چرا طراحی محصول شما می تواند برای شما مشتری هزینه کند
نظرات بیان شده توسط همکاران کارآفرین خودشان هستند.
من چند بار این کار را از دست داده ام: مانند یک احمق قبل از درب با دسته ای که فریاد می زند “من را بکشید!” در حالی که یک علامت کوچک می گوید “فشار”. همه ما داریم دون نورمن ، افسانه تجربه کاربر (UX) ، این را به عنوان “درب نورمن” عنوان کرد: طراحی آنقدر بد که برای استفاده به دستورالعمل نیاز دارد.
و من اینجا هستم تا به شما بگویم: محصول شما ممکن است یک درب نورمن باشد.
در سالهای من به عنوان مدیر محصول ، از سازمانی تا نرم افزار تجارت کوچک ، من تماشای مبارزه کاربران با نمونه های اولیه قسمتی که قسم خورده است ، شهودی بود. این مشکل درب تئوری طراحی انتزاعی نیست. این یک بیماری محصول است که میزان تبدیل شما را خشک می کند.
مرتبط: 10 مانع شما را از طراحی محصول عالی باز می دارد
هزینه ها فقط جارگون طراحی نیستند
هنگامی که من برای اولین بار در مورد هزینه ها آموختم ، نشانه های بصری نشان می دهد که چگونه چیزی کار می کند ، به نظر می رسید مانند کرکی در مدرسه طراحی است. سپس من یک آزمایش کاربر را تماشا کردم که در آن افراد نتوانستند دکمه ذخیره “آشکارا قرار داده شده” را پیدا کنند ، و ناگهان دون نورمن به نظر نظری نبود.
رابط اصلی Robinhood را بگیرید. در حالی که کارگزاری های دایناسور کاربران را در وب سایت های غاری دفن می کردند ، Robinhood سرمایه گذاری به ملزومات خود را سلب کرد: UP به معنای خوب ، سبز برابر با پول ، کشیدن برای عمل است. این فقط “آسان تر” نبود. این اساساً تغییر کرده است که چه کسی می خواست با آشکار کردن اقدامات سرمایه گذاری کند.
اشتباه مدیران و تیم های محصول ، طراحی برای خودمان است. اگر آن را ساختید و می دانید که چگونه کار می کند ، بیشتر محصولات کاملاً منطقی هستند. اما مشتریان فقط آنچه را که در مقابل آنها قرار دارد ، دارند و این باید شهودی باشد.
مشتریان شما همیشه درست هستند
وقتی کاربران با محصول شما مبارزه می کنند ، مقصر بودن آنها را وسوسه می کند. “آنها کتابچه راهنما را نخواندند.” “آنها به آموزش نیاز دارند.” “شخصیت مشتری ایده آل ما نیست.”
این نسخه محصول سیلی زدن یک علامت “فشار” روی درب با دسته کشش است. طراحی خوب به کتابچه راهنما احتیاج ندارد.
پیام های خطای بد در اینجا حیوان خانگی شخصی من هستند. بسیاری از آنها توسط توسعه دهندگان برای توسعه دهندگان نوشته شده اند: “کد خطا 5432: استثناء اشاره گر تهی در کنترل معامله.” عالی ، مفید
تحقیقات HCI (و عقل سلیم) نشان می دهد که پیام های خطای مؤثر باید آنچه را که در زبان انسانی اتفاق افتاده است توضیح دهند ، عواقب آن را روشن کنند و یک رفع را پیشنهاد کنند. هنگامی که Slack به شما می گوید “شما می خواهید یک پرونده بزرگتر از 50 مگابایت را بارگذاری کنید” و بلافاصله پیشنهاد می کند “آن را فشرده سازی کنید یا از ادغام Google Drive ما استفاده کنید” ، آنها مانع از این می شوند که بارها و بارها در تست های قابلیت استفاده دیده ام.
مرتبط: چگونه اولویت بندی طراحی UX می تواند رشد طولانی مدت را در دهه آینده ایجاد کند
محدودیت ها به عنوان یک استراتژی تجاری
طراحان صنعتی به طور عمدی از محدودیت هایی استفاده می کنند – مانند اینکه چگونه یک سیم کارت فقط با یک راه متناسب است (هرچند که من هر بار به نوعی اشتباه می کنم). محدودیت های محصول محدودیت نیست. آنها موتورهای وضوح هستند. موفق ترین محصولاتی که من با آنها کار کرده ام برای جلوگیری از خطاهای فاجعه آمیز و خیره کردن خالی از اضافه بار شناختی ، گزینه های عمدی را محدود کرده ام.
نگاه کنید که چگونه FIGMA وارد فضای ابزار طراحی شده است. آنها به جای تلاش برای تلاش برای دستیابی به هر ویژگی Adobe که از سال 1990 انباشته شده بودند ، ابزار خود را به مؤلفه های اساسی طراحی رابط محدود کردند. آنها عمداً از اثرات لایه پیچیده به نفع ایجاد یکپارچه سازی همکاری جلوگیری کردند. من تماشا کردم که طراحان بی شماری هنگامی که متوجه شدند این “محدودیت ها” در واقع گردش کار خود را به طرز چشمگیری افزایش می دهند ، تغییر می کنند.
برای تجارت (و مال من) ، این به معنای کشتن بی رحمانه ویژگی هایی است که از ارزش اصلی شما پشتیبانی نمی کنند. ویژگی هایی که تراز نمی شوند می توانند به طور فعال UX شما را تضعیف کنند.
حلقه بازخورد که در واقع مهم است
“خلیج ارزیابی” دون نورمن – شکاف بین آنچه کاربران انتظار دارند و چه اتفاقی می افتد – به همان اندازه برای بررسی های سه ماهه تجاری شما اعمال می شود ، همانطور که در جریان پرداخت شما انجام می شود.
وقتی کاربر در محصول شما اقدامی انجام می دهد ، چقدر سریع می دانند که کار می کند؟ اگر جواب این است که “آنها باید ایمیل را بررسی کنند” یا “آنها بعداً متوجه می شوند” ، شما یک خلیج ارزیابی ایجاد کرده اید که اعتماد به نفس کاربر را غرق می کند.
من در این مورد مقصر بوده ام. تیم من یک بار یک ویژگی صادرات داده “فوری” ایجاد کرد که در واقع 30 ثانیه طول کشید – با بازخورد صفر در طول پردازش. آزمایش کاربر فاش کرد که افراد 5-6 بار در حال کلیک بر روی دکمه بودند و فکر می کردند که شکسته است. ما یک نوار پیشرفت اضافه کردیم و کاربران اکنون با صبر صبر می کنند.
آمازون با سفارش یک کلیک بر این امر تسلط داشت. لحظه ای که به “خرید اکنون” ضربه می زنید ، تأیید می کنید که سفارش شما در حال پردازش است. این اضطراب عدم اطمینان را که باعث از بین رفتن نرخ تبدیل می شود ، برطرف می کند.
برای استراتژی محصول شما ، این به معنای سرمایه گذاری به همان اندازه در ایالات متحده آمریکا به عنوان توسعه ویژگی است. کاربران عدم اطمینان را بیشتر از آنچه که لیست ویژگی های شما را به خاطر می آورند ، به یاد می آورند.
مرتبط: یک فرایند کامل تجربه کاربر چگونه به نظر می رسد – و اینکه چگونه سرمایه گذاری در یک نفر می تواند به نفع تجارت شما باشد
اکنون این اصول را اعمال کنید
این اصول HCI ابزارهای عملی تجاری است که من روزانه از آنها استفاده می کنم. در اینجا نحوه استفاده بلافاصله آنها را آورده است:
-
با تماشای تعامل کاربران جدید بدون کمک ، “درهای نورمن” محصول خود را پیدا کنید (و در برابر اصرار برای توضیح در هنگام مبارزه مقاومت کنید)
-
کل سفر کاربر را نقشه برداری کنید ، هر لحظه سردرگمی یا تعجب را پرچم گذاری کنید
-
خطای بررسی با همان سختی که برای توسعه ویژگی اعمال می کنید (به طور جدی ، همه آنها را حسابرسی کنید)
-
درخواست های ویژگی را در برابر محدودیت های اصلی خود به جای اضافه کردن خودکار آنها به عقب ماندگی خود ارزیابی کنید
محصولاتی که برنده می شوند ، آنهایی نیستند که بیشترین ویژگی یا چشمک ترین فناوری را دارند. آنها کسانی هستند که به وضوح ارتباط برقرار می کنند ، از خطاها به طرز فجیعی جلوگیری می کنند و فوراً بازخورد را ارائه می دهند. آنها درهایی هستند که می دانید چگونه بار اول را باز کنید.
اگرچه صادقانه بگویم ، تولید کنندگان “فشار” و “کشش” احتمالاً خوب عمل می کنند. همیشه در طراحی بد پول وجود دارد.
https://www.entrepreneur.com/growing-a-business/why-your-products-design-could-be-costing-you-customers/490271