چرا بازی سازی سلاح مخفی برای نامزدی مدرن است
نظرات بیان شده توسط همکاران کارآفرین خودشان هستند.
در دوره ای از کاهش توجه و سر و صدای دیجیتالی بی امان ، مارک ها برای جذب و حفظ علاقه مصرف کننده با یک نبرد فراز و نشیب روبرو هستند. تبلیغات سنتی دیگر آن را قطع نمی کند. درگیری منفعل خارج است و تجربیات تعاملی ، پاداش محور در آن قرار دارد.
وارد بازی شوید ، استفاده استراتژیک از عناصر بازی مانند در زمینه های غیر بازی برای ایجاد مشارکت ، وفاداری و شکل گیری عادت. در اصل ، بازی های گیمیشن به روانشناسی اساسی انسان می روند – تمایل ذاتی ما برای دستیابی به موفقیت ، رقابت و رضایت فوری.
مارک ها با استفاده از چالش ها ، امتیازات ، تابلوها و پاداش ها ، تعامل های دنیوی را به تجربیات قانع کننده تبدیل می کنند که باعث می شود کاربران به عقب برگردند. اما دقیقاً چگونه بازی سازی روی مغز کار می کند و چرا در تعمیق تعامل با برند بسیار مؤثر است؟
علوم اعصاب بازی سازی
راز در دوپامین ، انتقال دهنده عصبی مسئول انگیزه ، لذت و یادگیری تقویت شده است. هر بار که به یک هدف برسیم – چه یک سطح در یک بازی یا باز کردن تخفیف – مغز ما دوپامین را آزاد می کند ، احساس موفقیت را ایجاد می کند و از ما می خواهد که رفتار را تکرار کنیم.
بازی سازی از این حلقه توسط:
- ارائه اهداف واضح – خواه این امتیاز را کسب کند ، نشان های باز کردن نشان ، یا صعود از یک تابلوی رهبر ، اهداف ساختاری به کاربران حس جهت می دهند.
- ارائه بازخورد فوری – میله های پیشرفت ، اعلان ها و انیمیشن های جشن ، تلاش را تقویت می کنند و کاربران را درگیر می کنند.
- ایجاد جوایز متغیر – مانند یک دستگاه حافظه ، پاداش های غیرقابل پیش بینی (تخفیف ، محتوای انحصاری) باعث تعامل اجباری می شود.
- تقویت رقابت اجتماعی – تابلوهای رهبری و اشتراک اجتماعی برای وضعیت و شناخت به درایو ما ضربه می زنند.
این مکانیک ها هنگام اجرای خوب ، فقط تعامل یک بار را تشویق نمی کنند-آنها حلقه های عادت را پرورش می دهند ، جایی که کاربران بدون فکر آگاهانه برمی گردند ، دقیقاً مانند بررسی رسانه های اجتماعی یا بازی های موبایل.
مرتبط: بازی سازی در حال خوردن جهان است
نقش تهویه عملگر
بازی سازی عمیقاً در تهویه مطبوع BF Skinner ریشه دارد ، که توضیح می دهد که چگونه پاداش و مجازات رفتار را شکل می دهد. از مارک ها استفاده می کنند:
- تقویت مثبت (به عنوان مثال ، ستارگان پاداش Starbucks برای خریدها)
- تقویت منفی (به عنوان مثال ، مجازات های خط دوئولینگو)
- جوایز متناوب (به عنوان مثال ، جوایز تصادفی انحصار مک دونالد)
این تهویه باعث می شود کاربران بیشتر از پاداش های قابل پیش بینی را درگیر کنند ، زیرا مغز در حالت پیش بینی باقی مانده است.
از غول های خرده فروشی گرفته تا برنامه های تناسب اندام ، شرکت ها برای تقویت حفظ ، افزایش تبدیل ها و تبدیل کاربران گاه به گاه به طرفداران وفادار ، عناصر گیم شده را ادغام می کنند. در اینجا چگونه:
1. Starbucks: وفاداری به عنوان یک بازی
برنامه پاداش Starbucks یک کلاس اصلی در حفظ Gamified است. کاربران برای خریدها “ستاره” می گیرند ، ردیف های قفل (سبز ، طلا) را باز می کنند و چالش های شخصی را دریافت می کنند (“این هفته سه لات را برای ستاره های جایزه بخرید”). سیستم مرتب شده از دست دادن از دست دادن استفاده می کند – هنگامی که کاربران به وضعیت طلا برسند ، آنها برای ادامه هزینه برای حفظ قدرت ، انگیزه می شوند. نتیجه؟ استارباکس به تنهایی بیش از 32 میلیون عضو پاداش فعال در ایالات متحده دارد.
غذای اصلی:
- پاداش های مرتب شده اهداف آرزو را ایجاد می کنند.
- چالش های شخصی فرکانس خرید را افزایش می دهد.
2. Duolingo: یادگیری اعتیاد آور
برنامه یادگیری زبان Duolingo در بازی سازی رونق می گیرد. Streaks روزهای از دست رفته را مجازات می کند ، XP امتیازات را کمیت می کند و جشن های انیمیشن قوام پاداش می گیرد. این برنامه حتی از مکانیک مجازات سبک (یک خط شکسته) برای بازگشت کاربران در بازگشت استفاده می کند. این رویکرد به Duolingo کمک کرده است که بیش از 74 میلیون کاربر فعال ماهانه را جمع کند و ثابت کند که حتی آموزش می تواند عادت باشد.
غذای اصلی:
- بیزاری ضرر (رگه ها) درگیری روزانه را به خود اختصاص می دهد.
- میکرو پاداش ها (XP ، نشان) پیشرفت را ملموس می کند.
3. نایک: تبدیل تناسب اندام به یک رقابت
برنامه های باشگاه و باشگاه های آموزشی نایک از چالش ها ، تابلوها و نشان های نقطه عطف برای تبدیل ورزش به یک بازی اجتماعی استفاده می کنند. با اجازه کاربران برای رقابت با دوستان و به اشتراک گذاشتن دستاوردها ، نایک به اعتبار سنجی اجتماعی ، یک انگیزه قدرتمند تبدیل می شود. نتیجه؟ افزایش تعامل برنامه به طور مستقیم به وفاداری به برند و فروش محصول ترجمه می شود.
غذای اصلی:
- رقابت اجتماعی انگیزه را تقویت می کند.
- پاداش های نقطه عطف (نشان ، غنائم) تعهد را تقویت می کند.
4. انحصار مک دونالد: کمبود و برد های فوری
کمپین انحصار طولانی مدت مک دونالد پاداش های فوری (سیب زمینی سرخ شده) را با اهداف بلند مدت (برنده شدن در جوایز بزرگ) می آمیزد. ماهیت محدود بازی فوریت ایجاد می کند ، در حالی که عمل لمسی لایه برداری از برچسب ها باعث رضایت فوری می شود. این کمپین به یک پدیده فرهنگی تبدیل شده است ، و بازدیدهای مکرر و افزایش فروش را انجام می دهد.
غذای اصلی:
- پاداش های فوری + تأخیر در تعامل به حداکثر می رسند.
- تاکتیک های کمبود (پیشنهادات محدود) فوریت را محرک می کند.
5. LinkedIn: بازی های ظریف شبکه حرفه ای
حتی سیستم عامل های حرفه ای از بازی سازی استفاده می کنند. تکمیل پروفایل LinkedIn برای اضافه کردن جزئیات بیشتر ، کاربران را برای اضافه کردن جزئیات بیشتر ، در حالی که تأیید و نشان های “صدای بالا” فعالیت را تحریک می کند. ویژگی “چه کسی نمایه شما را مشاهده می کند” در مورد کنجکاوی و رفتار وضعیتی بازی می کند.
غذای اصلی:
- ردیابی پیشرفت بهینه سازی مشخصات را تشویق می کند.
- اثبات اجتماعی (تأیید) تعامل را افزایش می دهد.
قسمت تاریک بازی سازی
در حالی که بازی سازی می تواند تعامل را عمیق تر کند ، اما بدون نگرانی اخلاقی نیست. در صورت استفاده بیش از حد ، این تکنیک ها می توانند رفتارهای اجباری ، به ویژه در کاربران آسیب پذیر را تقویت کنند.
یک مسئله مهم بحث و جدال جعبه غارت است. بازی های ویدیویی مانند تیم نهایی فیفا وت غریبه برای جعبه های غارت ، که مانند قمار با ارائه پاداش های تصادفی عمل می کنند ، با عکس العمل روبرو شده اند. برخی از کشورها با استدلال از سوء استفاده از آسیب پذیری های روانی ، آنها را ممنوع اعلام کرده اند.
نگرانی دیگر این است که چگونه سیستم عامل های رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام و Tiktok از پیمایش نامحدود و پاداش های متغیر (لایک ، نظرات) برای نگه داشتن کاربران استفاده می کنند. مطالعات استفاده بیش از حد به اضطراب و کاهش توجه را نشان می دهد.
این سؤالاتی در مورد مسئولیت در بازاریابی گیم شده ایجاد می کند. مارک ها باید انگیزه را با اخلاق متعادل کنند. بهترین شیوه ها شامل شفافیت (شانس پاداش روشن ، بدون مکانیک فریبنده) ، کنترل کاربر (گزینه های امتناع ، محدودیت زمانی) و جلوگیری از طرح های بهره برداری مانند الگوهای تاریک است.
مرتبط: 7 راه برای تقویت حفظ مشتری از طریق بازی سازی ایمیل
آینده برندسازی گیمیزه شده
با تکامل هوش مصنوعی و AR ، بازی سازی حتی همهجانبه تر خواهد شد. روندهای نوظهور شامل شخصی سازی دارای هوش مصنوعی ، جایی که سیستم عامل هایی مانند Netflix-که قبلاً از الگوریتم ها برای توصیه محتوا استفاده می کنند-می توانند چالش های پویا را معرفی کنند (به عنوان مثال ، “سه فیلم علمی تخیلی را در این هفته برای یک نشان تماشا کنید”) و پاداش های تطبیقی مانند تخفیف های شخصی بر اساس رفتار کاربر.
شکارچیان واقعیت افزوده نیز در حال افزایش هستند. مارک هایی مانند حامیان مالی Pokémon Go (Starbucks ، Sprint) با استفاده از AR با موفقیت ترافیک پا را هدایت کرده اند. برنامه های آینده ممکن است دارای مغازه های پاپ آپ مجازی باشد که در آن کاربران کدهای QR را برای باز کردن معاملات یا تابلوهای تبلیغاتی تعاملی که کوپن را از طریق مینی بازی ها ارائه می دهند ، اسکن می کنند.
پاداش های blockchain و توکن در حال تغییر شکل برنامه های وفاداری است. این موارد می تواند شامل پاداش های مبتنی بر NFT مانند کلکسیون های دیجیتالی منحصر به فرد و نقاط نشانه گذاری شده در مبادلات رمزنگاری باشد.
سرانجام ، متاور راه را برای دنیای مداوم برند هموار می کند. با گسترش محیط های مجازی ، مارک ها ممکن است فضاهای مارک دائمی ایجاد کنند – مانند Nike’s Nikeland در Roblox – یا میزبان رویدادهای مجازی با سیستم های XP که کاربران می توانند با حضور در چندین رویداد ، وضعیت VIP را کسب کنند.
بازی برای پیروزی
بازی سازی فقط مربوط به امتیازات و نشان ها نیست. این در مورد هک کردن انگیزه انسانی است. با درک حلقه های بازخورد محور دوپامین ، مارک ها می توانند تجربیاتی را انجام دهند که فقط توجه را به خود جلب نمی کنند-آنها صاحب آن هستند. این درس واضح است: در نبرد برای Consumer MindShare ، موفق ترین مارک ها فقط محصولات را نمی فروشند – آنها بازی را طراحی می کنند.
با این حال ، با قدرت فراوان مسئولیت پذیر است. از آنجا که بازی سازی پیشرفته تر می شود ، مارک ها باید طراحی اخلاقی را در اولویت قرار دهند و از تجربیات غنی تر و نه بهره برداری اطمینان حاصل کنند. آینده متعلق به کسانی است که می توانند تعامل با همدلی را متعادل کنند و کاربران را به طرفداران وفادار تبدیل کنند ، نه معتاد.
سوال اینجاست که آیا شما بازی را انجام می دهید – یا بازی شما را بازی می کند؟
در دوره ای از کاهش توجه و سر و صدای دیجیتالی بی امان ، مارک ها برای جذب و حفظ علاقه مصرف کننده با یک نبرد فراز و نشیب روبرو هستند. تبلیغات سنتی دیگر آن را قطع نمی کند. درگیری منفعل خارج است و تجربیات تعاملی ، پاداش محور در آن قرار دارد.
وارد بازی شوید ، استفاده استراتژیک از عناصر بازی مانند در زمینه های غیر بازی برای ایجاد مشارکت ، وفاداری و شکل گیری عادت. در اصل ، بازی های گیمیشن به روانشناسی اساسی انسان می روند – تمایل ذاتی ما برای دستیابی به موفقیت ، رقابت و رضایت فوری.
مارک ها با استفاده از چالش ها ، امتیازات ، تابلوها و پاداش ها ، تعامل های دنیوی را به تجربیات قانع کننده تبدیل می کنند که باعث می شود کاربران به عقب برگردند. اما دقیقاً چگونه بازی سازی روی مغز کار می کند و چرا در تعمیق تعامل با برند بسیار مؤثر است؟
بقیه این مقاله قفل شده است.
به کارآفرین بپیوندیدبا امروز برای دسترسی
https://www.entrepreneur.com/growing-a-business/why-gamification-is-the-secret-weapon-for-modern-brand/491184