چرا تکیه بر هوش مصنوعی می تواند بزرگترین اشتباه تجاری شما باشد

چرا تکیه بر هوش مصنوعی می تواند بزرگترین اشتباه تجاری شما باشد

نظرات بیان شده توسط همکاران کارآفرین خودشان هستند.

با تغییر AI جهان با سرعت بی سابقه ای ، این وظیفه است که هرکدام از ما از قدرتهای تفکر انتقادی خود استفاده کنیم تا مطمئن شویم که از فناوری به درستی استفاده می کنیم.

ابزارهای AI یک تقویت کننده بهره وری هستند. هنگامی که زمان ایده گرفتن است ، ورود به رشته های جستجو به یک پلت فرم AI لیستی از موضوعات را برای مدیران ایجاد می کند تا در جلسه بعدی کارمندان با تیم های خود صحبت کنند. و ورود سریع به تولید متن برای ارائه یا یک کاغذ سفید باعث صرفه جویی در وقت و هزینه می شود.

با این حال ، هوش مصنوعی جایگزینی برای مهارت های نرم انسان مورد نیاز در معاملات روزمره تجاری نیست. من در مورد تفکر انتقادی و هوش هیجانی صحبت می کنم.

مرتبط: هوش مصنوعی یک پاسخ است ، اما تنها پاسخ نیست – در اینجا به همین دلیل نمی تواند جایگزین انسان شود

نیاز به تفکر انتقادی

چند ماه پیش ، من با یک چشم انداز صحبت می کردم که از استفاده از یک ابزار هوش مصنوعی تهیه شده توسط یک فروشنده جدید هیجان زده شده بود. این فروشنده آنها را به این ایده فروخته بود که هوش مصنوعی می تواند تمام تحقیقات خود را انجام دهد و حتی عرشه زمین خود را ایجاد کند.

آنها فکر می کردند که در وقت و هزینه صرفه جویی می کنند. شاید تحقیقات و عرشه های تولید شده توسط AI بهتر از هر چیزی باشد که قبلاً در خانه ایجاد کرده بودند.

آنها اولین مجموعه داده های تولید شده توسط AI و اسلایدها را به یک شرکت متوسط ​​بردند و در طول ارائه شروع به فروش محصول خود کردند. سپس واقعیت برخورد کرد. مدیرعامل در این جلسه شرکت کرد و به سرعت نظر خود را اعلام کرد و اعلام کرد ، “این به نظر می رسد چیزی است که می توانستم از چتگپ کشیده باشم! ​​آیا شما حتی به ما گوش می دادید؟”

چند روز بعد که او به من گفت که چقدر خجالت کشید و می خواست بداند که چگونه می توانند اوضاع را نجات دهند. من به او کمک کردم که ببیند بدون بینش واقعی ، قابل اثبات و لمس انسانی ، آنها با یک عرشه زمین مرده به دفتر شرکت رسیده بودند. جزئیات و توصیه ها به تجارت هدف شخصی نشده بود. تحقیقاتی که آنها نقل کردند در واقع وجود ندارد. با تکیه بر هوش مصنوعی ، در این حالت ، باعث شده است که آنها یک قانون اصلی فروش را بشکنند – مشکل را حل کنید ، یک محصول را حل نکنید.

من به او توصیه کردم که از برخی از داده های اختصاصی شرکت من استفاده کند. با ارزش ترین و بینش ترین اطلاعات تجاری اغلب در پشت فایروال است و در اینترنت رایگان در دسترس نیست. من همچنین پیشنهاد کردم که آنها عرشه خود را دوباره جمع کنند ، یک مطالعه موردی اضافه کنند و با چشم انداز آنها در سطح شخصی ارتباط برقرار کنند. این بار ، آنها از AI به عنوان ابزاری استفاده می کردند ، نه میانبر ، و با استفاده از مهارت های تفکر انتقادی ، بازده آن را در برابر منابع معتبر تأیید کردند.

آنها توانستند فرصتی دوم برای ارائه ارائه دهند. آنها این معامله را به دست آوردند زیرا آنها متوجه شدند که وعده همه کارهای بزرگی که می تواند انجام دهد هنوز برآورده نشده است. آنها ارزش واقعی و بینش را برای حساب فراهم کردند. و چشم انداز من بسیار خوشحال بود که آنها خواستار پیشنهادی برای قرار دادن من برای نگهدارنده بودند.

این داستان درس مهمی را برای صاحبان مشاغل که معتقدند هوش مصنوعی جایگزینی کامل برای تفکر انتقادی و هوش هیجانی است ، دارد. این نیست در واقع ، گارتنر تقریباً 30 ٪ پیش بینی می کنداز فروشندگان جدید که تا سال 2028 وارد نیروی کار می شوند ، کاهش مهارت های تحلیلی انتقادی و همچنین مهارت های اجتماعی مانند ایجاد روابط ، همدلی و گوش دادن فعال را به دلیل عدم اعتماد به نفس در فن آوری های هوش مصنوعی تجربه می کنند – دقیقاً مانند چشم انداز من.

مرتبط: چرا ما باید در دنیای هوش مصنوعی باهوش تر شویم

هوش هیجانی ابرقدرت کارآفرینی شماست

مهارت های نرم ما همان چیزی است که انسان ها را از دستگاه ها جدا می کنند. ما احساسات خام مشتری را که در تلاش برای نجات تجارت خود است ، احساس می کنیم و می توانیم به آنها اطمینان دهیم که وضعیت آنها را درک می کنیم. ما می توانیم با اضطراب خریدار با FOMU (ترس از آشفتگی) ارتباط برقرار کنیم. ما وقتی چشم انداز ما یک منحنی را به ما پرتاب می کند ، می توانیم به سرعت محوری کنیم. در این شرایط می توانیم به تجربیات خود دسترسی پیدا کنیم و یک راه حل جایگزین را پیشنهاد کنیم.

هوش مصنوعی باید احساسات و تجربیات زندگی را جعلی کند. به خاطر داشته باشید که اگر مانند یک ربات تجارت کنید ، با یک ربات جایگزین می شوید. EI ابرقدرت کارآفرینی شماست! فراموش نکنید که از آن استفاده کنید – و هرگز بشریت خود را به فناوری تسلیم نکنید.

روش های زیادی برای پایان دادن به سمت اشتباه یک مکالمه تجاری با یک چشم انداز یا یک حساب وجود دارد. بسته شدن معاملات و حفظ مشتریان چالش برانگیز است. هیچ دلیلی وجود ندارد که روند کار را به طور غیر ضروری دشوار کند. با ترکیب داده های تولید شده توسط AI با تفکر انتقادی و هوش هیجانی ، می توانیم نشان دهیم که همیشه بهترین علاقه های مشتری خود را در ذهن داریم.

مجله ترفندهای اینستاگرام

https://www.entrepreneur.com/science-technology/why-relying-on-ai-could-be-your-biggest-business-mistake/488331

دیدگاهتان را بنویسید