چرا هر خالق در حال حاضر باید به Web3 اهمیت دهد
نظرات بیان شده توسط همکاران کارآفرین خودشان هستند.
برای چندین دهه ، چند گروه قدرتمند بر صنعت سرگرمی حاکم شده اند. استودیوها و شبکه ها تصمیم گرفته اند که چه چیزی ساخته می شود و چگونه درآمد تقسیم می شود. با انجام این کار ، بسیاری از سازندگان با استعداد فاقد بودجه یا کنترل خلاق برای زنده کردن ایده های خود هستند. اما همه چیز تغییر می کند. فن آوری های جدید این پتانسیل را دارند که قدرت خود را به سازندگان و حتی طرفداران خود بازگردانند.
فراتر از نتفلیکس
وقتی نوبت به ایجاد اختلال در صنعت سرگرمی می رسد ، جریان به عنوان نمونه بارز مشخص می شود. Netflix ، Prime Video ، Roku و دیگران تغییر داده اند که چگونه مردم رسانه و نوع محتوایی را که روند دارند مصرف می کنند. از ژوئیه سال 2023 ، خدمات جریان به رسانه غالب برای بینندگان تبدیل شد و بیش از 38 ٪ از کل زمان مشاهده تلویزیون را به خود اختصاص داد.
این فقط فرمی نیست که تکامل یافته است. جریان همچنین نحوه کشف مردم یا فیلم های جدید را تغییر داده است. مشهورترین ، بازی ماهی مرکب به تماشای ترین نمایش در تمام زمان در نتفلیکس تبدیل شد و بیش از 900 میلیون ساعت مشاهده در کمتر از 15 روز ایجاد کرد.
یک سری کره جنوبی که بر بازارهای انگلیسی زبان حاکم است ، بعید به نظر می رسید. اکنون ، دیدن نمایش های غیر انگلیسی زبان در حال رشد است. پولبا لپه وت همه ما مرده ایم فقط برخی از سریال های غیر انگلیسی زبان هستند که از طریق جریان ، کشش را به دست آورده اند. با داشتن طیف گسترده تری از انتخاب برای مصرف کنندگان ، نمایش های جدید را می توان کشف کرد و می توان پایه های فن ایجاد کرد.
اما این همه خبر خوب نیست. با افزایش محبوبیت ، نوار موفقیت نیز افزایش یافته است ، به این معنی که نشان نمی دهد که این برش به سرعت محور هستند. از در OA به چینی متولد آمریکایی، بسیاری از نمایش ها قبل از شروع حتی به پایان رسیده اند. اینجاست که ما محدودیتی را که خدمات جریان می توانند ارائه دهند ، می بینیم. مانند استودیوهای بزرگ فعلی قدیمی ، دیر یا زود ، خلاقان کنار می روند.
بنابراین اگر جریان سنتی به حد خود رسیده است ، این سؤال مطرح می شود: بعد چه؟
مرتبط: Web3 آینده اقتصاد خالق است
پشت دوربین رفتن
Web3 این پتانسیل را دارد که سازندگان را به مرحله مرکزی بازگرداند. در حالی که این اصطلاح به طور خودکار تصاویر متاور را نشان می دهد ، واقعیت بسیار عملی تر است. Web3 – با استفاده از blockchain ، قراردادهای هوشمند و حتی NFT – می تواند نحوه تأمین مالی نمایش ها و فیلم ها را دوباره تعریف کند. به جای انجام معاملات در پشت درهای بسته ، Web3 زمین بازی را سطح می کند. سازندگان می توانند بودجه را مستقیماً از مخاطبان خود جمع کنند ، جوامع درگیر در اطراف IP خود ایجاد کنند و کنترل پروژه های خود را حفظ کنند.
این مسئله چند مشکل در مدل های تأمین مالی موجود در سرگرمی را حل می کند. اولا ، سازندگان کوچکتر فرصت بیشتری برای زنده کردن مفهوم خود دارند. ثانیا ، سازندگان مجبور نیستند IP خود را به خطر بیاندازند یا کنترل خلاق را از دست دهند. اما مهمتر از همه ، مصرف کننده نهایی مستقیماً در این فرآیند دخیل است. این بدان معنی است که این نمایش قبل از قسمت یک حتی پخش می شود.
این یک رویکرد آزمایش نشده نیست. Crowdfunding استانداردی برای بسیاری از خلاقان است ، به طوری که Kickstarter فاش کرد 2.63 میلیارد دلار به تنهایی به پروژه های بازی قول داده است. استفاده از blockchain فرآیند را رسمی می کند و ایجاد تولید در مقیاس بزرگتر را آسان تر می کند.
مرتبط: این همان چیزی است که سازندگان محتوا و کارآفرینان باید در مورد Web3 بدانند
همه چیز در مورد طرفداران
ما نمی توانیم قدرت تصادفی در سرگرمی های مدرن را دست کم بگیریم. در واقع ، در حالی که بسیاری از نمایش ها محور هستند ، غیر معمول نیست که طرفداران به معکوس تصمیم می گیرند. به عنوان مثال ، لوسیفر سریال پس از لغو رسمی به دلیل اعتراض فن ، زنده شد. چالش در اینجا یکی از دیدگاه ها است. در مقایسه با غول هایی مانند بازی تاج و تخت یا چیزهای غریبه، سریال های کوچکتر ممکن است به نظر موفقیت آمیز نباشند. اما این بدان معنا نیست که اشتها برای اطلاعات بیشتر وجود ندارد.
ضبط پشتیبانی فن می تواند مخاطب منفعل را به یک جامعه فعال تبدیل کند. Web3 می تواند یک Fanbase وفادار را قادر به نمایش یک نمایش کند و در عین حال که باعث می شود یک سریال ادامه یابد ، خطر را از غول های جریان حذف می کند. در ادامه ، طرفداران می توانند از طریق سرمایه گذاری مزایایی کسب کنند و حتی اگر این سریال یک ضربه بزرگ باشد ، باز می گردند. این یک برد برنده است.
البته ، بسیاری ممکن است استدلال کنند که Web3 در هنگام وجود جمع آوری جمعیت در این فرآیند زائد است. در حالی که درست است که یک مدل با بودجه blockchain شباهت هایی با امثال Kickstarter دارد ، تفاوت های اساسی وجود دارد. در درجه اول ، استفاده از یک مدل زنجیره ای ایمنی را برای سرمایه گذاران افزایش می دهد. با تمام مزایای آن ، جمع آوری جمعیت سنتی با کلاهبرداری و وعده های دروغین روبرو شده است. یک مدل blockchain مسئولیت پذیری بیشتری را برای کاربران فراهم می کند.
مرتبط: اقتصاد خلاق جدید در وب 3.0
جریان Blockchain
اما این برای هواداران نیست که سرمایه گذاران را به خود اختصاص دهند. با استفاده از blockchain به عنوان بخشی از جریان ، می توانیم برخی از چالش های موجود در بازار را کاهش دهیم. ما قبلاً دیده ایم که چگونه غول های جریان مستقر در تجربه مشاهده تبلیغات را افزایش می دهند ، در حالی که هنوز هزینه اشتراک اساسی را پرداخت می کنند. در یک مدل جدید مبتنی بر blockchain ، بینندگان اکنون می توانند “Watch-to-Earn” را-که از مشاهده آگهی های تبلیغاتی تولید می کنند ، درآمد کسب کنند ، یعنی درآمد نسبتاً به سازندگان و همچنین مصرف کنندگان توزیع می شود.
در ادامه ، یک پایگاه کاربر می تواند به یک سازمان خودمختار غیر متمرکز (DAO) تبدیل شود. این بدان معنی است که پخش کننده ها می توانند کاربران خود را بهتر درک کنند ، در حالی که بینندگان در رای گیری و بودجه نمایش هایی که می خواهند ببینند ، مستقیماً حرفی می زنند. این نه تنها طرفداران را خوشحال می کند ، بلکه نمایش هایی را نیز با یک فن کوچک اما پرشور و پرشور تضمین می کند که هنوز هم می تواند نور روز را ببیند.
بسیاری تصور می کنند که کاربرد Web3 در بازارهای مستقر موجود یک روند عبور است. اما وقتی صحبت از جریان می شود ، Web3 ، Blockchain و NFT یک تکامل ساختاری صنعت سرگرمی است. آنها می توانند راه های جدیدی را برای تأمین اعتبار و توزیع محتوا باز کنند و یکی از مسائل اصلی میراث این بخش را به چالش بکشند. آینده سرگرمی غیر متمرکز ، فراگیر و جامعه است. و در حال حاضر در حال انجام است.
برای چندین دهه ، چند گروه قدرتمند بر صنعت سرگرمی حاکم شده اند. استودیوها و شبکه ها تصمیم گرفته اند که چه چیزی ساخته می شود و چگونه درآمد تقسیم می شود. با انجام این کار ، بسیاری از سازندگان با استعداد فاقد بودجه یا کنترل خلاق برای زنده کردن ایده های خود هستند. اما همه چیز تغییر می کند. فن آوری های جدید این پتانسیل را دارند که قدرت خود را به سازندگان و حتی طرفداران خود بازگردانند.
فراتر از نتفلیکس
وقتی نوبت به ایجاد اختلال در صنعت سرگرمی می رسد ، جریان به عنوان نمونه بارز مشخص می شود. Netflix ، Prime Video ، Roku و دیگران تغییر داده اند که چگونه مردم رسانه و نوع محتوایی را که روند دارند مصرف می کنند. از ژوئیه سال 2023 ، خدمات جریان به رسانه غالب برای بینندگان تبدیل شد و بیش از 38 ٪ از کل زمان مشاهده تلویزیون را به خود اختصاص داد.
بقیه این مقاله قفل شده است.
به کارآفرین بپیوندیدبا امروز برای دسترسی
https://www.entrepreneur.com/science-technology/why-every-creator-should-care-about-web3-right-now/493882