چرا مقیاس گذاری خیلی سریع می تواند استارتاپ شما را غرق کند؟

شرکت من که یک پلتفرم استخدام است، با ارائه حقوق و دستمزدهای بالاتر از استانداردهای صنعتی به جویندگان کارمان، مزایای حق بیمه، و مربیان به موفقیت اولیه دست یافت. تعهد ما به بهبود تجربه جویندگان کار به ما کمک کرد تا بهترین عملکردهای منطقه را جذب کنیم و نرخ ماندگاری خود را افزایش دهیم. داشتن استعدادهای برتر جلب نظر مشتریان برتر را که به دنبال کارگران فنی واجد شرایط هستند، آسان کرده است.

لاغر بمان

در اینجا مورد من برای اولویت دادن به عمق بر وسعت در گسترش راه اندازی است.

مشکل رشد خیلی سریع

برای کاهش موانع در حالی که برند خود را بزرگ‌تر و بهتر می‌سازید، این سه قانون را برای مقیاس‌بندی کسب‌وکارتان به روش درست در نظر بگیرید:

تجربه کاربری خود را در اولویت قرار دهید

Slack را در نظر بگیرید، یک پلتفرم بسیار موفق که یک پایگاه کاربر ایجاد کرده، بازخورد جمع آوری کرده و محصول خود را بر اساس آن تنظیم کرده است، قبل از اینکه به یک ابزار همکاری عمومی تبدیل شود. یا Zappos، یک خرده فروش آنلاین کفش که با ارائه بازده رایگان و فراتر از آن برای مشتریان خود، از رشد ارگانیک چشمگیر لذت برد.

فرهنگ شرکتی به خطر افتاده مسئله بزرگی است: تحقیقات زیادی اهمیت آن را تأیید می کند، با یک مطالعه بین المللی نشان می دهد که 73٪ از کارگران اگر شرکتی با ارزش های آنها همخوانی نداشته باشد، برای شرکت درخواست نمی دهند.

شرکت‌های جوان به دلایل زیادی شکست می‌خورند – از سرمایه ناکافی گرفته تا کمبود تقاضای بازار – اما افزایش سریع مقیاس مقصر اصلی است. رشد زودهنگام با سرعت ناپایدار می تواند کشنده باشد و در حدود 74 درصد از شکست استارت آپ ها نقش داشته باشد.

نظرات بیان شده توسط مشارکت کنندگان کارآفرین مربوط به خود آنهاست.

تحت تاثیر هجوم آدرنالین موفقیت اولیه، دنبال کردن بازارهای جدید، خطوط تولید متنوع، و پایگاه مشتریان بزرگتر به امید سودهای کلان می تواند وسوسه انگیز باشد. با این حال، بدون یک پایه محکم، پوسته پوسته شدن خیلی سریع می تواند باعث از کار افتادن و سوختن یک شرکت امیدوار کننده شود.

2. تجربه مشتری ضعیف

حفظ فرهنگ شرکت وقتی آسان است که یک تیم کوچک با چشم انداز باشید. گسترش به تیم های بزرگتر در سراسر کشور یا جهان حفظ ارزش های اصلی را دشوارتر می کند. هرچه شرکت شما بزرگتر شود، ایجاد یک فرهنگ جهانی و ایجاد حس اجتماعی دشوارتر خواهد بود.

پس از تامین بودجه برای یک استارتاپ، ممکن است مشتاق باشید که یک برنامه توسعه بلندپروازانه را آغاز کنید. با این حال، پیروی از یک رویکرد رشد بالا که بازگشت سرمایه را به هر قیمتی در اولویت قرار می دهد، با خطراتی همراه است:

گسترش تهاجمی می تواند منجر به کاهش کیفیت در تمام زمینه های یک تجارت شود، از جمله:

  • استخدام می کند. در هر زمان، فقط تعداد زیادی داوطلب واجد شرایط در بازار کار وجود دارد. استخدام های نامناسب باعث کاهش هزینه شرکت ها می شود.
  • فرهنگ. بدون نظارت مناسب، رشد بی رویه می تواند یک فرهنگ کاری سمی ایجاد کند. رشد خیلی سریع می تواند تیم شما را از بین ببرد و به بهره وری ضعیف، روحیه پایین و جابجایی بالای کارمندان کمک کند – همه علائم یک محیط کاری سمی است.
  • محصول یا خدمات. همانطور که استارت آپ ها بزرگ می شوند، گاهی اوقات کارهایی که آنها به بهترین نحو انجام می دهند کم رنگ می شوند. ممکن است تیم ها نتوانند تقاضا را برآورده کنند و کیفیت پیشنهادات اصلی خود را حفظ کنند.

شما می توانید با تمرکز بر رشد پایدار، استراتژیک و قابل مدیریت، کسب و کار خود را به طور پایدار افزایش دهید.

5. فرهنگ شرکتی به خطر افتاده

مطالب مرتبط: گسترش یا عدم گسترش؟ 10 عاملی که قبل از گسترش استارتاپ باید در نظر بگیرید

در یک بازار رقابتی، تجربه کاربری – یا رابطه افراد با پلتفرم شما – استارت‌آپ‌های تازه کار را از برندهای بادوام جدا می‌کند.

وقتی استارت‌آپ‌های اولیه تمرکز خود را به افزایش تعداد کارمندان و بازارهای جدید تغییر می‌دهند، پایه‌هایی مانند تجربه مشتری مناسب ممکن است از بین بروند. تیم‌هایی که تحت تأثیر پایگاه مشتریان فراری قرار گرفته‌اند، ممکن است برای حفظ همان سطح مراقبت از کاربر (یا مشتری) تلاش کنند.

پیمایش قوانین و مسائل مربوط به انطباق می تواند به اندازه کافی در یک مکان چالش برانگیز باشد. افزودن چندین شهر، ایالت و کشور حتی مویی تر می شود. همانطور که به سایر حوزه های قضایی گسترش می دهید، ممکن است با عوارضی مانند الزامات منحصر به فرد برای استخدام، مالیات و حقوق و دستمزد مواجه شوید.

دیده شدن بازار شما به افزایش شناخت برند، وفاداری مشتری و سهم بازار کمک می کند. برای دستیابی به حضور بیشتر در بازار، قبل از حرکت به سمت فرصت‌های جدید، بر تبدیل شدن به یک بازیگر مسلط در یک موقعیت خاص یا منطقه جغرافیایی تمرکز کنید.

مجله ترفندهای اینستاگرام

https://www.entrepreneur.com/growing-a-business/why-scaling-too-fast-can-sink-your-startup/479847

1. منابع نازک کشیده

3. مصالحه با کیفیت

Airbnb ابتدا بر تکمیل مدل اشتراک خانه خود در شهرهای کلیدی مانند نیویورک تمرکز کرد و سپس به بازارهای دیگر رفت و پایه ای محکم برای گسترش جهانی بعدی خود ایجاد کرد. غول جریان سازی نتفلیکس به جای گسترش به بازارهای نامرتبط، سرمایه گذاری زیادی روی تولید محتوای اصلی و بهبود الگوریتم های توصیه خود انجام داد.

4. مسائل مربوط به انطباق

در مراحل اولیه شرکت، مخارج خود را به نیاز محدود کنید – سرمایه موجود نیست – تا فضای کافی برای رشد ایجاد شود. اگر سرمایه، کارکنان یا سایر منابع را خیلی کم کنید، نمی‌توانید مقیاس کنید.

قبل از رفتن به بازار بعدی، بر یک بازار تسلط داشته باشید

تاریخ پر از استارتاپ هایی است که با پایین نگه داشتن هزینه ها به موفقیت دست یافتند: Spanx در دهه 1990 با تنها 5000 دلار پس انداز بنیانگذار تأسیس شد. Subway در سال 1965 با 1000 دلار قرض گرفته شده از دوست خانوادگی بنیانگذار شروع به کار کرد.

مرتبط: صاحبان مشاغل کوچک انتخابات را تماشا می کنند – اما آنها عمیقاً شک دارند

چگونه استارتاپ خود را به روش صحیح رشد دهیم

استارت‌آپ‌های جوان با منابع محدودی از جمله مالی، نیروی انسانی و زمان فعالیت می‌کنند. گسترش بیش از حد سریع در بازارهای متعدد می تواند منجر به اخراج آتی و اقدامات شتابزده برای کاهش هزینه شود.

آمار را شنیده اید: حدود دو سوم استارت آپ ها شکست می خورند.

(آگاهی: من این درس را در روزهای اولیه تأسیس شرکتم به سختی یاد گرفتم. درک محدود من از قوانین مربوط به مرخصی با حقوق در کشورهای مختلف آمریکای لاتین ده ها هزار دلار برای شرکت من هزینه داشت.)

دیدگاهتان را بنویسید