چه زمانی بهترین زمان برای فروش شغل خود است؟ این چیزی است که من به مشتری هایم می گویم (و وقتی فکر می کنید نیست)
نظرات بیان شده توسط همکاران کارآفرین خودشان هستند.
در طی 10 سال گذشته ، فکر می کنید چه زمانی بهترین زمان برای فروش یک تجارت بوده است؟
باور کنید یا نه ، درست بعد از همه گیر بود. در ژوئن سال 2024 ، وزارت خزانه داری ایالات متحده گزارش داد که سرمایه گذاری های تجاری آمریکا از انتظارات فراتر رفته است ، و از پیش بینی های پیش از ارزش گذاری 430 میلیارد دلار بهتر است. در این گزارش آمده است: “چشم انداز رشد سرمایه گذاری در تجارت آینده دلگرم کننده است.” “بنگاهها بازده زیادی به سرمایه خود مشاهده می کنند و بنیانگذاران مشاغل جدید را با نرخ تاریخی شروع می کنند.”
در سراسر صنایع ، 2022-2022 از سال 2019 در بسیاری از معیارها بهتر عمل کرد. به عنوان مثال ، طبق گفته دفتر آمار کار ایالات متحده ، در Q3 2020 با افزایش رکورد در بازده و ساعت کار ، “در Q3 2020” عقب نشینی کرد.
درس واقعی: این مربوط به زمان بندی بازار نیست
شما بر اساس عناوین نمی فروشید. شما بر اساس تجارت ، صنعت و حرکت خود می فروشید.
ارزیابی شرکت طی 25 تا 30 سال گذشته به طرز چشمگیری ثابت مانده است – حتی در زمان رکود اقتصادی مانند 2008-2009. انتظار برای خروج لحظه اقتصادی “عالی” یک اشتباه رایج است که اغلب منجر به فرصت های از دست رفته می شود.
یکی از مشتریان نرم افزاری ما سال گذشته تقریباً آماده فروش بود. اما صنعت آنها خیلی سریع شروع به گرم شدن کرد ، ما به آنها توصیه کردیم که خاموش شوند. آنها اکنون یک باند رشد 10 ساله دارند-و فرصتی برای خروج با یک ارزیابی قابل توجه بالاتر. از طرف دیگر ، ما یک مشتری در تجارت چاپ و پست داشتیم که خیلی طولانی منتظر بود. آنها نشانه های واضح کاهش تقاضا را نادیده گرفتند. تا زمانی که آنها برای خروج آماده بودند ، پنجره آنها بسته شده بود – و همچنین اهرم آنها را داشت.
نکته: هیچ “زمان مناسب” جهانی برای فروش وجود ندارد. فقط زمان مناسب برای شما تجارت ، در شما صنعت
مرتبط: چه زمانی باید تجارت خود را برای فروش آماده کنید؟ بهترین زمان برای شروع اکنون است – به همین دلیل است.
سه مرحله برای ایجاد ارزش در بازارهای نامشخص
نوسانات اقتصادی باعث می شود بسیاری از صاحبان برنامه خروج خود را حدس بزنند. آیا باید سریعتر حرکت کنم؟ آیا باید اولین پیشنهاد خوب را بگیرم؟
در بیشتر موارد ، جواب خیر. در عوض ، برنامه اصلی خود را با سه تنظیم کلیدی اصلاح کنید:
1. اولویت بندی سودآوری بیش از درآمد
خریداران برای رشد خط بالا پرداخت نمی کنند-آنها هزینه آنچه را که به خط پایین می رسد پرداخت می کنند.
یکی از مشتریان بازاریابی ما درآمد 5 میلیون دلار درآمد اما سالانه 200000 دلار از دست می داد. آنها پس از تمرکز بر سودآوری ، درآمد را به 3 میلیون دلار کاهش دادند اما سود 220،000 دلار را بدست آوردند. این تجارت لاغر و سودآورتر در نهایت ارزش بیشتری داشت – و خریداران بهتری را به خود جلب کرد.
ترتیب کارآیی عملیاتی را ایجاد کنید
یک تجارت خوب ، جذاب تر ، انعطاف پذیر تر و فروش آسان تر است. هدف:
- تعداد کمتری از افراد خروجی یکسان را تحویل می دهند
- سیستم های مستند و قابل تکرار
- تیمی که می تواند بدون شما تجارت را اداره کند
خریداران می خواهند دستگاهی را ببینند که کار کند – و هنوز هم جایی برای رشد دارد.
3. در مورد ارزیابی واقع بین باشید
Quibi را به خاطر می آورید؟ پلت فرم جریان موبایل با بودجه 1.75 میلیارد دلار راه اندازی شد – و در شش ماه تاشو شد. یا هر مخزن کوسه اپیزودی که بنیانگذاران برای پیش بینی های غیرواقعی از اتاق می خندند.
ارزیابی مربوط به اعتیاد به مواد مخدره نیست. این در مورد عملکرد ، پیش بینی و واقعیت بازار است.
پس کی است ، زمان مناسب برای فروش؟
در اینجا دو نشانه ای که به طور مداوم می بینیم وجود دارد:
- رشد تلاش بیشتری برای بازگشت کمتر می کند.
- شما شروع به فکر می کنید ، “من چند سال خوب در من مانده ام.”
این افکار سیگنال هستند. آنها را نادیده نگیرید. آنها اغلب اولین نشانه هایی هستند که وقت آن رسیده است که برنامه ریزی خود را برنامه ریزی کنید.
بازار حرکت می کند ، اما استراتژی شما نباید
فروش یک تجارت زمان می برد – گاهی اوقات سالها – به خصوص اگر می خواهید ارزش را به حداکثر برسانید. بازارهای عمومی روزانه نوسان می کنند. اما فروش مشاغل خصوصی در یک جدول زمانی متفاوت عمل می کند و از قوانین مختلف پیروی می کند.
خریداران متفاوت هستند. تأمین مالی متفاوت است. معیارهای ارزیابی متفاوت هستند.
بنابراین عجله نکنید. وحشت نکنید. و اجازه ندهید عناوین شما را از استراتژی بلند مدت خود دور کنند.
مرتبط: هنگامی که حداقل انتظار آن را دارید ، شرکت خود را بفروشید – چگونه می توانید به درستی مقیاس و تجارت خود را بفروشید
فکر نهایی: روی چه چیزی تمرکز کنید شما می تواند کنترل کند
بهترین زمان برای فروش مربوط به زمان بندی بازار نیست – این مربوط به آمادگی تجاری است.
سر و صدا را نادیده بگیرید. روی سودآوری ، سلامت عملیاتی و آنچه در واقع در بخش شما اتفاق می افتد تمرکز کنید. این جایی است که ارزش واقعی زندگی می کند – و بهترین خروجی ها انجام می شود.
استراتژیک بمانید. زمین بمانید و تجارت خود را کوتاه نکنید.
در طی 10 سال گذشته ، فکر می کنید چه زمانی بهترین زمان برای فروش یک تجارت بوده است؟
باور کنید یا نه ، درست بعد از همه گیر بود. در ژوئن سال 2024 ، وزارت خزانه داری ایالات متحده گزارش داد که سرمایه گذاری های تجاری آمریکا از انتظارات فراتر رفته است ، و از پیش بینی های پیش از ارزش گذاری 430 میلیارد دلار بهتر است. در این گزارش آمده است: “چشم انداز رشد سرمایه گذاری در تجارت آینده دلگرم کننده است.” “بنگاهها بازده زیادی به سرمایه خود مشاهده می کنند و بنیانگذاران مشاغل جدید را با نرخ تاریخی شروع می کنند.”
در سراسر صنایع ، 2022-2022 از سال 2019 در بسیاری از معیارها بهتر عمل کرد. به عنوان مثال ، طبق گفته دفتر آمار کار ایالات متحده ، در Q3 2020 با افزایش رکورد در بازده و ساعت کار ، “در Q3 2020” عقب نشینی کرد.
بقیه این مقاله قفل شده است.
به کارآفرین بپیوندیدبا امروز برای دسترسی
https://www.entrepreneur.com/leadership/whens-the-best-time-to-sell-your-business-heres-what-i/489370