چرا اشتیاق به تنهایی منجر به موفقیت در تجارت نخواهد شد
نظرات بیان شده توسط همکاران کارآفرین خودشان هستند.
همه ما این جمله را شنیده ایم “آنچه را که انجام می دهید دوست داشته باشید و هرگز روزی در زندگی خود کار نخواهید کرد.” حقیقت زیادی در این بیانیه وجود دارد. اشتیاق به طور معمول در پایه و اساس هر تجارت موفق نهفته است. برای بسیاری از صاحبان مشاغل ، انتخاب کارآفرینی به معنای فرار از مشاغل کسل کننده و بی روح شرکتی بود که به سادگی آنها را خوشحال نکرد. درعوض ، آنها می خواستند هر روز صبح از خواب برخیزند و درگیر کارهایی شوند که هیجان انگیز ، چالش برانگیز و معنی دار باشد.
ایجاد یک تجارت از سطح زمین به یک تن خون ، عرق و اشک نیاز دارد. سفر کارآفرینی برای ضعف قلب نیست. با وجود سرچشمه های شروع یک تجارت جدید ، اشتیاق می تواند یک نیروی محرک قدرتمند باشد که رشد زودهنگام را پیش می برد. داستانهای بی شماری از کارآفرینان وجود دارند که مارک های کلاس جهانی را با تعقیب آنچه دوست دارند ، ایجاد کردند.
در حالی که شور و شوق یک ماده مهم در هر تجارت موفق است ، می تواند هنگامی که تنها تمرکز بنیانگذار است ، چالش هایی را ایجاد کند. در پایان روز ، یک تجارت باید برای زنده ماندن سودآور باشد. این بدان معنا نیست که شور و شوق باید به کنار هم ریخته شود. در عوض ، کارآفرینان باید بدانند که اشتیاق بیش از حد می تواند نقاط کور ایجاد کند که تجارت را از دستیابی به رشد استراتژیک و به حداکثر رساندن بهزیستی شخصی خود باز می دارد.
مرتبط: اشتیاق به تنهایی برای باز کردن یک تجارت کافی نیست
1. تله های اشتیاق خود را مشخص کنید
ما به عنوان انسان ، ما به دنبال پیگیری چیزهایی هستیم که به هر قیمتی شادی و لذت را برای ما به ارمغان می آورد. به همین دلیل ، برای صاحبان مشاغل آسان است که به طور انتخابی تمام وقت ، توجه و انرژی خود را به سمت بخش هایی از مشاغل مورد علاقه خود متمرکز کنند. چالش این است که هر محصول یا خدمات همان مقدار ارزش را برای تجارت فراهم نمی کند. اگر تجارت شما به همان اندازه سودآور نیست که فکر می کنید باید باشد ، ممکن است این باشد که شما در یک دام اشتیاق قرار می گیرید.
برای حل این مسئله ، یک ماتریس از کلیه محصولات و خدمات خود ایجاد کنید. در کنار هر مورد ، آنها را در مقیاس 1 تا 5 در دو دسته – اشتیاق و سودآوری ارزیابی کنید. رتبه شما در ستون Passion باید براساس میزان لذت بردن از کار در این محصول یا خدمات باشد یا اینکه چقدر تحقق آن را برای زندگی شما به ارمغان می آورد. رتبه دیگر نشان دهنده سودآوری ، مقیاس پذیری و پتانسیل بلند مدت آن از دیدگاه مالی است.
موارد موجود در لیست شما با بالاترین امتیاز ترکیبی باید جایی باشد که شما تلاش های خود را دو برابر می کنید ، زیرا آنها به هر دو هدف دست می یابند. با این حال ، محصولات یا خدماتی که از نظر اشتیاق بالایی دارند اما سودآوری کم دارند ، تله های شور هستند. اینها ممکن است بهتر از یک سرگرمی در اوقات فراغت شما باشد تا بخشی از تجارت شما.
2. ذهنیت مالی خود را تغییر دهید
متأسفانه ، بسیاری از کارآفرینان در چرخه بی پایان بی هدف سعی در گرفتن درآمد بیشتر و بیشتر قرار می گیرند. در حالی که این می تواند برای خط پایین عالی باشد ، می تواند استرس و فشار زیادی بر صاحب مشاغل ایجاد کند. آنها در نهایت تمرکز کاملاً بر سمت مالی تجارت و غفلت از سمت شغلی که باعث ایجاد هیجان و هدف برای کارآفرین می شود ، غفلت می کنند و این می تواند منجر به استرس ، فرسودگی و از دست دادن انگیزه شود.
به جای پیگیری بی فکر پول ، اهداف مالی کسب و کار خود را از نظر حمایت از سبک زندگی دلخواه خود تغییر دهید. این به شما چیزی ملموس تر و پاداش دهنده تر می دهد که به موفقیت مالی و رشد استراتژیک تجارت شما مربوط می شود.
به عنوان مثال ، شاید شما تجارت را با هدف داشتن تعادل بهتر زندگی و زندگی شروع کرده باشید ، اما اکنون تجارت در حال رشد نیاز دارد که هفته ای 80 ساعت کار کنید. یک ذهنیت جایگزین این است که بر تخصیص برخی از درآمد رو به رشد خود برای استخدام یک مدیر کل برای کار کردن از صفحه خود تمرکز کنید تا بتوانید زمان بیشتری را با خانواده خود بگذرانید. هنگامی که سود خود را به اهداف شیوه زندگی شخصی خود گره می زنید ، دستیابی به آنها معنی دار تر می شود.
مرتبط: چه نقشی در موفقیت شما به عنوان کارآفرین بازی می کند؟
3 هیئت استراتژیک و برون سپاری
بسیاری از مشاغل آغاز می شود زیرا آنها از قدرت یا اشتیاق بنیانگذار بهره می برند. این می تواند یک محرک قدرتمند در طراحی محصولات شگفت انگیز و ایجاد هیجان با مشتریان در اطراف برند باشد. چالش این است که این همچنین می تواند حواس پرتی برای صاحب مشاغل باشد. بسیاری از کارهای مهم مهم وجود دارد که برای حفظ مشاغل ، مانند حسابداری ، پردازش حقوق و دستمزد ، نگهداری سوابق ، رعایت حقوقی و مدیریت موجودی باید انجام شود. اگر کارآفرین بیش از حد روی کارهایی که اشتیاق را به همراه دارد ، متمرکز باشد ، تجارت می تواند به صورت عملیاتی مبارزه کند.
آزمایش واقعی زمانی است که تجارت به حدی رشد کرده است که کارآفرین دیگر هیچ وقت برای کار در قسمت های هیجان انگیز تجارت باقی نمانده است. این می تواند باعث شود که صاحب مشاغل کاملاً اشتیاق خود را از دست بدهد یا شروع به نارضایتی از تجارت کند. برای حل این مسئله ، ایده خوبی است که کارهای غیر قابل قبول را به دیگران واگذار یا واگذار کنید. این یک برد برنده است زیرا تضمین می کند که تجارت به راحتی کار می کند و در عین حال زمان بنیانگذار را نیز آزاد می کند تا کارهای بیشتری را انجام دهد.
4. برنامه خود را بخش کنید
اشتیاق و سود دو طرف بسیار مهم از همان سکه است. تمرکز بیش از حد بر روی عملیات تجاری به خودی خود می تواند خلاقیت و اشتیاق را ایجاد کند که امکان ایجاد محصولات جدید را فراهم می کند و صاحب مشاغل را درگیر و هیجان رانندگی در تیم می کند. از طرف دیگر ، تکیه بیش از حد به اشتیاق می تواند به توانایی شما در کارآیی کارآیی و رشد شما آسیب برساند. این یک Catch-22 است. به عنوان یک صاحب مشاغل ، شما باید مراقب باشید تا وقت خود را با دقت بین این دو متعادل کنید. یک عمل خوب ، برنامه ریزی بلوک های عمدی از زمان اختصاص داده شده به فعالیت های مدیرعامل و دیگران برای رسانه های خلاقانه تر است.
مرتبط: چرا ما اشتیاق را با عقل متعادل می کنیم
اشتیاق یک ویژگی ضروری برای هر کارآفرین است. با این حال ، اشتیاق بدون بررسی می تواند دستور العمل فاجعه باشد. هنگامی که به درستی استفاده شود ، می تواند یک کاتالیزور شگفت انگیز برای رشد باشد. به عنوان یک کارآفرین ، مهم است که به تعادل مناسب بپردازید تا از عواقب ناخواسته فرسودگی ، بی ثباتی مالی ، استرس و عدم شادی از تعقیب کورکورانه پروژه های اشتیاق جلوگیری شود.
همه ما این جمله را شنیده ایم “آنچه را که انجام می دهید دوست داشته باشید و هرگز روزی در زندگی خود کار نخواهید کرد.” حقیقت زیادی در این بیانیه وجود دارد. اشتیاق به طور معمول در پایه و اساس هر تجارت موفق نهفته است. برای بسیاری از صاحبان مشاغل ، انتخاب کارآفرینی به معنای فرار از مشاغل کسل کننده و بی روح شرکتی بود که به سادگی آنها را خوشحال نکرد. درعوض ، آنها می خواستند هر روز صبح از خواب برخیزند و درگیر کارهایی شوند که هیجان انگیز ، چالش برانگیز و معنی دار باشد.
ایجاد یک تجارت از سطح زمین به یک تن خون ، عرق و اشک نیاز دارد. سفر کارآفرینی برای ضعف قلب نیست. با وجود سرچشمه های شروع یک تجارت جدید ، اشتیاق می تواند یک نیروی محرک قدرتمند باشد که رشد زودهنگام را پیش می برد. داستانهای بی شماری از کارآفرینان وجود دارند که مارک های کلاس جهانی را با تعقیب آنچه دوست دارند ، ایجاد کردند.
در حالی که شور و شوق یک ماده مهم در هر تجارت موفق است ، می تواند هنگامی که تنها تمرکز بنیانگذار است ، چالش هایی را ایجاد کند. در پایان روز ، یک تجارت باید برای زنده ماندن سودآور باشد. این بدان معنا نیست که شور و شوق باید به کنار هم ریخته شود. در عوض ، کارآفرینان باید بدانند که اشتیاق بیش از حد می تواند نقاط کور ایجاد کند که تجارت را از دستیابی به رشد استراتژیک و به حداکثر رساندن بهزیستی شخصی خود باز می دارد.
بقیه این مقاله قفل شده است.
به کارآفرین بپیوندیدبا امروز برای دسترسی
https://www.entrepreneur.com/growing-a-business/why-passion-alone-wont-lead-to-business-success/492520