چه زمانی تجارت خود را بفروشید – قبل از اینکه خیلی دیر شود
نظرات بیان شده توسط همکاران کارآفرین خودشان هستند.
به عنوان یک کارآفرین بنیانگذار ، سخت نیست که همیشه “عاشق” با “کودک خود” باشید. شما چیزی از هیچ چیز ایجاد نکردید ، آن را در طول مسیر پرورش دادید ، و چیزی واقعاً عالی ساختید. تا زمانی که نقطه “کودک شما” از رشد خودداری کند ، سودآوری شما با افزایش رقابت کاهش می یابد ، و غلتک شروع می کند و سرعت خود را در جهت اشتباه شروع می کند ، با کاهش درآمد ، مانند گذشته بالا نمی رود.
بسیار آسان است که بخواهیم “دوره را بمانید” و امیدوار باشید که در آینده بهتر شود. بسته به علت اصلی سقوط ، مانند کاهش موقتی در اقتصاد ، بسیار خوب می تواند دوباره برگردد. اما ، مواقعی وجود دارد که علت اصلی قابل برطرف شدن نیست ، یا بدتر از آن ، در جهت اشتباه به “گلوله برفی” ادامه خواهد داد.
در آن سناریوها ، باید بدانید که چه زمانی “RIPCORD” را بکشید تا ارزش خود را که قبل از کسب و کار خود باقی مانده است ذخیره کنید. این پست به شما کمک می کند تا هنگام شروع کار به سمت جنوب ، شما و سهامداران خود را به عنوان “فرود نرم” بدست آورید.
برای باز کردن استراتژی ها برای مقیاس بندی تجارت ، افزایش درآمد و ایجاد موفقیت پایدار ، به مدیرعامل ، بنیانگذاران و اپراتورها در کنفرانس سطح بالا بپیوندید.
یک مطالعه موردی در مورد دوچرخه های جو
با دوچرخه های جو ، یک فروشنده تجارت الکترونیک داستانی از دوچرخه های الکترونیکی (“eBikes”) ملاقات کنید. آنها یکی از اولین جابجایی هایی بودند که به صورت آنلاین بازاریابی می کنند ، وب سایت خود را در سال 2018 راه اندازی می کردند و در چند سال اول که در نتیجه رشد شهاب سنگ را تجربه می کردند ، رشد درآمد خود را از 0 تا 20 دلار تا سال 2022 تجربه می کردند.
سود آنها ، که در سال 2022 به 2 میلیون دلار رسیده بود ، در سال 2023 با افزایش هزینه های تبلیغاتی به سرعت در سال 2023 به 1 میلی متر دلار کاهش یافته بود تا از بین برود و به طور آنلاین از بین برود.
اما پس از آن جو متوجه چیزی واقعاً عجیب و غریب در سال 2024 شد. او دید که هزینه خود را در هر کلیک در Google دو برابر می کند ، این بدان معنی است که هزینه او برای کسب مشتری دو برابر خواهد شد. و او تعداد کلیک های خود را از Google شروع به کاهش نصف کرد ، عمدتاً به دلیل اختراع موتورهای اطلاعاتی مصنوعی مانند ChatGPT (گرفتن ترافیک از Google) و Google خود صفحات خود را دوباره طراحی می کند تا نتایج هوش مصنوعی خود را در بالای نتایج جستجو (به قیمت پیوند سنتی در پایین صفحه) ارائه دهد).
دو برابر شدن هزینه در هر کلیک به این معنی بود که سود وی به آرامی در سطح فعلی درآمدهای خود به 0 دلار می رود ، و نصف ترافیک وی به این معنی بود که درآمد وی به احتمال زیاد در سال آینده به نصف از 20 میلیون دلار به 10 میلی متر کاهش می یابد ، که نشان می دهد ضررهای بزرگی در آینده وی بوده است. هنوز در صورتهای مالی وی در سال 2023 قابل مشاهده نبود ، اما او می دانست که طوفان در پیش بینی های او در سال 2024 رخ داده است.
اگر این مطالعه موردی آشنا به نظر می رسد ، باید ، زیرا بیشتر شرکت های تجارت الکترونیک در اکثر دسته بندی محصولات در طول منحنی های رشد خود در طی دو سال گذشته به نوعی از موارد فوق زندگی می کردند. حالا ، ما در مورد آن چه می کنیم؟
مرتبط: چگونه می توان رهبر شد که همه به یک مهارت اعتماد و دنبال می کنند
گزینه های جو چیست؟
گزینه 1: طوفان را سوار کنید. جو نمی توانست کاری انجام دهد و به سادگی “امید” برای مبارزات تبلیغاتی خود برای بهبود. اما مگر اینکه کانال های بازاریابی جدیدی برای پیگیری جو وجود داشته باشد (به عنوان مثال ، توزیع eBikes وی از طریق خرده فروشانی مانند کالاهای ورزشی دیک) ، ممکن است معیارهای تبلیغاتی وی هرگز بهبود یابد اگر او فقط در تبلیغات جستجو متمرکز باشد. شما هرگز نباید با کلمه “امید” درگیر شوید ، بنابراین این مسیر معنی ندارد.
گزینه 2: بازسازی تجارت خود. شاید جو خوب باشد که درآمدهای خود را از 20 میلیون دلار به 10 میلی متر دلار کاهش دهد ، تا زمانی که بتواند به راهی برای کاهش هزینه های خود فکر کند تا ضررهای پیش بینی شده بتوانند به سود کمی برای پرداخت سبک زندگی خود تبدیل شوند. اما ما در مورد کاهش های زیادی در اینجا (حدود 70 ٪) صحبت می کنیم تا جو به هدف خود برسد. و این به نظر نمی رسد مانند یک مسیر معقول به جلو.
گزینه 3. فروش تجارت: چرا هنوز هم می توانید. بله ، جو می توانست یک سال قبل با 10 میلیون دلار فروخته شود (5 برابر 2 میلی متر سود او در آن زمان). اما این در این مرحله آب زیر پل است و او نباید این تعداد را تعقیب کند. او هنوز هم می تواند امروز با 5 میلیون دلار (5 برابر سود 1 میلی متر او در سال قبل که تازه بسته شده است) بفروشد.
اگر سود واقعاً در مسیر خسارات بزرگ باشد ، 5 میلیون دلار بیشتر از 0 دلار است که او سال آینده دریافت می کند. با فرض اینکه جو می تواند به سرعت حرکت کند تا یک خریدار را پیدا کند و آنها را به پایان برساند ، این بهترین مسیر به جلو است. اما هرچه او برای رسیدن به خط پایان بیشتر طول بکشد ، شانس این مسیر کمتر خواهد بود ، زیرا سود در گزارش های مالی ماه های آینده شروع می شود. جو باید با سرعت نور در اینجا حرکت کند.
جو چه خواهد کرد؟
اگر جو تنها مالک باشد ، مسیری که جو باید دنبال کند ، بر اساس اهداف شخصی وی یک تصمیم شخصی است. اما اگر جو سهامداران داشته باشد ، او باید از منافع آنها محافظت کند ، و در این حالت ، فروش قبل از اینکه خیلی دیر شود ، حداقل سرمایه گذاران خود را با یک ارزیابی معقول به دست می آورد که باعث بازده خوبی در سرمایه گذاری آنها می شود.
او باید آن “برد” را بگیرد ، که سرمایه گذارانش از آن قدردانی می کنند و مایل هستند دوباره او را در سرمایه گذاری بعدی خود پس بگیرند. از آنجا که اگر جو اکنون به فروش نرسد ، و بیایید درآمد و سود را کاهش دهیم ، و در نتیجه یک روند وحشتناک وجود دارد ، آنها هرگز قادر به فروش نخواهند بود و سرمایه گذاران وی تمام پول خود را سرمایه گذاری می کنند و مهمتر از همه ، ایمان آنها به جو.
نحوه ایجاد شاخص های پیشرو برای تجارت خود
جو خوش شانس بود که معیارهایی را برای خود تعیین کرد تا سلامت آینده تجارت خود را پیش بینی کند. بیشتر کارآفرینان در حال حاضر زندگی می کنند و به سادگی موفقیت خود را پیگیری می کنند و بر اساس نتایج تاریخی تصمیم می گیرند. شما باید بفهمید که چگونه می توانید پیش از این که در واقع به کار شما برسد ، اخبار بدی را که ممکن است در راه شما باشد ، پیش بینی کنید ، قبل از اینکه واقعاً به کار خود برسد ، بنابراین شما می توانید پاسخ دهید و اقدامات لازم را قبل از زمان انجام دهید.
در مورد جو ، نشانگر پیشرو وی کلیک و هزینه برای هر کلیک از کمپین Google خود بود که او می توانست در “زمان واقعی” پیگیری کند. دقایقی که او را دید که در جهت اشتباه حرکت می کنند ، او می دانست که وقت آن است که اقدامی انجام شود. به یاد داشته باشید ، یک خریدار تجارت شما در حال مطالعه مالی تاریخی است که هنوز هم برای این تجارت خوب به نظر می رسد. فقط جو از طوفان آینده ای که در راه او بود ، می دانست. شما باید بفهمید که کدام شاخص های پیشرو در چه مواردی خواهند بود که تجارت شما را از طوفان در حال نجات نجات می دهد ، با گذشت زمان برای قایقرانی در حالی که هنوز می توانید.
مرتبط: موفق ترین بنیانگذاران عقب نشینی می کنند – به همین دلیل است که شما نیز باید
افکار پایانی
بنابراین ، یک زن و شوهر از افکار پایانی در اینجا. اول ، از تعقیب ارزشهای اوج تاریخی که ممکن است دیگر هرگز به دست نیامد ، متوقف کنید. یک پرنده در دست همیشه ارزش بیش از انتظار برای دو در بوته دارد ، به خصوص اگر احساس می کنید تجارت در جهت نزولی قرار دارد.
و دوم ، اطمینان حاصل کنید که شاخص های پیشرو در محل دارید که به شما امکان می دهد “Ripcord” خود را به سرعت با زمان کافی بکشید تا شما را “فرود نرم” بدست آورید. در غیر این صورت ، برای سقوط و سوزاندن آماده شوید ، کاملاً ارزش و اعتبار خود را با سرمایه گذاران در این فرآیند پاک کنید.
به عنوان یک کارآفرین بنیانگذار ، سخت نیست که همیشه “عاشق” با “کودک خود” باشید. شما چیزی از هیچ چیز ایجاد نکردید ، آن را در طول مسیر پرورش دادید ، و چیزی واقعاً عالی ساختید. تا زمانی که نقطه “کودک شما” از رشد خودداری کند ، سودآوری شما با افزایش رقابت کاهش می یابد ، و غلتک شروع می کند و سرعت خود را در جهت اشتباه شروع می کند ، با کاهش درآمد ، مانند گذشته بالا نمی رود.
بسیار آسان است که بخواهیم “دوره را بمانید” و امیدوار باشید که در آینده بهتر شود. بسته به علت اصلی سقوط ، مانند کاهش موقتی در اقتصاد ، بسیار خوب می تواند دوباره برگردد. اما ، مواقعی وجود دارد که علت اصلی قابل برطرف شدن نیست ، یا بدتر از آن ، در جهت اشتباه به “گلوله برفی” ادامه خواهد داد.
در آن سناریوها ، باید بدانید که چه زمانی “RIPCORD” را بکشید تا ارزش خود را که قبل از کسب و کار خود باقی مانده است ذخیره کنید. این پست به شما کمک می کند تا هنگام شروع کار به سمت جنوب ، شما و سهامداران خود را به عنوان “فرود نرم” بدست آورید.
بقیه این مقاله قفل شده است.
به کارآفرین بپیوندیدبا امروز برای دسترسی
https://www.entrepreneur.com/growing-a-business/when-to-sell-your-business-before-its-too-late/495254