تحلیلی سرمایه گذاری ها به سرعت تبدیل شده اند ، ارائه وضوح و صمیمیت از اهمیت ویژه ای برخوردار است. شما باید بتوانید گزاره ارزش استارتاپ خود را به وضوح بیان کنید ، و باید بلافاصله طنین انداز شود – سرمایه گذاران وقت خود را هدر نمی دهند ، و آنها به شما امکان نمی دهند بیش از حد از آن استفاده کنید. آنها می خواهند به این سه سؤال مهم پاسخ دهند:
-
دقیقاً برای چه چیزی حل می کنید؟
-
چه کسی بیشترین سود را دارد ، چقدر سریع و چقدر قابل توجه است؟
-
چه چیزی راه حل شما را منحصر به فرد و متفاوت از دیگران می کند ، و چه چیزی آن را قابل دفاع می کند؟
تحقیقات زیادی در طی 30+ سال گذشته وجود دارد که تأکید می کند که یک گزاره ارزش واضح ، مختصر و قانع کننده به طور قابل توجهی شانس شما را برای جذب نه تنها جذب بلکه به جلب توجه و بودجه سرمایه گذاران ، به ویژه در بازارهای تنگ ، افزایش می دهد. به گفته گای کاوازاکی سرمایه داری و نویسنده ، “اگر نمی توانید راه اندازی خود را در یک جمله روشن توضیح دهید ، شانس کاهش بودجه شما به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.”
2. نشان دادن کشش واقعی و اعتبار مشتری
سرمایه گذاران امروز بسیار متفاوت از اواخر دهه 90 در طول رونق Dot-Com هستند. امروز ، تأکید بیشتری بر کشش قابل مشاهده (پرداخت مشتری) ، اعتبار سنجی مشتری و تناسب اولیه بازار محصول است که ایجاد خط لوله است. این فقط برای یک ایده امیدوار کننده ، حداقل برای اکثریت استارتاپ ها ، کافی نیست. شما باید بتوانید شواهد ملموس را نشان دهید که مفهوم درک شده شما در حال دستیابی به کشش معنی دار در بازار است. این بدون شک یک نقطه عطف مهم برای به دست آوردن مشتری است و با این کار شما کشش را نشان می دهید. مگر اینکه سام آلتمن یا گوگل بعدی باشید ، سرمایه گذاران قصد دارند به عنوان یک اعتبار سنج به کشش نگاه کنند و اگر آن را ندارید ، به احتمال زیاد “نه” را بیشتر از “بله” می شنوید.
براساس بررسی هاروارد بازرگانی ، استارتاپ هایی که دارای کشش اولیه و اعتبارسنجی از مشتریان واقعی هستند ، چهار برابر بیشتر احتمال دارد که یک سرمایه گذاری رسمی در مرحله بذر را افزایش دهند. شما به میلیون ها نفر در ARR احتیاج ندارید – حتی معیارهای کوچک و اولیه مانند کاربران فعال ، درآمد اولیه ، نرخ نگهداری یا نامه های قصد مشتریان بالقوه کشش ملموس است که می تواند تأثیر قابل توجهی در اعتماد به نفس سرمایه گذار داشته باشد.
مرتبط: 5 نکته برای برنده شدن در برابر سرمایه گذاران در زمان های نامشخص
3. داستان مالی و نیازهای بودجه خود را تسلط دهید
در اینجا هیچ چیز قند چیزی ندارد ، باید مالی خود را بدانید. به همان اندازه که ممکن است بی اهمیت و کم معنی تر از یک شرکت Fortune 500 باشد ، در بازارهای بودجه تنگ بسیار مهم هستند. شما به یک بودجه قوی نیاز دارید که پروژه های مالی خوب و متفکر باشد که بسته به راه اندازی شما و درک واضح و با حمایت از نرخ سوختگی و باند فرودگاه شما ، بیشتر به سمت محافظه کار تکیه می کند-و شما کاملاً بهتر می دانید که این باند با شرایط فعلی بازار چقدر است.
تحقیقات از CB Insights نشان داده است که استارت آپ هایی که مدیریت جریان نقدی ضعیفی داشته اند یکی از اصلی ترین دلایل عدم موفقیت آنها هستند. همه سرمایه گذاران این موضوع را می دانند ، یا حداقل قطعاً باید بدانند ، و آنها به دنبال بنیانگذاران هستند که می توانند با اطمینان از منابع مالی به طور مؤثر از طریق زمان نامشخص مدیریت کنند بدون اینکه کاملاً صاف روی چهره خود بیفتند.
شما باید آماده باشید تا با وضوح و اعتماد به نفس به این سؤالات پاسخ دهید:
-
استفاده شما از وجوه و دقیقاً چگونه به آنها اختصاص می یابد؟
-
اگر این بودجه را به شما بدهیم ، باند شما دقیقاً چه مدت طول می کشد و برنامه احتمالی شما چیست؟
-
پیش بینی می کنید که قبل از دور بودجه بعدی خود چه نقاط عطفی داشته باشید؟
4. استراتژی و زمین سرمایه گذار خود را اصلاح کنید
همه سرمایه گذاران متفاوت هستند. برخی بر روی صنایع خاص تمرکز می کنند و نیازهای خاصی را که به دنبال آن هستند ، دارند. برخی دیگر تمرکز پایان نامه گسترده ای دارند و با نیازهای خود گسترده تر هستند. در هر صورت ، همه سرمایه گذاران برابر نیستند ، به خصوص در یک بازار تنگ ، بنابراین انتخاب سرمایه گذار مناسب برای وضعیت خاص شما و نزدیک شدن به آنها بسیار مهم می شود. شما باید سرمایه گذاران مناسب را هدف قرار دهید که پایان نامه سرمایه گذاری آنها با آنچه می خواهید هماهنگ باشد. انجام این کار احتمال ابتلا به راه اندازی شما در شرکت مناسب را افزایش می دهد و موفقیت بودجه به طرز چشمگیری افزایش می یابد.
دانشکده تجارت فارغ التحصیل استنفورد ، “بنیانگذاران که وقت خود را صرف شناسایی و هدف قرار دادن سرمایه گذاران خاص با صنعت ، مرحله و اهداف رشد خود می کنند ، دو برابر بیشتر از سرمایه گذاری در مرحله اولیه است.”
مرتبط: بازار سرمایه گذاری از هر زمان دیگری رقابتی تر است – در اینجا نحوه راه اندازی ها هنوز هم می تواند بودجه را تأمین کند
سازگاری مزیت شماست
استارت آپ هایی که موفق می شوند آنهایی هستند که به سازگاری ، وضوح ، کشش ، برنامه ریزی مالی سالم و دسترسی استراتژیک برای سرمایه گذاران تراز دست می یابند.
به یاد داشته باشید ، شما یک کارآفرین هستید. بیشترین قدرت شما مقاومت و سازگاری در یک محیط هرج و مرج است. از این بازار محکم به عنوان فرصتی برای اصلاح چشم انداز خود استفاده کنید ، استراتژی خود را تیز کنید و به سرمایه گذاران نشان دهید که استارتاپ شما فقط زنده مانده نیست بلکه آماده شکوفا شدن است ، حتی با عدم اطمینان شدید.
بازار فعلی مانع شما نیست – این زمینه اثبات شماست!
https://www.entrepreneur.com/starting-a-business/how-startups-can-secure-funding-in-todays-tough-vc-market/489808