چرا دیگر M&A فقط برای شرکت های بزرگ نیست
نظرات بیان شده توسط همکاران کارآفرین خودشان هستند.
برای ده ها سال ، ادغام و ادغام (M&A) به عنوان زمین بازی بانکداران وال استریت و مدیران مدیران Fortune 500 دیده می شد – معاملات به ارزش میلیارد ها ، در برج های شیشه ای ، با تیم های وکلا و بانکداران سرمایه گذاری این نمایش را اجرا می کردند. اگر شما یک بنیانگذار ، یک صاحب مشاغل کوچک یا یک کارآفرین بودید که راه خود را به رشد می رساند ، M&A مانند چیزی دور از دسترس احساس می کنید.
این دیگر اینگونه نیست. این چشم انداز در دهه گذشته به طرز چشمگیری تغییر کرده است. فناوری ، سرمایه خصوصی و در حال تغییر مدل های تجاری درهای کارآفرینان را در هر اندازه باز کرده است تا از M&A به عنوان یک استراتژی رشد استفاده کنند.
این که آیا شما یک برند تجارت الکترونیکی 2 میلیون دلاری ، ارائه دهنده خدمات محلی یا یک راه اندازی SaaS هنوز زیر 5 میلیون دلار ARR هستید ، کسب آن دیگر محدود نیست. در حقیقت ، این ممکن است یکی از باهوش ترین استراتژی ها برای ایجاد ثروت و مقیاس در محیط امروز باشد.
مرتبط: 5 دلیل مشاغل کوچک باید ادغام و ادغام را در نظر بگیرند
چرا قوانین قدیمی دیگر اعمال نمی شود
شرکت های بزرگ یک بار بر M&A حاکم بودند زیرا مزایایی داشتند که بازیکنان کوچکتر فاقد آن بودند: دسترسی به تأمین مالی ، شبکه های مشاوران و توانایی جذب ریسک. اما افزایش سهام خصوصی ، صندوق های جستجو و حتی کارآفرینان کسب فردی این روند را دموکراتیک کرده است.
بسترهای نرم افزاری مانند Microacquire (که اخیراً به عنوان accibre.com دوباره ساخته شده است) و بازارهایی مانند Flippa این امکان را برای کارآفرینان فراهم کرده است که بتوانند مشاغل را به روش هایی که 15 سال پیش غیرقابل تصور بودند ، مرور کنند ، مذاکره کنند و خریداری کنند. به جای معامله میلیارد دلاری که ماهها ساختار آن نیاز دارد ، می توانید مشاغل سودآور را در محدوده 500،000 تا 5 میلیون دلار پیدا کنید که با تأمین اعتبار خلاق قابل دستیابی است.
به همان اندازه مهم ، وام دهندگان با بودجه راحت تری به معاملات کوچکتر تبدیل شده اند. بانک های سنتی ، وام SBA در ایالات متحده ، و شرکت های تخصصی M&A ، همه این امکان را برای خریداران کوچکتر فراهم می کنند.
از استارتاپ ها گرفته تا کارآفرینان انفرادی: M&A برای همه
تغییر واقعی این است که M&A دیگر فقط مربوط به ادغام برای غول ها نیست. این در مورد رشد برای همه است. این سناریوها را در نظر بگیرید:
-
استارت آپ ها برای فناوری یا استعدادها همسالان را بدست می آورند: به جای گذراندن ماه ها ساخت یک ویژگی محصول جدید ، یک استارتاپ می تواند یک رقیب کوچک را بدست آورد و IP خود را ادغام کند. این نوع “اجاره نامه” برای شرکت هایی مانند Google یا Facebook رزرو شده بود ، اما اکنون ، استارتاپ های متوسط نیز همین کار را انجام می دهند.
-
مشاغل کوچک: کارآفرینان در حال خرید چندین مشاغل در صنایع پراکنده مانند HVAC ، دندانپزشکی یا آژانس های بازاریابی دیجیتال و ایجاد مقیاس از طریق استراتژی های رول هستند.
-
کارآفرینان کسب انفرادی: یک جنبش رو به رشد که به عنوان کارآفرینی از طریق کسب (ETA) شناخته می شود ، افرادی را به خود جلب می کند که نمی خواهند از ابتدا شروع کنند. آنها به جای راه اندازی یک سرمایه گذاری جدید خطرناک ، یک تجارت سودآور موجود را بدست می آورند و به عنوان مدیرعامل قدم می گذارند.
غذای آماده؟ M&A دیگر در مورد اندازه نیست. این در مورد استراتژی است.
مرتبط: 5 نکته برای اعمال M&A به عنوان یک استراتژی رشد
چرا اکنون این مهم است
کارآفرینان با محیطی روبرو هستند که رشد ارگانیک گرانتر است. هزینه های خرید مشتری (CAC) تقریباً در هر کانال دیجیتال در حال افزایش است. رقابت جهانی است. حاشیه ها تحت فشار هستند. در این محیط ، رشد خرید می تواند سریعتر و ارزان تر از ساخت آن باشد.
یک بنیانگذار SaaS ممکن است 500،000 دلار برای بازاریابی برای دستیابی به مشتریان جدید هزینه کند. اما با همان سرمایه ، آنها ممکن است رقیبی را خریداری کنند که در حال حاضر 1 میلیون دلار درآمد مکرر تولید می کند. آنها نه تنها از زمان و هزینه کسب مشتری صرف نظر می کنند بلکه یک مدل تجاری اثبات شده نیز به دست می آورند.
این تئوری نیست – هر روز اتفاق می افتد. به عنوان مثال ، Tiny Capital ، یک شرکت سرمایه گذاری کانادایی ، برای دستیابی بی سر و صدا مشاغل اینترنتی کوچک و سودآور ، شهرت ایجاد کرده است. رویکرد آنها از سهام خصوصی آینه دارد ، اما در مقیاس کوچکتر ، نشان می دهد که این استراتژی ها حتی در خارج از وال استریت قابل دسترسی هستند.
ظهور سهام میکرو خصوصی
بنگاه های سهام خصوصی سنتی مدتهاست که خرید و روال را اجرا کرده اند. اما کلاس جدیدی از شرکتهای “Micro-PE” پدیدار شده است و مشاغل بین 1 تا 10 میلیون دلار ارزش را هدف قرار داده است. بر خلاف Big PE ، این شرکت ها نیازی به تعقیب نتایج 10 برابر ندارند. بازگشت 2-3 برابر پایدار کافی است.
نکته جالب این است که بسیاری از خردها توسط کارآفرینان سابق اداره می شوند ، نه بانکداران. آنها عملیات تجاری کوچک را درک می کنند ، که باعث می شود آنها برای بنیانگذاران که می خواهند از آنجا خارج شوند اما به میراث اهمیت می دهند ، خریداران جذاب باشند.
حتی کارآفرینان هیجان انگیز تر و بدون پشتوانه نهادی ، اکنون وجوه کوچک خود را تشکیل می دهند ، سرمایه را با دوستان و خانواده جمع می کنند و در بازار M&A رقابت می کنند.
غلبه بر عامل ترس
بسیاری از کارآفرینان هنگام شنیدن “M&A” دریغ می کنند زیرا احساس پیچیده ، گران یا خارج از دسترس است. اما واقعیت این است که بیشتر معاملات شامل پیچیدگی معاملات چند میلیارد دلاری نیست.
بله ، دقت کافی است. بله ، شما به مشاوران ، حسابداران ، وکلا و حتی یک CFO کسری نیاز دارید. اما برای معاملات کوچکتر ، این روند قابل کنترل است. و صعود به دست آوردن درآمد ، مشتریان و توانایی ها فوراً اغلب از این خطر فراتر می رود.
منابعی مانند Walker Deibel از “Buy سپس Build” یا Primer Fund Stanford نقاط شروع عالی برای کارآفرینانی است که می خواهند طناب ها را یاد بگیرند.
مرتبط: فکر می کنید برای خرید یک تجارت به میلیون ها نفر نیاز دارید؟ دوباره فکر کنید در اینجا نحوه انجام این کار بدون افزایش سرمایه آورده شده است.
این برای بنیانگذاران چه معنی دارد
اگر امروز بنیانگذار هستید ، نادیده گرفتن M&A به معنای نادیده گرفتن یک ابزار قدرتمند در ابزار رشد خود. برای استفاده از کسب به عنوان یک استراتژی نیازی به مدیرعامل Fortune 500 ندارید. در عوض ، به این روش فکر کنید:
-
چه قابلیت هایی برای ساخت شما برای ساخت که می توانید فردا خریداری کنید؟
-
چه کسی در صنعت شما ممکن است امروز رقیب باشد ، اما یک شریک یا هدف خرید فردا؟
-
آیا می توانید به جای همیشه ساختن ، سفر خود را تسریع کنید؟
کارآفرینان دهه آینده فقط اپراتورهای بزرگی نخواهند بود. آنها همچنین فروشندگان زرنگ و دانا خواهند بود.
اسطوره ای که M&A فقط برای “شرکت های بزرگ” است سرانجام در حال شکستن است. با افزایش بازار ، شرکت های خرد و کارآفرینان خرید ، درها برای بنیانگذاران و صاحبان مشاغل کوچک برای انجام بازی باز هستند.
با دسترسی بیشتر سرمایه و فناوری موانع را کاهش می دهد ، کارآفرینانی که M&A را به عنوان بخشی از استراتژی رشد خود در آغوش می گیرند ، خود را با حاشیه پیدا می کنند.
از آنجا که در پایان ، مقیاس فقط از ساختمان ناشی نمی شود – گاهی اوقات از خرید ناشی می شود.
برای ده ها سال ، ادغام و ادغام (M&A) به عنوان زمین بازی بانکداران وال استریت و مدیران مدیران Fortune 500 دیده می شد – معاملات به ارزش میلیارد ها ، در برج های شیشه ای ، با تیم های وکلا و بانکداران سرمایه گذاری این نمایش را اجرا می کردند. اگر شما یک بنیانگذار ، یک صاحب مشاغل کوچک یا یک کارآفرین بودید که راه خود را به رشد می رساند ، M&A مانند چیزی دور از دسترس احساس می کنید.
این دیگر اینگونه نیست. این چشم انداز در دهه گذشته به طرز چشمگیری تغییر کرده است. فناوری ، سرمایه خصوصی و در حال تغییر مدل های تجاری درهای کارآفرینان را در هر اندازه باز کرده است تا از M&A به عنوان یک استراتژی رشد استفاده کنند.
این که آیا شما یک برند تجارت الکترونیکی 2 میلیون دلاری ، ارائه دهنده خدمات محلی یا یک راه اندازی SaaS هنوز زیر 5 میلیون دلار ARR هستید ، کسب آن دیگر محدود نیست. در حقیقت ، این ممکن است یکی از باهوش ترین استراتژی ها برای ایجاد ثروت و مقیاس در محیط امروز باشد.
بقیه این مقاله قفل شده است.
به کارآفرین بپیوندیدبا امروز برای دسترسی
https://www.entrepreneur.com/money-finance/why-ma-isnt-just-for-big-corporates-anymore/496535