چگونه از استفاده اخلاقی از هوش مصنوعی در تجارت خود اطمینان حاصل کنیم؟

هوش مصنوعی برای پردازش داده ها به مقادیر زیادی انرژی نیاز دارد. یکی از مدل های پیشرو هوش مصنوعی، ChatGPT، تنها برای آموزش نسل سوم این مدل، حدود 1300 مگاوات ساعت برق مصرف کرد. این معادل برق مورد نیاز برای تامین برق 130 خانه در ایالات متحده برای یک سال کامل است. همانطور که هوش مصنوعی بالغ تر می شود، انتظار می رود میزان انرژی مورد نیاز برای تقویت هوش مصنوعی و مراکز داده پشتیبانی کننده به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

به جای اینکه به هوش مصنوعی به عنوان جایگزینی برای کارکنان انسانی فکر کنید، به هوش مصنوعی به عنوان ابزاری برای افزایش تلاش اعضای تیم فکر کنید تا به آنها اجازه دهید بر سایر فعالیت های با ارزش تمرکز کنند. در جایی که هوش مصنوعی می‌تواند به طور کامل جایگزین وظایف انسانی شود، کسب‌وکارها مسئولیت اخلاقی دارند تا تلاش‌های خود را بر مهارت‌سازی مجدد یا ارتقای مهارت اعضای تیم برای انتقال به نقش‌های بدون تأثیر یا بر عهده گرفتن مسئولیت‌های جدید متمرکز کنند.

در حالی که هوش مصنوعی می‌تواند تغییرات مثبت فوق‌العاده‌ای را به همراه داشته باشد، بسیاری از مردم نگران هستند که استفاده از این فناوری به روش‌های غیراخلاقی می‌تواند آسیب بیشتری به بار آورد تا سود. به عنوان کارآفرینان و صاحبان مشاغل کوچک، ما می خواهیم آنچه را که برای مشتریان و کارمندان خود درست است انجام دهیم. خوشبختانه، گام‌هایی وجود دارد که کارآفرینان می‌توانند برای اطمینان از استفاده درست از هوش مصنوعی در شرکت‌هایشان انجام دهند. با درک چشم انداز اخلاقی و برداشتن گام های پیشگیرانه، کارآفرینان می توانند با مسئولیت پذیری از قدرت هوش مصنوعی استفاده کنند.

کسب‌وکارهای کوچک رگ حیات اقتصاد هستند و تقریباً نیمی از مشاغل بخش خصوصی را فراهم می‌کنند. یکی از بزرگترین نگرانی ها این است که هوش مصنوعی جایگزین تعداد زیادی از مشاغل انسانی شود. در حالی که این یک ترس واقعی برای کارمندان است، به ویژه آنهایی که کارهای معمول و تکراری مانند ورود داده ها را انجام می دهند، اقتصاد همچنان برای سالم ماندن به مصرف کنندگان نیاز دارد. با در نظر گرفتن این موضوع، کسب‌وکارهای کوچک می‌توانند تلاش برای حمایت از استقرار اخلاقی و مسئولانه فناوری هوش مصنوعی را با اتخاذ رویکرد اول انسان هدایت کنند.

علاوه بر این، مهم است که در مورد قوانین و مقررات حفاظت از داده ها که در مورد کسب و کار شما اعمال می شود، به روز باشید، از جمله مقررات حفاظت از داده های عمومی (GDPR) یا قانون حفظ حریم خصوصی مصرف کنندگان کالیفرنیا (CCPA).

2. جابجایی شغل

مطالب مرتبط: برای ساختن یک هوش مصنوعی واقعاً اخلاقی چه چیزی لازم است؟ این 3 نکته می تواند کمک کند.

در حالی که هوش مصنوعی موارد استفاده قدرتمند زیادی دارد، می‌توان از آن برای تولید محتوای گمراه‌کننده یا مضر، حتی ناخواسته نیز استفاده کرد. زبان، فرهنگ و رفتارهای اجتماعی انسان می‌تواند بسیار پیچیده باشد، بنابراین هوش مصنوعی ممکن است تفاوت‌های ظریفی را که می‌تواند معنی کلمات و عبارات را در زمینه‌های خاص تغییر دهد، انتخاب نکند.

با تبدیل شدن هوش مصنوعی به بخشی فراگیر از دنیای تجارت، کارآفرینان و صاحبان مشاغل مسئولیت پیدا کردن تعادل بین عملی بودن و استفاده اخلاقی از این فناوری را دارند. این احتمال وجود دارد که دولت ها و سایر سازمان های نظارتی به اجرای دستورالعمل های سخت گیرانه تر برای حمایت از مصرف کنندگان ادامه دهند. با رعایت اصول اخلاقی در به کارگیری هوش مصنوعی، صاحبان مشاغل می توانند خطر اختلالات احتمالی کسب و کار یا تغییرات عمده در رویه های عملیاتی را کاهش دهند.

مجله ترفندهای اینستاگرام

https://www.entrepreneur.com/science-technology/how-to-ensure-ai-is-being-used-ethically-in-your-business/480843

نظرات بیان شده توسط مشارکت کنندگان کارآفرین مربوط به خود آنهاست.

هوش مصنوعی همچنین می‌تواند به‌طور ناخواسته توصیه‌هایی ارائه دهد که بر اساس سوگیری‌ها در مجموعه داده آموزشی است. به عنوان مثال، می‌توانید از هوش مصنوعی برای بررسی فهرستی از متقاضیان شغل استفاده کنید تا آن را به فهرست کوتاهی از نامزدهای باکیفیت محدود کنید. این می تواند در زمان کارآفرینی از طریق فرآیند استخدام صرفه جویی زیادی کند. با این حال، هوش مصنوعی می‌تواند پیشنهاد یک نامزد جنسیت خاص را صرفاً به دلیل سوگیری‌های تاریخی در داده‌ها در اولویت قرار دهد.

مطالب مرتبط: نحوه پیاده سازی روش های اخلاقی هوش مصنوعی در شرکت شما

1. حریم خصوصی و امنیت داده ها

هوش مصنوعی برای انجام وظایف به مقادیر زیادی داده نیاز دارد تا بتواند پاسخ های دقیقی به ورودی کاربر ارائه دهد. اغلب، این داده ها حاوی اطلاعات شخصی یا حساس هستند. نقض داده ها می تواند منجر به دسترسی غیرمجاز یا سوء استفاده از این اطلاعات شود که منجر به عواقب جدی برای کسب و کار – از جمله آسیب به اعتماد مصرف کننده، ضررهای مالی و حتی پیامدهای قانونی می شود.

برای کارآفرینان بسیار مهم است که فرآیندها و دستورالعمل هایی را برای بررسی، بررسی واقعیت و تأیید صحت اطلاعات تولید شده با استفاده از هوش مصنوعی داشته باشند. در پایان روز، هوش مصنوعی فقط به اندازه داده هایی است که روی آن آموزش داده شده است. شما همچنین می توانید با ارائه شفافیتی که در آن محتوا از طریق سلب مسئولیت ها توسط هوش مصنوعی تولید می شود، ریسک را با مشتریان کاهش دهید.

4. اثرات زیست محیطی

کسب‌وکارهای کوچک می‌توانند با انجام اقداماتی مانند انتخاب فناوری هوش مصنوعی که به‌منظور صرفه‌جویی در مصرف انرژی و استفاده از مراکز داده‌ای که با انرژی‌های تجدیدپذیر کار می‌کنند، از آینده پایدار هوش مصنوعی حمایت کنند. همچنین انتظار می رود توسعه هوش مصنوعی حجم زباله های الکترونیکی را افزایش دهد، بنابراین اجرای سیاست زباله الکترونیکی یا برنامه بازیافت می تواند کمک کند.

مطالب مرتبط: نحوه پیاده سازی روش های اخلاقی هوش مصنوعی در شرکت شما

3. اطلاعات غلط، سوگیری اطلاعاتی و تبعیض

هوش مصنوعی (AI) یک فناوری قدرتمند است که انتظار می رود جهان را متحول کند. شرکت‌هایی که از هوش مصنوعی بهره کامل می‌برند، می‌توانند عملیات خود را کاملاً متحول کنند و از مزایای بهره‌وری بهتر، کاهش هزینه‌ها و افزایش نوآوری بهره‌مند شوند. این امر به ویژه در مورد کارآفرینان و صاحبان مشاغل کوچک صادق است، زیرا آنها می توانند از هوش مصنوعی برای عملکرد در سطوحی استفاده کنند که زمانی فقط برای شرکت های بزرگ امکان پذیر بود.

ساده ترین شکل دفاع، استفاده از ویژگی های امنیتی هوش مصنوعی است. بیشتر پلتفرم‌های هوش مصنوعی مجهز به محافظ‌هایی مانند رمزگذاری، فایروال‌ها و ناشناس‌سازی داده‌ها هستند. در حالی که این ابزارها عالی هستند، مهم است که توجه داشته باشید که اکثریت قریب به اتفاق (نزدیک به 90٪) از تمام موارد نقض داده ها نتیجه خطای انسانی است. سرمایه گذاری در آموزش امنیت داده برای تیم شما می تواند اکثر خطرات حریم خصوصی و امنیت داده ها را کاهش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید